@ Zwangerschapszwemmen, lijkt me ook wel leuk. Zal eens kijken of daar hier in de buurt iets van is. Bij zl trok me dat helemaal niet dat soort cursussen enzo, maar bij de bevalling kwam ik er toch wel achter dat ik helemaal niet wist hoe ik moest puffen haha en op het einde heb je dat toch wel nodig, maar dat weet ik nu dus wel. @ Kraamtijd, ja mijn moeder zal hier denk ik de middagen zijn, in de ochtend de kraamhulp en ml neemt de week erna ofzo vrij. @ Bevalling, hier zijn ml, mn moeder en schoonmoeder erbij net als de vorige keer Oh ja, ik vergeet het toch bijna weer, ik moet nog steeds de kraamzorg regelen!! Had ik volgens de vk al 2 weken geleden moeten doen, maarja is nog zo ver weg dus daar denk je toch niet aan joh
hi meiden, weer lekker gekletst hier @kiwi, ik nies ook meer sinds ik zwanger ben en altijd echt zo'n aanval ook ik doe uiteraard mn ogen dicht, en ook tijdens autorijden, kan t vaak gewoon niet ophouden dus zal wel moeten, probeer alleen wel altijd niet in een bocht ofzo te doen en probeer in elk geval genoeg afstand te hebben van voorganger @pufklas, weet niet of ik echt een pufklas wil, ik zit te denken aan zwangerschapsyoga, had er 1 gevonden die me wel wat leek (had ik volgende week al mogen beginnen), maar die was 46 euro pm , nou sorry dat vind ik te duur hoor dus moet nog even verder kijken wat er verder nog allemaal is, geen idee of er zwangerschapszwemmen bij ons in t zwembad is, geloof wel in plaats verderop @meelanor, ja voor de zekerheid uit gaan van 12 weken levertijd, kan t altijd meevallen hihi, maar je hebt heus nog wel eventjes hoor voor je moet beslissen... al t hele land door geweest voor meubels te kijken? @rest, uhhh....weet t ff niet meer
Ik heb een vraagje voor de zwangere die al een kindje thuis hebben. Hoe gaan jullie dat straks doen met de bevalling? Laat je je kind ook thuis en zorg je voor oppas thuis, of gaat je kind naar iemand anders toe? Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar meestal duurt dat wel even voordat je daarheen mag. Ik weet niet of het dan raar wordt voor Dilan als ie ziet dat ik pijn heb van de weeën enzo.... Liefste heb ik natuurlijk dat er iemand hier is zodra wij weg gaan naar het ziekenhuis en Dilan gewoon thuis kan blijven. Maarja, beetje moeilijk in te schatten hoe de beleving is van een kind van op dat moment 2 jaar
Bn ik ben dan wel iet zwanger maar dit is al geregeld haha Shaun gaat naar opa en slaapt daar ook mocht dit nodig zijn zodra humpje geboren is is Shaun de eerste die mag komen opa brengt hem dan ongeacht de tijd
@ Mvs, ja hier zijn de opa's dan ook in het ziekenhuis dus wordt het een beetje moeilijk. Was namelijk bij de eerste ook, die hebben ook uuuuren in de wachtkamer gezeten toen en af en toe kwamen ze even hoi zeggen. En mijn schoonzus en zwager hebben dan ook net een baby, maar die is dan al wel 3 maanden dus misschien dat Dilan dan nog daarheen kan, want die hebben gewoon een autozitje enzo dan hoeven daar niet mee te prutsen, ze hebben zelf ook nog een kindje net zo oud als Dilan. @ Swimming, ik wil in het ziekenhuis bevallen
Jeej, nog steeds een smiley Nu nog hopen dat de rest van de cyclus ook zo mooi blijft (en ML raak schiet ). Ben in ieder geval al zooooo blij hier mee, dat als t nu niet raak zou zijn dat ik dat niet eens zo heel erg vind.
Nee opa blijft voor Shaun thuis en anders gaat shaun naar vl zijn broertje of een vriendin van mij maar voor nu wordt het opa. Ik wil in het zh bevallen
Ohh dames ff ego: ik ga pas na mn NOD testen..! Als ik dan niet ongi ben, dan op de 27e pas! ML en ik zijn dan een half jaar getrouwd! Dat zou wel heeeeeeel mooi zijn. Duimen jullie mee???
