@ MvS, ja snap ik hihi hier nog zo'n bezitterige mama Toen hij in t ziekenhuis kwam kreeg ik niet eens een kus van hem. Hij vond het maar raar dat ik in een ziekenhuisbed lag, andere omgeving enzo. En ik had me nog expres voor hem helemaal opgetut, dat ik er zo goed mogelijk uit zou zien. Bij vriendinnen hoor ik precies hetzelfde, dat hun oudste kids dan ook niks van ze moeten hebben.... Moet zeggen dat ik het wel erg vond, had ik zo naar uitgekeken om hem weer een knuffel te geven, maar hij wilde helemaal niet bij me zijn. Na een uur kreeg ik met moeite een kusje en toen moest hij alweer gaan. @ Meelanor, vanaf een maand of 6 gaan ze pas in een kinderstoel. Vanaf het moment dat ze kunnen zitten, het ene kindje gaat er met 6 mnd in en de ander misschien pas bij 8. Hier was het net andersom, ML wilde zo'n stoel en ik wilde de stokke... @ Trouwen, wij hebben ook een trouwboekje, vind het ook wel leuk. ML en ik zijn ongepland getrouwd hahaha.... 6 weken van tevoren besloten we te gaan trouwen maar dat was ook meer om het gedoe rondom kinderen. Denk dat ik anders nooit was getrouwd, want ik heb ook altijd gezegd dat dat voor mij niet hoeft, hechtte er niet zoveel waarde aan. Maar toen we toch eenmaal hadden besloten te gaan trouwen, was 6 weken later datum gepland op onze verkeringsdag, wilde ik toch alles steeds wel meer dat het zou worden als een echte bruiloft en uiteindelijk was het dat ook geworden met alles erop en eraan hihi... binnen 6 weken geregeld, wat een stress periode was dat. Trouwdag is toch wel een van de mooiste dagen uit mijn leven geworden @ Hier, nou mn boek is moooooooooooi, al zeg ik het zelf hihi. Ben er zooo blij mee! Jammer dat ik het niet kan showen Had vandaag nog een brief van de arbo binnen gekregen, dat ik 25 januari op gesprek moest komen, dus ben benieuwd...
@bella, ben ook benieuwd wat de arbo gaat zeggen dan ...hoop dat ze meegaan in advies van de gyn.... Foto's maken van t boek en dan als collage, dan kun je t laten zien Mooi dat ie mooi is! @hier, uwv vanmorgen weer gesproken, hoe t nu ging enzo. Ziekmelding blijft bewoon van kracht en als ik nog minder uren moet gaan werken straks dan hoeven ze me niet meer te bellen zei ze, klachten zijn bekend dus dan moet alleen mn werkgever t ff aan ze doorgeven, dat scheelt Ook klaar met soppen, pfff zo uberlangzaam heb ik t nog nooit gedaan ben helemaal verrot, mn rug is naar zn grootjes, dus nu even uur op de bank met kussen in mn rug en voetjes omhoog, strakjes nog even douchen en dan haar en ogen doen en dan is ml ongeveer thuis en moeten we door naar mn mams, ga ik daar weer verder op de bank hangen Maar stofzuigen wordt m niet meer vandaag, maar dat doet ml morgen smste hij zo lief
@BF: nu blijf je de rest van de dag op de bank hoor! @BN: ben benieuwd wat de arboarts zegt. @hier: heb de assistente van HA nogmaals gebeld Ze moest er om lachen en heeft een uitdraai gemaakt welke ik net opgehaald heb.. En wat blijkt.. de chlam, was dus ook al 27-12 bekend, dat zijn ze 'vergeten' te melden??! Nah! Nu was het ook wel een beetje onduidelijk op het overzicht, aangezien ik de keer ervoor ook op 27-01 geprikt ben, dus ik denk dat het teveel 27'jes onder elkaar waren.. Nja het is écht allemaal negatief nu, ik was er inmiddels zo bang voor! Dus ik heb lekkere ingredienten gehaald om een verse pizza te maken dalijk! Heeft VL wel even verdiend aangezien ik er laatste week bijliep als een dweil. @Flora: Hoe moest die waarde zijn van schildklier volgens jou? Nu heb ik nl alles hier op papier bij me liggen
