Ohw botervliegje je hebt niks gemist hoor Onze tese-icsi is na de negatieve icsi een icsi-d geworden. maar geen verse tp door ernstige overstimulatie , daarom kan ik je ook die tip geven van de protifar De cryo's zijn op waarvan de eerste 2 een mk bij 6.1wkn. Dus nu wilde de gyn geen icsi direct maar eerst iui. En hij zag daar veel kans in. Wat lief dat ik toch mag blijven meeschrijven Doe jij rustig aan?
hej meiden, het word hier weer wat drukker!gezellig! hier weer heel wat meegemaakt! heb een cyste van 4cm dus het is nog even afwachten of die volgende week weg is! ik prik vanaf maandag deca. gaat erg goed! geen pijn gelukkig. zaterdag me laatste pil en dan als ik ongie word krijg ik volgende week een echo om te kijken of de cyste weg is. dan mag ik pas beginnen met puregon. anders moet ik deca blijven spuiten tot hij weg is. wie kan mij een beetje hoop geven dat ie gewoon weggaat? xx sky
Hee meiden... hier ff alleen maar ego! Ik baal als een enorme stekker.... Ik kan er gewoon niet over uit dat de communicatie nu in ene zo slecht is in het ziekenhuis (in tegenstelling tot de vorige keer (IVF)). Ik ben dus nu weer een weekje te vroeg ongi geworden. Ik mag niet de pil doorslikken tot onze trouwdag om daarna te kunnen beginnen. NEE!!! ze willen dat ik nog een stopweek heb, nog een strip en dan pas begin met spuiten... GRRRRRRRR.... Verdorie, ik moest zelf bellen omdat ik niet wist op welke ag ik met deca moest gaan beginnen met spuiten, dus dat heb ik braaf vorige wek gedaan. Arst was er niet, dus ik werd woensdag terug gebeld. Nu bracht ze me dus het luke nieuws over het slikken van 2 maanden pil! En dat was mijn vraag niet, maar fijn dat ik deze info kreeg, anders was ik misschien wel voor niets een IVF ronde ingegaan. Maar nog steeds had ik geen antwoord op mijn vraag over de deca... Ik heb ook nog geen recept gekregen dus eigenlijk heb ik er dit keer gewoon achteraan moeten rennen. Maar ik baal gewoon dat het niet van te voren is gezegd over de pil enzo. Ik had zo gehoopt op 12 mei (trouwdag) pil eruit en 13 mei spuit erin.... Nu duurt het nog weer langer en de tijd blijft tikken. Voor de meiden die mijn verhaal niet kennen... ik ben in de overgang op 32 jarige leeftijd! Klote zooi! Ik baal als een stekker en ik weet nou eigenlijk niet wat nu normaal is als je met IVF bezig bent. Ik bedoel, hoe diep en lang mogen je dips zijn, wil het nog een beetje gezond zijn. Liefs, Marjah P.S. Ik weet dat mensen mij heel graag in een ander ziekenhuis (DD) willen hebben, maar ik wil echt (NOG) niet. Dus S.V.P. hier geen advies over... Dan maak ik me daar ook weer druk om.
Oh Elif, ik snap 'm! Heftig traject zo, hoor! Je moet dus nog eventjes wachten met de IUI? Dat is ook spannend natuurlijk, maar gelukkig geen overstimulatieperikelen! Ik hoop dat de eerste IUI gelijk lukt!! Marjah: Wat vervelend allemaal! He gatsie! Begrijp alleen niet goed waarom je nog zo lang met de pil doormoet. Wel gek dat je een week te vroeg ongesteld bent geworden terwijl je aan de pil bent. Begrijp dat je dan dus te laat zou zijn geweest met de deca? Waardeloos inderdaad zeg! En te vroeg in de overgang is helemaal shit. Kan me voorstellen dat je dan helemaal zoiets hebt van 'elke maand telt'. Denk dat in de praktijk je kansen van een of twee maanden later niet lager zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat het een enorme domper is. Ik heb ook perioden waarin ik helemaal instort gehad, hoor. Dat is ook logisch, toch, met de tegenvallers die wij mmm-ers te verstouwen hebben? Ik was een jaar geleden ook bezig met behandelingen rond de bruiloft. Een IUI-poging werd afgeblazen vanwege overstimulatie, waarna juist door Provera mijn hele cyclus in de war werd geschopt voor maanden. Weet niet meer hoe ik het heb gedaan, maar ben me even helemaal gaan focussen op de bruiloft. En dat was heel fijn, het was zo fantastisch! Wees maar heel lief voor jezelf zou ik zeggen... Veel sterkte meis. Ik hoop voor je dat het ziekenhuis nu beter met je zal communiceren, want dit is echt onprofessioneel om je zo in onzekerheid te laten zitten.
