Cocko: Wat goed van C. Wie weet heeft ze het straks wel in 1 keer te pakken. Ophouden is niet zo'n fijn idee. Voorbeeldig meisje zo! Lekker hoor even rust voor je. Kun je lekker even bijkomen. Het komt hier vast wel weer goed, maar 't zijn even van die vervelende dingen. Zeker omdat die MHV-ziekte zo besmettelijk is, moet je elke keer een afweging maken ga je wel of ga je niet.
Klopt ja, het is heel besmettelijk. Je moet dan eigenlijk pas op de plaats doen he. Maar dat is soms wel erg lastig! Hoe lang duurt zoiets? De oudste bij ons heeft het ooit wel gehad, maar heb geen idee meer hoe lang ze ermee bezig was.. Ja ik snap ook niet waarom ze nu ineens niet plast. Ik ga nu een stukje fietsen maar ja, nu twijfel ik dus wel of niet luier aan doen Is ook niet echt fris als het dan ineens gaat lopen haha.
Oh lastig is dat. Anders een luierbroekje met een onderbroekje erin? Dan voelt ze het wel, maar heb je niet de zooi. Of gewoon fietsen, schone kleren mee en maar zien. Durft ze wel zo te plassen. Hanna vond het namelijk eng de eerste paar keer dat ze het bewust deed. Dat met de blaren e.d. duurt ongeveer 2 weken (gaan nu net de 2e week in) en daarna is ze nog een aantal weken besmettelijk. Maar goed wij kunnen ook besmettelijk zijn en het zelf niet hebben. Maar goed morgen zouden we een slagingsfeestje hebben (zwagertje slaagt) maar ik blijf sowieso maar even thuis. 2 kindjes die niet lekker zijn ga ik echt niet meeslepen in de auto.
Nee idd, ik zou dan ook niet gaan, hoe leuk het ook is natuurlijk!! Maar kindjes gaan voor hè. Ben wezen fietsen, zonder luier, zonder reservekleertjes En het ging goed ook nog. Ze heeft nog niet bewust geplast op de wc. Moest wel lachen, als ik zeg: even op de wc plassen, zegt zij: neehee hoef nie. Kwam ik thuis van t fietsen, app ik naar een vriendin dat ze de hele morgen al droog is. Hoor ik ineens: oh mama, jies jek bah!! Je raadt het al.. Ze ligt nu zonder luier in bed, ik ga gewoon doorzetten, dan leren ze het het snelst.
Oh wat knap zeg. En in d'r onderbroekje in bed... ik durfde dat echt niet. Had ik misschien wel moeten doen achteraf.. Ik ben benieuwd of ze het goed op gaat pikken. Ik ben van het weekend trouwens weer op fietsenjacht geweest, maar man man man ik werd er chagrijnig van. Bij een grote fietsenmaker moest ik voor een 7 jaar oude fiets 600 euro betalen terwijl die nieuw 900 is. Nou sorry maar dan betaal ik liever 300 euro meer... Dus we zijn er nog steeds niet uit. Ik was er wel klaar mee, maar van mijn man moet ik ermee doorgaan.
Pff wat een geld voor zo'n 'oude' fiets!! Niet normaal zeg! Ik heb er vorig jaar eentje op mp gescoord, een mamafiets voor 125 euro, thuis afgeleverd. Heb 'm een tientje extra gegeven haha.. Lastig he, zo'n zoektocht! Kan me helemaal voorstellen dat je er chago van wordt! Bleh!! Nou het is heel apart! Ze was gewoon droog gebleven in bed, en uit bed direct op de wc gezet maar ze deed niks. Ze was er net vanaf, en hup ze plast op de grond. net de hond wezen uitlaten, dus weer gezegd dat ze niet in d'r broekje moest plassen, prima. Kom ik thuis, netjes droog. Staat ze bij de zandbak, hup, weer nat Wel fijn dat ze het thuis doet haha!
Haha nou ja dit is beter dan dat ze het overal en nergens doet. En ze heeft wel door dat ze het op kan houden, knap hoor. Ik baal ergens wel hoor dat ik ben gestopt, maar ja. Ik denk dat Hanna gewoon haar bed onder had geplast/gepoept. Dus C is veel verder wat dat betreft. Hopelijk heeft ze het snel onder de knie. Wauw dat is een leuk prijsje inderdaad. Maar goed ik geloof dat ik 'eisen' heb
Tuurlijk heb je eisen haha!! Ik had meer zoiets van: als ik maar kan fietsen, als er maar 2 stoeltjes op kunnen dan is het mij goed. Jij wilt tuurlijk wel wat meer hebben omdat je heel veel op de fiets moet doen, dat scheelt wel hoor! Ja ze kan het wel goed ophouden volgens mij maar als ze moet plassen laat ze het gewoon lopen. Maar ze kwam de laatste keer al wel zelf zeggen (al was het dan te laat). Snap dat je baalt hoor, het is ook niet leuk als het goed gaat en dan ineens plassen/poepen ze weer. Maar dan is het idd een kwestie van vol houden en niet toegeven anders is het erg gemakkelijk voor ze. Wij hebben dat met de oudste destijds fout gedaan, ze was toen twee nachten zindelijk, vervolgens plast ze d'r bed onder en ik was het helemaal zat ivm zoonlief z'n huilbuien. Sindsdien heeft ze 's nachts een luier aan, en dat is nu nog steeds zo! Gaan deze zomer starten met plaswekker.