Een hele goedemiddag meiden, Weer even druk bezig geweest, maar nu weer bij.. hihi.. Woensdag naar opticien geweest voor nieuwe bril. Heb normaal contactlenzen, maar die vallen de laatste maanden spontaan uit mijn ogen... Ligt wss aan de zwangerschap, dus bril is even enige optie. Ik was ook weer achteruit gegaan, dus voorlopig ben ik brillioot Gisteren controle bij de VK gehad. Met Nibbit is alles helemaal goed. Baarmoeder zat al verder bij mijn navel, dus dat groeide goed haha.. Hartje mooi weer horen kloppen. 1 kilo aangekomen, dus dat valt allemaal nog reuze mee. Heb formulieren meegekregen voor bloedprikken voor suiker en HB. Begrijp ik gewoon dat ik eerst wordt geprikt, dan 2 uur moet wachten en een drankje krijg met heel veel suiker en dan weer moet prikken. Dus mams gaat mee, zodat ik beetje afleiding heb.. pfff.. Iedereen even geinformeerd van de 3d/4d echo. Dus 23 februari gaan we met z'n zevenen richting Arnhem. Mijn lief, mams en paps, mijn schoonmams en paps en mijn zus. Ennn... ben net gebeld door de B.aby D.ump, dat ze nog een plekje vrijhadden in de planning, of ik het erg vond dat het 31 januari al geleverd werd.. Natuurlijk niet! hihi.. Dat was even een kleine update vanaf mij! @ Bella, mooi dat je boek af is! Kan me voorstellen dat je daar "later" ook veel aan hebt. Idd even afwachten wat de arbo zegt. Je zou toch zeggen dat zulke mensen ook een soort van begrip ofzo hebben. Ik blijf me maar verbazen ( in het negatieve) over dat soort mensen. Heb altijd het idee dat mensen die van zulke gebeurtenissen "misbruik" maken, het verpesten voor degenen die het wel daadwerkelijk nodig hebben. Bah..:x @ BF, fijn dat het zo blijft bij je ziekmelding. Ik heb ook elke 3 weken contact met ziekteverzuim en dan ook nog met UWV. Elke keer kan ik uitleggen dat het te maken heeft met zwangerschap en dat ze er niets van snappen. Lijkt wel alsof ze het kwijt zijn ofzo... Overigens werkt, 6 uur per dagen werken, bij mij wel heel goed, dus hoop dat het gewoon zo kan blijven tot aan mijn verlof. @ Verlof verlengen, ik heb nog TEveel vakantiedagen over na mijn verlof, dus ik ga het verlengen Waarschijnlijk met 3 of 4 weken. Heerlijk hoor! Dan heb ik nog 2,5 week vakantie voor de laatste maanden van het jaar! @ Ouderschapsverlof, denk dat wij dat toch ook doen BF. Tot nog niet zolang was het niet duidelijk of er wel een heffingskorting zou blijven in 2013. Maar nu blijkbaar wel, en tja als dat scheelt. Blijf daarna ook wel gewoon 24 uur werken, dus doe het gewoon voor het belastingvoordeel. @ Kinderstoel, wij hebben helemaal nog geen kinderstoel. Meiden met kids, hebben jullie gelijk vanaf het begin erin gekocht? Het lijkt mij dat je die vanaf begin nog niet nodig hebt? Ik ben nog een leek! @ Meelanor, lekker hoor die rennies. Hihi.. gebruik ze idd ook alleen als ik ze nodig heb, maar het werkt echt supersnel! Nog 1 maandje en dan ben je een getrouwde vrouw, wowie!!! Wel een beetje iets speciaals ervan proberen te maken, desnoods met zn tweetjes. Nachtje weg of even uiteten. Blijft iets speciaals. @ Zsa, tot nu toe goed nieuws dus! Fijn! Nu nog even 10 minuten werken.. en dan lekker naar huis!
Bella, wat fijn dat het boek mooi is geworden! En dat je ouderen kindje niks van je moet hebben na een bevalling had ik nog nooit gehoord.... Hoop dat dat hier niet zo is... Maar hij is al 5 natuurlijk, snapt even iets, meer! Kiwi, stoel had ik ook pas, later hoor! In het begin nog heel niet nodig! En dat suiker prikken, je word eerst geprikt op nuchtere maag, dan een super ranzig drankje drinken, dan 2 uur wachten zonder eten of drinken, en dan word je weer geprikt. Tip: neem wat te eten en drinken mee, dan kan je na de laatste keer prikken gelijk aanvallen!, ik had me toen een honger! Bf, toch niet geluisterd naar mams he.... Foei! Hahaha! Hier straks lekker raspatatje oorlog eten.... Jammie!
