mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) AFSPRAKEN: - Marjah: 7 april vervolg-IVF gesprek - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT -
Hoi iedereen hier, @Vlinder, ik begrijp heel goed dat het spannend is voor jou, zo'n operatie in het vooruitzicht! Ik heb zelf een 'gewone' kijkoperatie gehad en vond dat van tevoren ook al heel spannend. Maar... het kan alleen maar beter worden, toch? Een echte kans voor jou. Veel sterkte!! Laat je niet gek maken, he. Knuffel! @ all: Ga het hier wat drukker maken als dat goed is . Chantal, heb jou er ook vast bij gezet, is dat ok? En mezelf trouwens ook. Heb al een keer een poging gedaan... 1e fm 16 follikels van ongeveer zelfde grootte, 2e fm waren er 24 follies van zelfde grote, 3e fm 30 van ca. 16 mm... Gecancelled dus, vlak voor punctie . Maar volgens arts wel 'fraaie stimulatie' dus ga er weer helemaal voor! Nu met 112,5 EH. Hopelijk wat minder follies, maar doen ze wel hun best om even groot te worden allemaal. Zit nog wel met een aantal cystes van vorige maand, waarvan 3 van rond 4 cm... Hopelijk zijn ze over twee weekjes weg en mag ik beginnen met Gonal f. Ik mag 6 april (cd 26 ivm late eisprong dit keer) trouwens al wel beginnen met de Decapeptyl! Misschien helpt dat ook om de cystes weg te jagen. De arts is er van overtuigd dat ze 'vanzelf' weg gaan... ik hoop het maar! Vind het wel gek... de follikels waren zo gewenst en nu wil ik ze niet meer... Veel succes iedereen!!
Hoi Botervliegje, prima hoor. Bij mij nog niet helemaal zeker hoe wat wanneer, maar zo staat het al wat gevulder en ben er van overtuigd dat het wel mei wordt waarin ik moet gaan aftellen. Dus schaar mij dus maar bij dit forum. Hier alles OK. Merk nog steeds af en toe de onrust in mijn lijf, maar ik hebhet idee dat er ook wel weer wat gerichte actie is. Eisprong volgens mij geweest. Ik doe geen ovutestjes of iets dergelijks en voel eigenlijk ook niet of ik een eisprong heb gehad, maar wel vruchtbaar slijm gehad en s mortgens ben ik warmer merk ik. Dus.... wie weet helemaal puur natuur deze keer zonder hulp weer ongi (of niet!!, maar daar durf ik niet eens op te hopen, en doe ik ook niet) Hoop dat al jouw cystes snel weg zijn meid, bij mij was na eerste afgebroken poging alles met 4 weken weg zoasl je weet. Laatste 2 weken alleen decapeptyl gehad en toen van +- 30 naar 0 dusse, moet bij jou toch ook lukken Chantal
Hoi Meiden Chantal, het zou toch wel erg mooi zijn als het nog "even" lukt in je eigen cyclus . Botervliegje: welkom hier! Oei dat ging wel erg hard met die folli's vorige keer. Ik hoop dat ze nu iets meer in bedwang zijn te houden . Succes met je cystes. heb je er geen last van?
Chantal, wat spannend, over een paar weekjes een cryoterugplaatsing! Heb je keuze één of twee? Is er bij jullie nog een ieniemieniekansje op een natuurlijke zwangerschap deze maand? Mijn arts vertelde me dat ze twee keer per jaar beleven dat iemand tijdens een IVF-behandeling (dus tijdens Decapeptyl spuiten) zwanger raakt. Ik dacht vanmorgen even ohhhh dat zou mooi zijn zeg, na drie jaar! Maar ja, nu alweer met beide beentjes op de grond, hoor... Was benieuwd of bij jou ook heel af en toe zo'n gedachte door je hoofd spookt. Volgens mij lijkt onze achtergrond wel wat op elkaar qua behandelingen en zo. Marjah, hoe is het met jou nu? Ik ga deze week sinds 1,5 maand weer proberen te sporten... Hoop dat ik ze niet meer voel .
