mei/juni 2010 MEIDEN: - Marjah: 2e IVF na mk (7wk) - Vlinder3: 1e IVF na operatie - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie) - norwegian-sky: 1ste icsi - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007) -yippieajee : 2e icsi. juni start deca en glonal. - Gabbel : 1ste IVF AFSPRAKEN: - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon - La Femme Nikita: 12 Mei controle echo+14 Mei, begin spuiten, mits cyste weg - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM TERUGPLAATSING: - Robing dinsdag 04 mei (indien goed ontdooit) TESTDATUM: - ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN: - mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT Meiden ik sluit me ook bij jullie aan ! Ik heb vandaag de intake gesprek en ga dus binnekort beginnen EINDELIJK!! Na 2 operatie's en bijna 2 jaar aan de Clomid (wat een zooi is dat! ) en de laatste 6 maanden Gonal-f/ Puregon spuiten mag ik nu eindelijk verder!
Hallo meiden, Ook ik sluit me bij jullie aan! Heb net een mk gehad maar omdat ik endometriose heb en dus geen normale menstruatie's mag is de kans groot dat ik al weer snel door mag met de cryo's. Heb as. maandag in zh gesprek over hoe en wat. Ben benieuwd Spannend hoor voor iedereen op deze topic. Uiteindelijk schept dat ook een soort van band. Succes voor degene die al snel mogen!
Hoi Meiden, de groep wordt al weer naar groot (wel gezellig natuurlijk, maar de aanleiding is minder). Gisteren de eerste FM gehad. 1 wat groter follikel, maar is zeer waarschijnlijk mijn cyste die terugkomt na de punctie, daar gaat de GYN in ieder geval van uit. We hadden een arts in opleiding of zo die de meting deed, een vrouw die ik nog ken van de middelbare school. Raar hoor als je mekaar zo tegen komt. Even een cryo ervaring gevraagd. Ontdooien de cryo's over het algemeen goed en hoeveel ontdooien ze er. In mijn kennissenkring heb ik een hele slechte ervaring, vandaar. Morgen overigens weer voor een meting. @botervliegje: spannend meid en laat ze maar gewoon op koninginnedag werken hoor. Bij ons zijn dan ook gewoon metingen volgens mij, nou ja, hoor het morgen wel weer. Over en uit
Spannend Botervliegje... En hallo Jackie...grappig je hier ook te zien... Schept idd. een band, al is de aanleiding niet zo feestelijk 76Chantal, ik ben laatst helemaal inglicht over Cryos, maar heb nog geen ervaring. De kans dat het lukt is ietsje lager dan bij een normale TP. Dacht i.p.v 33-35% iets van 25-30%. En in Duitsland, waar ik dus woon, wordt een Cryo altijd met AH terug geplaatst, omdat door het invriezen het omhulsel wat stijver-dikker kan zijn. Ze plaatsen er dan 2 tot 3 terug bij ons... SUCCES
Hi Nou ik heb de intake gesprek gehad. Brrrr ben echt al als de doods voor de punctie. Wat voor pijnstilling krijgen jullie voor de puncie? Ik krijg nu alleen 1000mg paracetamol Normaal krijg je hier alleen in het ziekenhuis een zitpil Diclofinac maar ik mag dat niet omdat ik de ziekte van Crohn heb. Maar we hebben bloedgeprikt en volgende week de uitslag en dan gaan we de planning maken. Liefs!
Welkom Gabbel en Jacky! Heftig voortraject allebei! @ Gabbel: Ik heb het uitgekrijst bij de HSG, wil dus ook echt geen 'gedoe' in dat gebied meer hebben met instrumentjes etc! Nu schijnt een punctie toch anders te zijn, maar ik heb gevraagd aan de arts wat het zwaarste is dat hij kan regelen. Narcose doen ze niet, dus het wordt morfine. Alleen door het idee al zal ik er rustiger in gaan denk ik (zeg ik nu heel stoer!). Heb ook best wat follikels (stuk of 15) en ik zou alleen paracetemol niet leuk vinden... Als je er geen genoegen mee neemt zou ik voet bij stuk houden. Behoorlijke angst moet al reden genoeg zijn vind ik om iets sterkers te krijgen... Balen trouwens dat je het IVF-traject in moet! Ziekte van Crohn lijkt me voldoende leed...
@botervliegje, ow meid ik kan je de hand schudden over de HSG ik heb het ook echt uitzitten gillen vandaar dus ook die angst voor de punctie denk?! Mja, moet het nu doen met paracetamol en ALS het echt niet gaat had ze wel morfine in een laadje liggen zei ze. Ik laat het wel op me afkomen dan maar ik krijg zowieso wel een vallium pilletje Omdat ik in het verleden een angststoornis heb gehad en ik moet natuurlijk wel chill zijn tijdens de punctie hé JA Crohn is ook echt geen prettige ziekte ik heb het al 11 jaar maar de ziekte verloopt gelukkig al 4 jaar heel erg rustig. Maar jij krijg dus wel trouwens morfine voor de punctie? Moet zeggen een vriendin van me heeft het ook gehad maar die heb echt door de morfine de hele dag liggen spugen.
