Mei eerste ronde (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @julia, ik herken het ;) ik had altijd vanaf 5 dpo zere boobs, die erg snel killing werden, en dan ongi en zakte t in rap tempo af :)
    toen zwanger en maar geen zere boobs :$ (jah niet dat ik t erg vond :p), begon pas later :) op 8 dpo werden ze lichtelijk gevoelig, maar niet hinderlijk nog ofzo, en pas ver na nod werden ze killing. nu gelukkig inmiddels ook weer wat minder ;) boobs zelf weinig last van, maar nu die tepels :( pfffff elke zachte aanraking, al is t tocht, wat er langs komt doet al zeer....mjaah, moet er wat voor over hebben he ;)
    ik doe t maar insmeren allemaal en hopen op t beste :)

@swimming, sorry maar wat durf je niet te vragen? :) haha ik snap m niet :D *blonT*

@minnie, ik heb echt werkelijk geen idee waar ik tegenaan zit te kijken bij je echo, is dit een potty shot of??? hihi, durf er nu echt nks zinnigs over te zeggen ;)...en idd misschien anders even een pretecho ergens?? bij ons is een bureau die enkel geslachtsbepaling doet vanaf 25 euro, dus als je aangeeft dat je erg bent gaan twijfelen en even bevestiging wilt zullen ze t heus doen hoor! :)

@jazz, 2 x per jaar? wauw, dan ben jij nog fanatiek :p :D whaha
    moet heel eerlijk bekennen dat we in december 2010 zijn komen wonen (vlak voor de verhuizing wel ramen gezeemd), en ik deze zomer voor t eerst de ramen gedaan heb (aan de buitenkant, de binnenkant niet want daar wilde ik die window vac voor lenen :D) :) hihi, zo'n schurft aan :D
    binnenkant is trouwens ook niet eens vies??? zo raar....of nou ja...we roken niet meer binnen, misschien is dat t ;)

we hebben trouwens toch van die facet gordijnen, en die zitten eigenlijk praktisch altijd naar beneden, dus door t gaas zie je t ook niet :p

@flora, ik wil ook weeekendd! :D ben moe...pff

2. minnie84

minnie84 Actief lid

3 mei 2012
    244
    0
    0
    ik weet ook echt niet wat het is waar je tegen aan kijkt.
    heb net de pretecho besproken :D maandag 12 november, nog ff geduld :d

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Even snel ego.. weet eigenlijk niet zo goed wat ik wilde zeggen...
    Vanmorgen (voordat ik weg ging) heel misselijk, mn ding gedaan:D en op het werk een pilletje ingenomen tegen misselijkheid, jeetje wat helpt dat!!! haha.. :):):) Neem ze niet 's morgens in, omdat het je reactievermogen kan beinvloeden... (zit ik daar in de auto als een malloot) niet handig..

@ Minnie, ik zie het ook niet, vanaf welke kant kijken? :D

@ Ramen zemen, doe ik ook 2 keer per jaar...heb dr een bloedhekel aan. Ik krijg nooit schone ramen..

@ geslachtsbepaling, Jazz hoeveel weken doe je geslachtsbepaling dan? Ik ben aan het kijken om het in Ochten te doen. Vanaf 15 weken... Eerst 5 november even afwachten!

4. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @minnie spannend die pretecho!

5. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    @ramen zemen: Ben zo blij dat we sinds kort een huishoudster hebben :). Is echt een super mens! Ze ziet alles zelf en pakt gewoon elke keer iets anders mee. (Ik hoef nergens meer aan te denken :)) Ze vraagt 35 euro voor 4 uurtjes en is vaak langer bezig (ze komt 1x in de 2 weken). Ze mag echt nooit meer weg hoor:D!!! Wat dat mens allemaal kan in die tijd, ik ben daar 4 dagen mee bezig:p Nu hoeven we het alleen maar opgeruimd te houden en een keertje te stofzuigen i.v.m. de katten.

