@bella, succes bij de gyn! *knuf* @swimming, ik duim! @hier, wederom gedroomd over werk en die kut collega gelijk harde buik van de stress ben inmiddels weer helemaal rustig en kalm dus harde buik is gelukkig ook weer foetsie... Maar zie er zo tegenop om maandag weer te moeten werken Hoop dat t meevalt en dat mn laatste 2 maanden wel gewoon "gezellig" kunnen zijn voor ik met verlof ga. Maar zit serieus weer te overwegen of ik niet een andere baan moet gaan zoeken, maar aan de andere kant laat ik me toch gvd niet wegjagen door zo'n kutkreng Heb t verder prima naar mn zin, de enige rotte appel is zij, en laat zij nou net mn directe collega zijn Weet ff niet zo goed wat ik er nou mee aan moet.....vind t moeilijk dat ik straks 16 weken minimaal weg ben, maar ben blij dat ik zo'n lange tijd geen last heb van haar (en ik hoop gewoon heel erg dat ze dan allemaal t licht zien op t werk en er achter komen hoe ze echt is....) Ben ik erg lullig wanneer ik hoop dat ze t volledig verprutst en dat ze zich er nu niet met een smoes uit kan draaien?
bluh en toen was mijn berichtje weer kwijt (ach ja we hebben er volgens mij allemaal wel eens last van ) @swimming: Oh fijn dat het zaad bruikbaar was. Ik denk dat het nog best wat moeite heeft gekost om het goedje in het potje te krijgen. Niet echt romantisch/erotisch ofzo en nu maar hopen dat jullie een goede uitslag krijgen ik duim voor je @bn: Heel veel sterkte bij de gyn zometeen. Ik denk aan jullie. Ik vroeg me af en hopelijk vind je het niet erg dat ik deze vraag stel... Hoe doen jullie dat met dilan (of krijgt hij het nog niet helemaal mee) @bf: Ach zo denk ik er ook over hoor. Mensen moeten gewoon worden gewaardeerd om hun prestatie. Als ze niet presteren dan moet dan ook gewoon bekend worden. Ik hoop in elk geval niet dat ze in eens 16 weken alle zeilen bij zet en dan als je terug bent jou er weer voor op laat draaien . Ach komt vast goed @hier: weer iets nieuws in mijn buik ! Sinds gisteren merk ik dat Disney af en toe de hik heeft (het was nog niet eerder opgevallen denk ik) Maar het is wel een heel gek gevoel. Het gaat echt heeel snel, om de 2 seconden. Wel schattig hoor maar als je wil slapen ook wel een beetje vervelend. (elke keer slaap je bijna en dan weer *hik* en dan gaan je hersens weer werken)
Even een kort berichtje van mij! Bella wat een verschrikkelijk nieuws zeg, dat je nu al afscheid moet nemen van je dochter! Ik leef met je mee en wil je heel veel sterkte wensen! Hier heeft ML gister een ongeluk gehad op de snelweg, auto totall loss waarschijnlijk. Pffff, wat een begin van 2013 ben helemaal van slag. In 2 mnd tijd 2 auto´s weg. Gelukkig is ML er wel heelhuids uitgekomen, echt een wonder! Ben daardoor even wat minder online, moet hier even alles op ene rijtje zetten!
