Mei eerste ronde deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swimming, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zsa, oeps lekker opgelet weer van mij. Succes, en wat lief dat je moeder meegaat. Is wel zo fijn!

Nog even iets, ik ga deze maand de SMEP-methode uitproberen. Misschien is het wel de grootste onzin, maar merk aan mezelf dat ik alles wil proberen om zonder ziekenhuisgedoe zwanger te raken. Misschien vinden jullie het ook wel wat.

Even uitleg wat het precies is:

SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP)

* 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.)
    * Koop 10 ovulatietesten
    * Begin met de ovu-testen op dag 10
    * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook.
    * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer.
    * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen.
    * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)

Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.

2. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
  3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @fm: jeeeej goed nieuws:D rechts was het eitje 13,5mm, twijfelachtig of die mee gaat springen. Maar links zat nu een mooi eitje van 15mm!! En baarmoederslijmvlies was nu 7mm, dus ook perfect al, maar dat zal ook nog verder doorgroeien.
    Vrijdag moet ik weer terug, dan issie waarschijnlijk al gesprongen :) vanaf woensdag hebben we klusadvies, maar vandaag pakken we er ook gewoon bij ;)

Als t deze ronde niet raak is, dan krijg ik de volgende cyclus ook een hsg.. Meer ter uitsluiting, dan dat de gyn denkt dat er problemen zijn. Ik heb ook chlam gehad, maar hij verwacht niet dat dat schade aan heeft gericht.

@zsa: op dag 10 is er vaak nog niet zo heel veel te zien. Misschien wat kleine follikels, maar kan ook dat er al wel een mooie grote zit. Onder de 10mm tellen ze sowieso nog niet mee. Dus verwacht er niet te veel van, dan komt t goed :)
    Wanneer je je eisprong met clomid hebt, is verschillend.. De ene al op dag 14 en de ander pas op dag 21.. Ze streven er bij mij in ieder geval naar tussen dag 12 en 21. Als ie later is, dan krijg je vaak een hogere dosis clomid voor de volgende keer.

@julia: spannend, ook de vruchtbare week :D dan lopen we dus aardig gelijk denk ik!

@clomid: ik slaap er ook onwijs slecht door... Overdag ben ik super moe en savonds kan ik niet normaal slapen. Erg vervelend.. Deze ronde ook voor t eerst last van mn hum gehad. Zit niet lekker in mn vel en wat chaggo.. Hopelijk zakt t snel een keertje weg!
    Maar nu we weer goed nieuws bij de gyn hebben gehad, dus ik ben vandaag weer helemaal vrolijk :D

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Flora, wat een goed bericht! Nu lekker aan de klus en hoop op een mooi beebje! We lopen idd gelijk, leuk leuk!

5. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @Julia: Nooit van gehoord... maar ik zit vandaag op dag 8 dusseh.. :D Wie weet doen we er 'per ongeluk' aan mee.. al hebben we zowieso wat hulp ook.. Succes!

@Flora: Whoeeeeii!! Goed nieuws! Geven ze ook echt advies om te klussen ja? Hahaha.. omg.. dat wordt wat als m'n moeder erbij zit en er wel iets te zien is :):D

Zal ik vanavond eens een ovu-testje wagen?

Ik ben ook veel bezig geweest vannacht met de echo.. vind het creepy en onzeker allemaal en vooral heel erg nieuw.. ik haat nieuw :D

6. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zsa, haha dat zal leuk zijn, als je het toevallig zo loopt. Hoop dat je snel een goed paasei krijgt!
    Komt goed hoor bij jou. De eerste keer is nieuw en daarna gaat het wel wennen. Tenminste je weet wat er dan gaat komen.
    Trouwens een baby of zwangerschap is ook nieuw...hihi!

Nou ik ga me klaarmaken, moet werken.

7. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Werkse Juul!