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007) AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La femme Nikita: 19 April bloeduitslagen i.v.m IVF - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
@ Norwegian: ik had al even in het andere topic gereageerd, maar ter extra geruststelling . Ik had 30 (!) cystes bij mijn uitgangsecho van de maand waarin ik met de Deca mocht starten (eigenlijk de follikels van de overstimulatie-poging). Ben na de eisprong teruggekomen en had er toen nog 6 cystes over waarvan 3 van ca. 4 cm. Mocht wel beginnen te spuiten en voila op cyclusdag 4 waren ze allemaal weg! Dus die ene cyste van jou gaat ook wel weg, hoor! Oh ja, doc zei tegen mij als er nog wel een cyste zat dan zou ik iets langer Deca kunnen doorspuiten, op een gegeven moment gaan ze echt weg. Maar dat was gelukkig niet nodig, krijg zo'n hoofdpijn 'altijd' in de Deacafase! Laat je weten als je nieuws hebt? x
Vandaag fm gehad op dag 9. Er groeien er ca. 13 tot 16 door! Pfeew wat een opluchting. Wel verschil in grootte... de grootste was 16 mm, de meeste rond 11-12 mm. Nu worden er volgende week vrijdag, zaterdag en zondag geen puncties gedaan . Ik weet niet of ze op donderdag wel rijp zijn, de vorige keer groeiden ze de laatste week maar 1 mm per dag. Maandag moet ik er weer heen!
Wat stom zeg van jouw ziekenhuis! Echt belachelijk! Ik ben toen ook 3 keer moeten terugkomen en ineens waren ze wel goed gegroeid, 8 op de echo bij de pu 15 volgroeide, en nog 13 onvolgroeide, samen dus 28. Wees toch maar erg voorzichtig ivm overstimulatie xxxxx
Zal ik doen, hoor, lieve Elif! Zeker ook omdat het nu lijkt op 13-16 follikels die doorgroeien, maar er zitten nog wel iets meer kleintjes, je weet nooit wat dit later nog kunnen doen (op dag 5 zag de doc er 20, denk dat die anderen niet verdwenen zijn). Ja, Koninginnedag gooit aardig roet in het eten, dat zou weer een dagje schelen . Mijn kliniek Geertgen (waar ik anders heeeeeeeeel tevreden over ben, dit is inderdaad even minder) werkt samen met een Belgisch ziekenhuis. Daar doen ze de terugplaatsing. Zat te denken dat ik ook evt. kan voorstellen om vrijdag de punctie daar te laten doen i.p.v. hier als dat beter uitkomt. Ben benieuwd wat ze zouden kunnen doen om de rijping te laten versnellen... extra Pregnyl misschien? Hmmm...
Werken ze toevallig samen met gent? Ik vind het heel erg hoor Dat kunnen ze toch niet maken! Jette doet elke dag pu en tp! En haal je extra protifar!Zodat je niet echt overstimulatie kan krijgen xxxxxxx
Nee, Geertgen werkt samen met Genk... Maar normaal gesproken alleen voor de terugplaatsing. Maar ja, als op Koninginnedag net dat beetje verschil zou uitmaken... hoop dat ze dan iets kunnen regelen! Als ik aanhoud hoe het de vorige keer ging (en is tot nu toe qua grootte best vergelijkbaar, al heb ik de helft van het aantal follikels) dan zou de punctie liefst op zaterdag of zondag moeten zijn...