@julia: jeetje wat schrikken zeg! Idd geen leuk begin zo eerst jij een ongeluk en nu ook ML! Gelukkig is hij er zelf heelhuids uitgekomen.. Sterkte! Dikke knuffel! @swimming: fijn dat het zaad toch bruikbaar was! Ik duim voor je! @hier: net terug van de gyn.. Een hele fijne man helemaal geen doktertype zeg maar. Haha. As vrijdag moet ik bloed prikken om te kijken of ik nu een goede eisprong heb gehad. Volgende week vrijdag moeten we terug komen om te kijken wat ze verder gaan doen. Maar hij sprak in ieder geval erover om m'n cyclus korter te krijgen. Dus daar zijn we in ieder geval al erg blij mee t stomme is alleen dat ik die afspraak volgende week op m'n NOD heb dus ik duim nog steeds dat ik m kan afbellen
@julia, zo dat is behoorlijk schrikken!! Idd een rot begin van t jaar! Laten we er dan maar van uit gaan dat er nu alleen nog maar goede mooie dingen mogen gebeuren Gelukkig is je man nog heel! @flora, fijn dat t goed gegaan is! En dat ie wil helpen! Ook wel zo fijn Ik ga voor je duimen hoor! @meelanor, ik moet er maar gewoon niet aan denken hoe t is als ik terug kom...wil ook nog niet eens aan maandag denken Maar wat dat betreft zou ik het niet eens erg vinden om per direct volledig de ziektewet in tegaan....okee verveelt je de pleures thuis maar hoef ik in elk geval niet met dat kreng te werken.... Ik moet dr hoop uit gaan leggen komende tijd, zij moet alles van mij overnemen dus heb helaas veel met dr te maken
@bella, hoe is t gegaan bij de gyn? @hier, kerst is ook weer uit huis zo kaal nu..... Maaaaaar vrijdag gaat ml de box en ledikantje ophalen bij zn zus! Kunnen de box alvast neerzetten als we willen , voor ledikantje moet toch eerst de kamer klaar zijn
Vanochtend ongeveer een half uurtje gesprek gehad met de gyn over de bevalling. Moet zondag avond een pilletje innemen die de hormonen vd placenta stopt en dinsdag word ik ingeleid. Moet dan om 9 uur in het zkh zijn. En met vaginale tabletten word het in gang gezet en dan is het wachten op de eerste wee. Kan duren van 3 uur tot 3 dgn, maar hoop dat t snel gaat. Moet wel straks gewoon de weeën opvangen enzo.... Das minder Daarna 1,5 uur gesprek met maatschappelijk werkster gehad. Was wel erg fijn gesprek. Volgende week blijk ik ook gewoon kraamzorg te krijgen..
Hoi meiden! @bella pfff... krijg er echt helemaal de rillingen van wat is het toch vreselijk oneerlijk.. En ook dat je haar nu nog voelt schoppen enzo. Wel fijn dat je steun krijgt van een maatschappelijk werkster. Toch fijn om erover te kunnen praten met iemand. En dan de bevalling.. ik hoop echt dat het ergens op de een of andere manier toch nog iets 'moois' met zich mee mag brengen, als je begrijpt wat ik bedoel. Hopelijk heb je ook veel steun van je familie en vrienden. Wij zijn er iig ook voor je @swimming spannend meis ik duim met je mee @bf kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te gaan werken en dan met haar.. het kan je werkplezier behoorlijk verzieken. Aan de ene kant wil je je niet weg laten sturen maar kan me jouw gevoel ook wel voorstellen. Je wilt het gewoon naar je zin hebben op werk en met je collega's. @meelanor ohh de hik haha lijkt me ook raar! En vervelend als je wil slapen idd Omg je bent gewoon al bijna 31 weken wat gaat dat snel!!! Je gaat gewoon bijna bevallen @julia jeeeeeeeeetje wat schrikken!!! En gelukkig dat je mannetje niets mankeert! Je schrikt je rot zeg.. en inderdaad jullie allebei een ongeluk gehad wat een pech! Doe rustig aan meis @flora wat fijn dat het een goed gesprek was met de gyn en dat hij in ieder geval actie onderneemt moet toch een goed gevoel zijn. Ik hoop natuurlijk met je mee dat je de volgende afspraak af kunt zeggen Ohja en Bella, misschien een rare vraag maar ik vraag me af.. als je gaat bevallen leeft Demi dan nog? Of is ze al eerder in je buik overleden? pff sorry voor deze vraag krijg de tranen al in mn ogen...
