Mei eerste ronde deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zsa, nee ze wachten gewoon 1 jaar af, omdat de goede eileider het van de andere over neemt of zoiets. Ik voel ook elke maand een eisprong rechts, dus zal wel goed zijn denk ik!
    De gyn wilde volgens mij wel een hsg gaan doen als het na een jaar nog niet gelukt was, ben benieuwd.
    Wat doet clomid eigenlijk? Heb namelijk wel een goede cyclus van mezelf!

Jij dus ook wrs een hsg, spannend! Wel fijn dat ze het dan gelijk goed nakijken, neemt ook een hoop onrust weg toch?

2. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Weet niet of gyn dat gelijk doet hoor! Zei de dokter dat t zo gecontroleerd kon worden.

Clomid ondersteunt volgens mij groei van ei en eisprong.

Ik voel rond dag 14 ook vanalles veranderen, maar eisprong blijft uit.
    Heb t gevoel dat t daar mis gaat.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @zsa: denk dat ze dat onderzoek bij jou dan ook wel sneller zullen doen ja. Een hsg is een foto van je eileiders. Ze spuiten dan contrastvloeistof door je eileiders heen en maken dan fotos. Als ze de vloeistof kunnen zien dan, is het dus goed dan zijn je eileiders open.
    Met een gewone echo kunnen ze dat niet zien namelijk.

Ik wil nog 2 rondes clomid proberen en als het dan niet gelukt is ga ik ook naar ee hcg vragen (als mn gyn dat zelf niet voorstelt iig). Inmiddels zitten we dan alweer in april, dus dat is bijna een jaar.
    Ik had er zelf ook aan gedacht om er een paar maandjes bij te snoepen, maar heb ik niet gedaan. Dat voelde niet eerlijk tegenover mensen die nog langer bezig zijn als wij :) maar gelukkig werd ik al wel meteen doorgestuurd.

@julia: clomid zorgt voor follikelgroei, niet je eisprong. Van jezelf moet je dus een goede sprong hebben, als je dat niet hebt dan moet je pregnyl spuiten om je eitje te laten springen. Maar dat gaat bij mij dus wel goed. Ik krijg clomid dus alleen om mn eitjes sneller te laten groeien, waardoor ze kwalitatief beter zullen zijn.
    Soms geven ze mensen met een 'gezonde' cyclus ook clomid, om ervoor te zorgen dat er 2 eitjes groeien ipv 1 en je dus ook meer kans hebt. Maar denk dat ze jou niet aan de clomid gaan zetten.

@hier: jeeej weekend :D ben er echt weer wan toe ;) ik heb deze week maar 3 dagen gewerkt, maar zo voelt het niet, haha. Ik heb op t moment een behoorlijk multi-problem gezin in mn caseload en dat slokt toch wel veel energie!

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Julia, hahaha hij is helemaal blauw...

Ik had hier trouwens ook een keer op t forum gelezen dat iemand zwanger was en blij met de test naar der vriend ging en dus aangaf dat het raak was... liet ze der test zien en toen zei hij, is het een tweeling? (vanwege de twee strepen) ik heb me toen zo rot gelachen hahaha...

@ Hier, ik ben vanmiddag weer bij de arbo arts geweest. Was weer een goed gesprek. Had aangegeven dat ik volgende week een weekje naar CP ga en de week erna weer wil beginnen met mijn uren op te bouwen. Dat vond ze allemaal prima, maar ze gaf wel aan dat ze niet wil dat ik te snel weer volledig werk. Ze gaat me nu per 1 april "hersteld" melden en ze wil dus dat ik per die datum dan ook volledig werk en niet eerder, dus dat ik daarvoor gewoon een beetje op therapeutische basis ga werken.

Ik heb net mn CB'tjes binnen gekregen, jeuhh kan niet wachten tot volgende week :D

5. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Jippie de eerste baby is geboren!

Mijn ei komt :), mijn temp is gezakt en heb last van vruchtbaar slijm en pijnlijke steken in mijn zij.

Nog 1 dag werken en dan heb ik vakantie!!!!!

6. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @flora: dat vond ik ook lastig idee. Maar toen de dokter zei dat ze op mijn leeftijd pas na 2(!) jaar proberen doorverwijzen normaal, dacht ik, even wat erbij gooien. Ook omdat ik 2 jr geleden natuurlijk ook 10 mnd gestopt ben geweest met slechts 2 menstruaties. Ik wéét gewoon dat er iets niet klopt. Maar met chlam en verhaal van moeder en zus was doorverwijzing opeens geen probleem meer.

7. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @hsg: lees je verschillende verhalen over betreft pijnlijkheid.
    Door die vloeistof schijn je daarna wel half jaar extra vruchtbaar te zzijn, als alles goed doorgankelijk is natuurlijk. Brrr ik haat ziekenhuis..

8. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @zsamaar we kunnen helaas niet zonder ziekenhuizen.

9. BellaNoa

Weten jullie wat ik net bij de etos heb gezien? 2v5 testen :D Nu hoef ik niet meer naar de KV, moest daar altijd speciaal met de auto naar toe maar nu kan ik gewoon naar de etos lopen hihi....

Wilde ik even kwijt voor degene die dus ook dichterbij een etos hebben :p

10. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Hoooii allemaal lekker geklets hier.hebben we jullie van de app toch weer hierheen gekregen :) het spijt me het zal me niet lukken om op iedereen re reageren.maar de dames die nog niet zwanger zijn ik hoop dat jullie zo snel mogelijk een mooi testje in handen hebben of meer meer duidelijkheid over alles want die onzekerheid lijkt me niets .hier druk bezig met laatste dingen wij krijgen altijd veel familie op bezoek na de bevalling en maken daarom nu veel lekkere dingen die in de diepvries kunnen. Dus vandaag daarmee begonnen en de weekend ook nog verder.dinsdag komen me zussen voor de grote schoonmaak beurt.zondag alweer 38 weken me dochter was met 37+5 en zoon 38+2 geboren heb dus nooit gewacht ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren heb wel ongi pijn en arde buiken nu soms maar dat mag nu ook wel ff miscchien voorwerk voor straks.

11. BellaNoa

Dilara, spannend meid, je bent bijna weer aan de beurt :p Geniet nog even van de laatste loodjes.

12. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ja vind het erg spannend.ook omdat het de laatste zwangerschap zal zijn.
    Heb beetje terug kunnen lezen wat leuk van die ringen meid ze zijn super vind het erg knap van je en hoop dat je snel weer zwanger bent.en mannen zijn meestal met alles zo cool en gaan heel anders om met emoties.mijn man die laat nooit zn spanning en dat soort dingen zien en is altijd positief over alles kan me daar zo boos om maken maar toch denk ik heel vaak was ik maar zoals hem :)

13. BellaNoa

Ja dat zal het vast wel zijn ja... hij gaf van de week aan dat hij alle ellende een plekje had gegeven op het moment dat hij afscheid nam van demi in het crematorium. Bij mij duurt het wat langer, maar het gaat wel steeds beter

Ik hoop ook dat het hier snel weer eens raak mag zijn, dit keer van een gezond kindje :D

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goeiedag, heb even 5 pagina's geloof ik bij mogen lezen :D
    Vandaag nu pas even een momentje om even op zo te kijken :$ schandalig :$

@wonderful's meisje heet Alyssa :) ik zal morgen de lijst even updaten :)

@julia, goed te horen dat mn woorden je goed deden :) ik hoop zo hard voor je dat jullie de mmm niet in hoeven en t nu gewoon raak is!

@mannen en testen, hahaha lach me rot hier :D en ml ook overigens ;) hihi voor die tweeling! Schitterend! :D

@bella, zouden die testen van de etos ook hetzelfde zijn als die van de kv? Of even goed enzo? ;) en goed trouwens dat je tot 1 april op therapeutische basis werkt, mocht je dan gewoon een keer een rotweek hebben dan kan je wat minder uurtjes pakken.

@swimming, jeeeeej (bijna) vakantie!! Gaan jullie nog ergens heen?

@rest, uhhh *zeef*!!! Hoop dat de hsg's bij niemand nodig zijn enzo en dat jullie allemaal heel snel een mooie 2e streep te zien krijgen!!! Ik gun t jullie zo erg!!