*even een soort van klaag ego bericht over werk* (zag dat jullie het over parttime werken hadden)

Hier had ik van de week een discussie met een collega (32). Ze zei dat ze bij haar sollicitatie al had gevraagd of ze parttime kon gaan werken en het hoe en wat de mogelijkheden waren als ze zwanger mocht worden. Nou dat heb ik echt niet gedaan hoor, leek me niet echt een goede binnenkomer. Ik weet dat ze je er niet op af mogen wijzen maar toch vrouw van 23 en gesolliciteerd zonder technische kennis op technische baan... Tja ik had al genoeg waarom ik niet aangenomen zou worden :p Als ze het hadden gevraagd had ik eerlijk geantwoord maar dat hebben ze niet.

Ze had het er ook over dat ze in een tussentijds gesprek had aangegeven dat ze bezig waren. Leek me ook geen goed idee, ik stond op het punt om een vast contract te krijgen en ik was 5 weken zwanger (tja dat ga ik dan echt nog niet vertellen hoor, better safe than sorry;)) Zegt ze ja maar nu voelen ze zich misschien genaaid. Nou ja sorry hoor maar dat is niet mijn probleem ik heb het recht op kinderen en ja dat je daar als vrouw nou eenmaal 9 maanden zwanger bij bent (normaal gesproken) + verlof nodig hebt, kan ik ook niets aan doen. Leuk is anders maar ik het heb netjes aangegeven toen ik 9 of 10 weken zwanger was, dus ze kunnen alles toch netjes regelen? Tevens hebben al mijn collega's (allemaal mannen) allemaal kleintjes in de leeftijd van 0 t/m 4 en van 2 zijn hun vrouwen weer zwanger, dus ik pas me gewoon aan, aan de belevingswereld van mijn collega's :D:)

Zegt ze daarna en heb je al gevraagd of je minder mag gaan werken...:cool: hmmm neej dat heb ik nog niet gedaan en de baas heeft er nog niet naar gevraagd wat ik wil... hmm:cool: Zegt ze: straks krijg je helemaal geen vrij etc... Ja dus;) dat zou echt niet eerlijk zijn als ik naar mijn collega's kijk, maar goed dat zie ik dan wel weer.

Ik dacht hallo ik werk om te leven, ik leef niet om te werken hoor:$ ik werk nu 40 uur (eigenlijk meer gemiddeld 50 maar goed) dus ik moet vast wel naar 32 uur kunnen als ik ouderschapsverlof neem (hebben meerdere collega's).
    En als het niet mag dan ga ik gewoon opzoek naar een baan waarbij ik minder kan werken. Als ik het zo lees heeft (bijna) niemand van jullie een full-time contract dus er zullen vast wel banen zijn waarbij ik 32 uur kan gaan werken. Er zijn banen genoeg als je niet te kieskeurig ben (mij maakt het werk allemaal niets uit als het maar een klein beetje betaald en het personeel/sfeer gezellig is)

Verder denk ik niet dat ze me het kunnen ontzeggen want ik stap dan gewoon echt op en dat willen ze denk ik echt niet omdat wij een chronisch personeel te kort hebben omdat we zo explosief groeien!

Zo dat is er ook weer uit :D.

6. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @bf weet je echt niet wat ik wil vragen?

7. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    @swimming & bf: ik volg er ook niets van hihi

8. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @bf het lijstje;)

9. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @meelanor: ze was bezig, maar nog niet zwanger dus begrijp ik? In dat geval denk ik dat ze groen van jaloezie is...

@BF: thanks youuuuuuuuuuu! Tis binnen! Super lief!!

10. Jazz

Jazz Niet meer actief

@bf ik heb er ook een hekel aan hoor haha :D en ik ben ook MOE waaa zit nu denk ik wel op de max van vermoeidheid deze fase. Zal nog wel ff duren. Ik kan makkelijk klokje rond slapen en dan nog moe zijn :D

@kiwi bahh wat rot dat je je zo voelt en moet overgeven ieuw.. Gelukkig helpen die pilletjes! Ik heb trouwens ook t voedingskussen gekocht plus hoes maar heb nog niet echt een manier gevonden waarbij ik er lekker mee zit of lig. Ik doe iets fout denk ik :p en ik heb de geslachtsbepaling met 14 weken maar idd eerst maar mn termijnecho. Vind het heel spannend!!

