@afwijking, t ligt aan de afwijking in mijn ogen...in welke mate kan het kindje ermee leven. in het geval van down....er valt, zolang t in de buik zit, niet te vertellen welke vorm en in welke mate t kindje down heeft. ik zou daarom denk ik een kindje met down niet klakkeloos weg laten halen, voor t zelfde geldt is t de lichtste vorm van down, en daar is natuurlijk gewoon hartstikke goed mee te leven! ik denk dat t bij ons meer zal gaan om wat zijn de overlevingskansen? is t afwijking waarbij kind gelijk bij de geboorte sterft, en weten ze dit 100% zeker, dan zal ik ws toch het besluit nemen om het dan maar gelijk weg te laten halen... maar vind t eigenlijk veel te pijnlijk en verdrietig om hier over na te denken, dus nog een weekje wachten en dan horen we of alles helemaal goed is *legt beschermend een hand op haar buik*
Ik denk dat ik het wel laat afbreken als dat kindje heel erg gehandicapt is ik moet ook aan shaun denken want dan gaat mijn volledige aandacht naar dat andere kind en shaun niet. Zeg ik nu heb het nog nooit meegemaakt voor die keuze te staan maar ik zou ook aan shaun denken hoe zijn leven dan zal worden
@bella: pff wat een verhaal zeg.. Idd hoe kun je t over je hart verkrijgen om je man (en kind) zoiets aan te doen... Er zal een moment gaan komen dan een van de 2 vragen gaan stellen.. @afwijkingen: jaa das lastig.. Ik weet ook niet wat ik zou doen. Het kindje zou welkom zijn als hij/zij een goede kwaliteit van leven zou kunnen hebben. Dat is voor mij het aller belangrijkste. En het ligt er denk ik ook aan of je al kinderen hebt. Down kinderen hebben veel aandacht en zorg nodig, als je al meerdere kinderen rond hebt lopen is dat gewoon moeilijker dan als het je eerste kindje is... Laten we maar hopen dat we allemaal een gezonde beeb krijgen @ml: net naar de neuroloog geweest voor z'n elleboog.. Na t scooterongeluk (aug 2011) blijft hij pijn en tintelingen houden. 11 dec word z'n zenuw doorgemeten, waarschijnlijk is die beschadigd. Dan moet de zenuw omgelegd gaan worden Het kan ook zijn dat, door de breuk die er zat, er een stukje bot is verschoven en die de zenuw prikkelt. Dan moeten ze dat stukje bot weg halen... Al met al dus waarschijnlijk wéér een operatie pffff... Het jaar 2000 is het enige operatieloze jaar in z'n leven. Hij valt echt van het een in het ander..
Bella, de fysio gaat vandaag bij mij kijken naar de stand van m'n bekken en de stand van m'n rug.. Ook gaat ze m'n spierkrachten van rug e.d. Bekijken en kijken hoe en wanneer ik welke spieren gebruik. Dan zal ze me waarschijnlijk oefeningen meegeven voor thuis.. Flora, wat een pech zeg!! Maar hopelijk heeft hij daarna geen last meer en is het dan gewoon klaar!
@ww: jaa hoop t ook. Mag ook wel een keer.. We zijn er alweer langer dan een jaar mee bezig. En de verzekering van de tegenpartij wil de boel ook een keer gaan afsluiten.. Maargoed, zolang er nog niets zeker is over mogelijk blijvend letsel kan dat dus niet. We wachten het dus maar af. Er zijn ook weer fouten gemaakt en daardoor heeft alles veel langer geduurd. Bij de eerste hulp en een week later op de controle zagen ze geen breuk, dus ML heeft maar 1 week gips gehad. Hij bleef dus pijn en krachtverlies houden. Second opinion gehad in een ander ziekenhuis. Die arts zei meteen, ja er zit een behoorlijke breuk... En dat was dus al in januari. Dus doordat de breuk nooit behandeld is en ML moest maar goed gaan fysio-en.. Dus daardoor heeft hij waarschijnlijk alleen nog maar meer schade aan gericht hopelijk is het einde bijna in zicht en issie eindelijk pijn en tintelvrij..
