Mei eerste ronde deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee de kinderwens meld ik ook nie. En ook nie dat ik als er een kleine komt minder wil gaan werken. Dat doe ik dan wel wanneer t nodig is.

En we hebbe goed geklust hoor. Maar als dat eitje van die grote follikel is, dan issie sowieso niet te bevruchten. De gyn zei dat als er een eitje in de follikel zit dat de kwaliteit dan belabberd zou zijn. Dus zs-kans zit er nie in. Maar als we alweer zo snel door kunnen zou geweldig zijn! Maar nie teveel hopen, eerst morge ff afwachten.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @flora, als je op 2e gesprek gevraagd wordt zou ik wel informeren naar de mogelijkheden voor de toekomst om minder te werken.
    wat bella zegt klopt, ouderschapsverlof mogen ze niet weigeren (moet je wel minimaal 1 jaar in dienst zijn overigens), maar als dit afloopt heb jij geen poot om op te staan, en mogen ze je gewoon aan je 36-urige contract houden.
    je hoeft niet te melden dat jullie bezig zijn natuurlijk, maar ernaar informeren is niks raars hoor.

@jazz, die zijn hard gegaan dan die matrassen! zie je vaak he....wel fijn dat jullie nu een andere op t oog hebben!

@julia, fijn dat t onderzoek meegevallen is!
    we hebben idd een naam (en een back-up naam voor t geval dat ;)), maar jullie zullen nog eventjes geduld moeten hebben hihi
    uhhh en je vroeg nog iets....*zeef*

@bella, lijkt er idd op dat je eitje geweest is :) jeej! vlot weer op schema :)

@hier, vanavond eindelijk een avondje niks hihi, ben er aan toe!
    ml heeft dinsdagavond gesprek gehad met zn klasgenoot, dus hij gaat even de baas bellen om een afspraak te plannen voor een officieel gesprek dus zeg maar :) ben benieuwd :)

@melden zwangerschap, je bent uberhaupt niet verplicht om t te melden, ja een x aantal weken voor je met verlof gaat :p
    als je gaat solliciteren met dikke buik ben je ook niet verplicht om het te vertellen, en ze mogen er ook niet naar vragen overigens ;) (ookal is dan aan de buik natuurlijk wel t eea te zien :D)

@hier2, nog 2 uurtjes (of misschien ga ik eerder weg ;)) en dan weekend! en dan nog maar 4 daagjes werken!!:$ tijd vlieeeeggttt....

@kiwi, je krijgt de bon voor 50% korting op CP bij prenatal als je boven de 100 euro uitgeeft.
    via jonge gezinnen krijg je 40% korting sowieso ;)

uhhhh...ja de lijst! die ga ik even aanpassen waannnnttt

DILARA van harte gefeliciteerd!!

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ♥♥NOD♥♥ Juni
    ♥♥minnie84 (26 jaar) Zwanger! 03-03-2013 uitgerekend, 2e kindje

♥♥wonderwensje (22 jaar) Zwanger! 02-03-2013 uitgerekend,1e kindje.
    ♥♥meelanor(24jaar),Zwanger! 07-03-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥ NOD ♥♥ Juli
    ♥♥Sproetje1988 (25 jaar), Zwanger! 16-03-2013 uitgerekend, 1e kindje
    ♥♥anita205 (30 jaar), Zwanger!, 04-04-2013 uitgerekend, 4e kindje
    ♥♥ NOD ♥♥ Augustus
    ♥♥babyfotograaf (25 jaar), Zwanger! 19-04-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥Pixels (26 jaar), Zwanger! 22-04-2013 uitgerekend, 2e kindje.
    ♥♥clientje (28 jaar), Zwanger! 23-04-2013 uitgerekend, 2e kindje.
    ♥♥ NOD ♥♥ September
    ♥♥Kiwi1405 (27 jaar), Zwanger! 28-05-2013 uitgerekend, 1e kindje
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Knuffie 23 (23 jaar),2e kindje Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ november 2012
    ♥♥Jazz (22 jaar), Zwanger! 09-06-2013 uitgerekend, 1e kindje.
    ♥♥ NOD ♥♥ Oktober
    ♥♥Liza28 (28 jaar), Zwanger! 26-06-2013 uitgerekend, 1e kindje
    ♥♥ NOD ♥♥ November
    ♥♥MamavanShaun (29 jaar), Zwanger! 06-08-2013 uitgerekend, 2e kindje
    ♥♥ NOD ♥♥ Maart
    ♥♥swimming (26 jaar), nod: 4 mrt., 7e ronde, 1e kindje. (mmm)
    ♥♥BellaNoa (26 jaar), nod: 11 mrt., 1e ronde, 3e kindje
    ♥♥Flora01 (24 jaar), nod: 17 mrt.,7e ronde, 1e kindje (mmm)
    ♥♥julia1984 (28 jaar), nod: 20 mrt., 12e ronde, 1e kindje
    ♥♥zep (31 jaar), nod: ?? mrt., 8e ronde, 1e kindje.
    ♥♥Dinges1989 (23 jaar), nod: ?? mrt., 8e ronde, 1e kindje.
    ♥♥MumL (20 jaar), nod: ?? mrt., 10e ronde, 1e kindje
    ♥♥Zsa (28 jaar), nod: ?? mrt., 4e ronde, 1e kindje (ei kwijt :()
    ♥♥Lavina (30 jaar), nod: ., 6e ronde, 1e kindje (pauze)