@meelanor dat komt denk ik wel helemaal goed met werk hoor! Maar zou wel binnenkort even gaan praten over minder uren werken. Ik denk dat ik straks maar heel weinig ga werken als ik nog bij mn huidige werkgever zit want daar werk ik maar 6 uur per dag en wil max 3 dagen werken dus dan is het maar 18 uur. Bij evt een andere baan wil ik dan ook maar max 24 uur werken. Zie t wel :)

@swimming ja ik had t wel door van t lijstje haha maar weet alleen niet waarom? Zijn er updates?

11. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Hehe Swimming doelde erop of bf het lijstje naar voren wilde halen ;) zal ik zo ff doen swim :)

Meelanor, arrghhh van die nutteloze discussies.. ik denk niet dat je het verkeerd hebt gedaan hoor! ik zou het in iedergeval niet anders gedaan hebben.
    Wel heb ik met mijn contract bespreking afgelope Juni aangegeven dat we een kinderwens hebben en mocht alles lekker blijven lopen we misschien eind dit jaar wel eens zouden kunnen gaan kijken te stoppen met de anticonceptie :p behalve dat ik al gestopt was hehe.. ;)

@ramenlappen, bleehh laat ik me moeder wel doen :p ik heb er een hekel aan en heb altijd strepen.. ik vind dat ding ook wel handig maar vind m best duur..

@kiwi, bah vervelend dat overgeven! hoop dat het snel over gaat en je een beetje kan gaan genieten!

12. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    ♥♥ NOD♥♥ Juni
    ♥♥wonderful (25 jaar), Zwanger! 14-02-2013 uitgerekend, 2e kindje
    ♥♥minnie84 (26 jaar) Zwanger! 03-03-2013 uitgerekend, 2e kindje
    ♥♥wonderwensje (21 jaar) Zwanger! 02-03-2013 uitgerekend,1e kindje.
    ♥♥dilara1 (27 jaar), Zwanger! 03-03-2013 uitgerekend, 3e kindje
    ♥♥meelanor(23jaar),Zwanger! 07-03-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥Mams26(26jaar),Zwanger! 12-03-2013 uitgerekend, 2e kindje -->> TWEELING!
    ♥♥ NOD ♥♥ Juli
    ♥♥Sproetje1988 (24 jaar), Zwanger! 16-03-2013 uitgerekend, 1e kindje
    ♥♥anita205 (30 jaar), Zwanger!, 04-04-2013 uitgerekend, 4e kindje
    ♥♥ NOD ♥♥ Augustus
    ♥♥babyfotograaf (24 jaar), Zwanger! 19-04-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥Pixels (26 jaar), Zwanger! 22-04-2013 uitgerekend, 2e kindje.
    ♥♥clientje (28 jaar), Zwanger! 23-04-2013 uitgerekend, 2e kindje.
    ♥♥BellaNoa (26 jaar), Zwanger! 04-05-2013 uitgerekend, 2e kindje.
    ♥♥ NOD ♥♥ September
    ♥♥Kiwi1405 (27 jaar), Zwanger! 31-05-2013 uitgerekend, 1e kindje
    ♥♥Knuffie 23 (23 jaar), Zwanger! 09-06-2013 uitgerekend, 2e kindje
    ♥♥Jazz (21 jaar), Zwanger! 09-06-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥ NOD ♥♥ Oktober
    ♥♥Liza28 (28 jaar), Zwanger! 26-06-2013 uitgerekend, 1e kindje
    ♥♥MamavanShaun (29 jaar), nod: 22 okt., 4e ronde, 2e kindje
    ♥♥Flora01 (23 jaar), nod: 25 okt., 4e ronde, 1e kindje
    ♥♥julia1984 (28 jaar), nod: 28 okt., 7e ronde, 1 kindje

♥♥ NOD ♥♥ November
    ♥♥Dinges1989 (23 jaar), nod: 1 nov., 5e ronde, 1e kindje.
    ♥♥swimming (26 jaar), nod: 6 nov., 4e ronde, 1e kindje.
    ♥♥Zsa (28 jaar), nod: 18 nov., 4e ronde, 1e kindje
    ♥♥Lavina (30 jaar), nod: ., 6e ronde, 1e kindje (pauze)
    ♥♥zep (30 jaar), nod: ?? nov., 6e ronde, 1e kindje.