Botervliegje, spannend meid, hoop dat ze flink doorgroeien dit weekeinde, aan het weer zal het niet liggen Groeten8) Chantal
Genk hebben wij ook gelopen, voordat we bij jette waren. Ik weet niet of zij ook op zaterdag/ zondag werken maar hoop het voor je van wel!!
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007) -yippieajee : 2e icsi. juni start deca en glonal. AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La femme Nikita: 19 April bloeduitslagen i.v.m IVF - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT he meiden ik kom me hier melden.. wij mogen starten als ik nu ongi word met de pil slik dan wat langer zodat ik begin juni kan start met stimuleren. dit ivm met mijn nieuwe werk. per 1 juni start ik daar. liefs yippie
Zodra ik ongi word starten wij weer... Als alles volgens plan gaat lopen zal ik uiterlijk 17 mei weer ongi worden... Nu met 300 eenheden menopur ipv 225 gonal. Toen had ik 9 eicellen en 5 embryo's. Heb er 2x2 terug laten plaatsen en nu dus nog 1 in de vriezer.
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007) -yippieajee : 2e icsi. juni start deca en glonal. AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La Femme Nikita: 12 Mei controle echo+14 Mei, begin spuiten, mits cyste weg - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM TERUGPLAATSING: - TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT Wow, meiden, zit nu aan de pil, en mag misschien 14 Mei beginnen met spuiten. Welke hormonen krijg ik te horen op de 12e. Dan moet ik een echo laten maken om te kijken of de cyste weg is, of in ieder geval rustig is. Als dat het geval is, mogen we beginnen, kan het bijna niet geloven.
nou meiden ben vandaag weer geweest voor het opmeten van mn ei en hij was 14 mm al! moest bloedprikken en moet nu afwachten wat de uitslag is....... als het weer te ver is ga ik aan de hormonen zodat ze het wel goed kunnen schatten..... hoe is het met jullie?
mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007) -yippieajee : 2e icsi. juni start deca en glonal. AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La Femme Nikita: 12 Mei controle echo+14 Mei, begin spuiten, mits cyste weg - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM TERUGPLAATSING: - Robing dinsdag 04 mei (indien goed ontdooit) TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT net gebeld, slijmvlies was al 9.7 mm maar bloed nog niet op en top dus as maandag gaan ze ontdooien en hopelijk dinsdag een TP van onze 4e cryo....
Ha Maartje, leuk je te zien hier, al is de aanleiding niet zo leuk... Maar je begint dus weer opnieuw aan een poging? En de cryo? Die laat je eerst nog in de vriezer? Spannend, hoor! Ik ga je volgen. Had vannacht een nachtmerrie... Droomde dat ik vier cryo's had waar mijn mams op moest passen. Ze woont in België en ik had gezegd dat ze ze is de frigo moest leggen. Maar dat is Vlaams voor koelkast en niet vriezer. Dus alle cryo's waren ontdooid! Nou ja, gelukkig snel door bij het wakker worden dat ik een beetje aan het doordraaien was vannacht... @ Chantal, Elif en rest: Maar goed, vandaag weer fm gehad! Ze groeien redelijk netjes (alhoewel de linkerhelft groter is dan de rechterhelft...), maar niet erg snel met 1 mm per dag. Donderdag punctie ga ik dus niet halen! Zegt de doc: excuseer mij even, even een telefoontje plegen... En daarna: als het niet anders dan vrijdag kan wat mijn follikels betreft, dan gaan we op Koninginnedag iets regelen . Waarschijnlijk gaat dan dus een van de artsen en een assistente een deel van de Koninginnedag opofferen... Bij mij luistert het ook allemaal extra nauw, want hij wil de grote niet overrijp laten worden, maar de kleintjes moeten juist wel (net) rijp zijn, bij een verkeerde timing ben ik de helft van de follies kwijt dus... Geertgen is zo'n geweldige kliniek! Nu woensdag weer er heen... @ Robing en Sandra: bij jullie gaat het dus ook een spannend weekje worden! Veel succes!!