@mvs, holy f*ck....(belgie en dat kindje) @zsa, na 2 weken alweer ongesteld?? Dat is wel erg snel? Hoop wel dat je gauw meer duidelijkheid hebt hoor, pfff dit is ook niks.... @uhhh geloof dat we de rest wel via de app al hebben besproken @urinetest, weet nog niet of ik m ga doen.... @gesprek met baas, ging goed, hij wil me zeker niet zonder slag of stoot laten gaan, dus zijn voorkeur heeft t om 1 dag naar fnc te gaan (moet mn collega straks ook), en dat collega dan een dag doet waarop ik bij de unit zit, en dan zien we elkaar nog zo'n 1 dag in de week. Ook gaan we straks verhuizen naar de nieuwbouw, en dat wordt meer een flexwerken inrichting etc. Dus hij gaat daar nog eens goed over nadenken hoe hij dat t beste in kan delen (is nog zoveel onduidelijk wat dat betreft), en dan gaat ie dus ook bedenken hoe ie ons neer kan zetten dat werkverdeling etc wel makkelijk is, maar we dus niet zo op elkaars lip zitten. Zij heeft een tijdje gedeeltelijk bij andere unit gewerkt, en toen zaten we nog maar so'n 1 a 1,5 dag bij elkaar op de kamer, en dat ging wel goed. Vriendinnen zullen we nooit worden (hoef haar sowieso ook echt niet als mn vriendin, bah, altijd maar zo negatief en irriteert zich altijd en eeuwig aan alles en iedereen). Voor mn resterende tijd tot aan mn verlof (nog 5 weekjes werken), kijken we t even aan, deze week deed ze weer normaal alleen had ik zelf gewoon nog hoop spanning in mn lijf door gesprekken die gister zouden komen enzo. Maar op t moment dat t weer fout gaat en ik er weer fysiek last van krijg (weer teveel harde buiken) dan moet ik een gil geven en gaat ie gelijk even zoeken naar een tijdelijke andere werkplek voor me. Hij lost t dan liever even zo op dan dat ik eerder volledig de ziektewet in moet. Absoluut niet ideaal voor t werken, maar goed, t is maar heel tijdelijk Ook issie ermee akkoord dat ik vanaf nu tot aan mn verlof elke vrijdag vrij neem (die 4 uurtjes...), dan zit mn fijne collega er, en ook de uitzendkracht is er dan de hele dag, ik verwacht niet opeens een stroom aan werk dus ik voorzie daar zeker geen problemen in. Uitzendkracht leert ook steeds meer, dus dat komt heus goed. Ook wil ie eigenlijk dat ik mn verlof verleng tot 1 augustus, want hij wil zeker zijn dat ik niet te snel weer kom werken $). Als ze op tijd of eerder komt zou ik eindelijk 1 juli dus weer moeten beginnen Dus ik zal van de week eens mn vakantiedagen checken (we hebben er gelukkig wel heel veel) want in oktober willen we ook 2 weken vrij om ook even lekker weekje of midweekje in een bungalow te gaan zitten met ons meisje, en ik wil ook dagen als backup voor t geval er iets is ofzo. Maar heb er zeker wel een positief gevoel aan overgehouden, ook vooral dat er nu zodanig wat in gang gezet gaat worden zodat we ook na mn verlof zo min mogelijk last hebben van elkaar. Voelde in elk geval wel gelijk de rust terugkeren in mn lijf wel zo prettig @harde buiken, ik voel tegenwoordig dus wel de regelmatige krampen erin ipv 1 groot lang geheel zeg maar. Moet nu in de gaten houden van de vk dat ze niet zodanig regelmatig komen dat ze een minuut duren, dan paar minuten niet en dan weer opkomen, want dan zouden t al weeen zijn. In principe zijn harde buiken met mijn termijn geen taboe ofzo, maar t moeten dus nog geen weeen worden (duh) @hier, gister controle en groeiecho gehad bij de vk hebben er echt van genoten om ons meisje weer eens te zien! Ze werkte goed mee en keek zowaar recht in de camera! Wisten niet wat ons overkwam , maar ze ligt op schema qua groei. Hoofdje was ietsje kleiner (maar heb zelf ook een kleinhoofd....en heel eerlijk, ik zie daar alleen de voordelen van in op dit moment hihi), buikje was dus helemaal goed (precies op schema, die schijnt t belangrijkst te zijn bij t meten), en dr beentjes zijn wat langer in verhouding (ik roep al vanaf t begin dat ze van die lange beentjes heeft en 'dat wordt een ballerina!') Ze schat nu dat als ze met 40 weken geboren wordt ze 52 cm zal zijn (door dr lange benen) en zo'n 3400 a 3500 gram dus gewoon helemaal netjes Overigens weegt ze nu ongeveer 1650 gram (en dan krijg je mailtjes over de voortgang en daar staan lengte en gewicht in, en daar staat dan 900(!!!!) gram dus heb dat ook ff aangegeven bij de vk ) Verder was t goed om alvast een bekkenfysio in te schakelen om te proberen erger te voorkomen uiteraard Over 3 weken weer controle en over 4 weken weer een echo, die krijgen we dan mee op dvd voor 10 euro nou voor een tientje gaan we niet lang twijfelen natuurlijk , dan moeten we alleen naar de hoofdpraktijk zeg maar, nou..ook kleine moeite kon dan alleen echt overdag dus ml moet eventjes vrij nemen, en ik ben dan sowieso al thuis uit t werk @vandaag, schandalig winkelen bij de prenatal met mn mams vandaag, cadeaubonnen uitgeven Zo even alle kortingstickers en bonnen verzamelen wie weet waar t nog nuttig voor is Zo eerst even mn inventarisatie van kleertjes bijwerken, misschien zie ik dan nog wat leuks Fijne dag allemaal!