12 Zwanger! (7 meisjes, 3 jongens, 1 verrassing, 1 onbekend geslacht, (2 vlinders)), 0 twijfeltest, 0 negatief getest, 1 cyclus "van slag", 8 nog niet bekend

♥♥ Geboren ♥♥
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ BellaNoa (26 jaar), Bevallen op 08-01-2013 van Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ DemiƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    ♥♥wonderful (25 jaar), Bevallen op 15-02-2013 van ♥Alyssa♥
    ♥♥Mams26(27jaar), Bevallen (KS) op 20-02-2013 van ♥Raf♥ en ♥Dex♥
    ♥♥dilara1 (27 jaar), Bevallen op 27-02-2013 van ♥Botan♥

Wijzigingen graag in kleur doorgeven :):)

Update :)

4. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Thnx BF! Midweek kost zoiezo niet zoveel. Tenminste als we in november gaan dan. Werk van ML doet weer moeilijk! :x

@ Flora, ben het eens met BF. Je hoeft van te voren niets te vermelden ook niet over een eventuele zwangerschap. Maar ik zou ook wel even informeren hoe ze in zoiets staan. Hier op het werk dachten sommige ook dat ze een mooie baan hadden en uiteindelijk deden ze er bij mij ook niet heel makkelijk over. Het zou gewoon heel zonde zijn als jij ervan uit gaat dat je een mooie baan hebt, waarbij je straks kan switchen en je dat dan weer je baan kost. Ze kunnen je inderdaad niet ontslaan, want ouderschapsverlof mag je opnemen, maar na die uren, kom je toch weer terug voor je oude uren. De vraag is of je dat dan wil.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bf: ik heb het ff opgezocht. Je mag maximaal eens per 2 jaar aan je werkgever vragen om minder te werken. De werkgever is onder normale omstandigheden van verplicht om je aanzoek te accepteren. Maar je moet inderdaad minimaal een jaar in dienst zijn. Dus dat staat los van ouderschapsverlof. Dus dat zal wel goed komen kan. En ik geloof niet dat ze daar op dat moment zo moeilijk over gaan doen.
    Dus ik wacht het maar even af allemaal en denk er nog even heel goed over na.

Succes voor je hubbie :D Zou mooi zijn als dat gesprek positief uitpakt!

6. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Mini en hummel krijgen de zelfde naam hihi als bf niet verandert dan

7. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Even ego.. vind het trouwens super spannend dat er steeds meiden bij komen die bevallen zijn... :)

8. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Zooo bf nog 4 dagen en 2 uur en dan heb je verlof leukkkkkkkkkkkkkkk

9. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    BF, heerlijk bijna weekend en bijna verlof, je zal er wel aan toe zijn! Misschien worden je harde buiken dan ook wat minder.

Flora, tja lastige situatie, misschien toch even polsen als je het zo brengt van mocht je ooit kids krijgen, of je de functie dan met minder uren kan doen?! Maar als jij het echt wat vind, zou ik zeggen, gewoon doen. Straks duurd het nog even voor je zwanger bent en heb je deze mooie baan laten schieten....
    Ik denk idd dat je eitje is gesprongen, nog even je temp afwachten. Ben benieuwd!

Zsa, hoe gaat het met jou temp?
    Hier blijft het nog redelijk hetzelfde, ben benieuwd wat er het weekend gaat gebeuren.