@botervliegje, haha ik laat me niet gekmaken....Ik maak mezelf gek. Ik ben zo bang voor de operatie, ik zit al in angst als ik naar de tandarts moet dus kun je nagaan. Ik lijk wel een klein kind af en toe. Zeker nu ik kan zeggen dat het over 2 weken is, het komt allemaal zo dichtbij ineens nu. Maar ook een posi kant natuurlijk, na de operatie mogen we in de overgang en door naa IVF!!, dus dat is dan wel positief he.
Botervliegje: gelukkig dip ik steeds minder, maar ik werk op dit moment nog 50%. Vanmiddag naar de bedrijfsarts . Ik ben benieuwd naar wat hij te melden heeft. Vandaag eengoed gesprek op mijn werk gehad en dat neemt alweer een hele last van mijn schouders. Ik dacht namelijk dat een collega alweer alle schuld op mij zou schuiven, maar mijn reactie was zo duidelijk dit keer dat ze blijkbaar toch wel inzag dat ze fout zat . En met dat gevoel loop je dan een paar weken mee rond, omdat zij geopereerd werd. Maar dat is nu uit de wereld, dus ik zal nu ook wel weer een stuk stabieler worden. Al met al, was de onenigheid wel de druppel die de emmer deed overlopen. Morgen naar de gyn , dan kan ik ook eidelijk vragen of zij uberhaubt nog hoop ziet. Dit naar aanleiding van haar super negatieve uitlatingen begin maart. Dus daar ben ik ook weer happy om. Succes met sporten.... vlinder: hear hear!!!!
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi AFSPRAKEN: - Marjah: 7 april vervolg-IVF gesprek - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
meiden! ik mag er ook bij met hopelijk een goede afloop! het is onze eerste icsi. ik ben nu al aan de pil. We beginnen 19de met prikken en stop 27 met de pil. en als alles goed gaat hebben wij 12 mei de punctie.
Hallom meiden, Kansen op een natuurlijke zwangerschap, tsja naast het vijandige baarmoederslijmvlies is er geen reden om niet zwanger te raken (tsja mijn cyclus, maar uiteindelijk heb ik wel een eisprong). Maar die hoop heb ik eigenlijk niet hoor. Wacht netjes op de ONGI en ons voorraadje cryo's. Welkom Norwegian sky, spannend meid de eerste x. Succes gewenst alvast. Raar idee de pil slikken of niet? Chantal
@ Vlinder: Ik zou jezelf maar lekker verwennen in de laatste week voor de operatie! Dat verdien je wel! @ Norwegian-sky: Welkom hier, al zien we je liever niet uiteraard . Dat bij jou al in principe de dag bekend is waarop de punctie is! Ik heb echt nog geen idee, dat hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer ik met de Gonal mag beginnen. Dat hoor ik volgende week vrijdag. Mijn follikels groeiden de vorige keer heel weinig in de laatste week, dus de punctie werd steeds een aantal dagen uitgesteld en toen het zover was gecancelled vanwege te veel follikels. @ Marjah: Wat naar dat je niet volledig kan werken. Hoe is het nu met je? Hoe ging het bij de bedrijfsarts? @ 76Chantal: Ik heb ook 'vijandig slijm'. Maar het kan ook zo zijn dat ik dit alleen met mijn man heb, dat zijn zwemmers te zwak zijn. Ben jij nog een beetje rustig?