@hier1, idd al 31 weken :$ gaat zooooooo hard! Bizar gewoon...idd richting de laatste loodjes en begin t te merken hoor.
    De melkfabriek is op gang aan t komen, misschien wel/niet al stukjes van de slijmprop kwijt, en ons meisje is begonnen met indalen (wat niet altijd even comfortabel is ;)).
    Zo protesteren mn banden werkelijk luidkeels en dat doet me verrekte zeer, pfff....bukken is ook zoiets....zit wat in de weg ;)
    Voel t nu wel goed als ze de hik heeft, ene kant wel grappig, maar vind t toch ook wel sneu hihi
    Mn blaas is nu nog meer binnen handbereik, dus madame teistert m iets vaker, minder gezellig ;) maar god straft meteen he zeggen ze, want elke keer als ze mij voor noppes naar de wc stuurt heeft ze daarna de hik :D (arm ding)
    En dr kont ligt op dit moment onder mn ribben te duwen (of dr knieen of voetjes weet ik wat :D), is ook iets minder prettig, geeft me beetje benauwend gevoel hihi
    En weer zo moe he...of ik nou druk ben op een dag of totaal niet, moe ben ik sowieso ;)
    Maaar alles voor onze kleine meid :)

@hier2, heb m in huis hoor! Mn nieuwe camera! Toch weer iets anders geworden, eigenlijk gewoon degene waar m hart al heel lang bij lag...de nikon d7000 :)
    Dus ik ben helemaal blij met mn nieuwe speeltje! Morgen ga ik er eens goed voor zitten om alle knoppen te ontdekken enzo :D en dit keer lees ik wel de handleiding, ben benieuwd wat voor handigheidjes daar nog in staan :)
    Zal morgen ook weer eens foto plaatsen hier van mn buik :)
    Die is inmiddels ook ietsje aan t zakken, dus die buik heeft praktisch maar heel kort (hooguit 3 weekjes) ietsje hoger gezeten haha

Goed, misschien dat wij zo nog iets gaan kijken, maar anders duik ik zo lekker t bedje in :)

Slaap lekker alvast allemaal! X

15. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dilara, dat begint al lekker op te schieten. Druk met koken dus, om alle hapjes klaar te hebben....haha! Goed bezig! Ben benieuwd hoelang de kleine nog blijft zitten! Hou ons op de hoogte.

Flora, denk ook niet dat ze mij clomid zullen geven, ach ik zie het allemaal. Heb idd ook gelezen dat als je een hsg hebt gehad je extra vruchtbaar bent, nou geef mij dan dat onderzoek maar.
    Na het weekend ben ik in ieder geval ongi of zwanger.

Swimming, heerlijk vakantie, nog plannen?

Bella, fijn dat de arbo arts zo goed met je meedenkt.

Morgen een verjaardag en boodschapjes doen. Zag ook dat ze hier weer een vlooienmarkt hebben, dus misschien daar nog even neuzen....
    Nu even chillen op de bank en op tijd mn bedje in!

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Word inderdaad wel weer is tijd voor een paar buikfoto´s!

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @zsa: pas na 2 jaar :$ wat belachelijk. Dan snap ik dat je er wat bij snoept ;) en idd met je ex heb je ook al een tijdje geprobeerd.
    Denk dat jij ook wel clomid zal krijgen om je cyclus te reguleren.

@dilara: dat zal ook een vreemd gevoel zijn, je laatste zwangerschap. Denk dat je alles dan wel extra bewust meemaakt.

@bf: jeeej nieuwe camera:D:D druk weekend voor de boeg dus ;)
    En je mini met de hik, lijkt me zo schattig om dat te voelen :)

@bella: ik kende idd die etos 5v5 ook. Van testpoint zijn die toch? Volgens mij kun je ze ook via inet bestellen. Ik heb hier gelezen dar t bijna dezelfde als de kv testen zijn. Prima dus :D hopelijk kleuren ze snel roze :D

18. BellaNoa

Ja die 2v5 van etos zijn hetzelfde als KV. Had hier iemand ook 4 dgn voor NOD mee getest en die was nog duidelijker dan KV... Inderdaad van testpoint (blauwe verpakking)

19. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ego: toch temp stijging! Dan toch goed gevoeld van de week? Hopelijk blijft ie hoog/stijgen! Heb zelf t gevoel dat die bloeding tussendoor een ongi was. Dan zou t wel kloppen iig... Ik duim voor mezelf :D

20. BellaNoa

Ik ook voor jou :D

Deel Deze Pagina