@ Flora, ik duim met je mee! 26ste is ook een mooie datum hoor. Dan zijn wij half jaar getrouwd haha.. @ bevalling, uhm... ja eigenlijk het liefst thuis, maar soms ook weer niet. Ik denk dat het er een beetje aan ligt, wat de vk straks gaat zeggen. @ MvS, onze tante mag zowel de bevalling doen (check), als de kraamzorg. Dus zij zal dan de baby halen. Misschien nog iemand erbij van het kraamzorgbureau geen flauw idee. En als het goed uitkomt ook nog kramen bij ons. Ik denk dat we voor de rest alleen zullen zijn. Mn ma gaf al aan dat ze het vervelend vind om haar meisje zo te zien "lijden".
Even ego heb me een raar gevoel in mijn buik pijn (zijkant) maar niet overheersent bij shaun was mijn ei 5 min een scherpe steek en daarna niks meer
@bevalling ik ook het liefste thuis. En is inderdaad ook afhankelijk van wat de verloskundige zegt! @zo mijn neefje in bad doen en dan een flesje even. Wat een schatje is het toch. Kan niet wachten tot ik er zelf een heb! @mvs heb je goed geklust? Gebruik je ovu testen?
@mvs: niet elke cyclus is hetzelfde. Dus je kunt de ene keer andere dingen voelen dan de andere keer. Gewoon lekker klussen en hopelijk snel op roze @bevalling: ik wil het liefst in het ziekenhuis bevallen. Thuis lijkt me op de een of andere manier maar niets..! @hier: vanaaf een etentje vanuit t werk, een collega is 12,5 jaar in dienst. Dus hopelijk wordt het niet te laat Anders maak ik ml wel wakker
Ik heb goed gelust ja gister avond gewoon dus moet goed zijn als hij u springt Zh vond ik zelf erg fijn
@bf haha dat is hem dus net... als ik uitga van een levertijd van 12 weken en ik ben nu 19 weken = samen 31 weken en bij 32 weken (7 maanden) moet je alles eigenlijk wel klaar hebben (en dat wil ik natuurlijk ook wel want ik wil het ook nog leuk kunnen aankleden enzo levertijd zal heus wat korter zijn maar toch je zult het net zien @zwangerschapszwemmen, zoals ik het nu ervaar is het gewoon lekker bewegen in het water (echt zwemmen doe je niet want je krijgt zo'n drijfslang) en je krijgt er geen spierpijn van hopelijk krijgen we volgende week de goede lesgeefster en is het water wat warmer ingesteld . Vond het gister in elk geval wel gezellig met die andere zwangere meiden @bf: die prijs voor de zwangerschapsyoga is niet duur hoor. normale yoga lessen kosten vaak ook al meer als 10 euro per keer. @verzekering: ik kom er trouwens achter dat ik een beetje onderverzekerd ben voor zwangerschap. Krijg geen zwangerschapscursus of een kraampakket oid vergoed. Tevens moeten we een hoop bijbetalen voor kraamzorg. Dus we gaan mooi wisselen 1 januari voor de meiden die nog niet zwanger zijn misschien ook wel een tip voor straks
@examen, krijg de uitslag ergens in november, duurt minimaal 6 weken....antwoorden staan als t goed is dit weekend op internet, dus kan t wel vast voor mezelf nakijken en bepalen of ik voldoende of onvoldoende heb gehaald, weet ik waar ik rekening mee moet houden @bevalling, ik neig heeeeeeeeeel erg naar t ziekenhuis, en heb t altijd geroepen. geeft een gevoel van veiligheid, terwijl ook dan heus niet de juiste mensen a la minuut klaar staan mocht er iets mis gaan, maar je hoeft in elk geval niet op een ambu te wachten en dan nog midden in de bevalling de ambu in.... ik voel t meest voor een geboortecentrum/kraamhotel hoe t ook genoemd mag worden, maar dat is ws te ver weg... al vind ik t idee van een thuisbevalling wel mooi, geloof toch niet dat ik dat wil @mvs, ik had laatste 2 rondes 3 dagen krampen en steken....terwijl daarvoor altijd maar 1 dag (en ja wel hele dag en niet maar 5 minuutjes helaas ) zou gewoon lekker vanavond nog een keer gezellig maken hoor kan geen kwaad