mei / juni 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Saar, nou wel goed om zo te oefenen denk ik zo merkt ze toch goed het verschil tussen luier aan en uit :D Hoeft ook niet in 1 dag goed te gaan toch? Dean is er nog niet aan toe volgens mij, hij vindt het potje wel reuze interessant en zijn piemel ook, maar hij zit het niet als probleem om gewoon alles overal te laten lopen hahah.

Ego, ik ben kapot! Dean slaapt nog steeds niet door en Marley slaapt ook steeds slechter. Gisteren zijn we met zn drieen van 1 tot 5 op geweest snachts. Vannacht duurde het eerst van 11 tot 1 voor Marley ging slapen (Na de voeding steeds kermen in bed, krampjes denk ik?) en toen begon om 2 uur dean te huilen. Hij was ontroostbaar, dus bij me in bed genomen. Ik slaap dan niet, want hij slaapt dan alleen als hij op mn hoofd ligt. Om 3 uur vond ik het genoeg geweest en hoorde ik Marley aanstalte maken. Tussen 3 en 4 bezig geweest dean in zn eigen bed te krijgen. Steeds terug om te troosten, want hij is dan echt hysterisch. Toen hij sliep loste Marley hem na vijf minuten af. Eten gemaakt voor haar, flesje gegeven. En toen kon ze weer niet slapen, volgens mij door krampjes maar who knows? Al met al een dik uur, tot kwart over 5 mee in de weer geweest. En toen kwam ze om 7 uur weer om te eten en werd Dean wakker dus was het tijd om op te staan. Bleeuuuuhhhh. Ik wil echt niet een klager zijn maar zit er nu even een beetje doorheen. Ik hoop niet dat Marley net zo'n slechte slapen wordt als haar broer, ik slaap nu al tijden max 5 uur (verdeeld over verschillende sessies) per nacht en weet niet hoe lang ik dit nog trek. Zo, zeurmomentje weer voorbij :D

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat naar bailey. Kan me heel goed voorstellen dat je kapot bent. Is het niet een idee om elkaar elke 3 uur af te lossen zodat je toch even goed kunt slapen? Krampjes gaan wel naar een hoogtepunt toe nu. Dus hopelijk wordt dat straks minder. Verder geen tips want ik ben hier gezegend met 2 goede slapers... Misschien heeft cocko tips, haar zoontje sliep ook lang slecht toch?

Het staat 4-1. Hanna wilde haar luier weer aan dus hup omgedaan, ik ga nu nog niet pushen. Maar mevrouw wilde na 5 minuten alweer op het potje en ja hoor na een minuut of 10 een grote plas. Dus ze wilde haar onderbroek weer aan. Die heeft ze 2 minuten droog gehouden en toen stond ze lekker plassen te stampen. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen nu. Misschien toch doorzetten of niet.. Ik heb er nu eigenlijk niet zoveel zin in. Kijk wel even hoe ze zo uit bed komt en wat ze wil.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: heb je al eens gedacht aan melatonine of rust slapen van sleepzzz voor Dean? Tis maar een idee.. ik weet helaas wat je voelt want hier net zo geweest. En je wordt er idd niet blij van:(

Saar: haha wat een heerlijk moppie is Hanna ook he! Komt vanzelf hoor!

Vandaag begrafenis gehad van de opa van mn man.. ben wel beetje gaar nu.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, gecondoleerd. Kan me voorstellen dat je nu gaar bent. Maar, de opa van j je man...dan was hij wel op een respectabele leeftijd denk ik. Maakt het verdriet er natuurlijk niet minder om.
    Aan melatonine heb ik wel eens gedacht, dat andere ken ik niet. Werkt het?

Saar, ach ja alles op zn tijd toch? En niet gek dat je er nu nog niet zo'n zin in hebt, kost veel moeite en tijd terwijl je natuurlijk ook druk bent met jefta en de voorbereidingen voor H''s verjaardag.

Goed om te horen dat krampjes nu hoogtepunt is, ik houd hoop dat we maar een slechte slaper hebben :)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bailey jeetje wat naar dat D nog niet door slaapt. Heb je hem al eens laten huilen ?
    hoop ook niet Marley zo een slechte slaper wordt pfff.

saar haha wat is ze ook een lekkerding he. Ze vind dr plas vies maar wel lekker in stampen. Mallerd. Ik zou t 3 dagen de kans geven en als er dan geen verbetering is weer luier om.

Cocko bah niet leuk dat je man er zo naar van was. Rot zon :p
    gecondoleerd met het verlies van je man zijn opa. Snap ook dat je gaar bent ja.

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ikdus, we hebben echt alles geprobeerd, op middeltjes na. Niks werkt, zelfs het consultatie bureau heeft het opgegeven hahah. Zij stellen een observatie in slaapcentrum voor, maar dat is eigenlijk voor oudere kindjes en lijkt me beetje overdreven. Maar goed, mn vader's tip misschien toch melatonine proberen oid. Hoe is het met jou verder?

Miffie, hoe bevalt school/stage?.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik hoop dat het helpt dat melatonine. Mn neefje met adhd heeft dat ook moeten slukken van de psych dus t zal wel ergens helpen toch? Misschien ook nog thee van pickwick erbij doen die heeft dat ook. Is toch allemaal natuurlijk dus kwaad kan het niet.

hier gaat t verder wel goed. Ze wilt alleen nooit meer slapen. Overdag niet en in de avond niet. Als ze eens in slaap valt slaapt ze wel goed (vooral overdag)

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ow das ook behoorlijk lastig! Heeft ze altijd moeite mee gehad toch? Met inslapen. .. dean heeft dat alleen maar korte periodes gelukkig. Maar wel fijn dat ze daarna wel goed slaapt. Pfff het is wat dat slapen...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Gecondoleerd. Kost altijd een hoop energie een begrafenis.