Alvast excuses voor mijn taalgebruik maar... GGGGGGGGGVVVDDD GVVDDGVVD!!!!! TRRRGGG LLLL!!! mijn lieftallige vriend *kuch* *kuch* *KUCH!*:x werd net even aangehouden door de politie (zo'n anonieme auto)... veel te hard gereden en over een doorgetrokken streep gereden. De doorgetrokken streep is 120 euro (das nog te doen) maar i.c.m. met te hard gereden 36 km te hard (buiten de bebouwde kom) moet hij misschien door naar cbr voor rijbeoordeling. Kosten kunnen dan oplopen tot 1200 euro DAAAG leuke spullen voor baby en op vakantie gaan.... :x hij haalt het maar van zijn eigen spaarrekening :x maarja dat wil toch zeggen dat we iets moeten laten... Ik loop hem al maanden te vertellen dat hij normaal moet rijden, dit moest er een keer van komen:x vind ik niet leuk
@flora, hoop ook dat t gauw achter de rug is! en ik snap wel dat de tegenpartij t af wil gaan sluiten, hoe sneller t sluit hoe minder ze uit hoeven te betalen....mijn enige advies is niet te snel t dossier laten sluiten! ik heb t zelf gehad ook met mn whiplash, na een jaar laten sluiten want t ging wel goed en alleen met drukte had ik last (maarja zwakke plek)...ja mooi weer een jaar na t aflsuiten kon ik mooi terug naar de fysio voor diezelfde whiplash...dat was in 2009 en loop er dus nog steeds...duss en ja toen was ik ook heus blij met t bedrag wat ik kreeg, maar zou t gewoon niet te snel af laten sluiten als ik jullie was. laat ze maar pushen...niks van aantrekken. @hier, overleg gehad met mn baas over onze taakverdeling, nou was helemaal prima allemaal hoe we t regelen alleen unitcontroller wilde dat we al voor mn verlof gaan bepalen welke rapportages ik weer terug neem na mn verlof, maar zegt mn baas over "welnee, je weet toch nog niet hoe en wat erna. nee hoor, dat zien we daarna wel. we gaan tegen die tijd wel herijken" dus nog even de memo aanpassen en dan is dat ook gereed
hoeveel boetes heeft hij al gehad dan dat ie nu gelijk door zou moeten naar CBR? normaal gaat dit gewoon naar de officier van justitie om t bedrag te betalen, en als blijkt dat dit vaker voorkomt dan worden ze pas naar cbr gestuurd? of hebben ze de regels aangepast? en ja..laat m idd maar zelf betalen! hij wil toch zeker ook niet zo rijden als ie straks zn kind in de auto heeft toch? geef m maar flink de wind van voren!
Goedemorgen meiden, Vanavond weer naar de VK! Ben toch wel beetje spannend. Vanavond luisteren we alleen naar het hartje. Hoop dat we een mooi snel kloppend hartje horen! En dan even zien of de VK kan zeggen waar ik eventueel zelf met de angelsound kan luisteren. Enne nog een apart verhaal.... Ik had eigenlijk 8 december een afspraak voor vroege geslachtsbepaling. Nu vraagt manlief zich al de hele tijd af of we nou een jochie of een meisie krijgen. Hij is echt zo nieuwsgierig en vind/vond 8 december nog best lang duren, maar ja... Maar toch de stoute schoenen aangetrokken en ga gewoon naar Lommel een e-mail sturen of ze as. zaterdag 24 november een plekje heeft. Ik dacht dat het vast toch niet lukte, en zo kort dag... Krijg ik nog geen 20 minuten later een e-mail terug dat ze nog een plekje heeft om 11.00 uur hahaahahaha... Dus ik heb een afspraak voor vroege geslachtsbepaling as. zaterdag! Dan weten we dus of het jochie of meisie is.. Hopelijk ligt het een beetje goed voor de camera! hihi.. Vind het nu toch wel redelijk spannend worden! @ verzekering, heb mijn CZ Jongeren omgezet naar CZ Gezinnen. In gezinnen zit namelijk ook vergoeding voor lenzen en brillen. Bovendien wordt mijn maandbedrag minder dan dat ik kraamzorg eigen bijdrage zelf moet betalen, dus ik ben goedkoper uit met CZ Gezinnen. Kraamzorg ook gelijk even doorgegeven aan CZ. @ 20 weken echo, wij weten echt niet wat we doen. Ons en vooral mijn gevoel is totaal veranderd sinds dat wij weten dat we Nibbit krijgen. Ik kan iedereen begrijpen, maar ik kan gewoon niet meer zeggen dat ik nu al weet wat ik doe, als ik het hoor. Vroeger dacht ik weleens dat ik een kindje met Down niet aan zou kunnen. Nu weet ik dat gewoon niet zeker. En manlief heeft dat gelukkig ook. Dat wordt een keuze voor dat moment. Tis inderdaad zoals BF het zegt, waarschijnlijk een belangrijk iets of het kindje levensvatbaar is of niet. Want we weten wel dat als het kindje zou komen te overlijden direct na de bevalling, dat we dat niet afwachten. Afscheid nemen is verschrikkelijk, maar afscheid nemen met een kindje wat je hebt gezien, daar heb ik geen woorden voor. Dat zouden wij niet kunnen. Dan draag ik de zwangerschap niet uit.... Maar we gaan dr even vanuit dat we allemaal een heel gezond kindje krijgen, jongen of meisje, met 10 tenen en 10 vingertjes! Nu nog even een dagje werken (hoop dat tie snel gaat) en dan ook alweer bijna weekend!
