okee duidelijk ja dacht zelf namelijk dat eitje stopt met progesteron afgeven wanneer deze niet bevrucht is na paar dagen, dat dan je baarmoeder zich ook voor gaat bereiden om dus het opgebouwde slijmvlies af te stoten. maar weet nu eigenlijk niet of dat nou idd progesteron was of toch weer een ander hormoon die dit allemaal regelde ik hoop in elk geval dat ze je morgen meer kunnen vertellen!
Ja dat klopt ook. Niet het eitje, maar de lege gesprongen follikel (heet dan het gele lichaam), produceert progesteron totdat de placenta het overneemt. Als er dus geen zwangerschap is, sterft het gele lichaam af en wordt je ongi. Maar dat gebeurt wat later. Op 7dpo is je progesteron het hoogste na je eisprong, en daarom moet je dan ook altijd bloedprikken. Na dag 7/8 zakt het progesteron weer, en vervolgens wordt je ongi.
oooh okee weer wat geleerd dus eigenlijk als je heel vroeg wil weten of t raak is moet je op dag 9 prikken hihi
Zo net uit mn werk! Vanmiddag gebeld met de fertiliteitsarts ennnnnnn...........alles is GOED! De vorm van de zaadcellen was normaal en de hoeveelheid zaadcellen waren ook top! Nu afgesproken om een half jaar zelf te proberen. Mocht ik zwanger worden moet ik in de 7e week langs komen voor echo....whaaaaaaa ik ben zo blij
Owja en ze heeft een berekening gedaan m.b.t. mijn leeftijd, aantal maanden proberen om zwanger te worden, en 1 eileider en dat is 33%, alles wat boven de 30% is heeft nog een goede kans om in het komende half jaar zwanger te worden. Dat geeft hoop, dus daar gaan we dan ook voor!
Bella, zeker een geruststelling, je gaat je toch zorgen maken. En nu de komende maanden lekker oefenen en hopen dat er iets moois uitkomt. Flora heb jij de uitslag al van je labwaardes? BF nog wel flink verkouden dus.....rustig aan doen! Je zou maar 5mnd vrij zijn, wat heerlijk zeg!
@julia: wat fijn zeg dat dat ook goed is!!!!! Hele opluchting denk ik dan is het gewoon pure pech geweest dat het nu nog niet raak is. Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt @bf: haha, geen idee of dat zal werken bij de een zal t minder snel zakken dan bij de ander. Hihi. @hier: gesprek ging goed. Het is nu aan mij wat ik doe, of ik de baan aanneem of niet. Qua uren was vaak wel bespreekbaar, dus dat was in princpe geen probleem. Maar in die baan zitten toch wel wat meer verantwoordelijkheden in de zin van een dat werk soms echt vóór prive gaat.. Dat heb ik nu een stuk minder.. Ook kwam er ter sprake dat ik bij de gyn loop. Weet niet meer hoe het gesprek erop kwam. Maar ik heb alles in ieder geval op tafel gelegd (hoefde niet overigens). Ik wilde dat zij ook weten waar ze aan toe zijn. Als ik dan weer 2x per week naar t ziekenhuis moet, zal ik het dan ook een keer moeten gaan vertellen. Dus dat heb ik nu alvast gehad en ze reageerde er positief op. Op de hele kinderwens, dus dat zit wel goed. Ze baalde wel ff als ze snel een vervanger moesten zoeken, maar dat was dan niet anders, zeiden ze. Dussss..... Ik moet uiterlijk vrijdag laten weten of ik de baan wel of niet wil hebben. Een luxe positie dus...
Flora, zou het doen hoor, dit klinkt super goed. Nog een paar nachtjes om erover te slapen....heerlijk zo´n luxe positie. Hier ook gevraagd om een nieuw team op te starten. Van de week maar is bellen voor een informatief gesprek....wie weet.
Hi meiden Te suf om uitgebreid te reageren maar dilara wat een heerlijk ventje heb je zeg! En idd veel haar echt mooi joh. Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn ondanks de vermoeidheid. Misschien rare vraag maar waar komt het broekje vandaan die hij op de foto aan heeft? Vind m zooooo leuk hihi @flora fijn dat het weer eenngoed gesprek was en idd wat een luxepositie! Ik moet zeggen dat ik denk dat je de kans moet aannemen! Kun je toch weer groeien etc. Zelf zou ik nooit zoveel uren willen werken maar dat is iets raars van mij hoor hihi ben een mietje wat dat betreft. Klinkt wel erg goed! @julia wat fijn dat de uitslag goed was meid! Wat een geruststelling. Hoop dat je heelngauw zwanger mag raken @hier vanmiddag gewerkt maar van 12:00-15:30 hihi en toch ben ik moe en vrijdagochtend worden onze matrassen geleverd woehoeee hoop nu zo dat dit goeie zijn!! Ik slaap zo verschrikkelijk dat ik hoop dat er dan wel verandering in gaat komen. Verder niks bijzonders.. Zaterdag 3d echo super veel zin in! Zo benieuwd hoe ons mannetje eruit ziet!! En maandag al de fotoshoot voor dat tijdschrift whaaaaa hihi vind wel spannend maar ook wel leuk. Volgende week vrijdag telefonisch interview en dan is het wachten tot ie in de winkels ligt (eind vh jaar pas). Nou ik ga zo maar eens aanstalten maken om eten te koken
