@ BF, jee wat ver gezocht zeg! Nja mensen moeten iets te doen hebben toch @ Jazz, ik heb geen recht op zwangerschapsverlof omdat ik net voor 24 wkn ben bevallen maar ik mag eigenlijk wel de tijd nemen zolang ik het nodig heb en zit nu dus in de ziekte wet. Gyn had geadviseerd om minimaal 6 weken thuis te blijven vanwege het herstel vd bevalling en rouwen en daarna eerst te beginnen met halve dagen en kijken hoe dat gaat, als ik er dan nog niet aan toe ben blijf ik gewoon nog wat langer thuis. Maar denk wel na de 6 weken het weer op te gaan pakken. Gyn had trouwens ML hetzelfde geadviseerd, vanwege het rouwproces. Heb de 23ste weer een afspraak bij de gyn en ergens in feb weer voor nacontroles. Ja hoop eigenlijk wel meteen op een goede cyclus, bij dilan was ik 4 wkn na de bevalling alweer ongi. Toen had ik zelfs 3 wkn bloedverlies gehad en was blij eindelijk er vanaf te zijn werd ik een week later ongi! @ Dinges, we hadden dilan er eigenlijk zo min mogelijk bij betrokken omdat ik niet wilde dat hij er iets van zou merken. Hij was ook niet mee naar echo's in nijmegen enzo geweest. Vrijdag is ie ook niet mee geweest, iedereen is dan zo verdrietig en ik wil hem daar niet tussen hebben, maar toch krijgt ie er inderdaad dan wel wat van mee... maar wel het minimale.
@bella jeetje.. Eigenlijk belachelijk. Alsof dat dan 'anders' is als je bevalt voor 24 weken.. Maar gelukkig kan je wel de tijd nemen! Dat is wel heel erg belangrijk, zowel fysiek maar vooral mentaal. En ook voor je mannetje inderdaad. Even samen zijn als gezinnetje en alles verwerken wat er is gebeurd. Het is eigenlijk allemaal in een vrij kort tijdsbestek gebeurd allemaal... Dus dat heeft wel even tijd nodig. Gelukkig kan Dilan je soms opbeuren
@bella, vind het advies van de gyn echt geweldig! Hoe vaak je niet hoort dat een bevalling voor de 24 weken niet erkend wordt door werkgevers en bedrijfsartsen e.d. En dan zou je de week erna weer even mogen komen werken....dus ben echt blij dat jullie dit advies hebben gekregen! Ik neem ook aan dat ze op het werk niet moeilijk doen? @jazz, ah mooi buikje! Wl m bescheiden noemen, maar geloof als ik zo terug denk dat die van mij ongeveer vergelijkbaar was? haha Voel jij je uk nu al bewegen of niet?? (Weet t ff niet meer ) @bella, hoop ook dat je gauw weer een stabiele cyclus hebt hoor, lijkt me niks ergers dan dat je nu eerst een halfjaar op 1e ongi zou moeten wachten ...... @hier, beeeeeetje moe En net bij t douchen alles maar weer even netjes bijgewerkt (voor zover dat ging dan met beperkt zicht ) Wel onhandig hoor, op de grond zitten enzo, moet toch maar even iets bedenken om t mezelf iets makkelijker te maken en wat ietsjes minder moeite kost .... Even aflevering af kijken en mn haar wat meer laten drogen en dan lekker richting bedje, morgen geukkig niet al te vroeg op
@ Jazz, ja dat is eigenlijk met alles, voor 24 weken heb je niks en na 24 weken alles De uitvaart van Demi werd nu vergoed maar ook meer omdat wij een gezinspolis hadden en ML en ik dus al vanaf onze 18 jarige leeftijd bij hun verzekerd waren. Andere verzekeraars hanteren dan ook weer de grens vanaf 24 weken en daarvoor moet je het allemaal maar zelf regelen. Demi is werd geregistreerd bij de gemeente als onze dochter enzo, ook omdat er een uitvaart voor haar is geweest, maar onder de 24 weken zou ze normaal gesproken worden gezien alsof ze nooit bestaan heeft. Dat is inderdaad best hard, maar wat