Mei eerste ronde (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @muml: heb je geen whatsApp? Dan maakt t toch helemaal niets uit qua kosten als je aan iemand gekoppeld wordt met WA..

Ben benieuwd bij je hoor, ook lange cyclus gehad zeg!

Ik heb niet gevoel dat ik morgen ongi ga worden. Maar vorige x dat ik deze meds had duurde t 5 dagen geloof ik, dus uiterlijk zaterdag.. Zou ook beter uitkomen, morgen erg druk op werk en heb altijd al veel pijn en ben er nu helemaal bang voor.

Vakantie denk gewoon naar Zuid Frankrijk. Is Vl nooit geweest en Italië is mij tegengevallen afgelopen jaar. Maar willen wel liefst met eigen auto ivm vrijheid die je dan hebt. En ik hou gewoon van Frankrijk en de taal etc etc :)

2. MumL

MumL Actief lid

11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Zsa, geen whats app, maar is geen moeite om het te downloaden!! Dan wil ik ook wel op het lijstje!! :) :)

En hier inderdaad weer lange cyclus.. Wordt een beetje gek van die onregelmatige cyclus. Denk wel een eitje te hebben gehad, maar of hij goed was is een andere vraag. Zeker nu dat ik flora haar verhaal lees..

Jij hebt dat medicijn dus nog al eens moeten pakken? En pijn bij duiveltjes ken ik.. Ik moet er zelf van overgeven en val er flauw van :( BAH!! Hoop voor je dat je duiveltjes dan nog een dagje wachten.

Flora Was jou nog vergeten. Hoop dat de bijwerkingen meevallen en dat de clomid goed aanslaat!! Mijn duimen draaien!

3. MumL

MumL Actief lid

11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    slaapzacht meiden!!!

4. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    #4424 swimming, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
    Ik ben trouwens helemaal opgeknapt nadat we zaterdag aankwamen. Dus heb en ben nog heerlijk aan het genieten:):):). Bdw mijn temp stijgt weer:) ik blijf positief!

5. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ BF, ja belachlijk duur he die opvang. Dilan gaat vanaf sept naar de PSZ en dat is ook gewoon op het kinderdagverblijf, nou dat scheelt al een hele hoop. Hoef dan maar 50 euro in de maand te betalen ofzo, omdat het een peuterarrangement is.

@ Jazz, voor een keertje zal het vast niet erg zijn. Zou wel aan je schoonouders vragen of ze er nu extra op willen letten dat alles gaar is.

@ MvS, je hebt nog even de tijd voordat het zover is. Gaat je schoonvader de vakantie een maand van te voren boeken? Anders kun je dan nog even kijken hoe je het gaat regelen toch?

@ Sproetje, wat fijn dat de echo goed was! Toch weer gerustgesteld.

@ Meelanor, zodra je het straks weet hoe het eruit komt, zal je dat nooit meer vergeten hahaha....

@ Buddy, ik doe ook mee

@ Jazz, je moet er gewoon vanuit gaan dat jij straks met een lekker ventje in de MC naar huis gaat ;) Gelukkig komt het niet zo heel vaak voor van wat ik heb meegemaakt! Kans is groter dat je gewoon een gezond kindje hebt :) Ik hopelijk straks ook weer!

@ Hier, vanochtend bij maatschappelijk werkster geweest. Niet zo'n heel succes aangezien we Dilan hadden meegenomen en hij daar alle aandacht vroeg haha. Konden zo snel even geen oppas regelen. Alleen ff over mn werk gehad en ze gaf aan dat ik haar nummer mocht geven. Nou, daar kwam ik eigenlijk ook een beetje voor hihi. Maar ze wilde dan toch voor volgende week weer een afspraak maken. Tja, was goed, want dan moet ik toch naar de Gyn en dan heb ik daarna weer een afspraak met haar.

Vandaag is het fotolijstje binnengekomen van Demi en heb ik haar foto opgehaald, die ik had laten afdrukken. Een heel mooi plekje heeft ze nu gekregen. Zal er morgen wel eens een foto van op FB zetten.

Vraagje, wat zouden jullie doen?

Zit eigenlijk een beetje te twijfelen wanneer weer te beginnen. Aan de ene kant wil ik eigenlijk gewoon heel graag weer zwanger worden, want de wens is er natuurlijk nog steeds. Aan de andere kant ben ik ook weer bang dit weer mee te maken en ook bang om een schuldgevoel te krijgen tegenover Demi. Moet natuurlijk sowieso nog eerst wachten op mijn eerste menstruatie...

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goedemorgen :)

@bella, zolang je twijfelt zou ik het even laten rusten denk ik....gun jullie zelf eerst de tijd om het verlies van Demi goed te verwerken, en gun ook je lichaam de tijd om zich even goed te herstellen...een zwschap is niet niks natuurlijk, en kan me zo voorstellen dat een bevalling ook best een aanslag is voor je lijf (ongeacht je termijn)
    Klinkt zo mooi dat lijstje met foto van Demi! Zal het wel zien op fb ;)

@buddy, ja hoor ik doe mee!

