BF, zal me niet zo druk maken om een dik hoofd, halllo......je word gewoon mama! Enne na de bevalling raak je dat echt wel weer kwijt! Is het kamertje trouwens nu helemaal klaar? Owja ga pas woensdag testen, dindag is NOD en ben die witte testen meer dan zat! Flora, fijn dat de bijwerkingen iets beter te verdragen zijn, maarre opvliegers, pfff weet je ook weer hoe dat is! Wat een fantastische outfits hebben jullie gescoort...hihi! Bella, ik vind jou zo´n dapper en sterk mens! Heel bijzonder hoe je alles een plekje probeert te geven! Denk goed om jezelf en luister naar je lichaam! Mooie trouwfoto op FB! Muml, kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Bijzonder trouwens dat ze dat nu al kunnen zien! Hopelijk is het snel raak voor jou! Zsa, eindelijk ongi, helemaal blij voor jou! Hopelijk snel een goede cyclus en dan eindelijk gericht aan de klus! Ben je nu dan ook erger ongi dan anders? Omdat het zolang geduurd heeft? Zep, wil je even een dikke knuffel geven! Neem je tijd! En als je je verhaal even van je af wilt schrijven, dan kan je dat hier altijd kwijt! Mams, mooie buik zeg, super netjes voor een tweeling. Hier lekker een druk weekend, kleine meid is er! Dus schaatsen, cupcakes bakken, naar verjaardagen! Enne vandaag naar een auto wezen kijken. Word waarschijnlijk een fiat! Nu nog even lekker met mn mannetje op de bank en dan zo lekker naar bed!
@julia: ohh wat voor fiat? Wij hebben nu een fiat grande punto hier waren we eerst fiatfamilie. Iedereen reed fiat @zsa: ja snap wel dat je t eerste ff aan wil kijken wat je cyclus nu gaat doen. Je hebt de laatste tijd al zoveel over je heen gekregen, ff rust is ook niet verkeerd. Hopelijk is de gyn niet meer nodig @trouwen: was nu ook zéker de mooiste dag van m'n leven. Alles was gewoon perfect! Hopelijk kan het dit jaar overtroffen worden met de geboorte van onze beeb @vandaag: ML heeft t uitgevonden denk ik hij gaat vandaag weer worstenbroodjes bakken! Haha. Mij hoor je niet klagen!
Wij zijn weer terug van wintersport. Heerlijk geslapen. Hebben jullie naar mijn temp gekeken? Mag niks verwachten, maar ziet er toch wel goed uit
Goedemorgen @flora, leuk pakje! En die voor je man is gewoon hilarisch hahahahaha @bol hoofd, nou maak me er ook niet druk om, voel me gewoon minder charmant en natuurlijk is t voor een goed doel en verdwijnt t vanzelf weer na de bevalling @bella, erg mooie foto op fb! Had wel eens meerdere gezien geloof ik die je toen evenop fb had gezet? Je zag idd niet dat je al zo ver zwanger was! @clientje, hee zie je online staan, hoe is t met jullie? @swimming, jij ook online hoe is t met jullie? @hier, happy birthday to me, happy birthday to me ghehe, vandaag laatste etappe in de verjaardagsfeestjesreeks Gister kwam opeens iedereen smiddags! huis zat echt vol , gelukkig volgden ze elkaar ook we op, dus de een ging weg en de ander kwam binnen , maar was wel erg gezellig, ook met alle kids erbij maar arme neefje toch, die was aan t ravotten op de bank met oudste zoon van vrienden van ons, aacch valt ie voorover met zn neus op de rand van de bank, voor t eerst een bloedneus, arme knul, huilen en huilen, aaaccchhhhh. Gisteravond was t erg rustig haha, vond ik niet zo erg , en om 12 uur ging iedereen de deur uit en ben ik lekker naar bed gegaan ml heeft alles opgeruimd wat er nog stond, heel lief Fijne dag allemaal! X
Babyfg gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je al goed verwend? Met ons gaat alles goed. Morgen verwijs brief halen en dan gelijk en afspraak maken. Volgende week moet ik ongi worden. Ben benieuwd maar verwacht niks.
@bf: gefeliciteerd Halve Sarah!! Op de naar de volgende 25 @swimming: temp ziet er idd goed uit, maar wil jammer genoeg niets zeggen Hopelijk voor jullie een echt wonder!! Hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de uroloog! @fotos: eindelijk alle fotos besteld van onze trouwdag Bleef steeds maar liggen. We hebben zo'n grote collegafotolijst die boven op de overloop komt hangen. Nu dus eindelijk de fotos besteld Beneden hangt al wel een grote foto op glas.