dat betreft hebben we hier nu ook een beetje geluk in gehad dat het bij ons wel allemaal is erkend etc. Dat voelt toch anders. @ BF, ja al zit er ook weer verschil in hoor bij bedrijfsartsen. Dan ligt het er vaak nog aan wat de zwangerschapsduur is, want bij 16 wkn zullen ze geloof ik toch ook weer anders reageren. Ik werd al gebeld door de arbodienst, ongeveer 3 dgn nadat ik het nieuws had gehoord dat Demi HLHS had. Was echt een heel dom gesprek. Ze vroeg hoe het ging, ik zo ja gaat wel he. Zegt ze; oke, heb je al een idee wanneer je weer wil beginnen? Ik zo pardon? Ik ga aanstaande dinsdag eerst bevallen! Zegt ze; ooohh oke, dan heb je nu zeker zwangerschapsverlof? Ik zo nee, ik ga bevallen van een kindje wat zal overlijden en ik ben nu 23 weken zwanger! Toen schrok ze wel even, het werd ineens stil. Ze wist dus gewoon nog niet eens waarvoor ik in de ziektewet zat!! Dom mens. Ze zei ook meteen dat ze me dan voorlopig niet meer zal bellen en ik maar de tijd moest nemen.
Oh ja en op mn werk. Nou, ik had de 31ste dus meteen gebeld hoe het zat en ook om me af te melden voor het werk. Toen vroeg mijn leidinggevende wel of ik voor de bevalling nog wilde werken of liever niet. Dus dat kwam bij mij wel een beetje over alsof hun denken dat het een miskraam ofzo is. Dat irriteerde me wel een beetje maar ben niet meer gaan werken. Afgelopen donderdag is mijn leidinggevende hier op bezoek geweest. Ik heb haar ook een foto van Demi laten zien en toen zag ik dat ze schrok. Dat het toch al een heel compleet kindje is en alleen nog maar hoefde te groeien. Toen was het dus ook ineens dat ik alle tijd moest nemen die ik nodig zou hebben en niet aan het werk moest denken en dat ooit wel weer komt. Mijn moeder kwam toen boven om haar wat te drinken aan te bieden en toen zei ze ook al meteen tegen mijn moeder dat ik mijn tijd moest nemen etc. Maar mijn moeder is wat dat betreft heel direct En zei dus ook dat ik dat zeker ging doen, want het is allemaal heel heftig geweest en dat ik voorlopig er nog niet aan toe zal zijn om te gaan werken. Mijn leidinggevende knikte alleen maar ja tegen mn moeder haha...
@bf ja hij is vrij bescheiden hoewel ik m soms nu al in de weg vind zitten haha. Als ik moet opstaan vd bank voel ik me net een bejaarde en jaa ik voel mn mannetje nu zo'n 1,5 a 2 weken. Zooo fijn! @bella grrrr ja sommige mensen hebben echt totaal geen idee, verschrikkelijk frustrerend.. Die verwachten dat je vast gauw weer zal verschijnen pfff kan ik echt boos om worden. Gelukkig zijn er ook mensen die je wel begrijpen! En goed dat je haar een foto hebt laten zien.. Zo zien ze dat ze gewoon echt een klein mensje is en beseffen ze de impact meer. Ik vind die 24 weken grens zo belachelijk qua vergoedingen of erkenningen etc. Je voelt je dan zo ontzettend onbegrepen lijkt me. Maar ik ben heel blij dat het nu voor jullie goed geregeld is en dat jullie echt de tijd nemen. Vind het ook heel knap hoe jullie ermee omgaan. Denk vaak aan jullie en jullie meisje.. Ik ga nu ook lekker slapen.. Slaap lekker allemaal