@ Flora, als ze ook zo positief zijn over je kinderwens enzo en je dan alsnog die kans mag aannemen dan zou ik ervoor gaan. Aan de andere kant, vind ik dat ze nu ook niet echt meer terug kunnen nu je je kinderwens hebt uitgesproken en denk dat dat voor hun ook zo aan voelt.. omdat je ook wettelijk gezien niet iemand mag weigeren hierdoor. Vraag me dan wel af, als het straks echt zo ver is of dat echt niet voor problemen zorgt. Of kreeg je nou meteen een vast contract? Dan is het natuurlijk weer een ander verhaal... maar als ze met een jaarcontract of iets dergelijks aankomen dan zou ik het niet zo snel doen. @ Jazz, als je dadelijk je nieuwe matras hebt die veel beter ligt dan kan het ook best zijn dat je straks ook minder moe bent. Een goede nachtrust doet echt wonderen. @ Hier, in de ochtend bij mijn schoonzus op visite geweest, lekker geknuffeld met mijn petekindje nichtje en zoonlief hebben gezellig samen gespeeld, hun zijn echt opvallend lief voor elkaar, zo leuk om te zien. Schoonzus weet ook dat we er sinds deze maand weer voor gaan en ze vroeg net uit het niets... Ga je de 8e testen? Ik dacht, heeyy ja de 8ste komt er weer aan. Maar aan de andere kant, zit ik dan op 10 DPO weer zo vroeg, maar zou het ook weer zo mooi vinden om op die dag positief te testen als de kans er ook maar een klein beetje in zit. Dus denk dat ik vrijdag al wel een testje ga proberen Heb toch nog 7 'gewone' in de la liggen en 2 digi's hahaha.. Verder heb ik eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, dus daarop gebaseerd kan ik beter niet testen haha, maar toch voor de fun dan!
Dankje wel dames voor de complimentjes hij heeft inderdaad eeb bos haar ben niet anders gewend @ jazz broekje is van hm online 2 broekjes 1prijs je hebt ook de muts appart.Aan de zijkant staat i love mum an dad en op de muts ook
@bella: ja idd na een maand proeftijd een vast contract.. Dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.. Ik ga alles nog ff goed overwegen en niets overhaast beslissen @bella2: hihi testen voor de fun. Ik zou t nie durven te bang voor een witte test. Daarom wacht ik altijd liever tot mn nod. Nu al helemaal natuurlijk. @jazz: het was nu ook nog bespreekbaar om 32 uur te werken. Ze hebben dat opgeschreven dat dat mijn wens is, maar dat ik ook bereid ben om 36 uur te werken. Dus als er een arbeidsvoorwaardengesprek komt, dan zal dat nog wel aan bod komen. Maar zal sowieso wel ff wennen zijn om meer te werken! En lekker nieuwe matrassen hopelijk slaap je dan wat beter @hier: strax uitslag van t bloed, ben benieuwd. Maar t zal wel goed zijn. Mn temp is vandaag weer normaal.
goedemorgen meiden, even een snelle ego... handen zijn 2x zo dik van t vocht, en heb me een koppijn ook mn heupen werken niet mee vandaag, die denken ook dat ik t maar ff zelf mag doen. in de auto zat madame natuurlijk weer gezellig tegen mn middenrif en ribben aan te porren met dr dikke billen (as usual, wat ik normaal echt helemaal niet erg vind, maar alles doet al zo'n zeer vandaag ), en heb al beetje een zeurbuik net 2 pcm's genomen, dus hoop dat ze gauw gaan werken.... en dat t vocht wat afneemt in mn handen en vingers, want typen is gewoon niet prettig nu alleen vandaag en morgen nog...en dan is de tijd aangebroken dat alles mag, maar niets moet. nog steeds een heel raar idee... sorry meiden voor even mn klaagbericht! en nog wel even snelle update vanaf de whats app: meelanor heeft weeen ongeveer elke 5 minuten, en de vk is als het goed is inmiddels bij haar, dusss als het allemaal vlot mag verlopen (gaan we natuurlijk voor duimen), heeft ze vandaag disney in haar armen!
Ze heeft al 8-9 cm ontsluiting vliezen worden gebroken denk zelf dat ze er nu midden in zit Jazz die h&m pakje had shaun al hihi met i love mom en i love dad
@meelanor: spannend ben zooo benieuwd of het een jongetje of meisje is @hier: gyn heeft gebeld. Progesteron was aan de lage kant, maar nog wel goed. Ik heb in ieder geval een eisprong gehad. Dus dat betekend dat we de volgende ronde in ieder geval er weer voor kunnen gaan hopelijk dat niet zo'n eigenwijs ei.. Maar moet nu al op dag 7 of 8 terug dus de gyn kan eventueel eerder ingrijpen als t nodig is. Nu dus wachten op mn ongi, dat ie maar snel mag komen
Flora, fijn dat je eisprong geweest is. En hopen op een normale cyclus nu, heb je wel verdiend! BF, wat balen van al dat vocht in je handen, zag het de vorige keer al op de foto! Hoop dat je pcm snel werkt. Mvs, fijn dat je ons op de hoogte houd. Meelanor gefeliciteerd met je zoon, snel gedaan hoor!!! Ben benieuwd naar de naam! Hier vanmorgen sollicitatiegesprekken gehad, nu een vol hoofd. Even relaxen en zo lekker koken voor mn mannetje! Vanavond naar mn vriendinnetje, even bijkletsen.
Dit stond op haar FB: Vandaag is onze prachtige zoon BINCK geboren, precies zoals gepland op de uitgerekende datum!!!! Papa en Mama zijn super trots!!