@BF: Wat een verhaal! Sjonge... Jij maakt nog es wat mee hihi! @Moe: Mijn moeheid wordt al iets minder. De ene dag is het wat minder dan de andere. Heb gisteren tot 17.00 gewerkt. Rond 17.30 thuis. Nichtje kwam op de koffie, die was om 18.45 weg. Snel de badkamer gedaan en gedouched, toen zat ik om 20.00 op de bank. Naja, zat, eerder languit liggen onder plaidje hihi. Dan ben ik ook kapot, lag dus ook rond 22.00 onder de dekens. Heb besloten dat ik de huishoudelijke klusjes maar over de hele week verspreid ipv ze allemaal achter elkaar te doen, misschien brengt dat verbetering... @Kinderwagens: Heb de Stokke Xplory in het grijs binnengekregen vorige week! Vond em lekker lopen en ben best lang, deze wagen kon lekker hoog en ook de bak kan je naar boven en naar beneden schuiven. In totaal heeft ie 1.200 gekost maar hebben de helft van opa en oma gekregen. Scheelt lekker! @Sparen: Wij sparen zo'n 500,- per maand voor de spaarrekeningen en ook nog 250,- per maand voor de vakantierekening. Leek ons wel handig, hoef je je spaargeld niet aan te breken als we wat leuks gaan doen, kan het daarvan! Komt niet altijd uit hoor, dan laten we de vakantierekening voor wat het is en sparen we alleen 500,- voor de spaarrekening. Onze lonen worden op dezelfde rekening gestort en naast de spaarrekening en vakantierekening hebben we geen rekeningen, dus alles bij elkaar gegooid! Lekker handig. @Sinterklaas 200,- per kind?! Dat is nogal wat hihi! Wij hebben nog geen kids, dus kan best dat het bij ons volgend jaar ook zo gaat hihi! Zolang je het kan betalen, gewoon doen, toch?
@bf: jee wat een avontuur! Haha. Maar je hebt goed gehandeld! Dat mens ook weer blij @rekening: wij hebben ook gewoon 1 gezamenlijke rekening, alles komt op 1 hoop en gaat daar ook vanaf. @anita: wat fijn dat de uitslag negatief was! En bijna de 20 weken echo! Spannend! @sinterklaas: pff geen idee wat ik daaraan zou uitgeven. Maar waarschijnlijk meer dan ik in eerste instantie met mezelf afspreek @bella: fijn toch dat je nog meer thuis mag werken. Ik zou er gewoon gebruik van maken. Als je t zwaarder heb moet je gewoon wat meer aan jezelf denken! @hier: Pfff gelukkig vannacht slapen als een roos, maar met als gevolg dat ik vanochtend bijna niet wakker kon worden Ben niet helemaal lekker.. Verkouden, keelpijn, hoofdpijn... Vandaag maar weer lekker vroeg naar bed!
@flora, ohjee griepje? t heerst behoorlijk...beetje rustig aan doen maar en idd vroeg onder de wol beterschap @avontuur, ja pfff....vond t zoooo sneu voor die vrouw, en volgens mij enige wat ze zou willen is eens een luisterend oor, maar dat is alleen hoe t op mij overkwam hoor
Goedemorgen meiden! Bella, vervelend dat je zo'n rotweekend hebt gehad! Ik snap dat je het een dubbel gevoel geeft bij het aanbod van je baas, maar als je zo vermoeid bent zou ik er toch maar over na gaan denken. Misschien ook met je collega's bespreken wat hun er van vinden? Misschien voel jij je heel schuldig terwijl hun het volledig begrijpen snap je? Dat is wel een goede tip want ik koop dus inderdaad alles wat op zo'n lijst staat! Weet je een paar dingen die bijv overbodig zijn en zonde is om te kopen? Bf, wat een verhaal zeg! Nou je hebt goed gehandeld zo op de late avond! Had je je nacht rust dubbel en dwars verdiend Jazz, nou zeker spannend dan! Nog maar 4 weekjes aftellennnnn!!! Vermoeidheid: vervelend dat jullie daar zo last van hebben zeg.. Gelukkig heb ik dat niet meer, was meer in de eerste 12 tot 16 weken.. Wilt niet zeggen dat ik nu om 12 uur naar bed kan n de volgende ochtend vroeg op voor werk Hier, gelukkig veel beter geslapen dan afgelopen nacht! Heb wel nu echt elke dag rugpijn wordt er mee wakker en ga er mee naar bed.. Ook last van m'n billen/stuit Raar hè?? En naar mate de dag vordert trekt de rugpijn dan ook links naar voren naar m'n ribben, dat is echt heel irritant! Weet me gewoon geen houding te geven.. Elke dag weer hopen dat het iets tijdelijks is maar begin toch bang te worden dat dit gewoon tot het einde blijft.. Vandaag ga ik even een bakkie doen bij een vriendin, moet vanavond pas werken dus dat is wel lekker.. Was nog even wegvouwen.. Rustig dagje verder vandaag!
