eigenlijk is dat lijstje niet helemaal compleet, want er staat bijv geen maxi cosi op of kinderwagen... box en boxkleed?
@ BF, hier is ml deze keer wel meer betrokken. Bij dilan was t ook een ver van zn bed show, maar nu weet ie gewoon wat er in mijn buik zit als ie dan naar ons zoontje kijkt haha... Nu heeft ie ook niet meer die angst die hij toen wel had van, zal ik wel een goede vader zijn, kunnen we het financieel wel aan? Nu wat meer ervaring en kennis natuurlijk
Bf, het is inderdaad ook persoonlijk denk ik! Wij kopen ook geen wiegje, kindje zal meteen in het ledikantje slapen en anders als je het graag op de kamer wilt kan je het ook nog in de reiswieg laten slapen zeggen ze dan.. Ik vind ook inderdaad dat een wiegje veel geld kost en je gebruikt het maar zo kort! Als ik geld zat had, had ik het misschien gekocht haha! En met de verzorgingsspullen moet je inderdaad ook ontdekken wat jij maar ook je baby fijn vind.. Maar zoals die flanellen luiers, dan denk ik nou die koop ik dan niet. Heb 6 hydrofiel en mocht het toch zo zijn dat ik ze als de baby er is nodig heb kan ik ze altijd nog halen.. Ik wil graag een duo deken kopen en was via Zp op een site gekomen daar kan je echt geweldig leuke dekentjes kopen! liefdekentje.nl dus daar wil ik er ook 1 kopen.. Lakentjes weet ik nog niet wat ik ga doen, of dekbedovertrekken of lakens.. Of misschien dat ik van beide insla haha.. Slaapzakken is ook verschil per kindje, als je baby veel draait is het verstandiger in een slaapzak te leggen dan onder een dekentje.. Pff, het maakt het allemaal zo moeilijk haha!
Ja hier pas in een slaapzakje gedaan toen ZL begon te trappelen, omdat ie steeds het dekentje van zich af deed. Maar daarna gewoon met slaapzak onder de deken hoor (natuurlijk niet met 30 graden hihi.. Toen had ik trouwens gewoon alleen het dekbedovertrek zonder deken erin. Zodat ie toch iets over zich heen had. Wij hebben trouwens wel een dubbele deken die je met klittenband aan elkaar kan doen als het koud is en anders los kan halen en dan heb je 1 deken voor als het wat warmer is, ideaal
@swimming, wanneer is je nieuwe nod? ik ga zo de lijst weer eens naar boven toveren @dekentje, ik vind die van koeka zo leuk! maar ik moet gewoon nog eens even heel goed kijken wat er op de markt is en heel eerlijk....56 euro voor een lakentje of dekbedovertrek vind ik wel erg overdreven...... ik moet me er nog maar eens gaan verdiepen wat er allemaal te krijgen is hoe zit t eigenlijk met de hoezen voor t aankleedkussen? je ziet de zachte zeg maar, maar ook die met een soort zeilachtig spul?? welke kan je nu t beste kopen?? lijkt mij die zachte toch gewoon fijner voor t kindje?? @wonderwensje, loop je al bij de fysio voor je rug en bekken? zou anders eens om een verwijzing vragen, wie weet kan je goed geholpen worden met een paar oefeningetjes ik heb ook al oefeningen voor bekken van mn fysio gehad zo, en nu op zoek naar de lijst haha
Bf, die pijn in billen/stuit is als ik zit, niet met lopen.. Komt dat dan wel van mijn bekken af? Maar ik loop niet bij een fysio nee..
