Mei eerste ronde (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jazz, verloskundige zorg zit in het basispakket. Dus dat wordt altijd 100% vergoed. Daarom staat bij de aanvullende pakketten geen vergoeding, omdat het vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Maar ik pak juist niet de gezinnen.. Omdat ik dan onnodig veel zou betalen voor dingen die ik niet gebruik.. Zou ik als ik jou was ff goed naar kijken wat je precies wil hebben.
    Elk pakket van de cz vergoed hetzelfde qua zwangerschap en bevalling (behalve jongeren en vitaal, maar das logisch). Alleen bij gezinnen krijg je dus wel de eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed.
    Maar ik kan die eigen bijdrage beter zelf betalen en dan een goedkopere aanvullende verzekering nemen. Dan ben ik uiteindelijk nog voordeliger uit..

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij de cz ben ik 121 euro kwijt en krijg dan dus ook alles vergoed, behalve eigen bijdrage kraamzorg. Dus dat is best netjes.. Dat is wel incl collectiviteitskorting vanuit het werk.

3. Jazz

Jazz Niet meer actief

@flora oh zo ja, duidelijk! Ik heb alleen geen collectiviteitskorting helaas. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die verzekeringen :( Heb nu AV Top en ga waarschijnlijk upgraden naar AV Gezinnen. Dat vergoedt bevalling en kraamzorg ook maximaal. Vindt het echt lastig om te zoeken welke nou echt t goedkoopste is

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je moet dus een rekensommetje maken van hoeveel premie betaalt en wat je eventueel zelf zou moeten betalen..
    Dus dat met het goedkopere pakket en duurdere pakket doen..

De eigen bijdrage voor kraamzorg zal rond de 160 euro zijn., Dus dat is helemaal niet zoveel.. Als je per maand dus bijvoorbeeld 25 euro extra betaald voor het duurdere pakket, kun je beter die 160 euro zelf betalen. Dan dus elke maand meer betalen... Maar als er in het duurdere pakket ook nog andere dingen worden vergoed die je nodig hebt, en in het andere niet.. Dan is overstappen misschien wel voordeliger. Dus je moet eerst kijken wat je nodig hebt en hoe veel er bij wat pakket er vergoed word en wat daar de premie bij is..
    Snappie??

5. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik weet niet of dat nu nog hetzelfde is, maar toen bij dilan met interpolis was mijn eigen bijdrage maar 35 euro voor kraamzorg. In het ziekenhuis bevallen is nu ook met of zonder medische indicatie gratis.

Ik betaal trouwens 236 euro per maand voor het hele gezin.

6. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb niks bijbetaald aan kraamzorg

7. Jazz

Jazz Niet meer actief

@flora ik snap m inderdaad! Alleen zijn er ongeveer 1340000 verschillende pakketten bij verschillende zorgverzekeraars en om nou overal zo'n sommetje bij te maken pff.. :D ik vind t iig fijn als bevalling en kraamzorg wordt vergoed, dat kan best hoog oplopen. Maarja kijk nog wel even

Ik ben even klaar voor vandaag :D ga nog even relaxen en op tijd mn bedje in. Fijne avond nog allemaal

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Jazz, wij zitten bij dsw en die hebben t makkelijk gemaakt ;)
    Basisverzekering, aanvullend student of aanvullend top ofzo, meer smaken zijn er niet ;)
    Wij krijgen dus alles vergoed, en zolang de fysio een medische noodzaak is krijg ik de 1e 18 behandeling per jaar vergoed :) ik ga eens per maand naar de fysio en als ik ook naar bekkenfysio zou moeten zal dat heus niet elke week zijn denk ik?

@bella, klinkt ntjes dat bedrag :) wij betalen nu zo'n 130 euro pp

@eigen risico, maar toch vraag ik me soms af waar we nou eigenlijk nog voor betalen....als we medicijnen nodig hebben of uberhaupt zorg moet je t alsnog zelf betalen via eigen risico, die FF(!!!!) maar 350 euro wordt gezet :$ toch wel makkelijk praten he als kamerlid met een salaris met hoop nullen erachter.......

Moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat die inkomensafhankelijke zorgpremie van de baan is en ook t gekut met belastingtarieven van tafel is. Niet dat we er met zn allen op vooruit zullen gaan, maar hopelijk toch iets minder achteruit.....al is jan modaal altijd de l*l

Goeeeed ;)

Ik ga eens lekker richting bedje, ben al in staat om te slapen sinds ik thuis ben dus wordt wel eens tijd nu ;)

Ohjaaaa @zep, balen van je scriptie weer!!! Maar gelukkig niet volledig afgebrand dus....
    En dat niks lijkt te lukken, of moeizaam, is t misschien omdat je teveel dingen tegelijk doet?? (Bdoel t goed hoor! :))

Slaap lekker allemaal! Xx

9. BellaNoa

Ik heb net ook ff rondgekeken bij andere zorgverzekeraars, maar ben nu toch echt het goedkoopste uit in vergelijking met de vergoedingen en premie die ik betaal.

Fysio zal ik dadelijk ook wel nodig hebben, maar de eerste 12 behandelingen krijg ik vergoed. Als ik nu 1 ster erbij pak in 2013 krijg ik 27 behandelingen vergoed in dat jaar. Dan kom ik al een heel eind en ik hoef maar 4 euro extra te betalen in de maand daarvoor ;) Heb trouwens een doorverwijzing naar de fysio gekregen van de VK voor mijn bekken.

En ja met kraamzorg en bevalling zit het ook wel goed, incl kraampakket. Meer heb ik niet nodig volgend jaar hoop ik :D

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bella: dan ga ik ook nog ns bij interpolis kijken of dat ook iets voor ons is :) klinkt goed iig!

@eigenrisico: idd wéér omhoog :( vond die no claim korting van een paar jaar terug toch veeeeel fijner. Hihi. Ml is vaak aan t begin van t jaar al door z'n eigen risico heen :$

@zep: balen van je scriptie! Maar toch weer n klein stapje vooruit! Als je ng hulp nodig hebt dan hoor ik t wel!

@bf: nog ff over je berichtje van toen strax... Ik heb tegenwoordig ook echt n hekel aan mensen die in een zucht zwanger raken en t kindje vervolgens niet willen :( Vaak onverantwoord.... Terwijl wij al ruim 7 maanden bezig zijn zonder resultaat.. Grrr... Zou zo graag zwanger willen zijn en bij andere is t in 1 wip gebeurt en niet eens welkom :(

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bella, krijg jij korting vanuit de Rabobank? Ik betaal voor een 2 sterren pakket bij interpolis 133,70 euro... Of heb je een ander pakket?

12. BellaNoa

Ja dat kan kloppen, wij hebben een rekening lopen bij de rabo en dan krijg je korting en kom je op 122 volgens mij uit

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nou precies ja....en dan dus gewoon al tot 3 keer toe!!!!dan doe je toch ergens iets verkeerd....dan snap je toch gewoon niet hoe anticonceptie werkt!? Kan daar zo kwaad om worden, en nu dus ook verdrietig door mini in mn buik. Dusssss nu is de 20 weken echo wel erg spannend natuurlijk, want afstand doen van mn kindje? Nee...dat wil ik niet....
    Ben er al zo aan gehecht :)
    Herkenbaar voor andere zwangeren of mam's??

@no claim, ja ml was er ook heel blij mee, die heeft nooit wat...ik niet want ik was er ook gauw doorheen met t bedrag van toen....alleen kreeg ik eel vergoeding van t cak vanwege chronisch ziek en daar dus medicijnen voor nodig. 2011 kreeg ik niet, want in 2009 had ik geen 180 dagdoseringen gehaald....(dat ik er in 2010 205 had gehaald maakt niks uit). Nu ook nog niks gehoord dusga gewoon weer aanvragen, wie weet zijn ze me gewoon vergeten ;)

14. BellaNoa

Goedemorgen :D

@ Ongepland zwanger, ja ik vind dat ook altijd zo dom... maar vaak denk ik ook dat ze dat ervan maken en dat het misschien door vrouw wel stiekem gepland was ;)

