ik denk zelf van 4 hoor Saar ja het is druk maar net wat je zegt: als ze 1 jaar zijn geweest, gaat het toch iets makkelijker hoor.. O bah zeg, ik was al misselijk hoor hier wil ze absoluut NIET op de wc of het potje....
Ikdus: en als je nu eens het volgende probeert (ik roep maar wat hoor haha) Je geeft om half 7 die sleepzz (met melatonine). Daarna doe je d'r in bad/douche, en daarna smeer je haar in met rustgevende bodylotion (weet ff de naam niet). Het is dan een soort massage eigenlijk.. Dan op bed leggen en dat ritueel even proberen vol te houden. Zou zoiets werken? En als je eens heel streng optreedt 's avonds? Werkt dat? Want C is dus ook weleens wakker, en ligt ze te feesten van hier tot tokio en terug.. Dan ga ik echt serieus boos naar haar toe en zeg dat ze maar in de bijkeuken moet gaan slapen als ze nou niet heel lief gaat slapen.. En wow, het is stil dan hoor.. Niet leuk als je boos moet doen, maar als ze aanvoelen dat het je serieus is, wil het nog weleens helpen. Succes, het valt niet mee! Nogmaals, ons zoontje komt nog steeds alle nachten dus ik weet dat het een lange zoektocht is!
Ff snel hoor, er is volgens mij niet echt een probleem behalve dat ze niet graag slaapt. Boos/streng heeft geen nut ze lacht me uit. Als ik haar deur dichthoud gaat ze gevaarlijk doen. Dus ik blijf bij haar tot ze slaapt. Ze gaat hier in de ochtend in bad om de dag vanwege dr eczeem natuurlijk. Heb wel al geprobeerd in avond maar ze wordt er lekker actief van Ik reageer vanavond verder.
Cocko, kleertjes binnen ? Kids weer op school ? Dus zoon nog steeds wakker in de nacht sjeetje. En dan Straks nog 1 of 2 ukkies erbij pfff. Nog zo misselijk ? Saar ooohh bah onder de poep ze vindt dat wel interessant he haha. ik zou dr apart zetten zonder waarschuwen en het verder negeren. Hopelijk is J gauw klaar met de lades etc.
Ikdus: ze lacht je uit als je boos wordt? Uhm, ik denk dat dat even voorbij moet zijn .. Haha ik weet dat het voor mij heel makkelijk gezegd is maar wat is DAT herkenbaar zeg! Maar ik denk zomaar dat ze je gigantisch uitprobeert en dat het haar supergoed bevalt dat jij bij haar blijft.. Heerlijk die aandacht toch! Ik ben nu even wat sarcastisch, maar verplaats je eens in haar plekje.. Echt hoor ik weet wat het is, wow dat zijn geen kleine dingetjes. Toch denk ik dat je echt heel streng moet gaan doen.. Wat een boefje heb je ook he! En ook: wat een schatje! Ik leef met je mee!! Mijn bericht is dus absoluut niet vervelend bedoelt, hoop dat je dat doorhebt! Kids zijn weer naar school, heerlijk. Ritme hebben we al te pakken, en dat werkt fantastisch. C slaapt veel beter door het ritme. Nu H nog maar ja, ik denk dat hij 30 is voordat hij een beetje normaal gaat slapen Kleding heb ik binnen ja! Vanmorgen nog even naar de markt geweest, voor de oudste nog wat ingeslagen.. Maar moet nog meer
Shop till you drop Ik was vroeger ook zo hoor lachte je gewoon in je porrem uit Maar deze draak doet echt stout als ik dr op haar kamer opsluit. Ze gaat springen op haar bed, hoofdbonken, op de grond liggen en dramatisch schoppen, in dr kledingkast klimmen om alles uit dr kast te gooien. Ik vind dat toch net te gevaarlijk. Ze is al een keer van haar bed gedonderd door te springen maar als ze verkeerd land heb ik denk ik een ander probleem. Blegggg vind het zo vervelend. Als ze nou gewoon zou krijsen is dat goed hoor
Even snel, ik dus weet je zeker dat je het over je dochter en niet over Dean hebt? whahah echt die twee zijn volgens mij twee druppels water. Hier hielp sleepz helemaal niet helaas... wat wel helpt????? Moet het nog vinden! cocko, fijn lekker shoppen! saar, wat een boeffie! wat helpt bij de pubers in mn klassen: duidelijk escaleren. Eerste keer afleiden, dan negeren, dan zeggen dat het niet mag (laatste waarschuwing!), dan apart zetten (of speelgoed afpakken/op de gang etc). Bij dean werkt het, maar hij moest het wel even ""leren".