@bf: wat super fijn dat er zo goed met je meegedacht wordt en dat je serieus genomen wordt!! Eindelijk ff wat rust in de bol meid! Hopelijk kun je nu alles nog goed afsluiten voordat je met verlof gaat! @zsa: alweer ongi dan heb je dus iig geen eitje gehad? Hopelijk is dat dan de echte reset van jou lichaam, en kun je de volgende ronde gewoon weer verder! @hier: volgens mij begin ik een beetje ziekjes te worden heb nog steeds knallende hoofdpijn, maar nu heb ik er ook keelpijn en oorpijn bijgekregen. Ik ben nu elke dag gewoon 6 paracetamols aan het slikken en dan kom ik de dag nog wel een beetje door. Gelukkig bijna weekend!
Goeiemorgen meiden! Gisteren pas laat op bed, eerst de film 2012 afgekeken, die duurde tot half 12. Dus schoot echt pas om 7 uur wakker vanochtend. In coma gelegen. Heerlijk! Vandaag tot 12.00 werken en dan gaat mijn zwangerschapsverlof in! Ik kom wel iedere maandag terug ff uurtje, om de post weg te werken en de belangrijke dingen te doen, zolang dat gaat in ieder geval. Baas is ook erg flexibel wat mij betreft als ik een andere dag wil werken omdat er op mijn werkdag iets leuks te doen is ofzo. Dus heb ik dat uurtje in de week er wel voor over. Voor wat hoort wat vind ik dan. @Knuffie: Spannend hoor! Zou wel super zijn! Duim voor je! @MumL: IK WIL OOK SKIËN! Pa & ma gaan zondag lekker weer een weekje weg... Wordt mijn kast weer leeggerukt.. Al mijn skikleding meegenomen... Ach ja, volgend jaar twee keer. @BF: Blij dat je gesprek zo positief is verlopen! En lekker op vrijdag vrij, heerlijk!
Goedemorgen jeetje wat kruipt de tijd pff denk dat ik vanavond ff 2v5 bijkruitvat ga halen dan doe,ik die,eerst voordat ik me,laatste van clearblu ga doen niet vandaag,hoor moet mezelf echt in de hand houden hihi maar oh,zo moeilijk he ben wel nogsteeds heel misselijk goed teken? Manl ziek,op de bank longontsteking echt sneu me ma komt,zo ff hier oppassen zodat ze hem ook een,beetje in,de,gaten kan houden ik moet straks werken pff,zo geen zin collega ziek dus heel de week al extra uren aant maken Jullie nog plannen voor het weekend?hier morgen verjaardag (waar ik waarschijnlijk alleen met de kleine man heen moet)en ze komeb me kinderwagen halen jes,eindelijk verkocht wil,graag andere deze is zo groot tips welkom Verder ambu dienst(voor diertjes)dus nog ff de vraag of,het druk is verder niks maargoed druk gaat wel de tijd hard he
@ Flora, haha toevallig van de naam Julian. Ik vind m ook super leuk, maar twijfel dus om het te doen of niet, vanwege de vriendin van mn schoonzus. @ Knuffie, de midstream van Z&K kan 6 dagen voor NOD. Ik heb er toen 2 dagen voor NOD mee getest en toen gaf ie wel al een hele duidelijke streep, dus denk wel dat ie misschien een paar dagen eerder een licht streepje al zou geven... een idee? En beterschap met manlief, hopelijk knapt ie gauw op. Niet zo gezellig als er iemand in t gezinnetje ziek is! @ Zsa, ja ik had het toen inderdaad ook opgezocht over Seth haha... @ Fien, dat is dus echt niet mijn smaak. Vind het ook een ouderwetse naam, meer in het rijtje van de Jan's en Piet's @ BF, hartstikke fijn dat ze goed proberen mee te denken. Zal je vast weer wat geruststellen toch? Nog even 5 weekjes de tijd uitzitten en dan kun je lekker genieten van je verlof. Daarna moet je maar weer verder zien @ Hier, gister avond zijn de vrienden van mijn moeder op visite