mei / juni 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oh Bailey had er over heen gelezen dat M goed slaapt, gelukkig maar. Misschien toch slaapkliniek of pedagogisch medewerkster

Saar nou ja ook goed toch.
    Ze was voor er blaasjes te zien waren heel rustig en huilerig. Maar verder niks.

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ik dus fijn dat het bij kleine klachten is gebleven!

Saar, wat een leuk idee die mand! Dan maar lekker zelf barbequen idd.

Vandaag dan en marley samen in bad gedaan, zooo lief! Hij ging haar buikje wrijven en haartjes spoelen en lette heul goed op of de shampoo niet in haar ogen komt..het lijkt trouwens te werken om boven nog even de was etc te doen als dan in bed ligt.hopelijk blijft het werken haha

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Lekker rustig hier trouwens. Ik vergeet af en toe gewoon te reageren...

Ikdus: Beginnen de blaasjes al te verdwijnen?

Bailey: wat lief zeg. Echt een lieve grote broer! Hoe gaat het met slapen?

Hier heeft Hanna 2 kiezen erbij. Links heeft ze 2x 2 kiezen nu. Jefta heeft ook zijn eerste tand. Ben ook maar begonnen met fruithapjes, want met de groente doet'ie pfffffft en ja hoor overal oranje spetters. En hij maar lachen.. Fruit dat gaat er in als koek. Dan komt die groente vanzelf. Wat lijken onze kinders toch op elkaar. Hanna was ook al zo'n draak. Vanavond lekker gebbq't. Mijn man heeft het cadeau nog wel weggebracht. Zaten zijn zusje en zwager er wel. Hij heeft het gegeven en is weer naar huis gekomen. Rare situatie weer.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Inderdaad rustig hier. Wow al twee kiezen erbij en jefta ook een tand! Mijlpalen weer. Wat een gekke bedoeling met je schoonouders. Maar goed, wel heel attent van jullie om dat kado nog te brengen!

Slapen gaat nog steeds zeer slecht. Ben nu echt op men laatste tanden aan het lopen. Slaap niet meer dan 4 uur per nacht (met geluk) en dan gaat ook niet meer goed slapen dus we hebben ook geen rustige avond meer. Ikdus, klopt het dat bij jullie het inslapen ook zon ramp was? Of was dat iemand andere? En hoe gaat dat nu en wat hebben jullie gedaan eraan? Op dit moment zit ik ook naast deams bed, enige manier die werkt tot nu toe maja soms zit ik er wel tot 22.00uur.bleugh heb het gehad. Sleepz siroop werkt trouwens ook niet.

5. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Bailey: he bah wou dat ik wat voor je wist wat kon helpen. Heb je die pilletjes nog geprobeerd?

@Saar: wauw twee kiezen. Misschien ben ik een slechte moeder, maar al lang geleden dat ik daar op gecheckt heb haha. Raar hoor met je schoonouders.

@Ikdus: fijn dat het rustig is gebleven.

Ego: hier een drukke week gehad. Maar wel een leuke: donderdag naar de Efteling met Hailey haar lievelings achternicht, vrijdag mocht Hailey op voor haar 'diploma' en zaterdag familiedag. Met zijn allen naar Bobbejaanland. Vandaag vrij weinig gedaan:D Hebben jullie kinderen ook zo'n goed geheugen. Hier moest Hailey haar avondeten goed eten dan zou ze als toetje een ijsje krijgen. Zit ze aan tafel zegt ze eerst rijst, dan mango, dan ijsje;) Als het maar om een ijsje gaat haha

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: oh joh kun je 's middags nog een klein beetje bijslapen? Heb je er al over nagedacht om hem een keer een weekendje te laten logeren of 1 nachtje zodat je in ieder geval een keer een goede nacht maakt? Lijkt me slopend dit.

Proud: Heerlijk weekje zeg. Heeft Hailey ook goed meegedaan? Dat geheugen herken ik. Als ik 's morgens zeg dat ze 's middags iets krijgt of dat we naar oma gaan ofzo dan weet ze het nog. Zelfs woensdag had ik haar verteld dat we donderdag met oma naar de markt zouden gaan en donderdag ochtend zegt ze: oma toe markt? Maar vooral als het om de leuke dingen gaat haha. Ik kwam er ook 'toevallig' achter hoor. Mocht niet echt tandenpoetsen. 3e kies komt eraan, die kan ik al voelen.