@zsa: wat fijn dat de chlamydia nu weg is! Dat moet iig alweer een beetje rust geven denk ik. Nu nog hopen dat t geen schade heeft aangericht! Wat betreft die waarden voor schildklier. TSH moet onder de 2,5 zijn voor een zwangerschap en ft4 tussen de 10 en 23. Vooral die eerste waarde is belangrijk. Maar de meeste labs nemen tsh tot 5,5 als normaal. Terwijl dat voor een zwangerschap dus niet goed genoeg is. Je kúnt dan wel zwanger worden, maar wel meer risico op een miskraam en ontwikkelingsachterstand bij het kindje. Ben benieuwd wat de jouwe is! Laat je t ff wete? @meelanor: jaa wij hebben ook een trouwboekje. Vond t wel leuk ook laten kalligraferen, zodat alles er mooi in staat. Gefeliciteerd met je ondertrouw @kiwi: wat leuk dat de spulletjes al eerder komen! Nooit verkeerd natuurlijk. En wat betreft die kinderstoel. In principe heb je die pas nodig als je kindje kan zitten, wanneer dat precies is weet ik ook niet. Maar bij in sommige stoelen kunnen de kindjes al in vanaf de geboorte @bf: mooooooi buikje of, het is inmiddels al een hele buik! Super mooi! @zwangeren: hebben jullie last van striae op je buik? Ik zou t echt niet leuk vinden als ik dat zou krijgen (wie wel?).. Maar je kunt t ook niet echt voorkomen geloof ik.
@ BF, collage is niet echt te doen, aangezien het 50 blz zijn hihi... @ Kiwi, en BF heb ik wat gemist bij jullie met UWV enzo? En minder werken? @ Arbo, ik ben ook super benieuwd natuurlijk maar geef gewoon mijn grenzen aan dus uiteindelijk zal het niet zoveel uitmaken van hij/zij te zeggen heeft zolang het in mijn straatje valt. Het zal pas een vervelend gesprek worden als ik me onbegepen voel, maar de VK en MW hebben al aangeboden een verklaring af te geven mocht het nodig zijn. @ Kiwi, wow met 7 naar de echo, hihi dat zal druk worden in t kamertje Leuk dat het kamertje over 2 weken word geleverd! Kun je alvast beginnen met inrichten. Zou dan ook mooi gebruik maken van de dagen die je over hebt. Ik heb toen voor maanden mijn vakantie uren verspreid, dus dat ik bijv maar 2 dagen werkte in de week ipv 3 en dan zo voor de rest van het jaar. Dat was ook wel erg fijn, toen werkte ik op donderdag en vrijdag en de rest vd week vrij. Hier ook ouderschapsverlof opgenomen omdat ik minder ging werken, ik kreeg afgelopen jaar best veel terug nog.. Volgens mij heb ik zelfs nog wat uren over van Dilan maar dat maak ik wel op als de volgende is geboren en dan van dat kindje en van Dilan en dat ze het pas stoppen zodra mijn uren op zijn. @ Kinderstoel, wij hebben er toen pas een gekocht toen we m ook echt nodig hadden. Half jaar nadat Dilan was geboren ongeveer
@ Mams, ja met 5 jaar kun je ze ook wel wat meer uitleggen inderdaad. Waar ik het over had waren de kindjes tussen 1,5 en 3 jaar. @ Flora, ik heb ook striae bij Dilan gekregen. In de 38ste zwangerschapsweek!!! Was zooo blij dat ik ze niet had, heb ook gesmeerd als een gek en de laatste weken kreeg ik ze alsnog, baalde echt ontzettend en nu nog. Maar het word wel steeds iets minder zichtbaar, in t begin waren ze echt nog paars zo lelijk