@bella: wat fijn dat je gyn meteen zo reageerde. Idd gewoon lekker je tijd ervoor nemen meis. Het is niet nix, veel mensen zullen het toch onderschatten. En die 24 weken grens vind ik echt nergens op slaan.. Ik snap wel dat er ergens een 'grens' getrokken moet worden, maar trek die grens dan een stukje terug. Fijn dat demi toch geregistreerd kon worden. Ik kan me voorstellen dat je er anders een heel naar gevoel aan over houdt. @bella2: idd ik heb clomid gekregen om m'n cyclus te ondersteunen. Dus om regelmatige en goede eisprongen te krijgen. De gyn vertelde me dat mijn eitjes te snel stopte met groeien, waardoor ik een te lange cyclus krijg en als t eitje toch springt of doorgroeit dat de kwaliteit dan niet zo best zal zijn. Van de 10 eisprongen die ik in een jaar zou krijgen, zouden er maar 2/3 eitjes goed genoeg zijn om bevrucht te worden. Hij wil er dus voor zorgen dat ik elke maand een goed ei én eisprong krijg @bf: wat een gezeik over jou naam zeg! Maar je hebt een goed alternatief nu @jazz: wat een mooi buikje heb je! Ik vind m ook wel bescheid! Maar wie weet is dat over een paar weekjes weer helemaal anders @hier: vandaag veel bezoek gehad. Schoonouders, schoonzusje en vriendin kwamen een voor een langs om te kijken hoe t nu met me ging. Erg lief allemaal, iedereen was toch wel behoorlijk geschrokken. Morgenochtend ben ik nog lekker vrij, maar vind t aan de andere kant ook weer een beetje eng om alleen thuis te zijn. Het zal nu niet meer zomaar gebeuren, maar toch blijft t nog ff akelig allemaal. Weltrusten meiden!
@jazz, hihi dat dacht ik ook, maar wacht maar op de 25 wekengrens...dan gaat je buik opeens echt in de weg zitten heel bijzonder....jullie 20 weken echo schiet gelukkig ook al op! @bella, nou lekkere communicatie idd tussen werkgever en arbo arts zucht....en fijn dat je leidinggevende het nu wel begrijpt...alleen jammer eigenlijk dat er eerst een foto nodig is...maar ja, als je er nog helemaal geen ervaring mee hebt kan ik me ook wel voorstellen dat ze niet echt snapt hoe of wat... @flora, nog even lekker rustig aan doen vandaag, snap wel dat je t een beetje eng vind, zou ik ook hebben hoor wel lief dat iedereen langs kwam zeg en nu snap ik ook de bedoeling van de gyn, elke maand een goed ei is natuurlijk ook vele malen beter dan maar 2 of 3x per jaar... dus nog even een nieuwjaarsproost op veel goede eitjes, en natuurlijk net die ene bevruchte! @hier, bah weer werken, maar ach t is maar 5 uurtjes, dat moet toch lukken... helaas erg veel last van mn heupen en bekken (en banden, mannn en spierpijn in mn benen ofzo) dus hoop dat ik vannacht weer wat beter met kussen slaap dan heb ik weer minder last
@Bella: Wat klinken jullie toch ongelofelijk sterk! Mooi hoe je alles kan vertellen en wil delen! @Flora: Rustig aan doen gewoon! Zal wss niet snel meer voorkomen nee, maar het idee is gewoon eng inderdaad. @Jazz: Ziet er nog bescheiden uit zo hoor @hier: Vanmiddag naar dokter.. Ben benieuwd of ik er nog wat meer te weten kom.. Ik kan inmiddels voorlichtster worden, zoveel info heb ik inmiddels zelf gelezen.. Het is nu de vraag hóe ik 2 jr geleden getest ben; uitstrijkje of bloedtest.. Uit bloedtest kunnen ze nl niet uitmaken of het een actieve is, alleen of je het ooit hebt doorgemaakt.. Als ik dat 2 jr geleden ook heb gehad, dan is het door VL opgelopen.. Heb ik 2 jr geleden een uitstrijkje gehad, dan kan het zijn dat ie toen door m'n lichaam zelf al was opgeruimd en ik 'm dus eerder al heb gehad.. Snappez-vous? Dus nu zit ik steeds m'n hersenen te pijnigen of ik ooit iets last heb gehad.. maarja, geen idee dus meer Verder wil ik gelijk m'n borst laten onderzoeken, daar heb ik al sinds half nov pijn aan, dacht door hormonen, maar nu vertrouw ik niets meer in m'n lichaam.. Dus wordt een fijn half uurtje Werkse/relaxze iedereen!