geweest. Nog naar aanleiding van het overlijden van Demi. Ze hebben samen uitgelegd voor om voor ons het midweekje centerparcs te betalen Hoe lief! Ze vonden dat we er lekker samen van moesten genieten na alle ellende. En Dilan heeft nog een stoere speelgoedauto van ze gekregen waar hij helemaal blij mee is haha. Hij is sowieso dol op auto's. Straks gaan we even lekker lunchen, is al zolang geleden. En morgenmiddag heb ik een opening van de kapsalon van mijn nichtje (geen zin in!) en morgen avond een feestje van mijn moeder, die is jarig geweest. Pff, ik ben eigenlijk zo benieuwd of het hier raak is. Dat ik er nu de hele dag aan moet denken. Worden nog lange 2 weken! Denk dat ik me ook niet kan inhouden om pas op NOD te testen Vooral niet als ik nog 6 zwangerschapstesten in huis heb!! Maar in ieder geval minimaal 1,5 week wachten. Ik was er nog helemaal niet zo mee bezig, omdat ik me erop had ingesteld volgende maand weer te beginnen, maar nu met die posi ovutest houd het me weer dagelijks bezig, bah!
Bn ook succes met w8 meis en wat lief van die vrienden zeg hopelijk mag je ook snel op roze Zwangere meiden strooien,met,hcg aub
Je hebt tijdens je hele zwangerschap gewoon HCG. Zwanger - Zwanger?! - HCG-waarden tijdens de zwangerschap - 9Maand.com
@mvs: echt waar?!? Dan eerder omdat je misschien teveel hcg hebt.. Bij jou termijn is dat toch juist nog heel veel? Begint vanaf 14-16 weken toch af te nemen. @zsa: dikke knuffel! @bella: spannend nu hoor 'ongepland' op de wachtbank haha. Zou super zijn als je over 2 weken alweer een positieve test in je handen hebt. Ik duim er voor! @hier: ik zie dat FF vandaag een kruis heeft gezet (wel stippelijn). Maar dat komt omdat mn temp nu wat hoger is voor de Provera. Dat is ook progesteron, dus mn lichaam denkt nu dat ik een eitje heb gehad. @weekend: wat zijn jullie weekendplannen? Wij hebben denk ik een lekker niets-doen-weekend Morgen even naar de stad, even winkelen. Vanaaf ff langs schoonmoeder, die is de hele week al hartstikke ziek
Bij jou is wel helemaal apart, want tot 16 weken heb je sowieso HCG omdat je tot die tijd mee kunt doen met moeders voor moeders
@ Flora, haha ongepland op de wachtbank ja... des te spannender! Ben zo benieuwd. Ze zeggen dat je na een zwangerschap vruchtbaarder bent, zou dit echt zo zijn?
@zsa: dat heb ik al gedaan... Daarom vond ik het zo vreemd dat ff toch een kruis heeft gezet. Wel een stippelijn, dus misschien gaat hij over een paar dagen weer weg, als het nog meer P'tjes staan.
@zsa .. Sluit me volledig bij je aan. Ik zie echt ff het licht niet meer hoor meiden kan idd niet mn diensten blijven werken op werk. Kan nu echt alleen nog op inval basis aan de slag. Wat betekent dat ik net zo goed een paar weken geen werk kan hebben? Studie is KUT, werk is KUT, geen inkomen, alles erop en eraan. Meiden ik zeg.. Ik weet t niet meer kan ff niet opbrengen verder te reageren. Straks vast wel weer
@jazz: werken op invalbasis hoeft nog niet zo slecht te zijn hoor. Vaak kun je toch wel voldoende werken. Naast m'n studie heb ik destijds alleen maar op invalbasis gewerkt en ik kon altijd net zoveel werken als ik wilde. En als je op een vast patroon werkt (bijv elke maandag en donderdag) 3 maanden aan een stuk, dan heb je alweer recht op die uren op contract. Dus dan zouden ze je contract weer om moeten zetten naar x aantal uren. Dikke knuf!!