@ jazz, de gyn zei dat in de meeste gevallen het kindje tijdens de bevalling zal overlijden door de weeën maar het kan dus ook zijn dat ze toch nog levend geboren wordt. Omdat de longetjes nog niet volledig zijn ontwikkeld zal ze kort daarna toch overlijden. Ook het gevoel is nog niet ontwikkeld dus pijn zal ze sowieso niet hebben
Bella ik wil je heel veel sterkte wensen jeetje wat schrik.ik.hiervan dacht eens kijken hoe het met iedereen gaat lees ik dit jeetje geen.woorden.voor ik wens je sterkte en kracht toe Hoe is het verder net iedereen?en de beste wensen.natuurlijk.voor iedereen Hier is wel ff aardig wat gebeurd ben.afgelopen vrijdag voor de tweede keer gecurreteerd bleef buikpijn houden.en.na een.extra controle.echo bleek.er nog.een bloedprop te zitten.die.niet vanzelf weg kon gaan ja als ik.3cm.ontsluiting zou hebben en de kans op ontsteking erg groot dus vandaar dat een 2e curretage nodig.was voel.me redelijk.goed.nu alleen.geestelijk.nog erg zwaar aan de ene kant wil ik snel weer zwanger worden.maar aam.de andere kant vind.ik het doodeng en.weet ik.niet goed wat ik wol Dit was ff update sorry als er spelfouten.inzitten.maar zit.ff via.me tel Spreek.jullie.snel xxx en.knuff vanaf hier
@bella: jakkes wat klinkt (en is) het toch akelig het lijkt me zo verschrikkelijk om ook echt te moeten bevallen.. Heel veel sterkte de komende tijd en probeer toch nog een beetje te genieten van alle bewegingen die je nog voelt. Nu is ze nog bij jullie... Maar kan me voorstellen dat t ook heel confronterend en pijnlijk is. Dikke knuffel! @knuffie: fijn dat t lichamelijk gezien weer beter met je gaat! Geestelijk duurt zoiets natuurlijk wat langer. Kan me voorstellen dat je van de ene kant weer snel zwanger wil zijn, maar dat t ook eng is. Verwerk eerst dit zoveel mogelijk voordat jullie aan een nieuw avontuur gaan beginnen. Anders komt er later misschien nog een harde klap achteraf. Dikke knuffel voor jullie!! @bf: succes weer op het werk! Snap helemaal dat je t niet ziet zitten zo ook voor jou een dikke knuffel!
Tja, het is inderdaad wel allemaal heel heftig al moet ik ook wel zeggen dat zoiets je ook weer heel sterk maakt. Hoewel ik er echt als een berg tegenop zie om te gaan bevallen, omdat mijn bevalling met dilan nog steeds niet vergeten is, accepteer ik iedere dag steeds wel meer dat het over is met deze zwangerschap. Ik krijg er meer vrede mee en rust. Ik denk dat ik straks ook geen maanden wil wachten om weer zwanger te worden. Zodra het lichamelijk weer verantwoord is, wil ik er gewoon weer voor gaan. Ga wel na de crematie een boek maken. Waarin ik alles schrijf hoe alles is gegaan, van het begin van deze zwangerschap tot het einde met alle echo foto's en straks ook de foto's van Demi als ze is geboren enzo. In het ziekenhuis maken ze ook voet en handafdrukken op een kaart en die plak ik er dan ook in. En achteraan de kaarten die we waarschijnlijk zullen ontvangen van familieleden. @ Knuffie, jeetje meis dat is ook niet niks. Hopelijk is het nu wel allemaal weer schoon. Wanneer je er weer klaar voor bent om zwanger te worden dat merk je vanzelf. Zolang je deze twijfel nog hebt zou ik gewoon nog even wachten