@zsa: hihi voorlichtster maar snap t helemaal. Ik zoek me ook altijd suf op inet als ik iets heb ofzo. Toen ik chlamydia had heb ik er ook niets van gemerkt.. Dat is t verraderlijke van chlamydia Als je 2jr geleden een soatest hebt gedaan lijkt t me dat ze toen ook een uitstrijkje hebben gedaan.. Of als ze alleen bloed geprikt hadden en er was al te zien of je een infectie hebt doorgemaakt, dan had je dat toen ook al geweten.. Lijkt me? Heb je nu antibiotica gehad? Volgens mij moest ik en ML die toen een paar dagen slikken en een paar dagen seksverbod, omdat je elkaar anders weer kan besmetten. @bf: jaa als ik elke maand een goed eitje heb, dan ben ik al tevreden. Dan is t alleen nog een kwestie van raak schieten @ml: morgen zijn zaadjes wegbrengen. Wat een gedoe is dat zeg eerst potje 5 min opwarmen met je handen, daarna vullen , binnen 2 uur moet t bij t lab zijn. T potje moet zoveel mogelijk op lichaamstemp blijven. ML moet morgen gewoon werken, dus alles moet gebeuren voordat hij gaat en ik zorg dan dat t potje meteen naar t ziekenhuis wordt gebracht Toch wel spannend, zeker na die uitslag bij swimming! ML twijfelt zelf ook heel erg aan z'n zwemmers.. Hij is in z'n keven zeker 35 keer mode narcose geweest en heeft allerlei ellende door moeten staan.. De gyn zei dat dat nu waarschijnlijk geen invloed meer zou hebben. Maar toch ben je er onzeker over. Daarom fijn dat t getest wordt!
@Flora: ik heb het idee dat er toen alleen een uitstrijkje is gemaakt, maar daar is alleen een actieve chlamydia mee terug te vinden volgens mij... Dus misschien had ik toen al een oude infectie doorgemaakt maar was die niet meer te zien op het uitstrijkje? Wij hebben beide een pil gehad van 1 dag. Was wel een flinke, 1000 mg. En idd geen seks.. maar dat lag al stil hier ivm opwekkers waarmee je niet zwanger mag worden.. en vanaf a.s. donderdag als het goed is menstruatie dus tis dooie boel in bed Al moet ik zeggen dat ik dat nu ook niet erg vind, voel mezelf gewoon vies door die smerige bacterie. hmm werk roept...
@zsa: oh zo, ja dan kan t ook. Ik duim nog steeds voor je dat t meevalt! Idd 1 pil ja, nu weet ik t weer stom eigenlijk dat zon achterlijke bacterie zoveel kan veroorzaken en dat hij ook weer met 1 pil te bestrijden is Grrrr... @hier: net naar t ziekenhuis gebeld, 22 januari follikel meting! Spannend. Hopelijk is er al een mooi eitje te zien maar t is dan nog vroeg, cd 10. Gelukkig kan ik t allemaal geregeld krijgen met m'n werk, omdat ik m'n eigen tijden in kan plannen, en ik op z'n vroegst meestal pas om 9:30 uur begin met werken. Dus ik kan t s ochtends redelijk om m'n werk heen plannen.. Maar ik mag niet klagen, het proces is zo snel gegaan. Ze hadden ook kunnen zeggen dat we nog 3 maanden moesten proberen ofzo.. Maar in januari ben ik dus welke week in t ziekenhuis geweest de 25e ook controle bij de internist voor m'n schildklier, dus dan zelfs 2x.. Blehh
Ja belachelijk idd, te bestrijden met 1 pil.. Spannend voor je zeg! En kan me voorstellen dat ML z'n twijfels heeft daarover.. Hopelijk gaat het nu snel bij je! Ik wil ook graag naar gyna, kwam er gister achter dat bij m'n zus destijds ook opgewerkt is moeten worden, dus dat ga ik ook bespreken vandaag.. maar andere kant ben ik wel 'bang' voor zh gebeuren.. heel dubbel.