@bf... nah met boetes valt het volgens mij wel mee, hij zal dan het volgende krijgen. De Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer De EMG is een maatregel binnen de vorderingsprocedure van het CBR. Deze maatregel is bedoeld voor bestuurders die zich tijdens één rit meerdere malen schuldig maken aan gevaarlijk rijgedrag in het verkeer. Met uitzondering van verkeersgevaarlijk rijgedrag binnen de bebouwde kom. In dat geval is één overtreding voldoende om een EMG op te leggen. Deelname aan deze cursus is verplicht: bij weigering wordt het rijbewijs ongeldig verklaard. Ofwel de zogenaamde huftercursus En ja hij heeft twee dingen gedaan te hard gereden en ingehaald over de doorgetrokkenstreep (maar dan wel gelijktijdig) Opzich is de situatie daar ook vervelend het is één rechte breede weg waar je 80 mag maar niet mag inhalen, het is wel overzichtelijk dus echt gevaarlijk is het niet, maar het mag niet. Die cursus kost 810 (vond ik net) :x Dus nu maar hopen dat ze het bij het cbr niet nodig vinden (dan wordt het nog 500 euro maar das al beter dan 1300 euro Ik heb het wel even de bekende: IK ZEI HET TOCH!!! verteld maar opzich ben ik wel blij dat het nu gebeurd. Want ik was me idd zorgen aan het maken over hoe het moet als ons kindje er straks naast zit. Hopelijk *hopelijk* *hopelijk* gaat hij zich nu beter gedragen.
@bf: nee we laten t pas afsluiten als we zeker weten wat de mogelijke gevolgen allemaal zijn.. We hebben een goede advocaat (kennis van me) die alles goed in de gaten houdt. Ze haalt alles eruit wat erin zit, dus dat is wel fijn. Na alle ellende van afgelopen jaren, mag dat ook wel Eerst hadden we gewoon de rechtsbijstand van de scooterverzekering, maar die wilde t al na een half jaar sluiten, terwijl doen helemaal niet duidelijk was, wat er allemaal aan de hand was. Dus vertrouwen was weg en toen naar die advocaat gegaan. Aangezien ML 0% schuld heeft worden de advocaatkosten allemaal door de (verzekering van) tegenpartij betaald. @meelanor: jeetje, kan me voorstellen dat je boos word!!! Zeker nu er al genoeg kosten zijn ivm de baby! En dadelijk moet ie ook rustiger gaan rijden, met de beeb in de auto.. @Kiwi: Jeeeeej, dit weekend al geslachtsbepaling! Super leuk!! Ben erg benieuwd! Veel plezier vanaaf Edit: dacht dat kiwi dat berichtje over die boete schreef. Haha, sorry. Dus heb t ff aangepast
Meelanor, ja ik zou hem ook ff flink de wind van voren geven!! Hier wordt ik al beetje pissig wanneer vriendlief een boete rijd over de 100 haha.. Vervelende is alleen dat ik niet kan zeggen: die betaal je maar mooi zelf!!! Dat is weer het nadeel van de gezamenlijke rekening.. Maar ik hoop dat de prijs dan uiteindelijk 'meevalt'.. Bah, is wel het laatste wat je kan gebruiken, alles is al duur genoeg! Kiwi, jeeeej! Dat is al snel en spannend zeg!! Wat zegt je gevoel dat het is?