@bella, ja sinds eind november werk ik 6 uur per dag en op vrijdag gewoon mn normale 4 uur, extreme vermoeidheid...op die manier ging t met mn energie veel beter en was ik wel in staat om vaatwasser te doen enzo en nog beetje te rommelen in huis ipv voor dood op de bank liggen en niks meer kunnen Deze week 2 uur ziektemelding en uur extra pauze dus 5 uur per dag omdat mn harde buiken dus niet weggingen in rust, dus was dit even test of dit beter gaat, en dat gaat goed gelukkig dus voorlopig houden we t zo @flora, ik dacht dat ik er goed vanaf kwam en toen de 26 weken grens.....nu verse striae op mn boobs (onderkant dus als je voor me staat zie je t niet) en ook wat verse in mn zij, dat zijn nu nog kleine plekjes, en voornamelijk uitlopers van de bestaande strepen daar. Baal er idd wel van, maar t is genetisch bepaald of je wel/niet krijgt en smeren is eigenlijk meer voor t gevoel en niet omdat t echt de truc is als t dus in je dna zit dat je veel striae krijgt krijg je dat dus toch wel @hier, nu even gauw mn haartjes en oogjes doen en dan zal ml wel thuis zijn Fijne avond! X
@ Bella, ik had bij de vorige keer controle bij Vk hoge bloeddruk, deze keer precies hetzelfde. Toen met het bedrijf waar ik werk overlegd om minder te werken. Alleen ik blijf uitleggen waarvoor het is, bij die bedrijven. Zowel ziekteverzuim en UWV. Heb ook altijd het idee, dat ik het moet verdedigen, terwijl ik daarna meestal denk, tja... Ik ben gewoon niet een persoon dat als het niet nodig zou zijn, waarom ik erom zou vragen. Maar het blijft elke keer een ellenlange vragenlijst... Pfff... @ buddylijst, wil ook graag meedoen. Weet niet wie die maakt? @ kinderstoel, nee ik dacht al zoiets. Ik vind hem nu ook gewoon in de weg staan, eigenlijk. Maar dan weten we wanneer we hem ongeveer kunnen kopen. Hadden jullie wel een wippertje of schommelstoel?
@striae: idd genetisch bepaald.. Zal eens ff aan ons mam vragen of zij er last van heeft gehad bij haar zwangerschappen. Zo ja, dan is er nu iig niets meer van te zien haha. Maar als zij t niet heeft gehad wil t nog niet zeggen dat ik t niet krijg natuurlijk.. Alles voor een kindje zullen we maar zeggen @zsa: hele mooie waarden perfect. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! @weekend: geen plannen. Lekker bijkomen en nu écht weekend houden. Dat is vorige week niet echt gelukt met dat hele avontuur met die retrograde menstuatie.. morgen ff naar t dorp, beetje winkelen. Altijd leuk wil nog nieuwe schoenen namelijk.
Zsa, ik had je overgeslagen.... Fijn dat alles weg was! Verwen jezelf met verse pizza... Jammie! Flora, hier bij de 1e in de laatste 6 weken striae gekregen helaas. Nu rekken alle inmiddels witte strepen wel weer op, maar nog geen nieuwe paarse strepen! (afkloppen!) Smeren deed ik bij de 1e echt 2 x per dag, nu nog amper gedaan, dus helpen zal het niet! Tenzij je misschien de hele dag een cm dikke laag vaseline op je buik hebt... Hihi! Bella, 50 blz is wel veel om een collage van te maken ja! Maar in ieder geval wel een mooi boek! Bf, wat een mooie toetert! Hier zag een moeder van school me gister zonder jas, die schrok gewoon! Hahaha! *legt de camera vast midden op tafel zodat VL zo een foto kan maken.... Schaam, schaam....*
Ego: En opeens *bam* Ongesteld!! Na precies 90 dagen celebrate ik a new cycle! En nu wil ik een normaal ei, want als ik over 2 weken een eisprong heb, zijn we ongeveer 2 jaar samen, dus een mooie kers op de taart zou welkom zijn na dit nare begin van het jaar!