Hoi meisjes ! @bf HIEPHIEP hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag meis. Laat je maar lekker verwennen @swimming geen verstand van temp.. Maar fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn van wintersport @flora haha dat carnavalspak van je man echt hilarisch! @trouwen zit hier voorlopig ook niet in... Vl zegt: ooit wel maar nu niet. Uhh oke want? Maargoed haha. We willen nog wel geregistreerd partnerschap doen maarmoet me er nog steeds in verdiepen. Snap er nog steeds niet zoveel van @julia leuk dat de kleine meid er is. Gezellig leuke dingetjes doen. Enne ben benieuwd hoor woensdag! Duim voor je @hier, gister nog even wat spulletjes gehaald voor de babykamer. We hebben iets heel leuks gevonden voor boven de commode. Zo'n soort kapstok idee met een plank erboven. Dus we kunnen bovenop wat zetten en dingetjes aan de haken hangen. Even gebroken wit geverfd en nu nogeven ophangen. Ook nog wat rieten mandjes voor prul etc. Gisteravond bij vrienden met andere vrienden gegeten, allemaal lekkere hapjes. Nu lekker lui op de bank. Vl gaat vanmiddag voetbal kijken zucht.. Dan ga ik maar een beetje rommelen. Vanavond bij broer eten in zn nieuwe huis, hij is ook jarig vandaag. EN ik ben vandaag alweer 20 weken jeej.. Trotse mama. Ben zooo benieuwd woensdag. Vind t heel spannend maar tegelijkertijd ook zin om hem weer te bewonderen. Zo, sorry voor het lange verhaal
Thnx meiden @jazz, gefeliciteerd met je broer en met de 20 weken! Officieel op de helft! @swimming, fijn dat jullie heelhuids thuis zijn! Hoop dat jullie gauw terecht kunnen, maar hoop ook eigelijk op een wonder waardoor t helemaal niet nodig zal zijn @zsa, kan me wel voorstellen dat je even rust wilt, hoop dat t lukt en hoop dt je nu ook gewoon een normale eisprong hebt! @flora, zulke fotolijsten zijn leuk! En trouwfoto's zijn natuurlijk ook leuk @jazz, nou ja...even in t kort, partnerschap staat gelijk aan een huwelijk, enige uitzondering is dat de man de kinderen moet erkennen en als je getrouwd bent hoeft dit niet. Partnerschap wordt echter veelal in het buitenland niet erkend dus ben je voor hun wetten niet gehuwd o.i.d. Bij huwelijk zijn kinderen dus automatisch erkend en heeft de man ook automatisch ouderlijk gezag. Bij een partnerschap moeten kinderen apart erkend worden, maar de man heeft daarna wel automatisch ouderlijk gezag. Zonder een van bovenstaande moeten kinderen apart erkend worden, en moet na de geboorte d,v formulieren e.d. Het ouderlijk gezag voor de man geregeld worden Partnerschap kan net als trouwen op een "gratis uurtje", dan kunnen er beperkt aantal mensen bij aanwezig zijn en krijg je geen heel verhaal van de ambtenaar enzo. Punt is wel: als je een partnerschap hebt kun je officieel niet meer trouwen, dit is dan enkel een kwestie van de status omzetten en zou aan de balie van het stadhuis kunnen. Getuigen heb je dan ook niet meer nodig gezien zij nergens meer hoeven te tekenen (dit is bij partnerschap al gedaan) Echter zijn gemeentes vaak wel zo soepel dat als je nog wilt trouwen met alles erop en eraan dat dat gewoon gedaan wordt, alleen dan is t tekenen dus de uitzondering vergeleken de "normale" gang van zaken Zo gingen mn schoonzus en zwager eerst partnerschap doen toen ze zwanger was (januari), en in september zijn ze gaan trouwen. Zij hebben er dus voor gekozen om bij het partnerschap geen "trouw"boekje te nemen, maar pas echt bij hun huwelijk. De gemeente heeft gewoon een leuk papiertje erbij gedaan bij hun huwelijk die toen door de getuigen getekend werd, maar dus puur voor de sier En net als bij een huwelijk kan een partnerschap ook op voorwaarden en niet per se in gemeenschap van goederen. Nalatenschap is bij huwelijk en partnerschap gelijk geregeld (langst levende), maar om vast te laten leggen wat er moet gebeuren als er iets met jullie allebei gebeurt moet alsnog vastgelegd worden in testament (dus voogdijkwestie etc). Dit laatste moeten wij ook nog regelen, vergeet steeds te bellen naar de notaris Nog even mn haar bijwerken en oogjes doen, schoenen aan en dan wachten op de laatste lading visite Ennnn t sneeuwt weer! Jeeej sneeuw op mn verjaardag!
@bf wow bedankt voor de uitleg ik zal tnog eens voorleggen aan vl. Enne veel pleziernog met je verjaardag vieren!
@jazz daarom trouwen wij nu ook. Gewoon op het gratis uurtje. Maar ik wil wel een feest dus dan nog een keer 'overdoen'. @bf gefeliciteerd! En pfff respect dat je alle 'groepen' apart ontvangt
BF happy birthday! Leuk sneeuw op je verjaardag! Fijne dag en laat je lekker verwennen. Vanavond lees ik alles even goed!