♥♥ NOD♥♥ Juni ♥♥wonderful (25 jaar), Zwanger! 14-02-2013 uitgerekend, 2e kindje ♥♥minnie84 (26 jaar) Zwanger! 03-03-2013 uitgerekend, 2e kindje ♥♥wonderwensje (21 jaar) Zwanger! 02-03-2013 uitgerekend,1e kindje. ♥♥dilara1 (27 jaar), Zwanger! 03-03-2013 uitgerekend, 3e kindje ♥♥meelanor(23jaar),Zwanger! 07-03-2013 uitgerekend, 1e kindje. ♥♥Mams26(26jaar),Zwanger! 12-03-2013 uitgerekend, 2e kindje -->> TWEELING! ♥♥ NOD ♥♥ Juli ♥♥Sproetje1988 (24 jaar), Zwanger! 16-03-2013 uitgerekend, 1e kindje ♥♥anita205 (30 jaar), Zwanger!, 04-04-2013 uitgerekend, 4e kindje ♥♥ NOD ♥♥ Augustus ♥♥babyfotograaf (24 jaar), Zwanger! 19-04-2013 uitgerekend, 1e kindje. ♥♥Pixels (26 jaar), Zwanger! 22-04-2013 uitgerekend, 2e kindje. ♥♥clientje (28 jaar), Zwanger! 23-04-2013 uitgerekend, 2e kindje. ♥♥BellaNoa (26 jaar), Zwanger! 04-05-2013 uitgerekend, 2e kindje. ♥♥ NOD ♥♥ September ♥♥Kiwi1405 (27 jaar), Zwanger! 28-05-2013 uitgerekend, 1e kindje ♥♥Knuffie 23 (23 jaar), Zwanger! 09-06-2013 uitgerekend, 2e kindje ♥♥Jazz (21 jaar), Zwanger! 09-06-2013 uitgerekend, 1e kindje. ♥♥ NOD ♥♥ Oktober ♥♥Liza28 (28 jaar), Zwanger! 26-06-2013 uitgerekend, 1e kindje ♥♥ NOD ♥♥ November ♥♥MumL (20 jaar), nod 19 nov., 7de ronde, 1ste kindje. ♥♥Zsa (28 jaar), nod: 18 nov., 4e ronde, 1e kindje ♥♥Flora01 (23 jaar), nod: 22 nov., 5e ronde, 1e kindje ♥♥julia1984 (28 jaar), nod: 26 nov., 8e ronde, 1 kindje ♥♥MamavanShaun (29 jaar), nod: 29 nov., 6e ronde, 2e kindje ♥♥zep (31 jaar), nod: ?? nov., 6e ronde, 1e kindje. ♥♥Lavina (30 jaar), nod: ., 6e ronde, 1e kindje (pauze) ♥♥ NOD ♥♥ December ♥♥Dinges1989 (23 jaar), nod: 4 dec., 6e ronde, 1e kindje. ♥♥swimming (26 jaar), nod: ? dec.., 5e ronde, 1e kindje. 16 Zwanger! (7 meisjes, 3 jongens, 1 verrassing, 5 onbekend geslacht), 0 twijfeltest, 0 negatief getest, 0 cyclus "van slag", 9 nog niet bekend Wijzigingen graag in kleur doorgeven @pixels, je staat op roze @swimming, je staat vast bij december @rest, meiden, kom eens heel gauw weer eens op roze!! november kan nog wel een kleurtje gebruiken! *duimduimduim* @lavina, (als je dit leest) hoe is t nu met je meid?? @zep, wanneer was jouw nod? sorry als je t al een keer doorgegeven hebt @iedereen, sorry als er iets niet goed staat! lijst stond alweer zo ver weg dat ik niet zeker weet dat ik wel de meest recente heb zeg maar....
@wens, ja kan volgens mij heel goed last hebben hoor als je zit, mn vriendin had bij alles last, bij lopen ging t dan beter (met bekkenband), maar zou gewoon eens vragen om een verwijzing, sowieso voor je rug
Bella, jaa ik wil ook zo'n duo deken met klittenband! Bf, die van koeka vond ik ook geweldig! En het boxkleed ook! Maar inderdaad je betaalt er ook echt wel wat voor! Ik heb aankleedhoezen van dat zachte badstof..