Laatst was er op tv een programma, dit was echt een heel erg verhaal, zou me echt schamen als ik die vrouw was! Die was zwanger... nu was er iets met het kindje waardoor zij geopereerd moest worden, maar was wel een riskante operatie. Zij besloot dit te doen (haar man was er op dat moment nog niet) maar de arts moest ook toestemming krijgen van de vader van het kindje, haar man dus. Bleek dus dat zij met hem niet op de natuurlijke manier kinderen kon krijgen en ze dus ivf nodig hadden. Zij had daar "geen zin in"! En was ze expres vreemd gegaan zonder anticonceptie en daarvan zwanger geworden.... ergste vind ik nog... haar man weet gewoon niet beter alsof er echt een wonder was gebeurd en dat hij de vader is! Hoe kun je je man nog recht in de ogen aankijken?!

15. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Gehecht aan een kind wacht maar tot het er is die persoon die Shaun van mij afneemt of hem iets aandoet nou die kan beter onder de grond gaan leven maak hem af dat gevoel is heel sterk toen in de buik al en nu 1000x sterker.

Zeg ook altijd ik ga de bak in voor mijn kind hihi

16. BellaNoa

Oh ja zeker mee eens! :D Ik zou ook tot alles in staat zijn hihi

17. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Goedemorgen!

Ik zou het ook niet kunnen weg laten halen nee.. Daarom heb ik ook geen nekplooimeting enzo gedaan, wilde het niet weten :) ik dacht, ik haal het toch niet weg en als mij verteld zou worden midden in je zwangerschap dat je misschien een kindje krijgt met het down syndroom, het enige wat ik dan heb is dat ik misschien niet meer kan genieten van m'n zwangerschap..

Zo, vandaag lekker om 8.30 pas wakker :D heerlijk! Straks even wat eten en douchen.. Vandaag bakkie doen bij m'n vriendinnetje en vanmiddag naar de fysio. Ben benieuwd wat daar uitkomt!

Fijne dag allemaal meiden!

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bella en mvs, ligt t dus in elk geval niet aan mij ;)
    laten we er maar gewoon van uit dat alles helemaal goed is met onze vrolijke actieve spartelende mini :)
    *kriebelkriebel* voelt vanaf begin al goed, heb vanaf begin die rust over me heen, dus moet ik maar op mn "moedersinstinct" blijven vertrouwen :)
    (daarom kan ik me ook zo moeilijk voorstellen als ik er volledig naast zou zitten qua geslacht hahahaha, maar alles kan natuurlijk ;))

@bella, ja maar ongepland zwanger en kindje houden vind ik toch iets anders dan tot 3 x toe abortus plegen...dan doe je in mijn ogen toch iets echt niet goed..
    en nee idd...vrouwen kunnen zoveel zeggen "ik ben aan de pil", terwijl ze helemaal niks slikken...
    en nee ik zou mn man geloof ik ook niet aan kunnen kijken hoor!! sowieso niet...bij t idee van vreemdgaan alleen al ga ik bijna over mn nek dus wat dat betreft :D

@minnie, heee hoe is t bij jou?? :)

19. BellaNoa

@ WW, wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij de fysio? Moet nog een afspraak gaan maken ;)

@ BF, ja en buiten dat vreemdgaan, ze moet echt der hele leven liegen over het kind bahbah maar ik heb altijd een gevoel dat zoiets toch wel uitkomt.. De vader zal straks toch ook wel merken dat het kind helemaal geen trekjes van hem heeft? Of zou je daar helemaal niet bij stilstaan als vader en je weet niet beter of het jouw kind is.... naast der man, houdt ze ook heel zijn familie voor de gek! Nu niet meer denk ik, want het is op tv gekomen ;)

20. BellaNoa

Nu zeg ik heel stoer dat ik de zwangerschap echt niet zou afbreken als blijkt dat het kindje een afwijking heeft... Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik het echt te horen krijg. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe het leven dan voor haar zou zijn met de afwijking.

Deel Deze Pagina