mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Fijn dat het bloedverlies is gestopt. Die rugpijn heb ik ook sinds vorige week. Pijn zo rond mijn stuitje die doorstraalt naar mijn billen. Met name met bewegen. Maar ik ben daarmee bekend van voor de zwangerschap en ik dacht nu ik heb teveel gelegen. Dus hoop dat het over een week of 1/ 2 over is net zoals normaal de herstel periode is. Gister ging het weer iets beter, maar vanmorgen sta ik weer heel vervelend op inderdaad het gevoel dat ik erdoorheen ga. Maar 't was gisteren ook maar 16 graden op kantoor dus ik vermoed kou op de spieren? Of zal het toch te maken hebben met de zwangerschap. Wel een beetje vroeg dan!

2. wonderland26

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het gaat eigenlijk best goed, ik heb ook het idee dat de vermoeidheid ietsjes minder wordt ( niet te vroeg juichen) maar volgens mij gaat het de goede kant op!
    verder soms een beetje misselijk, maar dat valt er mee.
    Ik heb vooral erg veel moeite met de driftbuien van mijn dochter, pfff wat een ellende...

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn wonderland26 dat je je iets beter begint te voelen. Mag ook wel, jij bent ook de 12 weken gepasseerd;) Lijkt me extra vermoeiend nog een kind thuis te hebben lopen! Petje af!

Het valt mij op dat ik zo ongeveer elke woensdag (vrije dag) overgeef. Blijkbaar uit mijn ritme ofzo...?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Meiden, wat fijn dat jullie vermoeidheid begint af te nemen!! Hier neemt het alleen maar toe helaas. Eet ook erg slecht, drinken kan ik bijna niet binnen houden. Vanmorgen de badkamer gedaan, het raam wijd open gezet omdat ik me helemaal voelde 'gaan', zag alsmaar sterretjes en was erg raar in m'n hoofd. Niet flauw gevallen ofzo hoor, maar ik heb de energie niet om ook maar iets te ondernemen en dat zal toch wel moeten in een huishouden met 2 kids.. Moet ook erg veel overgeven. Hebben jullie die tijd al gehad dan?? Zou voor jullie ontzettend fijn zijn! Dan kun je echt genieten van de zwangerschap!
    Hebben jullie al een volgende echo gepland staan of alleen een controle?

Fijne dag allemaal!!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Wat vervelend zeg. Ik hoop dat je snel meer energie krijgt! Heb je ook een bepaalde voorkeur voor eten of vind je helemaal niets lekker?! Die sterretjes herken ik wel van de echte slechte dagen. Dan hoefde ik maar op te staan en pffff zweet breekt me uit en tollen op mijn benen. Schijnt met je bloedsomloop ofzo te maken te hebben omdat je hart harder moet pompen voor de baby.

Wij mogen op 8 december weer naar de vk voor een controle. Duurt wel heeeel erg lang hoor zit 5,5 week tussen de controles, maar het schijnt normaal te zijn. Begin trouwens mijn baarmoeder te voelen heel apart idee dat die steeds harder gaat groeien! Ik ga na 12 weken een poging tot stofzuigen doen;)

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ook op 8 december! Leuk, wij ook. Maar dan is het nog niet zeker of we een echo hebben. Op 1 december heb ik afspraak in het ziekenhuis en daar wordt een uitgebreide echo gedaan duss...

Oh had jij dat ook dat je zo raar was in je hoofd? Het lijkt wel of je gewoon nergens aan toe komt daardoor. Die vermoeidheid mag van mij snel overgaan. Geef je nog steeds over op woensdag?? Dan heb je meer tijd om er aan te denken, op de andere dagen werk je begrijp ik dus dan heb je ander ritme.. Tenminste, dat denk ik..:)

Maar even een heel rare vraag en je hoeft er geen antwoord op te geven hoor: maar ben je / zijn jullie nu helemaal in de 7e hemel omdat jullie zwanger zijn? Ik moet eerlijk zeggen (en het is heel moeilijk maar ik merk echt dat het zo is) dat ik me niet zo 'blij' voel. Wel blij dat alles goed is met het kindje enzo, maar het gevoel dat ik had bij de andere twee zwangerschappen heb ik nu niet. Stom he!!!!!:) En ik schaam me om het te zeggen eigenlijk maar soms is het goed om het gewoon eens te zeggen dan dat het in je hoofd blijft malen toch..? Maar misschien komt het omdat ik zo onwijs moe ben, veel moet overgeven en niks kan verdragen.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik voel me niet in de 7e hemel ofzo en roep ook niet als ik een kamer binnen kom joehoe ik ben zwanger. We zijn heel blij, maar daar houdt het ook op. Komt denk ik doordat ik zooo ontzettend moe ben geweest en ik vond de eerste weken heel erg spannend. Alles begint nu een beetje te landen en ik denk dat het nog meer komt als ik 8 december het hartje heb gehoord. Ik krijg geen echo's meer behalve evt. de 20 weken echo. Mijn man kan zijn smile niet meer van zijn gezicht krijgen. Lijkt of het voor hem heel anders is. Ik denk nog steeds ik moet eerst maar eens zien of het allemaal goed komt(ben dan ook een beetje een doemdenker). Ben heel erg blij dat ik eindelijk zwanger ben, maar ook wel weer bang dat het mis gaat ofzo. En nu iedereen het zo ongeveer weet lijkt er alleen maar meer druk op te komen ofzo heel raar. Weten bij jullie al meer mensen het?

