mei / juni 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Het lastige vanuit CB is dat ze het altijd weggeschoven hebben met allerlei mooie verhaaltjes toen ik mijn zorgen aangaf tot de laatste keer, toen hadden we een nieuwe arts en viel ze buiten de curve, ze zit met 1van de 2 bij hun buiten de curve, dus onder de -2,5 lijn
    deze arts wou in augustes opnieuw Ninthe zien en kijken hoe verder want op deze lengte lijn zou ze max 1,55 worden ofzo
    en ik heb nu voor mezelf gewoon ik ga liever een keer teveel heen, het is alleen vanwege de groei, dan dat er later wel iets blijkt te zijn en ze het me kwalijk neemt omdat er dan niks meer aan te doen is bijvoorbeeld
    Je begint nu ook gewoon te merken dat ze kleiner is als leeftijdsgenootjes,
    ze kan nog niet bij de trapleuning, of de deurkrukken (wat trouwens wel handig is voor ons) en ze heeft moeite met op alle speeltuin dingen te komen omdat ze te kort is,
    soms kijkt ze der ook echt heel verdrietig om als het haar niet lukt en een ander wel

wij zijn zelf ook niet mega groot, ik 1,64 en ml 1,83
    maar ook daarom wil ik stiekem wel eens naar zkhs want daar hebben ze andere curves waarin ook rekening gehouden word met ons ipv alleen de gemiddeldes

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Bailey,
    we hebben geen idee, we zijn nooit eerder doorgestuurd

Cocko,
    hoe groot is jou zoontje nu en hoe oud ook alweer?

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Heel begrijpelijk hoor miffy. Al is het alleen al voor de zekerheid. Vervelend dat het cb niet even met je meedenkt hoor.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Snap helemaal wat je voelt en denkt hoor meid! Gewoon gaan.

Ons zoontje is in februari 4 jaar geworden, is nu 94 cm en weegt 13.8 kg. Dus echt heel klein. Maar onze oudste is 102 cm en weegt 14 kg en wordt in november al 6 jaar.
    Zij zit ook onder de -2,5 lijn maar wij hebben daar nooit iets mee gedaan. Kind is levenslustig, komt op school heel goed mee, is echt vlug met alles dus zij heeft er niet zoveel moeite mee. Maar: ze is de allerkleinste van de klas, en niet zo'n beetje kleiner ook.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Proud: Lastig met de oma's. Ze is daar ook een dag in de week of niet? Anders zou ik er niet echt ene probleem van maken denk ik. Maar goed ingrijpen kan altijd nog he als ze wel te 'dik' wordt.

Miffy: Als jullie dat zo voelen is het goed toch? Beter een keer goed naar laten kijken. Ze kijken op het cb tegenwoordig ook naar de lengte van de ouders of bij jullie niet? Wij moesten lengte en gewicht opgeven en die werd dan in de curver gezet.

Cocko: Hier 2 boterhammen 's morgens en een kopje thee. Hanna is dol op brood. Ook wel eens lastig van die kleintjes of hebben ze er zelf geen last van? Worden niet gepest ofzo erom mag ik hopen?

Hier weer terug. Wat een onderneming zeg. Ben kapot. Eerst fietsen toen omkleden en wachten en doen. toen weer terug fietsen, Hanna een boterham en Jefta voeden. Ben blij dat ik zit. Jefta is 8655 gram en 67 cm en Hanna 11,4 kilo en 83 cm. Geen klagen. Jefta moet alleen veel meer vaste voeding. Dus ik zeg zo belangrijk is dat ook nog niet tot een jaar dan is het bijvoeding maar nee hoor er moet groente, fruit en brood in dat kleine jongetje. Nou ze bekijken het maar. Wordt er gewoon chagrijnig van. En heb de was buiten hangen, in de regen....