Ik had voor dilan gewoon een katoenenhoes voor het aankleedkussen, die van badstof paste na een keer was nog amper om de kussen heen. Al moet ik wel zeggen dat er altijd een badcape op het aankleedkussen lag. De spulletjes van Koeka zijn wel een beetje prijzig, maar wel super fijn! Een goed formaat boxkleed vinden is echt een ramp, ze zijn meestal altijd te groot. Die van Koeka trouwens ook, maar als je die dan een keer was dan past ie echt precies in de box. En Dilan speelt nu nog op het boxkleed, hij vindt het nu ook lekker om er gewoon eventjes op te liggen. En ook het dekentje van Koeka, die ging ook overal mee naartoe als we op visite gingen ofzo.... Het geld haal je er dus echt wel uit. Daarom nu ook alles in het roze daarvan gekocht
@ BF, volgens mij is dat 100x135 pff ik moet eigenlijk nog best veel hebben. Moet namelijk voor dilan een nieuw bed, met dekbed en dekbedovertrekken enzo... matras
@Bf: wat valt er onder 'cyclus van slag'? Denk dat daar bij mij wel sprake van is... dag 24 zonder eisprong.. Mijn nod zal iig never nooit op 18-11 vallen zoals ik in de lijst sta
Net even naar de baby winkel gebeld om te vragen waar de meubels bleven. Ze hadden gezegd binnen drie weken maar dat zijn er inmiddels al 4 en ik had nog niets gehoord. Winkel: Ja mevrouw de reiswieg is nog niet binnen die komt begin december. Ik: Ja daar wil ik niet opwachten hoor die reiswieg die komt wel, ik wil de babykamer klaar hebben. Winkel: Ja dat is best logisch... Ik: *denkt: misschien kun je dan ook even bellen dat de levering is uitgesteld omdat je wacht op een reiswieg * Wanneer is het dan klaar ow uhh ja dan moet ik even de leverancier bellen wanneer de babykamer binnekomt? Blijkbaar ook nog niet binnen? Bellen ze terug: deze week komt hij binnen dus dan kunt u hem ophalen. Ik: Prima Winkel: (ik weet niet meer precies wat de winkel heeft gezegt maar kwam op volgende neer) Kunt u dan ook gelijk de kinderwagen meenemen dan staat die hier ook niet meer in de weg. Ik: Ja hoor, die nemen we ook gelijk wel mee dan Nou ja al VL het er mee eens is dan zaterdag de babykamer halen . Morgen komt mama hem verven hij heeft echt een lik verf nodig . Dus als het goed is kan ik zaterdag de babykamer in elkaar zetten en leuk aankleden (ik heb de spulletjes van bellanoa overgenomen) Ondertussen wordt VL hier helemaal gek omdat ik het hele huis een puinhoop heb gemaakt (maarja ik heb geen zin om alles op te ruimen en dan daarna alles nog eens te verplaatsen). De woonkamer waar nu dus de nieuwe meubels in staan is overigens gewoon helemaal netjes hoor dus als het nieuwe erin staat gelijk opruimen @uitzetlijst vind wel een goede vraag idd wat hebben jullie (de meiden met kinderen) wel en niet gebruikt
ha meiden! wat is er ontzettend veel gekletst! Ik kan helaas niet op alles reageren..... Swimming, balen van je ongi.... Knuf! Bf, jeetje wat een verhaal.... Wel heel goed gehandeld! nod lijst, deze ronde sla ik over... Volgende ronde kunnen we hopelijk aan ronde 6 beginnen..... Hier zo druk..... Heb mijn scriptie opnieuw ingeleverd afgelopen maandag! Ben benieuwd!! En ik heb zo iets bizars meegemaakt.... Ik droomde dat er iemand zwanger was, ik diegene smsen en het was ook zo, ik stond helemaal te shaken...... Zij was net begonnen en super snel raak. Dit heeft mij echt een dreun gegeven... Begrijp me niet verkeerd, ik gun het echt iedereen.... Maar ben al paar dagen uit het veld geslagen. Ik denk dat ik stik jaloers ben, vind ik echt erg van mezelf.......