Oh ja, dat is waar... ik word kotsmisselijk van morfine (kijkoperatie gehad). Ga nog maar eens overleggen met de arts... Ik wil eigenlijk gewoon complete narcose en wakker gemaakt worden als het HCG mooi op niveau is!! Op de HSG-foto van mij zie je zo'n hand door het beeld zwiepen, ik had het niet meer! Arme wij...
Raar hoor, in Duitsland MOET ik onder narcose voor de punctie. Gabbel, ben maar blij dat je niet zo'n zetpil krijgt, Ik moest hem een half uur voor mijn laparoscopie zetten, en heb me toch rare rugpijn en pijn in mijn benen gehad. Maar idd, alleen paracetamol lijkt me ook niks. Alhoewel, morfine ook geen fijn goedje is, mijn moeder kotste ook alles onder... Wens iedereen succes...we redden het wel...)
@ Jackie: Na het lezen van een ander topic dringt nu pas tot me door dat je echt net, vandaag, een miskraam hebt gehad. Wat erg voor jou!! Ik hoop voor je dat het direct raak mag zijn... Hele dikke knuffel!!
@botervliegje, hihi daar teken ik ook voor, pas wakker maken als HCG op peil is Nou idd. zou ik wel ff overleggen dan nog met je arts hoor, miss een donperidom nemen? @LA femme Nikita, ik kan ook iemand die in Duitsland is geweest en die mocht ook onder narcose, lijkt me echt 100x beter! Maar jij ook 2 dichte eileiders ? Was bij mij ook ook Vorig jaar werd er eigenlijk gelijk al over IVF gesproken bij mij maar omdat ik zo ''jong'' ben (vorig jaar 24) wouden ze nog proberen de boel open temaken, en dat was gelukt. Maargoed ik heb daar nooit vertrouwen in gehad want al die trilhaartjes enz. zijn toch al naar de klote !
Geen idee waarom ze dit in Duitsland zo doen, maar ben er idd. toch wel blij mee. Ja Gabbel, bij mij hetzelfde verhaal. Jij hebt de op. gehad waar ik bij de gyn. naar vroeg toen ik over IVF hoorde. We proberen dus nu eerst 3X IVF. Daarna wil ik het evt. nog eens over zo'n operatie hebben met de gyn. Maar net zoals jij zegt, de gyn, noemde IVF de 'nettere' oplossing, met toch iets meer kans. Zo'n operatie doen ze alleen als er een goede kans is binnen het jaar zwanger te worden, ook omdat vaak na een jaar de Eileiders toch weer dichtklappen. We zien wel, en laten alles maar op ons af komen...
Het lichaam heeft geen geheugen zo zij de GYN maandag tegen mij. Nou dat blijkt. na 10 dagen stimuleren met 5x100 en 5x75 mg puregon had ik zo'n 40 follikels nu 8 dagen 50 nog niets!! Vrijdag weer kijken en anders gaan we naar 75 eh Puregon. Had vandaag ook al gemogen van de GYN, maar ben hier toch wel iets huiverig voor na de overstimulatie van de laatste x. Niet angstig verder hoor, maar zou erg teleurgesteld zijn als we deze cyclus niet verder kunnen door te veel stimulatie. hmmmm, blijft toch een spannende tijd zo. Ik kreeg trouwens een infuus en via het infuus een pijnstiller voor de punctie. Volgens mij wel een pittige, was er even een minuutje draaierig/misselijk van. Verder 1 uur voor die tijd 2x500 mg paracetamol thuis. Chantal
misschien een stomme vraag Chantal, maar kun je tijdens de stimulatie, als op de FM's dus te zien is dat het langzaam gaat, de dosis nog verhogen?? SUCCES
Chantal, balen meid! Ik dat spuiten is toch elke keer weer verschillend. Ik heb al 6 maanden gepoten en de eerste keer Gonal-f ging perfect ik had 2 mooie follikels en de 2de ronde had ik ineens 10 ei (was voor een normale ronde geen IVf of iets dus alles werd afgeblazen.. Toen moest ik verder met Puregon 3x goed gegaan met 50EH maar de laaste ronde zetde helemaal niks door, toen moest iik 75 gaan spuiten en kreeg toen 2 mooie follikels.. Ik duim voor je dat ze snel komen!
Hi meiden! Ik heb in mei mijn 2de gesprek met de psycholoog en arts. Het is voor ivf, dat is reeds door een ander ziekenhuis vastgesteld. ik weet niet wat ik moet voorstellen bij deze afspraak, graag hoor ik ervaringen. Het is leuk om elkaar te volgen en te steunen hierin. Wanneer begin je bv met medicijnen en hoelang gaat het allemaal nog duren? Alvast bedankt!