Hi meiden ! Omg ben al helemaal kwijt wat ik gelezen heb schaaaammm.. Dus sorry als ik heeeel veeeel over sla. @bf mooie buik meid! Kan geen buikje meer zeggen ik ook nog geen striae maar zal zeer zeker nog wel komen. Achja @zsa jeeeeeeejjjj ongi!!!! Klinkt super raar maar ben echt blij voor je en hopen op een mooi eitje!! @mams ja schaam je, hier met die foto ben benieuwd ! @kiwi fijn dat alles weer goed was bij controle aantal kilo's aangekomen valt bij jou dus ook mee? Ik ga dit weekend weer even wegen.. @kinderstoel ga ik ook pas kopen als kleine kan zitten. Kan evt ook van vriendin lenen. Die heeft ook zo'n soort als bella heeft. Vind m ook niet echt mooi en beetje lomp maar schijnt wel heel comfi te zijn idd. We gaan t zien @flora ja neem lekker je rust dit weekend! En shoppen doet een vrouw altijd goed Diner is ready! Dus we gaan ff lekker happen
Hey meiden, Even korte update Vandaag bij de gyn geweest en die zag dat mijn menstruatie elk moment kan doorbreken ( zat namelijk al bloed in BM). Dus wordt ronde 9. Verder ook onregelmatige cyclus besproken. Even gecontroleerd op blaasjes, dat is gelukkig niet aanwezig dus geen PCOS. OEF!! Verder zag mijn BM en eierstokken er ook helemaal normaal uit Dus nu gaat ze mijn eitje deze maand opvolgen en dan gaan we kijken wat er mis is Verder niet kunnen bijlezen en ook niet zo'n zin in. Toch zware domper dat we al naar ronde 9 gaan.
@muml: das niet leuk nee, knuffel voor jou! Wel fijn geen pcos! En er wordt nu goed naar gekeken. Dat is wel fijn!
@ BF, nou fijn dat het zo dan een goede oplossing is, dat je een paar uur per dag minder werkt. @ Kiwi, ik ken het dat verdedigen ja pff vermoeiend... Maar dat komt omdat er wel mensen zijn die gretig gebruik maken van het feit dat ze zwanger zijn in combi met minder te werken. Die verpesten het inderdaad voor andere wat BF al zei. Ik had toen geen wippertje maar zo'n schommelstoel van Graco, die was wel ideaal. Kwam ook meer omdat we toen een grote hond hadden en dat toch niet zou werken als Dilan zo laag aan de grond zou zitten in een wippertje. @ Mams, ja de voorkant van het boek hebben we hetzelfde als het rouwkaartje alleen is het boek vierkant. Verder staat dus het hele verhaal erin van het begin van de zwangerschap, met de test enzo tot aan de crematie, maar dus ook hoe alles was gegaan etc. Echo foto's, foto's van haar geboorte en de foto's die we dan samen met haar gemaakt hebben en van de crematie. Haar hand en voet afdrukjes... heb t rouwkaartje erin geplakt en mijn moeder en schoonzus&zwager hadden ook een kaartje voor Demi geschreven en die heb ik er ook in geplakt. @ Zsa, jeee ongi doorgebroken nu weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen... @ MumL, snap wel dat je baalt hoor, maar nu weer een nieuwe kans @ Blije doos, nou op 8 januari kreeg ik een brief binnen dat ik de blije doos kon ophalen pff... Maar heb m vandaag toch opgehaald voor mn schoonzus. Vond het ook zonde om m te laten staan. Was ook een beetje een test voor mezelf hoe ik erin zou staan als ik weer in prenatal zou komen.... Nou, ik had er eigenlijk helemaal geen moeite mee! De vrouw gaf de doos en zei nog, veel plezier ermee... heb nog vrolijk DANKJEWEL!! gereageerd... Was er wel blij mee dat ik daar geen moeite mee had, dus ik denk wel dat ik al ben begonnen met Demi een plekje te geven
@zsa, jeeeej ongi!!! *hangt de vlag uit* @mams, jaaaa foto!! Hehe eindelijk!! Nou, waar blijft ie? @muml, *knuffel*, dat ze dat nu al kunnen zien had ik eigenlijk niet verwacht....wel heel fijn dat je geen pcos hebt! @bella, dat hsd ik je denk ik toch echt niet ma gedaan hoor *respect*. Boek klinkt echt heel mooi! @jazz, uhhh wat wilde ik nou reageren .....pffff zucht..... Nou ik begon dus heel enthousiast met reageren met alles in mn hoofd....ben ik ff 2 sec afgeleid en ben gelijk alles kwijt....zucht... Ben ook wel verschrikkelijk moe....als ik mn ogen dicht zou doen en mn hoofd neer zou leggen ben ik vertrokken hihi Slaap lekker alvast meiden en fijn weekend! X