Bailey: Krampjes gaan rond de 6 weken naar een hoogtepunt om daarna af te nemen en met een maand of 3 een stuk minder te zijn. Gaat het verder overdag wel een beetje soepel of is het dan ook rennen en vliegen?

Ikdus: Lastig hoor dat slapen. Ook al een feestje aan het voorbereiden? Of nog niet?

Ik stop voor nu even en verplicht haar gewoon een luier aan te doen. Ze is overmorgen jarig en mijn moeder is ook jarig en viert feest en zondag mijn schoonvader. Ik wil dan niet de hele dag wassen. En Jefta kreeg vandaag ook wel akelig weinig aandacht, hij heeft nog nooit zoveel liggen huilen. Dus ik ga wel even kijken hoe ze het verder doet. Anders gewoon 2 keer een uurtje per dag zonder luier ofzo. Dat is wat beter te overzien. Ik ga eerst even bijkomen van het dweilen, wassen en schoonmaken van vandaag:) En lekker de voorbereidingen doen voor haar verjaardag. Manlief heeft vandaag al een tafeltje met 2 stoeltjes in elkaar gezet (krijgt ze van mijn ouders). Ik heb duplo ingepakt en morgen versieren en morgen gaan we het huisje voor buiten in elkaar zetten.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou het is wel even goed gegaan. Maar nu weer 3 weken drama. Ze is nu ook nog wakker. Lekker aan t jammeren haha. Sinds dien wordt ze ook af en toe in de nacht wakker.

Jaa kinderen en slapen zucht.....

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Leuk Saar !!! Zo bezig zijn maar wel druk.

jaa hier ook beetje bezig ermee. Over een week is ze al 2!!!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: dat van sleepzz kun je sowieso proberen. Melatonine raden ze niet snel aan maar als sleepzz niet werkt zou je melatonine wel uit kunnen proberen. Sleepzz werkte goed bij C. Vaak is het het doorbreken van het ritme. Ons zoontje heeft dat nog steeds.. slaapt een week goed en dan ineens 2 of 3 nachten niet. Gek is dat he. Maar als ik jou was zou ik zeker iets proberen!

Saar: jajaa ze is bijna jarig! Wat gaat het hard he!

Ikdus: welke datum is ze jarig?

Ego: bedankt allemaal. Zit overigens vaag misselijk te wezen op de bank;) misschien vd vermoeidheid ofzo.

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Of toch zwanger! ;) hahaha nee flauw. Misschien even iets zouts eten?

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kan best van de vermoeidheid cocko heb ik ook vaak.
    Ze is de 29e jarig.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: tsja zou kunnen. Volg wk zou ik ongesteld moeten worden.... haha. Maar dwnk dat de spanning eruit komt van vandaag. Al met al best emo. Hij was trouwens 98 jaar.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ikdus: Zeker leuk. Vervelend dat het nu alweer 3 weken minder gaat. Maar ik merk aan Hanna ook dat ze veel in bed aan het verwerken is: vertellen tegen haar knuffels wat ze meemaakt. Dus misschien heeft dat er wat mee te maken? Voordeel van Hanna is dat ze wel verder rustig in bed blijft en niet gaat huilen oid.

Cocko: Wat een leeftijd zeg. Blijft verdrietig en op een begrafenis heb je ook altijd weer herinneringen aan andere begrafenissen enzo. Beetje bijgekomen? 't Is ook wel warm geweest van de week en dat in combi met de spanning en moeheid.. Je lijf kan soms rare dingen doen.

Is er zondag ook niet iemand jarig? Ik kan me herinneren dat de dag na mij toen toch ook iemand is bevallen of niet? Vanavond gaan we het speelhuisje in elkaar zetten en morgenochtend op tijd op staan zodat ik alvast kaas en worst kan snijden. Verder hebben we taart besteld bij de hema dus die moeten we even om 9 uur ophalen. Heel lui. Hanna is dol op aardbeien dus die mag dan even losgaan op de aardbeienvlaai. Ik doe er nog wel wat extra aardbeien op, want ik heb zo'n vermoeden dat ze echt gaat voor de aardbeien en niet voor de slagroom. Om kwart voor 10 komt de eerste visite al dus nou ja lekker op tijd zeg maar.
    Was hier vanmorgen een lekkere strijd om Hanna een luier aan te krijgen, maar goed het is gelukt. Als dit zo blijft ga ik volgende week dinsdag verder met het potje. Ik moet toch echt thuis kunnen blijven om dat goed te oefenen.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ff snel misschien Tessa van bandietje ?

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zou kunnen inderdaad Ikdus.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: leuk alle voorbereidingen doen! Morgen feestje ook he, altijd gezellig. Alvast een fijne dag!

Ego: ben idd moe, slaap ook erg slecht. Dus zal combi zijn van alles. Morgen gaan we samen dagje efteling doen

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou feestje pfff ik vind het altijd maar een gedoe. Maar goed ik vind dat je elk jaar moet vieren. Dus we gaan er gewoon een leuke dag van maken haha.

Ga je samen met je man of met het hele gezin. In ieder geval erg leuk. Ik vond/vind de efteling echt heel leuk alleen te duur en te ver weg;)

Deel Deze Pagina