En inderdaad, een baby of zs is ook nieuw.. maar leuk nieuw :D

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @zsa: ik vond t eerst ook maar niks allemaal. Maar draai mn hand nu niet meer om voor die echo's. Heb er al zo veel gehad :$ dus komt goed meis.
    En ze geven idd klusadvies. Haha. Hij zei dat we t vanaf woensdag om de dag gezellig moesten maken en dan hopen dat t raak is ;)

@smeppen: ik ken t. Wij hebben t ook gedaan bij mn laatste eitje in dec. Haha. Helaas dus niet gewerkt. Maar denk dat t idd geen verkeerde manier is om te klussen. Alleen al dat geplan... Haha. Mja dat hoort er nou eenmaal bij!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hiii

Ben ik ook weer eventjes ;)

@zsa, snap t goed hoor, het is ook allemaal nieuw en nog spannend!
    Hoop dat er al wat te zien is bij je!!
    Wel echt klote van de bijwerkingen.....hoop dat t gauw minder wordt!

@flora, jeeeeej goed gegroeide eitjes!!
    Is t nou eigenlijk ook mogelijk dat er aan beide kanten een eitje springt?? Of is t soort wedstrijdje? De eerste die springt, springt dus, en de ander verschrompeld?

@julia, gecondoleerd meid :( altijd zo droevig zulke dingen....sterkte ook bij de begrafenis!!
    En hoop dat t soepen helpt :)

Ik gun t jullie allemaal zo erg om ook eindelijk eens die posi test in handen te hebben!!!!

@hier, ja t voorwerk is flink bezig :$, vind t erg spannend worden nu!!!
    Nu vandaag weer wat nieuws....regelmatig flink kramp helemaal onderin, doet echt zo'n verrekte zeer! Maar weet nou niet goed of t mini is die me ff behoorlijk dwars zit daar beneden, of dat er dus iets anders gaande is ;)...voel me eigenlijk beetje dom ofzo dat ik t dus niet weet.....een echte beginner in elk geval ;)
    Heb t alleen als mini actief is, dus daarom neig ik meer naar mini....mjaah t doet wel echt zoveel pijn dat ik daar dus niet 100% van overtuigd ben...
    Als ik t weer ff heb zal ik ze wel eens gaan timen, voor t geval dat ;)

Maar verder gaat t goed ;) wel erg buikpijn, maar mn banden staan ook op knappen gok ik hihi
    Buik is gister flink gezakt in elk geval, dus hangt nu echt laag :D
    Mini zit ook met dr billen wat lager, dus niet meer zo tegen mn middenrif en ribben aan hihi, wel zo fijn :)

Vandaag is mn mams langs geweest, ze heeft de ramen binnen gezeemd en ook buiten op t balkon in de kou. Ook heeft ze nog even voor me gestofzuigd, zo lief!
    Ik heb de vensterbanken en de keuken (en de laatste kastjes) gesopt, en ben wel beetje versleten hihi
    Hoop dat ik vannacht in elk geval beter slaap ;)

Trouwens nog een bijzondere zwschapskwaal, ik kwijl echt enorm als ik bijna slaap en als ik slaap :$ hahaha heel charmant :D:D:D
    Maar dat heb ik normaal echt niet, maar echt de laatste tijd is t niet te houden! :D:D:D

10. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Whaha bf! Geweldig!

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bf: whahaha ik zie t al helemaal voor me ;) lekker kwijlend ;)
    Mare, spannend zeg wat er bij nou allemaal gaande is!
    En ik vind t niet dom hoor, dat je niet zo goed weet wat t is. T is allemaal nieuw en je weet gewoon niet wat je kunt en moet verwachten.

@bf2: als t kleine eitje meegroeit, dan kan die idd ook nog springen. Maar dat is ff afwachten.. Maar ookal springen ze wel samen dan is de kans op een 2ling nog best klein. Want dan moeten ze precies tegelijk bevrucht worden. Als er eentje bevrucht is, en de andere is te laat dan sterft ie gewoon af. Maar met 2 eitjes dus wel dubbele kans ;) maar de gyn durfde niet te zeggen of die 2e mee ging springen. Dus dat is ff afwachten.