@rest, reageer straks verder, ga me maar eens op mn gemakkie aankleden (sneller gaat tenslotte toch niet :p) enzo en me op t gemakkie richting werk begeven.
    Laatste dagje en dan lekker 4 dagen weekend! Verjaardag vieren, gezellig!

7. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Muml het bloeden is niet gestopt het is soms een dag weg en dan 3 dagen weer wel zo blijft het

Bn ben benieuwd naar het lijstje

Bf leuk weekend in de vooruitzicht hihi

Whatsapp wij hebben met die andere kletsgroep van hier een whatsapp groep daar staan we allemaal in en melden we belangrijk nieuws baby berichten, zh kindjes of jezelf, foto's van testen alles bespreken we daar wat spoed heeft

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mvs, hoe laat heb je de echo vandaag? spannend! hoop dat te zien is dat t gauw klaar is dat bloeden en dat jullie hummeltje gewoon nog lekker rond aan t spartelen is!

@muml, ja is zeker belachelijk duur hier, maar in belgie kunnen jullie toch 5 jaar lang parttime werken voor een fulltime salaris ofzo als je kindje krijgt? zoiets begreep ik van mn collega die familie in belgie heeft wonen...
    en flauwvallen en overgeven, bah eng! ben je er al eens voor naar de HA geweest??

@zsa, hoop dat je gauw ongi wordt (klinkt heeeel raar hier ;)), en dan op naar een nieuwe ronde met hopelijk wel een goed en welwillend eitje :) daar ga ik in elk geval voor duimen!

@besef....we zitten alweer halverwege januari....nog maar 1,5 maand werken :$

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @buddy: ik wil ook mee doen! Leuk idee!

@bella: idd zo lang je nog twijfelt, niet doen. Wellicht moet je lichaam ook eerst nog een beetje ontzwangeren enzo. Sowieso idd eerste mensturatie afwachten. Ik gun het jullie iig van harte om weer snel zwanger te zijn, zodra jullie er weer aan toe zijn!

@swimming: temp ziet er idd goed uit. Maar uit ervaring weet ik dat dat inmiddels niet zoveel zegt :( zou mooi zijn als er een 'wonder' is gebeurt dat je mannetje toch ineens raak heeft geschoten ;)
    Wanneer kunnen jullie naar de uroloog?

@bijwerkingen: ja heb toch wel een beetje last van bijwerkingen.. Echt behoorlijke hoofdpijn :( en ik merk dat m'n temp hoger is als anders.. Normaal heb ik rond 36,4 voor m'n ei en vandaag zat ik op 36,7 :$ zelf 2 keer getempt omdat ik t niet geloofde ;)
    Hopelijk is nu wel duidelijk een eitje te zien aan m'n temp.. We gaan t zien! Dinsdag dat iig maar ff navragen of die hogere temp door de clomid kan komen.

@petekindje: ze is gister weer goed gekeurd bij het consultatiebureau! Wat is het toch een tevreden kindje! Ze huilt echt bijna nooit, alleen als ze écht honger heeft. En ze gaan nu al proberen om van de nachtfles af te komen, en dat gaat tot nu toe goed! Om 11 uur krijgt ze de laatste fles. Dan wordt ze wel eens rond 5 uur wakker, maar dan kunnen ze haar stillen met een speen. Vervolgens slaapt ze dan nog lekker tot 7 uur door en dan krijgt ze weer de fles. Super fijn dus!

10. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Moet om 14 uur bij de vk zijn

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Spannend mvs, ik duim voor je dat alles goed is met de kleine!

12. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bella, laat alles even rustig bezinken, en begin er pas weer aan als het goed voelt... Schuldgevoelens naar lieve Demi* is nergens voor nodig, jullie hebben met jullie hart en verstand de keuze gemaakt. En in mijn ogen hebben jullie voor Demi haar welzijn gekozen, en hebben jullie haar een leven vol pijn bespaard.... Jullie zijn geweldig sterke mensen, en ik hoop dat zodra jullie er klaar voor zijn dilan en demi gauw grote broer en zus mogen worden....

Swimming, ik duim voor een wonder!

Muml, klinkt allemaal eng met dat flauwvallen zeg! Jeetje!

Mvs, hoop dat alles zo goed is!

Buddy, ja leuk! Als ik de lijst zo zat te bekijken ben ik geloof ik als eerste aan de beurt, als alle andere kindjes netjes op tijd komen dan! Nog 4 en een halve week.... Waaaaah!

Sneeuw rijden, ik durf niet! Dus meiden die wel de weg op gaan: respect!