Kiwi, ja spannend he dat iedereen hier al aan het bevallen is, nog even en jij mag er ook bij...hihi.

Bella, wat goed dat je schoonouders de vakantie hebben gecanceld, kunnen ze beter iets plannen, als ze zich wat beter voelen.

Vandaag weer lekker gewerkt. Voel me super goed, geen last meer van mn buik. Bloedverlies is ook over. Wel heel veel draderig slijm, dus vanavond maar weer is aan de klus. Gisteravond durfde we niet zo ivm het bloedverlies.

10. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Julia, ik denk dat je Flora bedoeld met haar schoonouders ;)

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Oo bella helemaal niet op jou gereageerd!!*schaam*
    Wat een ontzettend naar bericht zeg van je schoonvader! Goed dat jullie idd wel even langs gaan!!
    Maar hij had toch geen kanker bleek toen uit de onderzoeken?? Maar als ik dit zo lees heeft ie wel kanker en uitzaaiingen??
    Of heb ik ergens in het midden nog iets gemist?? (Heel goed mogelijk hoor met deze hersens...;))

@mvs, hihi tijd zal te leren ;)

@flora, je moet t zelf weten natuurlijk, maar ik zou t van te voren zeker willen weten of t iets is waar ze moeilijk of makkelijk in doen, bij ml op zn werk krijgt zn leidinggevende t niet voor elkaar hoor 'past niet bij de functie'....maar als ze kinderen zou hebben zou ze wel ouderschapsverlof op kunnen nemen......
    Bij mij zijn ze gelukkig ook niet moeilijk, ik ging mn baas vertellen dat ik zwanger was en hij ging er gelijk vanuit dat ik voor 3 dagen terug zou komen :D
    Mn mams heeft trouwens ook veel sollicitatiegesprekken gehad voor fulltime, en als ze dan vroeg of t ooit mogelijk was om minder te gaan werken kreeg ze een hele harde "nee" te horen....

@hier, mooooeeeee, en idd erg toe aan verlof! Wel lekker dutje gedaan vanmiddag :)
    En vanavond even lekker helemaal niks :)

Verder ben ik een zeef....en beetje een baaldag, dus ik ga hier weer even weg, en kom morgen weer buurten en echt goed op iedereen reageren :)

12. BellaNoa

@ BF, nee hij heeft geen kanker maar de ziekte van wegener. Dat is een chronische bloedaandoening die overal in het lijf ontstekingen veroorzaakt en niet met AB te bestrijden is. Hij kreeg maandelijks een chemokuur en sowieso prednison voor de pijn. De eerste maanden ging dat redelijk goed, meestal 4 dagen na de chemo was ie hartstikke ziek maar dat waren bijwerkingen en daarna leefde hij weer helemaal op. En dat behandelplan zou dus de ontstekingen moeten verhelpen en wanneer dat zou zijn dan zou hij medicijnen krijgen die hij de rest van zijn leven moet slikken om het te onderdrukken, maar goed eerst moeten de bestaande ontstekingen weg.

Vorige maand heeft ie een griepje opgelopen, want ja zijn immuunsysteem ligt plat dus hij is heel erg vatbaar. Dat griepje heeft hem genekt, want het is daardoor zo erg geworden en zijn bloedwaardes waren daardoor niet goed en kon hij geen chemokuur krijgen. Het is van kwaad tot erger geworden de ontstekingen hebben zich uitgebreid, want tja ze kunnen nu niet bestreden worden. Hij heeft nu een uitval in zijn linker been, de ontsteking op zijn longen is erger geworden en het zit nu ook op zijn nieren. Het tast alle organen aan. Wanneer het zijn hart aantast is het einde verhaal. Maar ze kunnen het nu niet bestrijden omdat de bloedwaardes niet goed zijn... hij heeft iedere dag verschillende onderzoeken en ze gaan nu dagelijks eiwit (geloof ik) uit zijn bloed halen, dan proberen ze op die manier de ontstekingen te remmen omdat het niet op een andere manier gaat... maar dan zijn geen flauwe behandelingen.

Nu toch allemaal erg onzeker en we weten niet hoe het zal gaan vanaf nu. We zijn gisteren niet meer geweest omdat hij te ziek was om bezoek te ontvangen. We kijken even hoe het aankomend weekend gaat of ie zich dan wel goed genoeg voelt voor bezoek....

13. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Bella, oeps bedoelde idd Flora!