@hier: pffff ben gesloopt van mn drukke dag, maar slapen ho maar:( mja na zo'n dag heb ik ook nog altijd ff mn ontspanning nodig. Ik kan dan niet naar huis gaan, douchen en slapen. Eerst altijd nog ff relaxen en daarna mn bedje in:)

12. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Hey meiden,

Hier even een bericht van mij. Die whatsapp lees ik vaak wel mee, maar het gaat soms zo snel, dat ik ff weg ben en niet meer weet waar jullie het over hebben. :):)

Vandaag precies 31 weken zwanger!!!!!! :D:D:D

Ik heb afgelopen zaterdagavond mijn verjaardag gevierd. Hartstikke gezellig, maar was kapot daarna. :( Met als dank een harde buik toen we op bed lagen en een drukke Nibbit, die mij nog wel eventjes wilde laten voelen dat tie er was. ;) Wel enorm verwend! Van ML een bedelarmband met babyschoentjes eraan :D, bonnen van Prenatal, kleertjes en een bon van Center Parcs! Dus we hebben de midweek in november maar vast geboekt. We gaan naar het Meerdal. :D

Zondag even niet zoveel gedaan, behalve dan alles weer terugzetten op de juiste plek. Nu op de plek zodat straks de box er ook mooi bij kan, hihi.. Gisteren ook nog lekker even dagje vrij, had ik ook wel nodig. En nu drie dagen werken en dan vrijdag naar Zeeland met schoonfamilie! Gezellig!!! :D Gelukkig hoef ik niet zoveel te doen.. is me al verteld, aangezien ik nu zwanger ben! Jeeeej..

@ zwangeren, hebben jullie ook last van je tanden? Ik heb geen ontstoken tandvlees, maar bij 1 tand heb ik last van ontblote tandhals lijkt wel. Zo voel ik niks, alleen als ik eraan zit... Oke, misschien moet ik er niet aan zitten :D, maar viel me op toen ik iets tussen mn tanden had zitten.

@ BF, bij jou is het aftellen echt begonnen! Spannend hoor! Hopelijk blijft mini nog eventjes zitten. Maar dan (als het mooi weer is) mag ze echt komen.. hihihi.. Heb zelf trouwens nog geen vocht in mijn voeten en handen, ik zag jouw voeten en handen en dat is NIET leuk. Ik ben er wel achtergekomen, dat ik nu net zo snel loop als een bejaarde met een rollator. :( Enne ik kwijl altijd.. zonder dat ik zwanger ben ook.. :)

@ Flora, spannend meis allemaal! Nu afwachten, maar wel heel spannend allemaal. Ik weet niet of jullie een tweeling "leuk" vinden (weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen) het zou toch wel heeel gaaf zijn! haha...

@ Zsa en Julia, hopen dat jullie allebei een paaseitje krijgen. Dat is bijzonder! En dan ook ook een staafje met twee roze zwangerschapsstreepjes erop!

@ Dinges, vind helemaal niet gek hoe je gereageerd hebt. ;) Het is gewoon extra hormonen. :D Enne ik zag dat je het ook tegen collegaatje verteld heb van je zwangerschap. Bij mij moest dat toen ook hoor. Mede dankzij de misselijkheid dat wel. Ik liep anders gewoon wel heel vaak weg.

@ BN, klusperiode bijna voorbij? Ik zag een mooie ovutest langskomen op whatsapp. ;)

@ Jazz, ook lekker aan het genieten van deze weken?? :D Wanneer heb je de groeiecho?

@ MvS, ik heb het een en ander bijgelezen over dat jullie bij je tante eruit moesten. Gelukkig las ik ook dat jullie allebei onderdak hebben gevonden! En ook voor bijna alle poezen! Fijn! Hopelijk snel een huisje voor jullie saampjes!

@ alle bevallen dames, hoop dat jullie knullen en dochters goed groeien en eten! Geniet van deze mooie tijd saampjes met het gezin. :)

Nu nog even werken...:( Werkse meiden! ;)

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hihi ja dat kwijlen is echt zoooooo charmant!

