Mei-Juni 2010 cryo tp of IVF of ICSI behandeling!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjah, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi dames,
    Hier een beetje sjaggie... :(. Geen Koninginnedag-punctie, maandag pas. Mijn eitjes willen niet graag groot worden, ze groeien hoogstens 1 mm per dag, ga er 5 dagen langer over doen dan gemiddeld... Dat schijnt niet zo heel goed te zijn, maar we horen het wel de dagen na de punctie... De langzame groei komt waarschijnlijk door de lage dosis. Het gaat nu een beetje omgekeerd tov de vorige keer. Toen had ik er eerst 16, toen 24 en uiteindelijk 30 follies. Nu leek het op 20, toen 16 en nu hoogstens 13. Bovendien mag ik niet meer kiezen voor de '2, tenzij'-optie (twee emmy's terug als er geen topemmy's bijzitten). Dit vanwege de Vlaamse wetgeving dat je bij de 1e IVF geen 2 mag terug plaatsen of zoiets. En alleen de terugplaatsing is in België, de rest doe ik hier! Pfff... Nog het hele weekend doorkomen... Sorry, hoor, hier even zeuruurtje :p

Chantal, wanneer moet jij weer naar gyn?

Flower, jij zit ook bij Geertgen?

2. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    #102 Jackie75, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
    Botervliegje,

Wat een teleurstelling voor je! Kan me goed voorstellen dat je daar sjaggie van bent. Ik hoop dat je maandag mooie folli's hebt en dat er donderdag een TP is. Kop op! Knuffel van mij.

3. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Botervliegje shit meid, kan me inderdaad ook goed voorstellen dat je knap chagrijnig wordt zo. Hopelijk straks wel genoeg groei voor een geslaagde punctie.

Tussentijds kunnen inderdaad de medicatie opgehoogd worden. Insteek is wel binnen 3 weken eisprong anders stoppen. In de IUI cyclus duurde het bij mij soms nog langer, maar met puregon eigenlijk altijd wel rond dag 18 of eerder. Afwachten maar.

Chantal

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,

Over de punctie en zonder narcose vs met narcose..

Ik woon in NL maar loop in Duitsland voor IVF omdat ze daar
    1) geen wachtlijsten hadden
    2) alle bevruchte eicellen die ze niet direct kunnen TPen invriezen (ze gooien dus niets weg) en de ontdooiings en zwangerschapskansen hoger zijn
    3) de doen de punctie standaard onder narcose
    4) Andere medicatieschema's
    etc etc

Maar goed, de punctie...

In Duitsland doen ze dus de punctie onder narcose omdat...
    OMDAT elk land dat eigenlijk doet want een punctie zonder narcose is barbaars... Mijn arts in Duitsland zegt dat wij vrouwen die deze ellende moeten doorstaan al genoeg te doorstaan hebben en dat we dan niet ook nog eens zoveel pijn erbij moeten hebben.

Maar echt waar: schijnt dat in elk land waar IVF wordt gedaan het eigenlijk standaard onder narcose word gedaan, behalve in NL.
    Zal ook wel weer met geld te maken hebben. En narcose kost geld...

5. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Hey allemaal,

Voel me vandaag niet fit,vloei weer meer dan voorgaande dagen en voel mn baarmoeder. Ook heb ik het gevoel mn eierstokken te voelen. Alsof er een eitje aankomt. Weet iemand of dat al zo snel na een mk kan(afg maandag) Misschien toch nog wat blijven zitten,was nl moeilijk te zien omdat mn baarmoederslijm nog dik was maar ze dacht dat alles schoon was. Misschien dus wel niet. Hoop dat het morgen wat beter gaat vind dat ik wel wat ontspanning heb verdient en koninginnedag mag vieren. Zou het fijn vinden als iemand mij antwoord zou willen geven en ik wens iedereen een fijne dag morgen toe.
    X

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden ik kom even een positief berichtje melden!
    ik ben gister ongesteld geworden en heb vanmorgen
    een uitgangsecho gehad en me cyste is helemaal weg:D
    morgen begin ik met puregon erbij spuiten en dan heb ik volgende week vrijdag mijn eerste fm! zo spannend! even een vraagje..

hoelang moet je ongeveer gemiddeld puregon spuiten tot de punctie? dan kan ik uitrekenen of we nog een beetje op de planning zitten.

xxx sky

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    @botervliegje...wat vervelend...maar geef de moed nog niet op hoor...

@maartje84, THX voor de info, dat was interessant...