Hier, flink verkouden, hoesten, niesen en proesten, lippen barsten open en flinke rauwe keel.... Lang leve maandverband... Controle over je blaas houden als je de moord stikt met 2 blaasduwers is best lastig! Nog net geen pampers nodig!

Trouwens vamdeweek even het scenario vaginale bevalling uitgelegd gekregen door de verpleegkundige, hoeveel mensen er aanwezig zijn en qua pijnstilling enzo... Moet ik nu ook een bevallingsplan schrijven! Vind dat best lastig, maar is hier bij het ZH standaard geworden....

13. MumL

MumL Actief lid

11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Mvs Ooh, dan duim ik nog extra hard voor je dat alles in orde is. Lijkt me niet fijn die onzekerheid!! Laat je ons snel iets weten? :)

BF hoe was de yoga? :)
    En ja, hoor, al voor de menstruatiepijn naar de dokter geweest. Het enige wat hij kan zeggen is, de pil nemen helpt, maar dat is nu geen optie. Voor ik gestopt was met de pil was het inderdaad stukken beter. Dat is ook de reden waarom ik destijds ben begonnen met de pil.

Mams Zo'n geboorteplan, loopt dan ook echt alles zoals je het zelf wilt? Of wat houdt het juist in? :) :) Als jij alles mag bepalen hoe en wat lijkt het me wel nog fijn!
    Ik vind het trouwens fijn om in de sneeuw te rijden! Vind het wel eens leuk om te voelen hoe het is om te slippen ( doe natuurlijk geen gekke dingen. Maar door af en toe verantwoord te slippen probeer ik er een beetje grip op te krijgen. Maar snap wel als je in de 30 weken zwanger bent, dat je dan iets minder staat te springen!

FLora Wat houdt petekind bij jullie juist in? :) Ben jij de meter van het kindje? Of hoe zit dat in NL?

Hier opgestaan met ongikrampen en gevoel van spierpijn in onderbuik ( net of mijn spieren compleet opgespannen zijn) dus denk dat het niets zal zijn deze ronde.. Ik had wel een mooi hoge temp!

14. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Geboorteplan, je kan dan aangeven dat je bijv. geen pijnstilling wil, gedimd licht, muziek, wie er bij zijn, waar je tegenop ziet, welke voeding, of je de baby gelijk op je buik wil en ga zo maar door...

Ook bijv. welke positie je graag zou willen bevallen.... Ja, dat weet ik nog niet! Dat weet je pas als je daar ligt! Kan nu niet zeggen wat prettig voelt!

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @muml: idd dat betekend dat ik de meter van het kindje ben :) het kindje van een vriendin van me. De kleine meid wordt niet gedoopt, maar de ouders vonden het toch wel leuk om een peetoom (peter) en peettante (meter) aan te wijzen. En dat zijn wij dus geworden :D

Spannend.. Die krampen, wie weet wel innesteling ;) maar weet uit ervaring dat kwaaltjes vaak niet zoveel zeggen :( hopelijk is het tóch raak!

@mams: spannend om nu al zo bezig te zijn met de bevalling! Gewoon opschrijven hoe je er nu over denkt :) sommige dingen zullen idd misschien toch anders zijn als je eenmaal bezig bent. Maar kan me voorstellen dat t voor de vk enzo prettig is om te weten hoe de moeder het ongeveer wil hebben.

@sneeuwrijden: ik ben er ook geen fan van (wie wel?). Maar anders kan ik t dorp niet uit komen ;) hier in de wijk is het het ergste omdat daar bijna niet gereden wordt en ook niet gestrooid. Als je eenmaal op de hoofdweg bent dan is het goed te doen. Gewoon lekker rustig aan doen :)

16. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik ga daarna boodschappen doen maar laat het dan direct weten

17. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Morning... Ff snel, vandaag thuis gebleven. Super beroerd... Slik je 12 pillen, bijna geen bijwerkingen. Laatste pil, is t drama. Ben nu net pas wakker ook. En dromen de hele nacht zeg! Pfff! Nu voel ik me iets beter volgens mij, alleen mn hoofd bonkt nog. Maar nog geen ongi :(

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mvs, succes strakjes!

@muml, yoga was weer lekker :) we zijn met t thema kracht bezig, dus t persen enzo ;) haha is wel grappig :D ergens nog wel een ver van mn bed show hoor :D
    enne je krampen en spierpijn gevoel, wie weet wel innesteling :) ik had t ook heel erg ;) hoop dat t iets goeds betekent voor je! mjaah zoals flora ook al zei, vaak zeggen kwaaltjes helemaal niets :(

@zsa, beterschap meid! hoop dat je je gauw weer wat beter voelt! dit is ook niks....