@bf: ja denk dat een half griepje te pakken heb idd maar wat rustig aan doen vandaag. Hoef vandaag gelukkig niet de hele dag te werken @vakantie: hmmm ML en ik willen ergens in maart, april nog op vakantie. Maar ik twijfel of ik dat al wil gaan boeken of niet... Als ik tzt dan wel zwanger ben heb ik natuurlijk geen idee hoe ik me voel.. Misschien nog maar ff aankijken wat er de komende maanden gaat gebeuren, of zal dat niet veel uitmaken?
ik heb nu de hema lijst gevonden en de dingen die ik dus niet heb gebruikt zijn; babyzeep babycreme babymassageolie 6 flanellen luiers voedingskussen flesverwarmer magnetronsterrilisator 2 slaapzakjes (als ze zo klein zijn dan hoeft dat nog lang niet, pas bij een maand of 4) kruik, maar kindje was geboren in april met 30 graden bedzeiltjes en 1 deken is genoeg Wij hebben thuis een bad, dus wij hebben het badje maar 10 dagen gebruikt want daarna ging ie in zo'n ligzitje in het grote bad, ook veel handiger. Zou dan dus niet al te veel geld uitgeven aan een badje of eventueel nog van MP voor een 10tje. Lakentjes heb ik ook niet gebruikt, vond ik maar irritant. Wij hebben de deken gewoon in een dekbedovertrek gedaan
Even het lijstje van bm gekopieerd ik gebruikte bepaalde dingen dus wel en nog steeds Massageolie vond shaun zo lekker Voedingskussen maar dan voor mijzelf met die hechtingen en slapen Slaapzakjes pas in de winter toen was shaun 4 maanden Ik heb wel 2 dekentjes ook toen al voor het plassen of spugen Ik gebruikte wel lakentjes voor het mooi haha babyzeep babycreme babymassageolie 6 flanellen luiers voedingskussen flesverwarmer magnetronsterrilisator 2 slaapzakjes (als ze zo klein zijn dan hoeft dat nog lang niet, pas bij een maand of 4) kruik, maar kindje was geboren in april met 30 graden bedzeiltjes en 1 deken is genoeg
Oh en de flessenwarmer wat een kut ding ik kookte nu in de avodnd water voor ik ging slapen deed dat in een thermofles (speciaal alleen voor shaun) en dan koud water daarbij en hup fles klaar
Bij ons heeft de kraamverzorgster gewoon aangegeven dat we warm kraanwater moesten doen en dan mixen met de poeder. Als het koud was geworden binnen het uur, gewoon verwarmen in de magnetron. Flesjes konden daarna in de vaatwasser Ze zei op die manier bouwt ie ook een weerstand op
goeiemorgen dames. hier ben ik weer even. word lekker druk geklets hier. hier gaat alles goed dochterlief is in het weekend jarig geweest. staks ga ik naar de peuterspeelzaal voor de afscheid. en morgen mag ze beginnen op de basisschool. @sinterklaas 200 euro per kind vind ik wel erg veel. me kids zijn in november en december jarig dan worden ze ook al verwend.me zoontje gelooft er niet meer in.hij krijgt wel wat maar niet zo duur ) waarschijnlijk een spelletje voor zn wii die zijn ook makkelijk 50 euro.en me dochters verlanglijste is meestal niet zo groot misshien omdat ze nog klein is meestal kleine dingetjes morgen de afspraak bij de gyn.ga niet meer naar de vk.