Ja blijft een gekke situatie. Hebben het idee dat zijn 2 zussen met partners er misschien wel zijn wezen eten, terwijl we niet welkom waren. Als dat zo is dan gaat mijn man wel het gesprek aan met zijn ouders. Uiteindelijk weten we het niet zeker natuurlijk en hopelijk hebben we het hartstikke fout. Maar zijn moeder belde vanmorgen vroeg op en ze vonden de mand hartstikke leuk. Dat is dan wel weer heel lief en leuk!
    Hier wil Hanna trouwens steeds een deken over zich heen.. Het is hartstikke warm. Gisteren had ik hem niet over haar heen gedaan, kom ik vanmorgen bij haar ligt ze onder haar deken. Heb hem nu maar van het bed gehaald. Ze was zeiknat van het zweet. Gek kind is het ook.

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Pr oud, nog geen echte pilletjes maar wel alles wat zonder recept verkrijgbaar is. Geheugen is super herkenbaar! Gisteren gehad over de kinderboerderij en vanochtend sprong meneer op schapengeluiden te maken hahah.klinkt ernaar dat jullie een leuke week gehad hebben!

Saar, ik snap jouw rare meid wel haha ik wil ook altijd deken!
    Situatie is inderdaad slopend, maar wil hem niet "dumpen" want volgens mij heeft het echt te maken met verlatingsangst.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Probeer deze week bij te lezen.. was paar keer online maar heb niks gelezen omdat er steeds wat tussen kwam.
    Erg druk, zijn veel met zoonlief bezig ivm school en therapie.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Oh dan is het misschien niet zo handig. Ja ik weet het ook niet, ben hier gezegend met 2 goede slapers.. Anders toch eens overleggen met een kinderarts? Haha ook een deken als het heel warm is? Ik moet wel altijd iets over me heen, nu dus een laken.

Cocko: Richt je maar lekker op je gezin! Is het belangrijkst. Je kunt altijd terug komen kletsen.

Hier echt een vreselijk gefrustreerd jongetje. Hij kruipt echt bijna... Maar als hij dan 2 'slagen' heeft gedaan weet'ie het even niet meer. Box en bed alweer naar beneden, want hij probeert zich ook op te trekken aan de spijlen. En een eigen wil dat hij heeft. Hij had gisteren een kartonnenboekje van Hanna en dat vond zij niet zo leuk. Dus ik zeg tegen haar pak maar even een boekje voor Jefta, dus ze pakt een knisperboekje geeft die aan hem en pakt het kartonnenboekje af. Nou je moest dat koppie van hem zien. Hij keek echt zo van nou wat gebeurt me nou, gooit het knisperboekje van zich af en houdt niet op met huilen totdat hij weer een kartonnenboekje had.. Heel bijzonder.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cocko richt jij maar op jezelf en jullie gezin hoor. Rustig aan hoor.

Bailey ik snap je helemaal gister is Raquel van 8 tot 23.30 wakker geweest ik ben dan al moe hoor. En ze hoest ook halve nacht. Maar ja ze hebben hun mama nodig. Ze ligt hier maar ook weer bij ons. Kan D niet op jullie kamer of 1 van jullie bij hem ?

Proud klinkt als een hele drukke en leuke week. R weet hier zelfs nog dat ze een hello kitty taart had. Ze had er gister steeds over. Zelfs toen ze 14 mnd was had ze al zo een geheugen haha. Erg leuk om te zien.

Saar ach die J zoo druk met ontwikkelen super leuk en nu al een eigen wil :D

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Rare situatie btw van schoon ouders. Doen ze vaker zo ?

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: hoe gaat het met het slapen? heb je inmiddels al iets geprobeerd? Hoe gaat het overdag met Dean dan? Kan hij z'n energie en frustratie kwijt?

Saar: dat gaat goed met Jefta zeg.. Die is echt goed bezig! Vaak stimuleert het he, als er een ouder kindje boven zit.. er zit in ieder geval genoeg pit in hem :)

Proud: haha wat een goed geheugen! Zeker vooral als het om lekkere dingen gaat ;)

Ikdus: Was R wakker van het hoesten dan 's avonds? Het ligt volgens mij ook aan het weer hoor, hier zijn ze ook veel meer wakker.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nee ze hoest alleen in de nacht. Gister tot 24.00 of later wakker gebleven. Pffff

Hoe gaat t verder daar Cocko ?

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Er zijn druppeltjes van VSM (geloof dat het VSM is). Die heb ik ook, en werken echt heel goed. Misschien dat eens proberen als je dat nog niet gedaan hebt?

Hier gaat het z'n gangetje. Oudste dochter is ziek, die heeft koorts, dan is het weg en dan is het weer terug.. Niet erg handig zo.
    Zoon heeft beetje moeite op school, vanmiddag heb ik een gesprekje over z'n ontwikkeling en hoe we het moeten doen in groep 1. Daarnaast is hij uren wakker 's nachts, dus slaap niet erg goed helaas.
    En met C gaat het gelukkig goed, die groeit gestaag door ;)

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Beterschap met de oudste.