@bf... jij maakt inderdaad dingen mee gelukkig is het (waarschijnlijk) goed afgelopen @zep ahhh knuf en tuurlijk mag je af en toe jaloers zijn. Definitie van jaloers: je akelig voelen omdat iemand iets heeft wat je ook wilt hebben. Dat is toch precies wat het is? Het is alleen vervelend als je, je er akelig bij gaat voelen want dat maakt het voor jezelf niet zo leuk Maar af en toe een keer treuren dat het niet is mag best als je het uiteindelijk maar kunt accepteren dat het (NOG) niet zo is. Dus voor nu een knuffel en dan kun je hopelijk binnenkort weer met frisse moed vooruit kijken Of het moet afgunst zijn? Definitie afgunst: is een negatieve, pijnlijke emotie die men voelt wanneer men een ander geluk misgunt dat men zelf ontbeert. Men kan afgunst voelen wanneer men vindt dat de ander bijvoorbeeld meer succes heeft, of wanneer de ander gelukkig is met zijn materiële bezittingen, wanneer men zelf minder succesvol is of minder materiële bezittingen heeft. Men vergelijkt zich met een ander. Men is soms zelfs bereid zelf schade te lijden om de ander zijn bezit te kunnen ontnemen. Door afgunst kan het zelfs voorkomen dat men het eigendom van een ander vernielt. De afgunstige heeft daardoor de voldoening dat de ander niet meer heeft dan hijzelf, maar zelf wordt hij er niet beter van. De emotie afgunst is nauw verwant aan jaloezie en de woorden worden vaak verkeerdelijk als synoniemen beschouwd. Een verschil met afgunst is dat een jaloers persoon zelf wil bezitten wat een ander bezit.
Ik zei vanmiddag tegen mezelf. Waarom komt die ongi niet op gang. Dat neem ik nu terug:x:x:x @meelanor maak je foto's van de meubeltje voordat je ze schilderd? Dan kunnen we voor en na zien
@babyspulletjes wij moeten ook alles nieuw kopen. Dat lijkt me zo gaaf. Het enigste wat ik nu al heb is baby jongens kleertjes en een tummy tub met standaard. Er zal nog wel het een en ander komen als de kleine van mijn schoonzus groter wordt! Er leuk om af en toe een beetje te krijgen.
@zep, dikke knuffel voor jou meid!! Ik snap t echt helemaal, en heb t zelf ook vaak gevoeld , is een gezonde vorm van jaloezie, en daar is niks mis mee, zolang je t idd ook kunt relativeren Echt waar meid, ik weet het zeker dat jouw tijd echt eraan komt! Maar bedenk je ondertussen ook dat je nu ontzettend veel aan je hoofd hebt, een nieuw huis dat verbouwd moet worden, je scriptie zet druk op je want die moet ook af....t brengt allemaal nogalmwat stress met zich mee, en dan je vriend die niet helemaal lekker in zn vel zit op t moment.....geef t nog even de tijd (hoe moeilijk dat ook is), ik durf te zweren dat jouw tijd komt wanneer je in rustiger vaarwater terecht komt.....probeer voor nu zoveel mogelijk te genieten van je nieuwe huis en van je vriend. Snap dat je hier nu ook helemaal niks aan hebt, dus nog,aals een hele dikke knuffel voor jou! @meelanor, leukleukleuk al die meubeltjes! Maar idd wel beetje vreemd hoe t gaat.....welke winkel? Babydump? Of andere zaak? En foto's!! Wij willen foto's zien! @avontuur, vind t eigenlijk wel grappig dat je aan de reacties kan zien wie er in de zorg werkt en wie niet haha @swimming, ja sleuk hoor babyspul kopen! maar schrik toch soms wel van de prijzen , en je hebt toch een hoop meer zooi odig dan je in 1e instantie denkt....maar je kunt t natuurlijk zo gek maken als je zelf wil @babyspul, wij hebben geluk dat we veel krijgen of voor leuk prijsje over kunnen nemen. Kamertje nemen we over voor 300 euro (nieuwprijs 900 euro), box badje en badstandaard krijgen/lenen we. Kinderwagen wordt voor groot gedeelte cadeau gedaan en heel misschien helemaal maar weet nu niet of mn mams t eens was met mn stiefpaps wat dat betreft en weet ook nog nietof wij t daarmee eens zijn Wiegje kunnen we lenen, alleen evt de stof aanpassen als t meisje is Dus de grote dingen zijn hiermee al afgedekt in elk geval.... Als t jochie is hoeven we ook niet zonder kleding te zitten in elk geval haha, en als t meisje is zullen we wel wat meer moeten kopen waarschijnlijk , maar ook dat kan je zo duur maken als je zelf wil natuurlijk @hier, al hele dag zere heupen begon vanmorgen met autorijden, de koppeling was echt een ramp....lopen doetook zeer en terug in de auto was ook weer geen pretje....nu op de bank liggen doet ook weinig goed hoop dat t morgen over is