Wat een naar bericht van je schoonvader! Hoop dat jullie er toch nog even langs kunnen het weekend! Tís allemaal erg moeilijk natuurlijk, maar denk dat hij het wel erg zal waarderen.

Meiden ik duik mn bedje in, morgen weer vroeg op.
    Weltrusten.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bella: jee wat naar allemaal zeg :( ik zou ook echt ff de moed bij elkaar verzamelen om ff langs te gaan :)
    Wat 'stom' dat ze nu niet kunnen behandelen ivm de bloedwaardens :( is er nog wel hoop dat het wat beter kan gaan?

@baan: nou, ik weet voor 98% zeker dat het mogelijk zal zijn om minder uren te gaan werken. Dus dat is het probleem niet. Er werken nu ook meerdere deeltijders in die functie. Dus dat zit wel snor. En ik denk dat dat in zorg en welzijn sowieso vaak wel wat makkelijker gaat.
    Maar ik ga er in t 2e gesprek wel ff voorzichtig naar informeren. Zoals ik er nu over denk moet ik t gewoon doen. Ik kan ook niet in de toekomst kijken, misschien ben ik snel zwanger, misschien ook niet.. Ik heb mezelf voorgenomen om mn leven niet te laten leiden door mn kinderwens. Nu krijg ik een mooie kans en die wil ik dan ook graag aanpakken :) maar na het 2e gesprek ga ik pas definitief beslissen. Eerst dat afwachten en alle vragen stellen die ik nog heb. Ik zit nu in een luxe positie, want zij willen me graag hebben en ik hoef ik principe geen andere baan. :)

@hier: vanaaf de presentatie van t profielwerkstuk van mn broertje gehad. Was wel leuk, t leek me saai maar viel erg mee :) hij heeft t goed gedaan!!

Morgen weer om 11:00 uur naar de gyn! Spannend, door die temp van vanochtend ben ik nu toch wel benieuwd of er van binnen iets gebeurt :)

15. BellaNoa

@ Julia, ja hij zou het fijn vinden als we langskomen. We wilden gister ook gaan, had al oppas geregeld... maar schoonmoeder belde dat het beter van niet was, dat bezoek nu teveel voor m zou zijn

@ Flora, op dit moment is het allemaal onzeker en eigenlijk weten de artsen ook niet wat ze ermee aan moeten.. ze blijven maar onderzoekjes uitvoeren. Dus ja, we weten eigenlijk niet of hij hier nog uit kan komen maar schoonmoeder zei dat hij zich vandaag al wat beter voelde dan de afgelopen dagen.

Ik kreeg vanochtend een smsje van mijn schoonvader, dat ie aan me denkt en me veel sterkte wenst met mijn eerste werkdagen. Dat vond ik wel erg lief, ondanks dat hij zo ziek is toch zo'n smsje stuurt... en dat bedoelde ik dus, het hoeven maar kleine dingen te zijn en dan is dat voor mij allang goed. Schoonmoeder is daarentegen nog helemaal niet over het voorval begonnen en heeft nog niet eens excuses aangeboden dus zij krijgt nog geen aandacht van mij. Zegt ze wel vanavond aan de tel tegen ML, doe (mijn naam) de groetjes.... wat moet ik daar nou mee? Biedt je excuses maar aan mens. Volgens ML zal dat wel komen als wij daar zijn denkt hij dus ik ben benieuwd.

@ Flora2, ik zou zeggen meid, GO FOR IT! :D

@ Hier, ik zit alweer naar mn NOD uit te kijken haha, maar opzich vind ik dat de tijd wel snel gaat... over 1,5 week al. Ik ga zo ook mn bedje maar opzoeken, morgen ochtend werken en moet rapportages maken dus moet wel fit zijn.

Vandaag een hele vermoeiende dag gehad, vanmiddag ook weer een middagdutje gedaan zo moe dat ik was. Ben vandaag dan ook weer veel met Demi bezig geweest in mijn gedachten en vanavond weer lekker een potje gejankt bij ML. Hij weet af en toe ook niet wat ie met me aan moet ;) Dan gaat het dagen goed en dan zit ik opeens weer in een dip wat je niet ziet aankomen. Maar heb nu ook niet echt de behoefte meer om erover te praten, wil gewoon af en toe even huilen want het doet me soms nog zo'n zeer :(

16. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Is toch heel normaal meis dat het zeer doet ik zou niet weten wat ik zonder Shaun zou moeten, denk eerlijk dat als ik geen tweede kind zou hebben niet zonder hem wil leven. Het is normaal meis dat het pijn doet het is toch je kind je meisje wat je hebt moeten laten gaan.