Balen dat zoon het een beetje moeilijk heeft op school. Hoop dat de juf met goede tips komt

En die druppels van vsm is dat voor t slapen of t hoesten ?
    Hoesten had ze al maar help niet zo

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat is voor het hoesten. En heb je een hoestsiroop geprobeerd?
    Als het hoesten niet over gaat, kun je bij de ha een drankje krijgen waar ook een slaapmiddeltje in zit. Heel minimaal hoor, maar als ze dan een hoestbui krijgt 's avonds of 's nachts, dan geef je dat drankje en kunnen ze ook gewoon weer lekker gaan slapen. Hier werkte dat perfect moet ik zeggen.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikdus: Heel leuk zeker als ze elkaar versterken;) Heel gezellig hier haha. Ja mijn schoonouders hebben wel meer aparte dingen/keuzes, waardoor we ook al een keer een half jaar niet bij hen thuis zijn geweest. Maar goed wij maken nu gewoon onze eigen keuzes en houden daarin ook geen rekening meer met hen eigenlijk. We proberen er 1 keer in de maand heen te gaan (ze zijn gigantisch druk) voor onze kinderen. Wil later niet het verwijt krijgen dat ze zoveel hebben gemist. Wij gebruiken ook die druppels van VSM werkt als een trein!

Cocko: Was er pas nog iets uitgekomen in het ziekenhuis of wil je het daar liever niet over hebben.. Sneu dat hij zoveel moeite heeft op school. Hij doet denk ik sowieso groep 1 over toch? Was toch een late instromer? 's nachts niet slapen zal ook niet erg bevorderlijk zin denk ik. Beterschap voor je dochter! Hopelijk gaat er verder niemand achteraan. Ze hebben over een week of 2 zeker ook vakantie?! Drukke tijden breken eraan voor je. Gaan jullie nog weg?

Gaat de rest nog op vakantie?

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: niet echt leuk natuurlijk, zo'n situatie met je schoonouders.. (tenminste, dat lijkt mij niet leuk). Maar soms wordt je wel gedwongen om die keuzes te maken.

Hij was in 2.5 maand tijd 3 cm gegroeid. Dus dat was positief. Er zit echter ontlasting vast in zijn darmen en daar krijgt hij nu niks voor omdat anders z'n groei weer stopt. Dus het kiezen tussen twee kwaden eigenlijk..
    Met therapie gaat hij wel vooruit, al blijft het wel moeilijk voor hem omdat hij klein is. Vooral met andere kinderen levert het wel problemen op. Hij zit nu in groep 0, dat is een instroomgroep. Dus na de zomervakantie gaat hij naar groep 1. De oudste naar groep 2.

Ja wij gaan een weekje naar Duitsland, zaterdag toch nog iets geboekt. Had niet zoveel zin om weg te gaan maar het is misschien ook wel lekker om er even uit te zijn.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat naar voor hem zeg. Dus hij heeft ook best wat pijn lijkt me. Slaapt hij daarom zo slecht? Hopelijk is hij straks na de zomervakantie weerbaar genoeg! Lekker zeg een weekje weg. Hopelijk kun je ondanks alles toch lekker genieten. De situatie met mijn schoonouders is al wel vrij normaal. Maar ze zijn ook wel heel lief hoor. Toen we de begrafenis hadden van mijn oma bood ze zelf al aan om te komen oppassen. Dus dat kan ook, maar ze maken duidelijk andere keuzes en vaak niet de keuze voor mijn man, zo ervaart hij het tenminste. Heel sneu, maar 't is nou eenmaal zo. We genieten gewoon van de momenten dat ze er wel zijn, ja toch. Ben dankbaar dat we ze nog hebben!

Ik ga met Hanna in de tuin kamperen. Ik stelde mijn man voor om gewoon een paar nachten met z'n allen in de tuin te gaan kamperen maar die ziet daar de romantiek niet van in. Dus ik zet het kleine tentje op met een luchtbed en ga daar met Hanna in slapen. Samen op 1 luchtbed, ben benieuwd hoe dat gaat hahaha. Maar wij hebben pas in augustus vakantie dus dat duurt nog eventjes. Verder doen we een gratis dagje dierentuin en ach we wonen op de Veluwe, dus we gaan lekker veel fietsen en wandelen. Maar ik zal de camping wel missen denk ik.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hihi wat een gaaf idee, kamperen in eigen tuin!! Echt heel leuk.
    Ben benieuwd hoe dat gaat met Hanna...

Ja hij heeft er echt wel last van inderdaad. Ik weet niet of hij daar wakker van is, hij zegt dan niet zoveel. Maar lastig is het wel, vooral als hij naar school moet de volgende dag.

Deel Deze Pagina