@Jackie, succes hoor, en probeer maar van koniginnedag te genieten.
    Dat heb je verdiend...
    Jammer genoeg kan ik je niet verder helpen.

@norwegian-sky, yeah, dat geeft me moed, en veel succes met de behandeling...
    Hoop dat mijn cyste over 2 weken ook weg is.

Ben nu al 11 dagen ongi (eerste ongi na laparoscopie), en sinds gisteren weer duidelijk met nieuw bloed...(SORRY 4 DETAILS:()
    Zou het kunnen dat mijn lichaam de cyste ook aan het afbreken is???

8. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Allen,

Maartje ondanks de 40 follikels vond ik de punctie zeker niet barbaars. Wel vind ik dat je als vrouw iets meer inspraak moet hebben in medicatie etc. Als je het niet aankunt is het te zot dat het niet mogelijk is onder narcose, maar na mijn ervaring zeg ik dat narcose echt niet hoeft van mij.

Chantal

9. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Chantal: Helaas is tussentijds de medicatie verhogen voor mij niet zo'n goed idee. Mijn eitjes waren op dag 5 al heel mooi aan het groeien, een stuk of 20 met maar een hele lage dosering, maar het is de laatste fase die moeizaam gaat. Doe je er wat bij qua dosering, dan zullen er zeker meerdere follikels bijkomen en dan heb ik weer kans op overstimulatie, dat gebeurde de vorige keer... Ik heb 'PCO-eierstokken'.

@ Maartje: Narcose lijkt mij ook heerlijk! Maar gelukkig krijg ik wel morfine, dat zal ook wel moeten helpen denk ik.

@ Jackie: Hé, wat vervelend dat je nu ook lichamelijke klachten hebt... psychisch lijkt het me al moeilijk genoeg zo. Je hebt wel een harde klap te verduren gehad... Gaat het wel een beetje met je? Doe het rustig aan he meis, het is niet niks allemaal...

@ Sky: Jeeeeeee, cyste weg! Vol positieve moed weer verder :)

@ La Femme: Ik hoop het voor je! Wanneer moet je weer naar de gyn?

10. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Meiden hier helaas nog steeds geen actie in de eierstokken. Genoeg kleintjes te zien, maar ze willen nog niet groeien. Vanaf vandaag naar 75 EH.
    Maandag weer kijken, hoop toch dat er dan wat actie is en dit geen ellenlange poging wordt.

Groeten Chantal

11. Flowerme

Flowerme Lid

28 apr 2010
    46
    0
    0
    Hai, ja ik zit ook bij Geertgens, ik heb mijn 2de gesprek in mei. Ik benieuwd naar dat is ervaringen
    Hoe zijn de jouwe? dat je naar belgie moet voor tp is wat lastig, maar wordt hopelijk ruimschoots onbetaalbaar goedgemaakt met een kindje :)

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Flowerme:
    Ik heb prima ervaringen met Geertgen! Hele fijne club.
    Alleen vind ik het jammer dat je maar één embryo mag terugplaatsen in België, ondanks de kwaliteit, vanwege de wet daar. Dat werd mij pas laat duidelijk, dus dat was een beetje jammer.
    Maar verder denk ik dat ze heel goed zijn in hun werk en veel tijd nemen voor de patiënten.
    Ben je overgestapt van een ander ziekenhuis op Geertgen?

13. Flowerme

Flowerme Lid

28 apr 2010
    46
    0
    0
    @ botervliegje...ben niet overgestapt, maar op advies. Ja jammer van die 1 terugplaatsen...maar ik las dat dat geldt voor de 1ste behandeling. Vanaf de 2de plaatsen ze volgens mij wel 2 terug. Jij doet ook je eerste ivf zie ik? wanneer start een behandeling , bij eerste dag ongesteld? en hoelang duurt het van medicijnen tot de tp ongeveer? en moest jij ook een psychologisch gesprek houden? en hoelang daarna kon je beginnen? ja ik heb veel vragen, maar het komt zo dichtbij en vind het spannend.