@ BF, hier nogmaals gefeliciteerd! @ Jazz, ik wil nog even inhaken op het verhaal van BF waar ik toen dus ook zo raar van stond te kijken. Als je je dus eerst als partner laat registreren en later gaat trouwen dan krijg je inderdaad een akte van omzetting, maar dus geen trouwakte, waardoor je dus in het buitenland nog steeds niet getrouwd bent. Dan zou je eerst moeten "scheiden" en vervolgens gaan trouwen. Daar zijn ook weer kosten aan verbonden. Dat is hier echt raar geregeld. En met Partnerschap dan moet VL inderdaad ook nog zijn kind erkennen en ouderlijk gezag is dan niet automatisch, dat moet je nog aanvragen via de rechtbank. Dus kortom, als je dan toch ooit nog wel gaan trouwen dan zou ik nu niet gaan registreren en het straks gewoon meteen goed doen. @ Flora, leuk carnavals pakje, lache dat je mannetje dat aan gaat trekken haha.. Ik heb echt een hekel aan carnaval Vind zo'n collage ook altijd mooi, ik heb eigenlijk helemaal geen trouwfoto in huis.. @ Hier, ML is even de wasmachine wat nog van mijn opa was naar mn schoonouders brengen, zijn hun er ook weer blij mee. Pff werd er ook wel kriebelig van om onderhand 3 keer in de week te horen wanneer de wasmachine zou komen, we hadden wel andere dingen aan ons hoofd. Dus ik had al een keer een snauw gegeven, ging mijn schoonvader daarna op een subtielere manier verder "jullie geven het maar aan, als jullie de wasmachine willen brengen he" irritant zeg! Zal voortaan wel eerst 10 keer nadenken om hun wat geven, anders krijg je steeds dat gezeur aan je hoofd bah. Was ook met dat boek van Demi, ML was niet zo slim... zei die dat we het boek 2 keer hadden. Had er namelijk ook eentje voor mijn moeder besteld. Dus ik schopte hem al.. maar volgens mij hadden ze t niet gehoord want ze gaven er geen reactie op. Was ik vrijdag op de verjaardag van mn schoonmoeder en had ik dat boek ook meegenomen om te laten zien. Toen vroeg ze wel van, heb je 1 boek besteld? Heb gewoon ja gezegd... maar volgens mij had ze t toen wel gehoord. Wil hun er gewoon geen geven, zitten ook best intieme foto's bij met die vruchtzak en placenta enzo en aan mn moeder vind ik toch anders, zij was er tenslotte ook bij. Heb nu maar een foto van Demi af laten drukken voor in een lijstje voor mn schoonouders. Zijn ze toch blij dat ze iets van Demi hebben Gister avond had ik weer een flinke dip en dan kan opeens uit t niks weer gaan huilen om Demi, toen wel weer even fijn met ML over haar gepraat.. de lieverd! Hij is echt zo lief voor me Verder vandaag lekker mn huis weer opgeruimd en schoongemaakt, wat is dat dan toch altijd weer fijn Kaarsjes aan en lekker op de bank hangen.. dadelijk als ML thuis komt weer lekker broodje carpaccio maken... heb nog wat in te halen hihi en ook voordat het straks weer 9 maanden niet meer kan
@bella thanks voor de aanvullende info! ik ben zo niet goed in dat soort dingen. Ben een leek op dat gebied Maar wat een gedoe dan zeg! Ik trouw ook liever gewoon hoor, geef er niet veel om en vind zelfs een gratis uurtje prima. Gaat meer om de voordelen om bepaalde zaken geregeld te hebben met de beeb enzo we hebben ook echt geen geld voor een hele bruiloft met alles erop en eraan. Maar vind ik ook niet erg. Ik ga het nog wel met vl bespreken. Hij weet er verder ook niks van.. Zit alleen tussen zn oren dat trouwen ouderwets is en nergens voor nodig is etc hahaha. Enne kan me voorstellen hoor dat dat boek van Demi te intiem is!! Zou ik ook echt hebben hoor! Hoe vonden ze het dat je moeder wel bij de bevalling was en zij niet? En logisch dat je van die dipjes hebt! Meer dan logisch.. Het is toch een hele heftige gebeurtenis, afscheid nemen van je dochtertje. Af en toe ff flink huilen en erover praten doet goed en carpaccio *aaaaaahhh* mn moeder komt t brengen in t zh als ik bevallen ben
@jazz: waarom doe je dan niet gewoon nog even niets? Als je niet getrouwd bent is het een kwestie van erkennen en gezag aanvragen. Dat kost minder geld en moeite dan een huwelijk regelen, ookal doe je het gratis.. Als je dan ooit nog wil trouwen dan kun je het ook gewoon doen zoals je zelf in gedachten hebt..? Erkennen en gezag aanvragen is een kwestie van een paar formuliertjes invullen. Iedereen zegt altijd dat het zoveel gedoe is, maar dat is dus eigenlijk helemaal niet. Het enige wat je dan alleen niet hebt, is allemaal dezelfde achternaam..