Oh nee he dus ik ben eigenlijk heel dom geweest om toe te geven aan haar gril dat ze haar luier weer om wilde. Nou ja we moeten het maar zien over een maand ofzo. Nou er zit dus vooruitgang in. Maar tot nu toe 3 keer geplast is niet veel trouwens. Hanna plaste zo 's morgens al 5 keer in haar broek. Zondagmiddag had ik 7 onderbroeken in de was en toen moest ze nog weer wakker worden. Ze doet gewoon nog veel kleine plasjes.
Nou daar verbaas ik me idd wel over, dat ze zo weinig plast! Maar goed, dat hoort er bij zullen we maar denken. Oh maar niet ieder kind is hetzelfde joh! Misschien doet Hanna het zo ineens weer goed! Ik denk zelf dat je ineens heel vastbesloten moet doen richting je kind, dat voelen ze haarfijn aan. Hier vroeg ik het ook telkens aan C, zo van: zullen we eens op de wc gaan? En zij zei dan : neee... Vanmorgen zei ik: zo nu gaan we op de wc plassen en onderbroek aan doen. Gewoon geen ruimte voor discussie
ik was ook enorm vastberaden totdat ze maandag zo enorm om haar luier huilde. Zondagmiddag was het potje ook een immense strijd en ze is ook gewoon niet fit dus ik heb bedacht dat we het maar weer op gaan pakken als ze is opgeknapt. Ze heeft nu ook weer koorts. maar misschien had ik moeten volhouden.. we zullen het nooit weten vrees ik.
Saar: ze is gewoon niet lekker, het geeft toch ook niets. Ze is nog klein hoor!! Pas op school is zindelijk zijn een must
Dat klopt, maar het scheelt zo lekker in de luiers en dus in de kosten. En ik denk dat ze het gewoon kan, maar eigenwijs is. Heeft mevrouw hier net de doekjes en een luier te pakken gaat ze een knuffel verschonen. Hahaha ik probeer haar maar serieus te vertellen dat dat niet mag, maar mijn lachen inhouden is nogal lastig
Poeh wat duur voor een oudere fiets saar! Dan nog maar even rond blijven kijken. En zindelijk worden komt vast goed! Bij het cb zeiden ze tegen mij dat kindjes er aan toe zijn als ze ook voor het plasje stil gaan staan. Meestal doen ze dat al eerder voor poepen. Nou met dean wacht ik gewoon nog even, die staat voor plassen echt nog niet stil. Cocko, de schade valt dan mee met C haha. Slimme meid doet het gewoon thuis
Saar: haha hmm jij dacht dat het zou schelen in de kosten, zo worden het er alleen maar meer natuurlijk! Alle knuffels en beren een schone luier, jaja! Inderdaad Bailey, het komt vanzelf hoor!
Ik weet niet of het per merj uitmaakt van de fietsjes, maar laatst waren we bij kenissen en die hadden een loopfietsje en daar kon ze mooi niet op, ze is ook maar 80cm dus ja.... mensen schatten der nog rond een jaar als ze bijv in de draagdoek of kinderwagen slaapt, krijg ook vaak de opmerking van goh lekker vlot opelkaar he? Zodra ninthe weer helemaal beter is gaan wij ook doorpakken met de zindelijkheid, ze geeft het nu namelijk wel aan maar wil geen gedoe, geen potje/wc/verschonen dus dat is lastig, maar tot die tijd kan ik mooi jullie berichtjes erover lezen
Bailey: Hier staat mevrouw wel stil, maar goed ik ben nu al gestopt en laat haar eerst maar even uitzieken. Heb je al weer wat beter geslapen of is Dean nog weer aan het spoken? Cocko: Haha ja dure in de kost die Hanna. Gelukkig kan ze zelf de luier zo weer aan en de doekjes stop ik zo weer terug Ze is heel erg bezig met aan- en uitkleden en de pop de borst geven, heel schattig. Miffy: Oh echt? Je kunt toch wel zien dat ze wijzer is volgens mij. Hoop voor je dat ze lekker opknapt nu. Gisteren had Hanna weer koorts en Jefta ook. Dus hier gaat het lekker. Vandaag slaagt mijn zwagertje, maar daar gaat mijn man maar alleen heen. Dus ben de hele dag alleen thuis (hij gaat gelijk door). Niks aan en ik ben het vanavond denk ik ook goed zat met 2 hangende kids.
Saar: hoe gaat het met de kindjes? Miffy: nou ik ben ook weer gestopt ze staat gewoon d'r crocs vol te plassen.. ik dacht: nou, paar keer vieze onderbroek gehad dan zal ze het wel doorkrijgen. Maar nee, ik ga het over een paar weken weer proberen. Ga het ook niet forceren, daar hebben we niets aan.
Oh jammer cocko. Stiekem moet ik er wel om lachen, lekkere warme voeten in d'r crocs Starten we samen weer opnieuw over een paar weken. De kids zijn nog steeds hangerig, zeurderig etc. Ik zelf nu ook. Heb een pingpongbal in mijn borst en ben er echt een beetje vervelend van. En dan komt mijn man ook pas vanavond laat thuis. Gelukkig makkelijk eten. Ik liet Hanna gisteren kiezen en hoe ze er op komt ze wil: pizza eten. Prima dan doen we dat gewoon. Zwagertje is geslaagd trouwens.
Gefeliciteerd Saar, leuk!! Hmm balen zeg, gaat niet lekker bij jullie hoor! Kids vroeg op bed leggen en even tijd voor jezelf nemen, is dat een idee? Oke heb me voorgenomen om met de zomervakantie nog een keer te proberen, dus over een week of 6/7.. WIe weet!