@sneeuw rijden, ben er geen fan van, maar vind t inmiddels al wat minder eng dan "vroegah", gewoon omdat ik inmiddels ietsjes meer ervaring heb met rijden als t glad is. voel me er wel minder prettig bij nu met ons meisje in mn buik, ben nogal beschermend :) mn vent vind t ook echt helemaal niets, die had me t liefst de hele week binnen opgesloten :D maarja...ik moest echt naar t werk en kon dit echt niet thuis gaan zitten doen.
    ben allang blij dat ik de mogelijkheid heb om sporadisch vanuit huis te werken :)
    en de snelwegen zijn vaak wel redelijk snel schoon, en de doorgaande wegen in woonplaats zijn ook wel wat sneller wat leuker te berijden. de straatjes blijven natuurlijk glibberig, maar zolang je voorzichtig doet en geen rare fratsen uithaalt komt t allemaal wel goed :)
    (al ben ik wel blij dat ik nu autootje heb met ABS :D mn vorige had dat niet en dan remmen op glibberig stukje is minder goed plan ;) stond gelijk achterstevoren :D kon er toen gelukkig wel om lachen want er was verder niks gebeurd ;))

@muml, ik wil nog steeds een slipcursus volgen een keer, en beetje experimenteren hoe je auto reageert in bepaalde situaties is natuurlijk nooit verkeerd als je t maar voorzichtig doet en wanneer de situatie t ook toestaan :) dus op hele lege parkeerplaats ofzo ;)
    wil zelf ook nog wel een keer naar een verlaten parkeerplaats en ff lekker donuts draaien ofzo :D maar niet als er kindje in mn buik zit :p

@geboorteplan, je kan via internet heel makkelijk een geboorteplan maken, d.m.v. keuze menu's dat je vinkjes kan zetten wat jij wil komt er een standaard formulier uitrollen, die kan je als je wil natuurlijk nog in je eigen woorden zetten zodat t wat fijner te gebruiken is door t zkh enzo :)
    heb m zelf ook al ingevuld, maar moet nog een keer goed doen enzo ;)
    feitelijk gewoon richtlijnen waar jij je voorkeuren op aangeeft en waar zij zoveel mogelijk rekening mee zullen houden :)

19. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Sneeuw rijden, ik ben er ook geen held in. Maar als ik eenmaal aan het rijden ben dan vind ik het steeds minder eng.

@ Geboorteplan, ik heb dat niet gedaan. Op het moment zelf wil je het waarschijnlijk toch allemaal anders en hun richten zich dan echt op wat jij geschreven hebt, schiet dan op dat moment niet echt op. Ik zei toen tegen ML dat ik niemand in mijn kamer wilde hebben als ik met heftige weeën zit. Terwijl op dat moment wanneer ik net de ruggenprik had (bij dilan zn bevalling) vond ik het juist fijn als ik even wat familie zag, terwijl ML toen hun heel dringend had verzocht uit de buurt van mijn kamer te blijven haha... :D Bij Demi had ik weer geen behoefte aan andere mensen behalve ML en mijn moeder dan, ook niet nadat ik de ruggenprik had gehad. Dus ja je kunt het niet echt van te voren zeggen vind ik...

@ MvS, hoe was de echo gegaan?

@ Zwanger worden, gister avond met ML over gehad wat we nu willen. We hebben samen afgesproken dat we het gewoon laten gaan zoals het gebeurd. Geen anticonceptie ofzo, maar ook nog niet dat we gericht gaan klussen. We zijn er eigenlijk allebei van overtuigd dat het komt wanneer de tijd ervoor is.

@ Fotolijstje Demi, voor degene die het nog niet hebben gezien, heb er een foto van op FB gezet, vind het echt zo mooi. Er brand nu de hele dag een kaarsje bij haar en ik vind het echt zo fijn dat haar foto nu in huis staat.

@ Zsa, beterschap meis... hoop niet voor je dat die bijwerkingen steeds blijven.

@ MumL, het blijft spannend totdat je rood ziet... je weet het nooit en vaak wanneer je het helemaal niet verwacht is het raak! Duim voor je :D

@ Verder nog te melden, heb vandaag de geboorte- en overlijdensakte binnen gekregen van Demi dus ze is nu ook wettelijk geregistreerd als onze dochter :) ML moet haar alleen nog in ons trouwboekje laten bijschrijven.

Straks gaan we even een rondje buiten lopen met de slee, ML is er nu eentje halen maar eerst een lekker broodje carpaccio eten! Wat heb ik dat gemist!

20. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Nou het bloed zit er nog steeds maar ook een vruchtzakje en een vliesje tussen dat en hummeltje, hummeltje heeft waarschijnlijk zijn broertje/zusje doodgedrukt ze denkt dat het een tweeling was. Alleen is het bloed in een week toegenomen ipv afgenomen.
    Maandag dus naar de gyn voor de zekerheid

Deel Deze Pagina