@flora, ohh dus t zou wel kunnen, hoe klein de kans ook ;) hihi

Ik heb me nog nooit zo'n ontzettende leek gevoeld :) hihi

Nou gisteravond heeft t flink gerommeld, en durf wel te zeggen dat t weeen waren.
    T begon als normale harde buiken, maar deze werden steeds vervelender, en daarna in rap tempo naar ronduit pijnlijk.
    Benam me steeds al bijna de adem, dus vraag me nou toch af hoe de serieuze weeen zullen zijn :$ hihi
    Eerst kwamen ze om de 10 minuten, toen ging t over naar elke 3/4 minuten, en daarna zat er 14 en 7 minuten tussen.
    Toen ben ik gestopt met timen, in bed gaan liggen en toen nog 2 weeen gehad en ben ik in slaap gevallen gelukkig :)

Dacht vanmorgen weer rustige buik te hebben, maar begint nu toch weer te rommelen ;)...

Hoop toch niet dat dit nog 3 weken of langer zo doorgaat hoor :) al moet ik er maar wel rekening mee houden natuurlijk ;)

En flora, ik heb dat ook altijd hoor dat ik niet gelijk naar bed kan, moet altijd eerst even acclimatiseren zeg maar ;)

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @kiwi, jeeej 31 weken!
    En fijn dat je zo verwend bent op je verjaardag!!
    Ik weet idd hoe slopend t id hihi, en ik was nog net ietsje minder ver zwanger ;)

En jaaaa net zo vlot als een bejaarde met rollator.....ik zal je vertellen ik had er een naast me lopen en die was sneller ;)...
    Gelukkig heb ik daarna wel andere bejaarde ingehaald, hihi ;)
    En vervolgens werd ik ingehaald door een slak, maar goed :p

En ben eigenlijk wel op een punt dat ze wel mag komen hoor als ze dat wilt :D

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @kiwi: ja hoor een tweeling is net zo welkom. Haha. ML zou t helemaal leuk vinden, die zag de mannen van mams en was meteen verkocht ;) haha. Ik zou t ook leuk vinden hoor, maar liever gewoon met 1tje beginnen.

@bf: super spannend allemaal zeg!! Ben echt benieuwd wanneer de kleine meid zich echt gaat melden!

16. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    *strekt zich uit* Sjow.. heb toch een stuk beter geslapen dan tijdens de clomid nachten.. nog niet optimaal, maar begin is er weer haha!

En wij zijn ook begonnen met smeppen :D Baadt het niet, dan schaadt het niet.. hoewel ik niet op een mega cyclus hoop dan hihi!
    Dan schaadt het wel!

@Kiwi: jeej 31 weken! Lekker hoor, weekendje weg! Geniet ervan alvast! kwijlert! :D

@Flora: WoW! Lees ik toch even iets anders! Ik las 'de memmen van mams' en dan dacht ik nog aan jouw moeder dus ML's schoonmoeder :$ Eng idee even haha!

@Paasei: Met pasen zit ik op dag 14/15.. zou kunnen maar heb begrepen dat het met clomid meestal iets later komt, áls het al komt..

@BF: Nou.. ik ben benieuwd of madam nog wel 3 weken blijft zitten.. is dat normaal al zo 'vroeg' voorweeen op jouw manier?

Morgen ga ik rond deze tijd op pas naar het ZH voor FM.. Brrrr! ;):p

17. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Hi meiden, heb eventjes niet gekeken hier en nu ineens veel bij te lezen :D Haha de laatste tijd liep t topic niet echt meer..

@ Dinges, je hebt wel gelijk hoor maar denk ook een beetje hormonen :p Ik zou me er niet druk om maken hoor.

@ Julia, ben benieuwd of die tarwekiemolie gaat werken. Spannend weer in de klustijd.

@ Zsa, succes morgen.

@ Echo's, krijgen jullie dan inwendige echo's of uitwendig?