Hee norwegian sky, kom ik je hier weer tegen . Succes, he! @hier: ik ben naar de bedrijfsarts geweest, maar die had niet zoveel nuttigs te melden. Intussen wel goed gesprek gehad met mijn gyn. Dus de lucht is weer wat geklaard, ik zie alweer wat kleine zonnestraaltjes in babyland, al zullen die pas echt gaan stralen als ik toch zo'n positest ooit nog mag vasthouden. De kansen zijn echt minimaal: ruim onder de 10% , hoe ruim dat wil onze gyn niet zeggen, maar dat zegt al genoeg denk ik zo. Ik werk nog 50%, maar volgende week 75%. Ik zie wel. Liefs, Marjah
@ Norwegian-sky: Welkom hier, al zien we je liever niet uiteraard . Dat bij jou al in principe de dag bekend is waarop de punctie is! Ik heb echt nog geen idee, dat hangt er natuurlijk ook vanaf wanneer ik met de Gonal mag beginnen. Dat hoor ik volgende week vrijdag. Mijn follikels groeiden de vorige keer heel weinig in de laatste week, dus de punctie werd steeds een aantal dagen uitgesteld en toen het zover was gecancelled vanwege te veel follikels. ja ik vond het ook vreemd.. ze ging op de kalender kijken van wanneer wil je ongeveer je punctie. dus ik zei als het kan de 2 de week van mei. dus zei ze okej dan moet je 19 april beginnen met prikken. als puntje bij paaltje komt zal het misschien wel verschoven worden. maar rond die tijd is waarschijnlijk de punctie. we gaan het zien. maar ik vind het wel prettig dat ik het weet. en me lichaam vond het ook goed want ik had voor het eerst in me leven een cyclus van 28 dagen... normaal minimaal 40 meestal meer. dus zit nu al vanaf begin maart aan de pil. dus kom maar op met die prikken! xxx sky
Hallo Dames, Ik sluit me hier ook aan. Komende maandag hebben we de eerste afspraak bij de fert.arts, en als dat allemaal goed is, mogen we ook zo snel mogelijk met IVF beginnen. Er is geen wachtlijst verder ofzo... Hopelijk dus Mei-Juni. Na de eerste shock, en de nodige traantjes, vind ik het allemaal weer erg spannend worden, en kijk er zelfs een beetje naar uit. Hopelijk hebben we eindelijk eens een beetje geluk, en met 2 verstope eileiders, beginnen nu pas eigenlijk de rondes met echte kansen. SUCCES allemaal...XXX
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF AFSPRAKEN: - Marjah: 7 april vervolg-IVF gesprek - La femme Nikita: 12 April, eerste IVF gesprek - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
THX...het komt eindelijk dichterbij. Gisteren het eerste gesprek in de fertilitiekliniek gehad. Ze waren ontzettend aardig, nu moeten we wachten op de bloeduitslagen zodat ze de behandeling voor kunnen bereiden. Dan moeten we het OK van de verzekering krijgen ( we wonden in Duitsland, dus het loopt hier anders). En dan moet ik 2-3 weken aan de pil om alles tot rust te brengen. Als het allemaal mee zit, kunnen we misschien eind Mei al met de eerste behandeling beginnen. Spannend...
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei AFSPRAKEN: - Marjah: 7 april vervolg-IVF gesprek - La femme Nikita: 19 April bloeduitslagen i.v.m IVF - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT[/QUOTE]
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La femme Nikita: 19 April bloeduitslagen i.v.m IVF - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
Welkom Nikita! Kan me voorstellen dat het een schok is, gelijk IVF. Ik heb al 1,5 jaar in de MMM gezeten voordat het zover was, denk dat het dan ietsje minder overweldigend is. @ all: Ik zit nu ziek thuis... Heb al sinds zondag aanhoudende hoofdpijn, 5 (!) dagen dus. Ben nu helemaal bekaf, zat gisteren in tranen van oververmoeidheid en hoofdpijn bij het werkoverleg met mijn leidinggevende (die me dus naar huis heeft gestuurd) en ben nu net op... Had de vorige keer met Decapeptyl ook 3 dagen achter elkaar hoofdpijn. Rotspul is het, vind ik :x. Hoop dat ik morgen te horen krijg van de arts dat de cystes weg zijn en ik met de Gonal f mag beginnen! De vorige keer voelde ik me daarna beter... Hoe voelen jullie je?