Ja dat is eigen keus ik had een geiser dus koperenleidingen en wilde dat dus echt niet hebben koud kraanwater kreeg hij wel gewoon en vaatwasser nee minn fles is daardoor gaan splinteren dus deed het gewoon met de hand net zo snel
@BF: wat een verhaal! Doe je wel voorzichtig? Je hebt wel een beebje in je buik! Hier ook eens meegemaakt dat 's avonds laat de bel ging, lag de buurman lazarus op straat (wisten alleen toen nog niet dat het de buurman was ) En de mensen die aanbelden zeiden: Succes! Wij zijn er vandoor, mijn vrouw is zwanger! Je weet het nooit met die mensen hoe ze opeens om kunnen slaan en rare dingen uithalen.. @Sparen: Ieder een eigen betaal én spaarrekening én gezamelijke betaalrekening. Op gezamelijke wordt niet gespaard eigenlijk, dat gaat op aan huur, boodschappen, gwl en verzekeringen e.d. Zelf spaar ik dan nog tussen de 250 en 700 euro per maand. VL ook zoiets. En gelukkig hebben we dat altijd al gedaan, dus hoeven niet hard te gaan sparen voor babyspullen als het zover ooit mocht zijn. @Meelanor (volgens mij..) Nieuwe meubels!! Ben benieuwd! @Flora: Beterschap! Hier is het ook nog steeds gekwakkel. Dikke keel, zo'n warm gevoel ook erin.. bah! @Ovutesten: Vandaag komen ze binnen als het goed is.. erg benieuwd of ik er iets op ga ontdekken. Vanaf morgen met 2 thermometers meten kijken of ze veel verschillen van elkaar.. Ik heb m'n moed iig weer bij elkaar geschraapt om alsnog op zoek te gaan naar m'n egg!
@zsa, ja heb voorzichtig gedaan hoor en ml was er ook bij die bewaakt me wel , maar ik ben sowieso wel erg op mn hoede, en sinds ik zwanger ben helemaal @zwangeren, hoe zijn jullie mannen bij jullie zwangerschap? ml vind t wel een ver van zn bed show, maar als we buiten lopen of ergens zijn ofzo zegt ie zelf dat ie wel wat "breder" loopt en staat, gedeeltelijk dus voor bescherming en gedeeltelijk "heb ik gedaan, is van mij" zo trots als een pauw in elk geval, maar hij voelt dus tegelijkertijd wel die afstand zeg maar. @uitzetlijst, ik moet ook nog eens goed ernaar kijken en een lijstje samenstellen gelijk met de spullen die we dan ook echt willen hebben enzo, mn mams wilde namelijk de lijst ook hebben (dus we zullen vast nog t eea toegestopt krijgen) maar t verschilt zo per persoon wat je wel/niet nodig hebt....de een zweert bij slaapzakjes, en ander bij dekentjes, etc.etc. en een vind massageolie dus echt geweldig, en de ander gebruikt t nooit is ook veel waar je je eigen weg in moet vinden natuurlijk... en een hoop kan je ook iets later altijd nog aanschaffen (of je je kind gaat bakeren ligt natuurlijk ook aan je kind en kan je op dat moment zelf nog aanschaffen, maar ik zou zoiets niet bij voorbaat doen...) ik ga wel voor 2 dekentjes , maar 1 ervan maakt mn moeder eigenlijk (quilt, maar helemaal katoen, ook de vulling helemaal katoen en niet synthetisch)
maar zo is bijvoorbeeld een wieg niet noodzakelijk, kindje kan ook vanaf begin in ledikantje liggen. denk dat de keus voor een wiegje vooral ook afhangt van de ruimte die je zelf in je slaapkamer hebt of je er dus een ledikant in kwijt kan wij kunnen het wiegje gebruiken van ouders van onze zwager (heeft hij en zn zus, haar kinderen en ons neefje dus ingelegen, en straks ook onze kleine), maar ik zou er nooit 1 aanschaffen....ben je weer zoveel geld kwijt terwijl je t maar erg kort gebruikt....want met alleen een wiegje ben je er nog niet...nee, ook een matrasje, lakentjes, dekentjes, hemeltje, etc..