Gefeliciteerd met de echo cocko en ikkie97! Fijn! Heb het kamertje even laten schieten, mijn man is er echt nog niet aan toe! Afgesproken dat als we de volgende keer bij de vk het hartje hebben gehoord (8 december) we echt serieus gaan kijken voor het kamertje. Ben dan bijna 16 weken. Dan heb ik hopelijk ook iets meer energie!
Gefelciiteerd Cocko! Poeh, ik ben nog helemaal niet bezig met kamertjes ed... heb het idee dat dat allemaal nog veel te vroeg is... hebben maandag een intake gesprek, misschien dat ze ons wel vanalles vertellen waardoor we ineens wel dat soort dingen willen gaan regelen! Ik heb al wel zin in kinderkleertjes kopen, maar daar wacht ik toch ook nog maar eventjes mee
Hallo!! Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was.. Het is hier echt een gekkenhuis en ik kom amper aan mezelf toe helaas.. Maar toch even een update: We zijn vandaag voor een echo geweest en het was onwijs mooi!! Het kindje is goed gegroeid en was voorzichtig aan het bewegen, superlief om te zien. Het is voor ons de derde keer, maar het blijft zo onwijs bijzonder! Wat betreft kamertjes en andere leuke spulletjes kopen voor de baby: Ik vind het niet zo raar hoor... Zeker als je goedkoop iets op de kop kunt tikken zou ik het doen voordat het weg is! Wij gaan maandag kijken voor een mooie dubbele wagen (via marktplaats) zodat we onze jongste zoon en de baby praktisch kunnen vervoeren. Wat de kamer betreft hebben we alles nog staan, ik wil er alleen een kastje bij en een bedje voor het nieuwe kleintje.. Ik heb me voorgenomen om daar mee te beginnen vanaf 12 weken.. Maar of ik er dan al puf voor heb... Ik ben zooooo ontzettend moe de hele tijd, echt overdag kan ik de hele dag wel slapen, maar als ik dan 's avonds thuis kom uit mijn werk wil ik niets liever dan opblijven om gezellig even van de rust te genieten, heerlijk in mijn eentje (of met mijn vriend) op de bank, maar goed dan is het voor je het weet alweer elf uur... 12 uur... en jaja... veeeeel te laat. Lastig hoor! Hier een foto'tje van onze echo van vandaag, Groetjes Fanny
hey Fanny en cocko, super van jullie echo's; Gefeliciteerd!! en Fanny, jouw verhaal over de vermoeidheid en het opblijven dat herken ik wel ja. laatst dacht ik dat het wat beter ging, maar de laatste paar dagen echt weer heel moe. ben nu ongeveer 11 weken, dus hopelijk word het snel wat beter.
Ik heb net een echo gehad. Het is allemaal nog een beetje wazig. Ik begreep eruit dat ik eigenlijk niet had mogen komen zonder een verwijzing van de verloskundige, het was al zo raar toen ik belde voor een afspraak . Maar ze heeft wel even gekeken en ik heb een foto van een vruchtzakje met iets erin, maar ik heb nog geen kloppend hartje gezien. Dus het lijkt erop dat ik nog geen 7 weken ben. Maar dat hoor je vaker en dan blijkt het later toch te kloppen, dus ik moet alvast een afspraak maken voor over 2 weken, als we wel een verwijzing van de verloskundige hebben en dan zal er ook meer te zien zijn. Ik ben opzich wel blij met het feit dat ik gezien heb dat het er zat en dat het in mijn baarmoeder zit, maar het ging allemaal zo snel en ik vond het zo spannend, dat ik het nu nog even moet laten bezinken. Geen idee hoe ver ik nu dus ben. De zekerheid waar ik op hoopte kreeg ik dus juist niet, maar ja dat krijg je ervan als je ongeduldig bent......
hey ab1984, jeetje, het lijkt me dat het nu alleen maar spannender is geworden... pff, lijkt me lastig die onzekerheid. wel fijn dat er iig iets te zien was! dan moet je voorlopig maar gewoon van het beste uit gaan...
Ab1984: pff wat een onzekerheid. Ik ging met 7 weken ook voor een echo bij de vk, maar toen bleek dat ik net 5,5 week was. Het hartje klopte toen pas net en ontzettend traag. Dus het kan zijn dat jij pas 5 weken zwanger bent, en dat er daarom nog niet veel te zien was.. Ik hoop voor je dat je over 2 weken wel zekerheid hebt hoor!
fanny1980: Wat fijn en een mooie duidelijke echo ook! Ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Na werktijd vaak gelijk mijn bed in. Werk 4 dagen en ben daarna zo moe pfffff. Ik dacht woensdag dat het iets beter begon te voelen. Van vk kreeg ik het advies eraan toe te geven ook omdat ik pfeiffer heb gehad. ab1984: wat spannend zeg. Ik ben bij de eerste echo ook 3 weken teruggezet, dus alles kan. Nog even 2 weken afwachten en dan hopelijk een mooi garnaaltje met een hartje erin(tenminste zo zag het er bij mij uit toen ik 7 weken was)! Cocko: Ben je het al van de daken aan het schreeuwen of valt het mee? Ik ben morgen alweer 12 weken
Saar: nee hoor, schreeuw het nog niet van de daken. Vanmiddag ineens weer een hoop oud bloed, schrok er toch wel van. Hele week al schoon en nu ineens weer veel oud bloed. Beetje raar, ik denk dat het komt omdat ze met dat echo apparaat heeft zitten duwen ofzo. Dat hoop ik dan althans... Word er toch weer beetje onzeker van. Alweer 12 weken!! Gaat hard! Weet iedereen het in jouw omgeving al?