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bella: dikke knuffel!! Gewoon lekker een potje huilen als je daar behoefte aan hebt. Ik denk dat je kindje verliezen het ergste wat er is wat je kunt meemaken.. Laat je emoties lekker gaan, het mag er zijn. Dat kun je beter doen dan het wegstoppen en niet aan willen kijken.

@bella2: lief van je schoonvader dat hij een smsje heeft gestuurd! Kan me voorstellen dat zoiets kleins je toch goed doet. Hopelijk draait je schoonmoeder ook snel bij! Voor haar zal alles nu ook niet makkelijk zijn, misschien heeft zij het verlies van Demi even 'geparkeerd', omdat het nu ook zo slecht met haar man gaat. Maar dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat ze zich anders naar jullie had moeten opstellen.

@hier: waaaa mn temp is weer omhoog gegaan :$:$ zou echt fantastisch zijn als die grote follikel gesprongen zou zijn :D:D gelukkig dadelijk naar de gyn, wil nu wel graag ff aan de binnenkant spieken hoe het er nu uit zien ;)
    Het zal geen kwalitatief goed eitje zijn, dus ik ga er vanuit dat deze ronde sowieso verloren is. Maar als we alweer zooo snel verder kunnen, dat zou geweldig zijn. Dan kunnen we een nieuwe start met de clomid maken :D

@bf: nog even onder voorbehoud van de gyn. Mijn nieuwe nod is 14 maart. Met een lf van 15 (dat heb ik nu t meeste gehad).

18. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Zo heb nog even voor ik naar de fys moet, dus even tijd aan jullie besteden!

@BF: Verlof?! Wauw, heerlijk! Geniet ervan! En wat super dat je een babyshower had! Baaldag weer weggetrokken? *knuf*

@BN: Oei, niet best met schoonvader. Hopelijk voelt hij zich inderdaad beter en kunnen jullie in elk geval langs gaan! En spannend weer, wachten op je nod! En niet zo gek dat je jezelf nog steeds rot voelt rondom Demi.. Ohja, wat betreft Jolie (Djolie) Ik ken zelf een Jolie (Zjolie) en dat vind ik wat liever klinken qua uitspraak :)

@Flora: Oehh lastige keuze met de baan! Als ze jou benaderen heb je iig wat meer te zeggen :) En ben benieuwd hoe het bij de gyn was? Je temp is idd mooi gestegen, jammer dat het eitje wss niet te benutten was!

@Julia: Fijn dat het weer goed gaat na het onderzoek! Hopelijk kom je eruit met tempen en is de extra vruchtbaarheid door het onderzoek direct raak!

@MvS: Dezelfde naam voor mini en hummel? Ik wist niet dat de namen al bekend waren gemaakt? :$

@Jazz, Kiwi: Alles prima en lekker bij jullie?

@Swimming, Dinges: Waar zijn jullie gebleven?

@Mams, Dilara: Hoe gaat het met de mannen?

@Zep: Al terug van vakantie? Nog kunnen klussen?

@hier: merk dat ik alles ff van me af zet, vandaar ook minimale reacties hier. Gister brief op de post gedaan voor gyna. Volgende week is het dan zo ver.. Temp zwabbert weer heerlijk op en neer. Zit nu weer op mijn 'normale' temp voor eisprong. En nog steeds dagelijks steken, kop vol puisten etc etc. NIET leuk!
    Wel oude vriendin waar ik nog mailcontact mee heb over alles verteld, zij is zelfs onlangs bevallen van een kind na 2,5 jaar met hulp. En ze weet dus ook veel van onderzoeken en alles af.

Verder gaat het prima, leuke dagen gehad rondom verjaardag. Op het werk loopt het weer lekker. Zit weer beter in m'n vel en dat komt door heel groot deel omdat de vogeltjes weer fluiten 's ochtends en langer licht etc etc.. *winterdip*

19. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ben trouwens benieuwd of ik volgende week gelijk een inwendig onderzoek krijg.. zit dan nl alweer op dag 50 zonder ongi.. Van mij mag ie het gelijk opwekken en hop er tegenaan..

20. Mama van Shaun

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ze zijn niet bekent gemaakt ik noemde een paar namen op die ik mooi vond en het dus zo verals zeker zouden worden en toen zei bf dat zij die ook had

Deel Deze Pagina