Goedemorgen meiden @bella, fijn dat het gesprek met de maatschappelijk werker goed is bevallen, is niet niks waar je het "even" over hebt. Ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat de bevalling maar snel achter de rug mag zijn, als je er nou nog 3 dagen over moet doen is helemaal hel.... Ik vind je heel moedig en ik vind het heel knap hoe je hiermee om gaat, ik zou het je niet nadoen in elk geval. Vind het ook mooi dat je een boek gaat maken! @knuffie, pfff alsof 1x nog niet pijnlijk genoeg is....ik hoop dat je nu toch wel echt klaar bent voor met die curretages en confrontraties! En sluit me verder bij bella aan, zolang je twijfels hebt ben je er nog niet klaar voor dus dan ook vooral nog niet aan beginnen... @bella en knuffie, vind t gewoon zo verschrikkelijk voor jullie! Jullie zullen denk ik nooit meer een zorgeloze zwschap hebben @hier, vannacht gedroomd dat ons meisje werd geboren met 25 weken, hoop dat ze toch nog wel even wat langer bij me blijft hoor! Had ook harde buik die maar niet wegging, dus misschien was dat wel de onderliggende gedachte.... En dus al sinds gisteravond harde buik, nog niet geheel weg helaas, dus even in de gaten houden hoe t straks gaat... Vandaag wel verder met de uiltjes, dit maal met de vacht/veren, eerst nog maar even op papier oefenen met de techniek
@ BF, ik hoop inderdaad dat ze gewoon tot het eind blijft zitten hoor! Maar dat komt wel goed. Ik hoop ook dat de bevalling snel achter de rug is. Ja ik denk dat de eerste helft van de volgende zwangerschap wel heel spannend zal zijn ja. Maar denk eenmaal een goede 20 weken echo dat ik er ook weer van zal genieten dat het dan wel goed is. Ik had ook gevraagd aan de gyn, of ze de volgende keer misschien al eerder een screening kunnen uitvoeren dan 20 weken. Hij gaf aan, nou als we deze 20 weken echo een week eerder hadden gedaan, dan hadden we deze afwijking niet eens gezien. Want toen was de linker hartkamer nog goed gegroeid en was het niets bijzonders. De heb eigenlijk ook nog "geluk" dat ze het ontdekt hebben. Anders was ik er met de geboorte pas achter gekomen!
Bella, Ik vind je zo dapper en zo sterk!!! Echt zoveel respect voor je....... En wat goed dat je een boek van je meisje gaat maken!! Dan heb je toch iets tastbaars.... En ik hoop dat de bevalling snel zal verlopen en dat je er zo min mogelijk last van zult hebben. Ik denk elke dag aan je, vind het zo vreselijk allemaal....... Ik heb ook me ingelezen in de afwijking van jullie emisje om te begrijpen wat er aan de hand is... Wat vreselijk..... Ik wil je een hele, hele dikke knuffel geven!!! Knuffie, o nee, wat erg zeg....... Ben wel blij dat je nu aan de betere hand bent. Neem de tijd he meid om alles te verwerken!! Dikke knuf voor jou!!! Swimming, fijn dat het zaad toch te gebruiken was, ik duim op een hele goede uitslag!! Knuf! Flora, wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan bij de gyn!!! Ik hoop dat je bloeduitslagen goed zijn! Ik hoop dat we samen op roze mogen!!! Bf, ik kan me zo goed voorstellen dat je ertegen op ziet om te gaan werken....... Het vreet gewoon als je zulke collega's hebt..... En als ik het goed begrijp zit je met haar op 1 kantoor en zit er niemand bij jullie op kantoor? Pffff... Want als er nog iemand bij zit kan je diegene misschien als getuige gebruiken? En misschien is het wel goed dat je haar moet inwerken, krijgt ze misschien wat meer respect voor wat je allemaal doet.. Maar misschien ben ik nu wel te rooskleurig Zorg goed voor jezelf meis!!! En wat vervelend om zo te dromen, hoe is het met je buik? Is die weer wat meer ontspannen? Jazz, wat geweldig dat je de kleine voelt!!! Wat super bijzonder!! Julia, jeetje, wat heftig zeg!! Zorg goed voor elkaar en doe rustig aan meid! dikke knuffel! Meelanor, hahahahaha, dat lijkt me een heel gek gevoel! Hier, Eigenlijk weinig bijzonders.... Last van mijn longen door het stof in huis... Ik ben allergisch voor stof..... Ik heb het benauwd en hoest mijn longen uit mijn lijf..... Verder voel ik niet veel in mijn lijf. Wel pijnlijke borsten. Maar geen pijn in mijn buik of rug. Als k hoest doet het wel echt zeer in mijn lies.