@ww wij hebben een gezamelijke rekening en allebei een prive spaarrekening zo kan hij spullen voor zijn fiets kopen (die dingen kosten ook al meer dan 1500 euro) en ik spullen voor mijn paard. En nu dus zijn eigen boetes
Sorry meiden heb twee dagen verzopen gezeten in een boek en die is nu uit Heb niet eens hier meegelezen dat doe ik normaal wel ga nu ff lezen @flora, bedankt voor de pillen! Zijn goed aangekomen
@ Flora, nou das ook balen zeg dat ie er al zolang mee loopt! @ Meelanor, neeeeeeee wat klote!! Oh wat zou ik boos zijn! @ Kiwi, spannend!! Zaterdag al!! Snap dat je zenuwachtig bent, tis zo bepalend ook voor je gezin he hihi... Gok op een meisje! @ Meelanor, mijn mannetje rijdt ook altijd door, niet dat ie echt superr hard rijdt, maar ook niet echt aan de snelheid. Dacht ook dat het wel zou veranderen met de beeb, maar hun denken gewoon van zichzelf dat ze ook hele goede rijders zijn valt eigenlijk gewoon geen discussie over te beginnen... We hebben ook altijd woorden als ik erbij in de auto zit
Even klagen hoor Wij wonen dus bij mijn sv en zijn vrouw nu betalen wij 100 per week wat 400 a 500 per maand is voor het kleinste kamertje ons bed en shauns bed past net. Nu zat zijn vader net dat dec zo duur is en of wij dan iets meer wilde betalen ik dacht 25 of 50 die dagen dus zei is goed zegt ie ja 50 per week dus dat is 600 a 700 per maand voor dat hok en liddl boodschappen he. Mijn wasmachine staat hier dus dat brengt hun geen gebruikschade aan. Nu betaal ik voor Shaun alles zelf hij zit niet bij die prijs inbegrepen maar het is mijn kind dus doe dat met liefde. Er wonen hier ook nog2 broers een zoon van haar en mijn vriend zijn broertje die broertje studeerd en die andere jongen werkt die moet 25 euro per week gaan betalen maar die studeerd geen cent ja nu 25 per week met kerst. Maar ze verdienen nu dus 900 zeker per maand aan hun eigen kinderen. Nu zei hij ja dan kunnen we leuke dingen doen die dagen hun gaan 3 dagen op vakantie dus zal daar wel voor zijn en zij koopt elke week nieuwe schoenen en kleding van in totaal 100 per week moeten zezelf weten. En hij staat op rommelmarkten waarbij hij 200 per week verlies draait maar stoppen nee tuurlijk niet we laten de kinderen gewoon meer betalen. Ze hebben dure rekeningen gehad deze maand dat weet ik dus kunnen nu die paar dagen eigenlijk niet wegja met deze oplossing dus wel. Nu houden wij 600 over na alle rekeningen maar dec is voor ons ook duur met een kind maar nee dan koop je toch iets kleins voor hem zeggen ze dan. Maar we moeten ook in jan weg hier ja hoe als we geen cent kunnen sparen?. Ook ben ik huishoudster hier ik doe alles in huis terwijl sv niet werkt maar alleen achter. De laptop zit haar zoon moet afwassen en broertjelief hoeft niks te doen want hij studeerd als mijn vriend uit zijn. Werk komt moet hij afwassen en zij werkt ook maar partime na haar werk gaan ze de stad in of rommelmarkt spullen halen ja dan heb ik alles moeten doen
@mvs: pffff wat een rotsituatie zeg!! En ik vind t ronduit belachelijk dat ze zoveel vragen.. Ze verdienen er zwaar op... Op die manier kunnen jullie nog niet sparen om uiteindelijk zelf weer iets te huren of kopen beetje jammer hoor.. Het lijkt erop dat ze jullie nodig hebben om zelf rond te kunnen komen en dus ook niet stimuleren dat jullie weer op jezelf gaan wonen Ik zou het aankaarten met je schoonvader dat het op die manier niet kan.. Hoe veel betalen zij zelf aan huur/hypotheek en gas/water/licht? Het zou gewoon allemaal, naar inkomen van iedereen, verdeeld moeten worden. Anders zou t gewoon niet eerlijk zijn...
@ MvS, oooh wat erg zeg! Das veel voor een kamer 400 a 500 euro per maand!!! En 600 en 700 zou ik al helemaal niet aan beginnen, voor een kamer!! Hallo waar hebben we het over! Daar heb je hier een heel huis voor! Ik zou gewoon echt heeel snel iets anders gaan zoeken hoor... en ik vind het sowieso echt belachelijk dat je "huur" aan je kinderen gaat vragen! Al zou ik nu met mijn gezin bij mn moeder gaan wonen, dan hoef ik echt niks te betalen, tuurlijk doe je dat wel en maak je afspraken, maar ze zou het niet hoeven want wij zijn haar kinderen.
Ik vind dus ook als shaun later in de shit zit en bij ons wilt komen al heeft hij 20 kinderen kom maar weet je ze betalen aan dit huis inc 700 en aan boodschappen zijn ze 200 per week kwijt maar normaal waren ze 150 kwijt dat zei ze dus is dan 1500 per maand nu komt er hier wat wij weten met onze huur erbij 3000 binnen en straks dan 3400