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Nou wat moet je al veel als je nog niet eens een jaar op de wereld bent. Pas maar op Saar, jefta is dalijk de eerste mens die zn hele leven borstvoeding krijgt omdat hij nu niet genoeg bijvoeding krijgt. ;) wel mooi gegroeid zo te horen? Kan je volgende keer niet een auto lenen, met de fiets klinkt als een enorme onderneming. Blij dat ons cb op loopafstand is.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hahaha ja joh echt als hij getrouwd is komt hij nog steeds thuis voor een voeding:D Hij groeit best ja ,die heeft geen groente nodig.
    Uhm de auto staat voor de deur hoor, maar ik wilde lekker fietsen en de stoel van Hanna stond er niet in en ik weet niet hoe dat moet:) DOet mijn man altijd, maar nu even niet dus hahaha.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: pufpuf snap dat je gesloopt bent. Ik vond het ook altijd pittig, ondanks dat het voor mij te lopen is hoor. Maar die kids zoet houden als er lange wachttijd is enzo, bleh!
    Maar: ze zijn goed gegroeid toch! Enne.. meer vaste voeding? Hoe oud is het mannetje nu helemaal! Waarom zeggen ze dat eigenlijk? Nog even, dan moet een baby gelijk gaan eten als ie er uit is..
    Zou ook helemaal chago er van worden! Meid, kop op. Ga lekker op de bank zitten met een kop thee! ;)

Nee hoor, ze worden gelukkig niet echt geplaagd. De oudste heeft inmiddels geleerd zich aardig te verdedigen. Zelfs de juf van groep 2 zegt dat ze veel losser is geworden en meer durft te zeggen. Dat is wel fijn. En zoonlief, ach ja, die wordt wel meer geplaagd, ook omdat hij niets zegt en begint te huilen (zijn vooral kids uit groep 2 die zich een hele bink voelen). Maar gelukkig zijn de kinderen in zijn klas wel ontzettend lief voor hem!! :)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor ze zijn allebei goed gegroeid. Hanna in kleine 6 maanden 700 gram en 3 cm en Jefta in 2 maanden 1 kilo en ook 3 cm.. Niks mis met melk dus haha. Maar 't is altijd wel wat op dat bureau, wordt er niet goed van. Hij is nog niet eens 6 maanden. Ik wilde wachten eerlijk gezegd maar ben al te vroeg begonnen:) Ze zei ook in Nederland is de richtlijn zus en zo. Ik denk ja hoor en in Afrika krijgen ze 2 jaar alleen bv dus ach.

Fijn dat je dochter goed voor zichzelf op komt en lost komt. Heeft ze nog veel last van haar faalangst? Wat sneu voor je zoontje. Hij zit natuurlijk ook maar net op school. Begeleid de juf dat ook niet bij de grotere kids? Zit hij in een gemengde klas?

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Pff wat een gedoe en regeltjes altijd he.. Hou er niet zo van hoor.
    Maar fijn dat ze het goed doen!!

Nou op het moment gaat het erg goed met dochterlief. Faalangst gaat ook wel beter nu, ze heeft vorige week weer toetsen gehad van taal en rekenen en scoorde ze weer bij beide een A. En met werkjes is ze ook verder opgekrabbeld dat ze niet direct denkt dat iets niet lukt enzo.

De jufs letten goed op dus meestal komt het wel goed. :) En zoon wordt er wel weerbaarder door denk ik. Op therapie probeert ze nu ook de beenspieren en armspieren sterker te maken dus kan hij zich letterlijk beter verweren straks.

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar, zo is het. Aan de ene kant prediken ze borstvoeding all the way, aan de andere kant moet je weer opschieten met normaal" voedsel. Lekker je eigen ding doen!

Cocko, goed van je dochtertje zeg! Knap dat ze steeds meer zelfvertrouwen krijgt. Wel vervelend van die bullebakkies uit groep 2. Maar als hij nu goed voor zichzelf leert opkomen heeft hij daar later wel heel veel aan. Komt vast goed, zeker aalsde juffen goed opletten en zijn zelfvertrouwen ook groeit door de therapie.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Wat fijn dat het zo goed gaat met je dochter joh. Hopelijk werkt dit zo door! Wel sneu hoor, maar goed dat hij zichzelf straks kan verdedigen al hoop ik dat het niet nodig is.

Bailey: Ik doe mijn best;)

't Is trouwens weer iets nieuws dat ze nu adviseren om vanaf 6 maanden pinda's e.d. te gaan geven. Ik heb van verbazing niet eens door gevraagd of dat in een bakje moet, met of zonder zout en achter de tv;) Heel vreemd.

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid gewoon pindakaas op je tepels smeren saar!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hahaha ja maar dan met of zonder stukjes:)

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Hahaha tjah, dat durf ik zo niet te zeggen. Wel weet ik zeker dat je echte calve moet hebben, geen namaak.

16. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Haha sorry maar lig in een deuk. Ik zie Saar al pindakaas op haar tepels smeren. Reageer vanavond nog wel even eerst boodschappen doen pfff

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    :d :d :d

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Sjeest snel naar de plus voor Calvé!

19. cocko