@zep, denk iets te rooskleurig hihi, die gaat alleen maar lopen mokken en ouwezeiken dat t zoveel werk is en dat ze zoveel moet doen... Heb je wel medicijnen voor je longen?? Heb zelf astma dus kan me goed voorstellen wat je moet doorstaan op t moment... Is t eind van al t stof al wel een beetje in zicht? Wat moet er allemaal nog gebeuren? En wat betreft je lies ga ik geen uitspraken doen hihi, daar zitten wel banden en pfff toen ik net zwanger was (en daarna ook wel hoor, en nog steeds wel soms) met idd veel hoesten of niesen gelijk helemaal in de kramp, been optillen helpt probeer t eens Maar hoop dat je straks goed nieuws komt vertellen hier! @bella, sommige dingen kunnen ze idd al wel heel vroeg zien, mjaah als hartje een week eerder idd nog op schema had geleden had t in dit geval niets uitgemaakt ..... En idd "gelukkig" komen jullie er nu achter.... *knuffel*
Bf, been optillen helpt Thanks voor de tip hahaha! Ik heb een puffer, neusspray en pilletjes gehad voor mijn longen, maar ben daar heel eigenwijs mee gestopt, schaam schaam.......... Dus het is ook echt mijn eigen schuld. Het is zo dat ik er weiger aan toe te geven, ik wil dit helemaal niet hebben... Heb jij medicijnen? Hoe is het met je buik?
Ja ik heb flixotide voor dagelijks onderhoud (zo'n puffer), en toen we bij de HA waren om spiraal te verwijderen zei ze dat ik er beter mee kon stoppen als ik zwanger was. Dat heb ik dus ook welgeteld 1,5 week gedaan, en heb toen nagezocht en nagevraagd overal en die mag je wel gewoon gebruiken in principe, op dokters voorschrift uiteraard. De stof was wel schadelijk bij ratten, maar pas bij een dusdanige hoeveelheid dat je die nooit of te nimmer binnen krijgt met zo'n puffer. Dus mn HA stelde zelf voor om weer gewoon te gebruiken en ben er echt blij mee! Ben tegenwoordig sneller kortademig enzo en sneller buiten adem. En met de keelontsteking trok t langzaam door naar mn longen, dus toen heb ik op verzoek ventolin gekregem (wilde de serevent niet gebruiken, die raden ze af) en die mag je bij uitzondering gebruiken, maar ik was me een partij benauwd bahhh Tja, t is beter natuurlijk om helemaal geen medicijnen te gebruiken, maar ik vind dan ook eel dat je t jezelf vooral zo makkelijk mogelijk moet maken Dus als ik nu 6 paracetamol op een dag mag en ik heb erg hoofdpijn neem ik gewoon 2 in hoor... Alleen mn neusspray tegen allergie (flixonase) mag ik niet gebruiken, dus daar heb ik prevalin voor gekregen...die is dan wel weer veilig tijdens zwschap, maar helpt ook niet echt denderend bij mij moet ik zeggen En blij dat t helpt om je been op te tillen , stom is dat he Mn vriendin kwam ermee toen ik t vertelde van de bandenkramp bij niesen enzo Mn buik ging vanzelf weer goed wonderbaarlijk toen ik aan t verven was in mini's kamertje Maar als ik nu zo zit zoals ik nu op dit moment zit, zit t niet prettig Voelt alsof er een baksteen in zit en hij groeit goed hihi Vorige week nog nergens last van, kon alles nog zien in de juiste houdingen , maar sinds deze week is dat toch een uitdaging! Zit nu toch echt een stuk buik in de weg Dus tja t gras goed onderhouden wordt dus een uitdaging En ml is er nog niet zo zeker van of hij t wil doen , dus zal eens proberen met spiegeltje erbij @zwangeren, uhh hoe doen jullie dit?? Ik heb dus ook geen bad of iets dergelijks, maar alleen een douche