16 Zwanger! (4 meisjes, 3 jongens, 1 verrassing, 8 onbekend geslacht), 0 twijfeltest, 0 negatief getest, 0 cyclus "van slag", 8 nog niet bekend

@swimming, issie weer :)
    @mvs, wat knap dat jij je zo in kan houden!! zaterdag zou jij testen toch?
    @flora, jij zou morgen een testje wagen toch? nog geen rood vandaag?
    @Julia, jij mag ook bijna!! Zondag/maandag! spannend!! we duimen!!

Wijzigingen graag in kleur doorgeven :):)

Update! :)

13. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    @zsa neej ze heeft al twee kinderen dus echt jaloers zal ze niet zijn. Maarja zij had een "normale" leeftijd om zwanger te worden. Als ik rond de 26 a 27 ben zou ik het ook eerder hebben aangegeven omdat het dan meer wordt "verwacht" (dat denk ik dan) zeg maar. De meeste mensen vinden 23 heeel erg jong :p.

@jazz: Ik wil ook 24 uur werken *zwijmel* maar dat zal hem helaas niet worden omdat... *vraagt zich af waarom eigenlijk niet* *loopt naar VL toe*

Ik: Zeg schat....? waarom ga ik eigenlijk geen 24 uur werken? Hij: waarom we? Ik: Nou uhmm dan kan ik lekker thuis zijn bij de kleine en dan hoeft het niet naar kdv. *Stilte*..... Hij: uhmm... nou... we zullen eerst eens kijken wat kdv kost:cool:

:D hihi, ach we zullen zien ;)

@swimming: ahja dat lijstje :p arme bf gelukkig hebben we ook nog dinges die bf helpt :)

14. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Ohh dat is hier in omstreken ook zoooo het geval! ahhh jullie wachten nog wel een paar jaar toch? jullie hebben nog alle tijd.. blehh wat word ik daar gek van hihi

Whaha.. overrompelen altijd goeie manier :p
    Ik werk nu 30 uur en wil 28uur gaan werken, 3 dagen per week en om de week het weekend..
    Hehe dat lijstje komt wel goed :) ik snap wel dat bf er soms een beetje gek van wordt :) maar ik denk dat zo samen wel te doen is dan blijft het ook leuk :)

15. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @lijstje ik had het net ook geprobeerd op de iPad, maar lukte niet. Sorry zal er niet meer naar vragen. Sorry!

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Lijkt me heerlijk om minder te werken. Heb normaal altijd 36u gewerkt en sinds een aantal maanden naar 32u echt heerlijk. Als er een kleine komt, dan ga ik 24 - 28u werken, vind ik genoeg!

Meelanor, komt vast goed hoor, als ze je een goede kracht vinden, mag je heus wel 32 uur werken. Vind ik nog veel trouwens.

Ja dinges nog een paar dgn wachten, nu lekker het weekend weg even mn gedachte op andere dingen en dan denk ik dat ik zondagavond een test doe, kan me vast toch niet inhouden tot maandag!
    Tenzij ik natuurlijk ongi ben, dan blijven alle testjes in de kast!

17. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zep zie dat je er bent! Hoe is het met je?

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @swimming, je mag er heus naar vragen hoor, ik snapte m gewoon echt niet zo uit t niets tussen ander soort berichten :D haha
    op iPad is t idd geen beginnen aan nee, ook wel geprobeerd in zweden :Ad

@dinges, word er niet gek van hoor, maar vind je hulp wel erg fijn :) zit meestal op tel hier en dan is dat lijstje echt niet te doen.