Maar hoe kan het dan 3 weken korter zijn, als ik 4 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie een positieve test had en dat is nu al 3 weken geleden. Vorige week was de moeders voor moeders mevrouw hier en had ik een mega hcg gehalte voor 6 weken. Daarbij gaf ze aan dat ik niet mocht zeggen dat ik bij d'r geweest ben, dus dan moet ik de 23e tegen de verloskundige zeggen dat ik 8,5 week ben en nog geen echo heb gehad. Vaag toch?
Cocko: Wat vervelend zeg! Maar na mijn inwendige echo had ik zelfs rood bloedverlies. Snap je schrik, maar ze kunnen natuurlijk heel goed een vaatje hebben geraakt is allemaal zo gevoelig. Nu na ontlasting nog steeds weer een beetje bruine afscheiding. Ik schrik er ook nog steeds en zeker als ik dan wat pijntjes voel (denk banden ofzo?), maar het gaat nog steeds goed! Bij mij weet iedereen het nu. Op mijn werk gaat de tamtam ook hard. Komt ook omdat ik er per 1-3-2012 uitlig en iedereen vraagt heb je al een baan gevonden en kan het nu dan niet meer verzwijgen. Maar 't gaat heel erg snel nu vind ik! Ab1984: Ik vind het lastig te zeggen hoe dat kan. Het is mijn eerste zwangerschap dus ja kan je niet echt raad geven. Hoop alleen dat het straks allemaal goed is en ga je niet te gek lopen maken hoe moeilijk dat ook is! En lees niet teveel hier op de forums, want dat heb ik in het begin veeeeel te veel gedaan.
Het is hier wel super stil hoor..... Cocko: hoe is het met het bloedverlies? Al gestopt? En ik vroeg me af: hebben jullie al positiebroeken aan? Ik kreeg mijn broeken met 8 weken al niet meer dicht en dit is de eerste. Enorm dikke buik waar het niet hoort zeg maar. Darmen/lucht ik weet het niet! Sinds afgelopen week positiebroeken aan en dat zit wel heeeel lekker. Heb ze trouwens gehad van mijn schoonzusje.
Het is hier vreselijk stil! Ik heb sinds vandaag mijn postiebroeken uit de kast getrokken, gewone paste ik nog wel maar het zat echt niet lekker meer en dit is gewoon heeeerlijk! Ze zijn misschien niet de charmantste maar das dan jammer! Hoe gaat het verder met jullie allemaal??
De vermoeidheid begint af te nemen jippie! Ben al 2 avonden tot kwart over 9/half 10 beneden gebleven! En hoe gaat het met jou wonderland26?
Hoi allemaal, Ben ik ook weer eens, heb ook niet echt de tijd om hier dagelijks te kijken. Met mij gaat het wel aardig. 's Morgens is het standaard 5 minuten kokhalzen en daarna kan ik gewoon eten en is het over. 's Avonds na het eten wil ik nog wel eens wat niet lekker worden maar ik ben dan vooral ook erg moe. Ik heb nog geen positiekleding aan, alles past nog gewoon. Alleen 's avonds gaat die knoop wel eens even los Heb vanavond intake gesprek, ben wel benieuwd wat ze ons allemaal gaan vragen en vertellen. Ze hebben bij mij bij de echo nog geen bloeddruk gemeten enzo, ik dacht dat dat wel zou, maar misschien is dat vanavond. We hadden ook huiswerk meegekregen na de echo vorige week, namelijk info en nadenken of we die combinatietest willen laten doen. Hoe denken jullie daarover?
Ikkie97: Wij hebben geen nekplooimeting laten doen. 1: we laten het toch wel komen. 2: mocht de nekplooi afwijkingen laten zien dan ga je de medische molen in en kan het zijn dat er niks aan de hand is met het kindje. Ik wilde me niet de hele zwangerschap zorgen maken!
Hoihoi, Stil hier maar ja het is weekend geweest he Ja bloedverlies is gestopt, maar heb nog steeds pijn in m'n linkerzijde. Ook m'n rug doet onwijs zeer Lijkt wel of ik er door heen zak zeg maar.. (wat een geklaag weer zeg!!) Herken het wel van de vorige zwangerschappen maar toen had ik het pas bij week 30 en verder.. Ikkie: wij doen ook geen combi test. We laten het kindje toch wel komen, net als Saar zegt. Dus we wachten gewoon af.