Heel ego: zwaar gefrustreerd.. kan op dit moment nergens m'n verhaal kwijt dus jullie zijn de dupe... Zoon gaat weer naar school, maar speelt op het plein alleen met z'n zusje. Voor de vakantie gesprek gehad met een pedag.medewerkster en zij gaf aan dat hij kenmerken heeft van licht autisme. Nou, dat is wel duidelijk inderdaad. De jufs hebben de kids uit elkaar gehaald, de één moest met een kind uit groep 2 spelen, de ander met een kind uit groep 1. Op zich niks mis mee maar: zoon loopt nu heel verdrietig rond op school, zoekt geen contact met andere kindjes en als andere kindjes naar hem toekomen, wijst hij ze af. Ik heb het even staan aankijken en ben daarna weggegaan omdat ik hem het liefst direct meenam naar huis. Ik krijg heel erg het idee dat het op deze manier een onveilige plaats voor hem wordt... vind het zo verdrietig voor hem!! Hij begint net pas in groep 1.. zucht..
@Cocko: ah wat sneu, dan breekt je hart toch om je kind zo te zien. Kunnen ze hem hier dan niet in begeleiden? En is het zo erg dat ie nu even met zijn zus speelt op het schoolplein? Ondertussen kunnen ze hem toch stimuleren contact te zoeken en op te bouwen met zijn klasgenootjes? @Saar: gezellig meisje heb je thuis zitten. Moet zeggen hier kan ze ook lekker te keer gaan. @Bailey: hoe bevalt je klas? @ikdus: ik zag je topic op het slapen pfff ben niet jaloers op je hoor. Wat een deugniet heb je. Ego: hier moe van het vakantie vieren haha. Wij zijn in de eerste week van de vakantie naar Julianatoren geweest. Echt een hit! Ze heeft het er nu nog over. En zegt dan erachter aan een ander keertje haha. Wij hadden geluk want we kregen gratis entree via ons abbo van de beekse bergen anders waren we alleen aan entree al 60 euro kwijt geweest Dus we wachten mooi tot we volgend jaar weer een kortingsboekje op kunnen halen Deze week weer gewerkt. Viel wel weer tegen vooral, omdat ik meteen kon solliciteren naar mijn eigen baan. Nu hopen dat ik word aangenomen Anders heb ik voorlopig vakantie.
He coco wat vervelend. Ik zou denken dat de school wel ern soort ""plan""heeft voor kindjes die contact maken moeilijker/niet fijn vinden. En wat proud ook vraagt, wat is precies het probleem met spelen met zn zusje? lijkt mij een veilige manier voor je zoontje om andere kindjes te observeren en later wellicht contact mee te maken. Is er geen ortopedagoog die even met de juffen en jou kan kan gaan zitten om hierover te praten? proud, heerlijk zo'n vakantie! Julianatoren is dus wel een aanrader? Mijn klassen zijn super leuk! heerlijk weer die pubers om me heen, al mis ik thuis wel heel erg. Hoe is het met de rest?
Haha zeker vreselijk cocko Cocko wat balen dat hij toch moeilijk contact maakt . Kan je het misschien zelf stimuleren op je eigen manier ? Of bespreekbaar maken dat grote zus helpt, kindje uit zijn klas en zus en dan met zijn 3 ? Speelt ie wel met kindjes uit de buurt als jullie buiten zijn ? Moeilijk hoor Proud, niet eens jaloers noujaaa !!! Jaa julianatoren is leuk he, het is alleen allemaal zo gepropt. solliciteren naar je eigen baan, hoezo dat ? Bailey fijn dat je het naar je zin hebt op je werk. En tuurlijk mis je thuis ook mag ook wel R is de enige hier die naar het kdv gaat geloof ik he ?
Nee dean en marley gaan ook twee dagen per week naar kdv. Sinds dit schooljaar pas, maar ze vinden het wel heel leuk!
Ooh toch wel vond D het niet spannend de eerste keer ? R gaat al sinds ze 3 maanden is, lijkt me best lastig al ze ouder zijn.
Ja het gekke is dat hij het de eerste twee wen Keren echt geweldig vond, maar nu hij weet dat het niet maar 1x is vind hij het moeilijker om afscheid te nemen. Enals ik m kom halen barst hij in huilen uit, "jaaaaa mammaaaaaaa"" hahah. Maar goed, ik geloof wel dat hij het er naar zn zin heeft met alle andere kindjes.
aach knullie, ach komt vanzelf wel goed, vooral als hij vaste vriendjes heeft. Zitten ze wel op dezelfde groep ?
Ja ze zitten fijn samen, dus dat vind hij ook wel fijn. R heeft vast al veel vriendjes op het kdv! denk dat het inderdaad makkelijker voor ze is als ze vanaf baby er zittenn.
Jaa iedereen is gek op R volgens mij, andersom niet zo haha. Als ik haar ophaal en weg gaan willen de grote kids dr allemaal kussen en knuffelen. Erg leuk om te zien! Fijn dat ie zijn zusje op de groep heeft kan ie trotse broer spelen