@meelanor, je hebt recht op ouderschapsverlof, zolang je maar wel minimaal een jaar in dienst bent (tijdelijk of vast maakt geen verschil), je mag t in 1 keer opnemen, maar ook over langere tijd, dan mag je maximaal de helft van je normale contracturen per week opnemen, zijn in elk geval hoop regels voor, je hebt gewoon recht op een bepaald aantal uur. En dat mens komt op mij ook over alsof t meer vanuit afgunst komt hoor! Ach en wat is leeftijd.....ik ben ook nog maar 24 (zouden sommige zeggen), maar toch een stuk volwassener dan mn collega's van 34?? Dus wat dat betreft......ben de jongste vrouw van de business unit (niet meer helemaal de jongste, is een gozer bij gekomen die net even jonger is :D) maar ik ontvang echt alleen maar leuke reacties van collega's (t nieuws druppelt rond ;)), en ja misschien wel jonger dan t gemiddelde tegenwoordig, maar lichamelijk wel beter :p

@kiwi, *knuf*, hoop dat je er gauw vanaf bent! Wat voor pilletjes heb je dan voor je misselijkheid dat je er "raar" van kan doen??? En heb je die seabands al geprobeerd?

@jazz, leuk als een datum voor geslachtsbepaling!!

@testers, jeeej t is weer bijna zover!! *Duimduimduim*
    *gooit hier nog een emmer hcg leeg voor de liefhebber* ;)

@zsa, graag gedaan! Hoop echt dat ze je net zoveel geluk brengen!

@kiwi, hoe is t nu met je nichtje??? Al wat meer bekend over evt blijvend letsel?? Hoop echt dat alles helemaal goed komt met haar!

@rest, sorry! :)
    @hier, zo ff mn tante bellen :) kijken of we datum kunnen prikken :)

19. Zep

Zep Actief lid

7 feb 2012
    446
    83
    28
    Ha meiden!!

Ik heb bijna geen tijd om te reageren, heb het zo druk........

Bf, ik hoop dat die k*T van een huisarts je snel injecties geeft, als ik je verhaal lees wordt ik zelfs boos... En ik wordt niet snel boos..... GRRRRR

Jazz, fijn dat je intake goed is gegaan!! Zit je al in een nieuw groepje voor de scriptie?

Dinges, super leuk kaartje!!! Echt fijn dat je zo handig bent op de computer, ik ben zo slecht met computers.....

Meelanor, wat een scheetig mutsje, smelt...... en wat een gezever op je werk zeg... Je hebt het gewoon goed gedaan!! En minder uren werken zal wel fijn voor je zijn. Ik hoop dat vl daarmee accoord gaat!!

Swimming, hahahahaha, ik moest wel lachen om je berichtjes over het lijstje, Ik snapte hem meteen:p

Julia, Spannend ik duim heeeel hard voor je!!!

Flora, heb je iets leuks uitgezocht voor je verjaardag? Mijn duimen draaien heeeeel hard voor je!!

Hier, Elke dag klussen in huis, aan scriptie werken, 32 uur werken in de week en een volle werkdag reizen... Bleh..... Beetje veel zeg maar....... Ik moet goed op mijn energie letten....... Is niet altijd helemaal goed. Ben namelijk sinds een paar maanden genezen van een burnout en moet soms een beetje op mezelf passen.....
    Gisteren voor het eerst in drie jaar weer gesport, lekker baantjes gezwommen. Echt heerlijk!! Ik sporte altijd heel erg veel en wil het nu weer gaan oppakken. Volgende week ga ik weer!!
    Verder is ongi bijna over, kunnen we weer lekker klussen met elkaar:D!!

20. Jazz

Jazz Niet meer actief

@zep pfff dat is wel echt heel erg veel wat je allemaal aan t doen bent!! Ik zou het iig echt niet kunnen allemaal! En pas goed op dat je niet weer terugvalt! Ik begin halverwege nov weer met een nieuw groepje bluhhhh :)

Deel Deze Pagina