Hou me op de hoogte van jou ontwikkelingen, Leuk!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    mei/juni 2010 MEIDEN:
    - Marjah: 2e IVF na mk (7wk)
    - Vlinder3: 1e IVF na operatie
    - 76 Chantal: 1e cryo van 1e IVF
    - Botervliegje: 1e IVF/ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie)
    - norwegian-sky: 1ste icsi
    - La femme Nikita: hopelijk begin eerste IVF eind Mei
    - Robing : 4e TP cryo uit 1ste IVF (uit 2007)
    -yippieajee : 2e icsi. juni start deca en glonal.
    - Gabbel : 1ste IVF
    - Timon: 1e ICSI

AFSPRAKEN:
    - Marjah: de pil en na 12 mei starten met deca en puregon
    - La Femme Nikita: 12 Mei controle echo+14 Mei, begin spuiten, mits cyste weg
    - Botervliegje: 15 april uitgangsecho, 6 april start Decapeptyl
    - norwegian-sky: 19 april beginnen met prikken
    - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo
    - Chantal: Puregon 50 EH, 26 april FM
    - Timon: 22 april start decapeptyl, 3 mei uitgangsecho, 6 mei start gonal-f, 13 mei fm

TERUGPLAATSING:
    - Robing dinsdag 04 mei (indien goed ontdooit)

TESTDATUM:
    -

ZWANGERE mei/juni 2010 MEIDEN:
    -

mei/juni 2010 MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT

Meiden ik sluit me ook bij jullie aan! Ik heb niet alles gelezen, maar wel veel bekende namen gezien. Meiden... ik hoop dat jullie snel een positieve test mogen hebben.

Sinds april ben ik officieel in het ICSI proces. Het spuiten van decapeptyl is/was een uitdaging aangezien naalden niet mijn vrienden zijn. Maar ik doe het!:D Donderdag gestopt met de pil en nu wachten op mijn ongi. Morgen heb ik de uitgangsecho.
    De fa verwacht rond 18 mei de punctie. Dat zal betekenen dat ik begin juni duidelijkheid zal gaan krijgen en ik hoop op een positieve test.

15. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    mei/juni 2010 MEIDEN:
    - Botervliegje: 1e ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie)

AFSPRAKEN:
    - Robing :12 april begonnen met cetrotide spuiten en progynova slikken en 26 april echo
    - Timon: 22 april start decapeptyl, 3 mei uitgangsecho, 6 mei start gonal-f, 13 mei fm

TERUGPLAATSING:

TESTDATUM:
    - Botervliegje: 20 mei

-

16. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Timon: Welkom Timon! Zit je al lang in de MMM?

@ Flowerme: Ik ben van een ander ziekenhuis op Geertgen overgestapt. Ik heb geen psychologische begeleiding aangeboden gekregen, misschien doen ze dat vooral bij mensen die bij hen de overstap van IUI naar IVF maken? Heb je al gesprekken gehad?
    Ik heb het lange protocol gedaan: 7 dagen voor menstruatie begonnen met Decapeptyl, 4e dag menstruatie Gonal f en uiteindelijk op dag na begonnen met stimuleren punctie.

Vandaag de punctie gehad! En de morfine heeft z'n werk goed gedaan, het viel me mee. 10 follikels! Had er de vorige keer 30 vlak voor punctie (geannuleerd) dus had stiekem wel op 15 gehoopt (maar weet dat het slecht is om te denken, bij sommigen is het stimuleren veel moeilijker), maar 10 is helemaal niet slecht natuurlijk. Ben zo zenuwachtig voor morgen! Dan hoor ik of en hoeveel emmy's zijn ontstaan. Heb een beetje angst dat dit niet goed zal zijn omdat de groei van de eicellen de afgelopen week zo ontzettend traag ging... Nou ja, aan zwart denken heb ik ook niks natuurlijk, probeer blij & optimistisch te zijn. Ben nu vooral moe denk ik als ik me probeer te concentreren op wat er in me omgaat momenteel...
    Mijn buikje doet wel een tikje pijn, vergelijkbaar met 3e dag van menstruatie. Dus dat valt mee!

Succes iedereen!

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi meiden,

Na een korte wachttijd mag ik me bij jullie aansluiten voor mijn diagnostiche ivf.

mei/juni 2010 MEIDEN:
    - Botervliegje: 1e ICSI (vorige poging afgebroken dag voor punctie i.v.m. overstimulatie)
    - Lente 67: diagnostische ivf rond 21 mei van start
    AFSPRAKEN:
    - Lente 17 mei gesprek ivf arts, circa 21 mei 1e spuit glonal
    TERUGPLAATSING:

TESTDATUM:
    - Botervliegje: 20 mei

-

18. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Net gebeld met het lab: er zijn 6 eicellen gevonden en 5 bevruchtingen.
    Morgen terugplaatsing... Ik weet nog niet of er toppers bijzitten...

19. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey dames ik hoor donderdag wanneer mn 1e cryo terugplaatsing word. De eerste verse tp was mislukt helaas. Maar gelukkig nog 8 topeskimo's!!

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    spannuuund Botervliegje en s1986...SUCCES

Deel Deze Pagina