N.a.v. van alle vervelende en slechte berichten van vorige week, stel ik voor dat deze week goed nieuws berichten week is? Wie is doet er mee Ik trap wel af ik ben vanochtend tante geworden ! *hieper* Mijn schoonzusje is bevallen van een meisje. Het hoe en wat weet ik nog niet maar volgens mij is alles goed gegaan en gaat nu ook nog alles goed. Grappig detail ze heet bente / benthe (weet nog niet hoe je het schrijft) deze naam hadden wij eerst ook voor een meisje in gedachten (gelukkig hebben we al een hele tijd een andere maar dat zou vervelend zijn geweest hihi ) Zo een afspraak bij de vk om 11:00 en maar even vragen hoe het met het indalen zit (vannacht veel last van bekken, schaambot, knieeen en benen gehad). Ik heb in ieder geval het idee dat mijn buik is veranderd van vorm. en ik 1kg afgevallen sinds vorige week dacht dat je nu juist aan moest komen nou ja ik heb het er niet om gedaan dus zal wel goed zijn.
Flora je kan het potje het best warm houden tussen je boobs haha dat is de ideale lichaamstemp en je kan gewoon alles doen zonder dat je bang bent het potje te laten vallen klink vies maar ja alles voor een ukje toch
@mvs dan moet je volgens mij wel een flinke voorgevel hebben of niet (ik had voor de zwangerschap in ieder geval niet zo'n flinke gevel hoor )
@mvs: ja daar zat ik idd ook al aan te denken. Zo groot zijn mn boobs niet (70d), maar moet t op de een of andere manier wel voor elkaar krijgen Ik zal de auto ook maar vast bijtijds starten, zodat de auto warm kan worden haha. Kom ik daar bij t lab aan, komt er een potje zaad ineens vanuit mn bh tevoorschijn @meelanor: jaa goed plan, de week van het goede nieuws Gefeliciteerd met je nichtje! Wat leuk! En toevallig van de naam zeg. Maar goed ook dat jullie al een andere naam hadden, anders was het nu stressen geweest @zsa: ik herken dat dubbel gevoel wel. Vooral omdat het bij ons ineens zo snel is gegaan. Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik nu bij de gyn loop en dat er meteen actie is ondernomen. Maar aan de andere kant, merk ik nu al dat het best belastend is allemaal. Even nog iets anders We zijn alweer goed op weg naar deel 4 hihi
@flora: hihi zie al helemaal voor me hoe je dat ding uit je bh haalt ach ja het zal best vaker voorkomen daar hoor . @hier: Net naar de vk geweest en alles was goed, kindje was goed gegroeid en zoals verwacht is hij/zij inderdaad aan het indalen dus dan klopt het gevoel ook weer volgende keer (7 feb pas weer ) krijg ik een liggingsecho om te zien of het kindje goed ligt (nu nog wel in ieder geval) @werk aangezien ik vorige week 7 a 8 overuren heb gedraaid mag ik van mezelf vandaag lekker rustig aan doen beetje emailen en dingen voorbereiden voor morgen maar dat was hem dan ook weer Ze zoeken het daar maar uit. (had donderdag ook nog een gesprek over mijn overschot aan vrije dagen, baas heel vrolijk ja die mag je niet meer op nemen :x pardon daar heb ik gewoon recht op, ja die laten we dan wel uitbetalen op een of andere manier... dat wil ik helemaal niet :x ) Als ik straks zwangerschapsverlof heb ga ik toch een kijken of ik niet iets anders kan vinden. Het werk en de collega's zijn leuk, alleen mis ik regelmaat in mijn leven. Ik weet eigenlijk nooit hoelaat ik thuis ben en dat is straks toch niet handig met een kleine. Verder zie ik mijn collega's 1 a 2 keer in de 3 weken en ik vind sociaal contact toch eigenlijk wel erg prettig... ach we zien wel