@ BF, inderdaad heel charmant dat kwijlen hahaha!! Gelukkig geen last van gehad, maar ach na de eerste bevalling schaam ik me nergens meer voor, voor ml :D

@ Kiwi, ja hier is de klusperiode weer voorbij en zit alweer 2 dagen op t wachtbankje, het o zo gezellige bankje, NOT! Laat de tijd maar snel voorbij gaan, alhoewel ik er deze ronde wel weer rustig onder ben. Heb zoiets van ik zie het wel wat er gebeurd over 2 wkn, zit nog niet echt in spanning. Maar mischien ook omdat m'n gevoel gewoon zegt dat het niet raak is :( Beetje vreemd.

@ BF, snap heel goed dat ze nu wel van je mag komen. Ik zat vanaf 36 weken ook echt de dagen af te tellen, was het zwanger zijn ook helemaal beu. Hoop voor je dat ze zich gauw laat zien :D

@ Hier, verder weinig te melden, ben alleen echt stik chagrijnig uit bed gestapt. Ik was vanochtend nog zo moe toen Dilan al wakker werd. ML blijft zoals gewoonlijk altijd gewoon liggen en die wacht wel totdat ik eruit ga, daar werd ik vanochtend dus ook echt super geirrteerd over!! Grrr! Had echt zoiets van flikker jij een keer op uit bed :D Daarna vervolgens hoor ik de vuilniscontainer, zeg ik tegen ML, had je gisteren nog de bak buiten gezet, omdat er namelijk nog een vuilniszak in de bijkeuken lag. Zegt ie nee ben ik vergeten en ik had het nog wel gevraagd!!! Dus toen irriteerde ik me weer gruwelijk aan hem en heb m echt helemaal af zitten zeiken grrr! Moet altijd alles 100 keer aan hem vragen voordat ie t eens een keer doet, kan daar zo niet meer tegen!

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @bella: jaa steeds inwendige echos. Uitwendig kun je de eierstokken niet zien. Dus ook geen eiblaasjes.

@zsa: wat fijn dat je nu al beter hebt geslapen! Ik heb vaak nog heel lang last van de clomid! Juist omdat je lichaam eigenlijk pas echt aan t werk gaat als je klaar bent met de clomid :)

@bella2: mannen af en toe... ;)

19. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @BN: inwendige echo's inderdaad.
    Aaargh daar zou ik me ook aan irriteren ja! Adem in, adem uit ;)

@Flora: Nou ik heb net wel mega buikkrampen en darmklachten gehad opeens, alsof alles helemaal leeg moet ofzo :(:$
    Verder heb ik wel last van huiduitslag door die tabletten en erg droge ogen = niet fijn met lenzen. En ik zweet me een ongeluk, bah!
    Maargoed, het is ook maar afvragen of de clomid werkt bij mij natuurlijk.
    Van mijn temperaturen word ik erg zenuwachtig.. die slaan helemaal nergens op.. Of dat komt door het onrustige 'slapen' 's nachts..

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bella, ooo vreselijk! Zou ook over de zeik gaan hoor hihi!
    Hoe vaak ik ml niet iets moet vragen voordat ie t dan ook eindelijk doet! Grrr
    Hopelijk heeft ie gister nou wel eens ein-de-lijk zn scriptiebegeleider gemaild over hoe t gaat als ie van baan epzou veranderen enzo....

@zsa, spannend dus morgen!! Hoop dat de clomid toch al iets doet hoor voor je!!

@flora, jaaaa ben ook benieuwd!!,

@voorweeen, voor zover ik weet zegt t helemaal niets :(....kan dus paar dagen duren, maar ook paar weken :$
    Hoop dan toch die paar dagen hihi ;)
    Probeer me ene kant vast te houden aan mn gevoel dat ze eerder komt, maar probeer dat aan de andere kant los te laten om teleurstelling te voorkomen en ik dus opeens overtijd zou lopen.
    Dat laatste lukt alleen niet :( t gaat er gewoon niet in ;)

Deel Deze Pagina