Ik denk dat het overgeven inderdaad komt doordat ik woensdags tijd heb om na te denken van oh ja ik ben misselijk haha! Ik ga nu maar even een uurtje lekker op de bank en dan de benedenverdieping schoonmaken. En dat rare gevoel in mijn hoofd gaat bij mij nu veel beter zolang ik niet teveel hooi op mijn vork neem!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke ik dacht al helemaal dat ik niet normaal was ofzo :) door zulke gedachten dan. Maar wat jij omschrijft, zo voel ik dat ook. Eerst maar eens afwachten of het allemaal goed gaat.

Nou ga jij lekker plat, ik ga om 1 uur even plat. Dan ligt de jongste op bed en de oudste plant ik achter de pc dus die vermaakt zich wel dan. En inderdaad, als je rustig aan doet, gaat het al stukken beter. Haha nou denk jij maar niet teveel vandaag dat je misselijk bent, dan valt het misschien wel mee. Succes!

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,
    wat vervelend dat jullie nog steeds misselijk zijn enzo, dat overgeven alleen al lijkt me erg vermoeiend.
    Ik ben zelf nu behoorlijk verkouden, waardaoor mijn energie ook naar een nulpunt daalt, maar heb gelukkig geen last van misselijkheid (ook niet gehad overigens).

Ik moet wel zeggen dat ik wel in de 7e hemel ben. het is hiervoor 2 keer fout gegaan en ben zo blij dat het nu allemaal goed gaat! maar ik heb dan ook veel minder last van kwaaltjes volgens mij, dus dat scheelt een hoop, kan me voorstellen dat het in jullie geval minder genieten is tot nu toe.

ik heb morgen weer een echo, vind het zo leuk om hem/haar weer te mogen bewonderen... zal daarna wel een foto hier zetten.

willen jullie trouwens straks weten wat het word? ik zit nog in de twijfelfase. bij de eerste wist ik het niet en dat vond ik best leuk, maar als ik het nu wel weet kan ik mijn dochtertje ook beter voorbereiden... lastig...

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: nee wij willen ook deze keer niet weten wat het wordt! Het is zo leuk om het een verrassing te houden (vinden wij). Maar we zijn wel erg nieuwsgierig hoor!

Morgen weer een echo, leuk! Wij konden vorige week do.dag al de vingertjes en teentjes zien. Waren nog niet helemaal goed ontwikkeld natuurlijk maar je zag echt waar het al kwam. Erg leuk! Hoop voor je dat alles goed is morgen!

Overigens, ben niet verkouden, maar hoest ontzettend veel. Slaap daardoor ook slecht dus misschien komt die vermoeidheid ook nog daarvan. Had ik niet eens aan gedacht totdat jij zei dat je verkouden was. Hoop voor je dat het snel over is! Je kunt zoiets tijdens zwangerschap niet gebruiken he..

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ff update: morgen weer naar vk. Bloeden is toch weer begonnen al is het dan oud bloed gelukkig, met een klein beetje rood bloed. Maar ze willen toch kijken of ze kunnen zien waar het vandaan komt. Misschien was er een tweede holte/vruchtzakje o.i.d. dat afgestoten is en dat dat bloed daarvan afkomstig is. We zijn benieuwd. Hier worden we best onzeker van!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa spannend hoor weer een echo vandaag! Maar ook leuk! Geniet ervan!

Cocko: goed dat ze even willen kijken of er een oorzaak is. Laat j het even weten?

Ik heb gisteren ook een behoorlijke bloeding gehad bij het plassen. Hield daarna ook op nu alleen nog oud bloed. Toch even vk gebelt vanmorgen. Als het maandag nog niet gestopt is moet ik even langskomen, maar goed ik maak mezelf er niet echt druk om aangezien ik dit in het begin 4 weken gehad heb. Het was dun en geen stolsels/buikpijn. Ik heb blijkbaar gewoon een hele tere baarmoederhals. Ben vandaag ziek thuisgebleven. Ben ontzettend verkouden en gisteren had ik verhoging 38 graden en heel beroerd, dus beter een dagje rustig aan om te kijken hoe het ontwikkeld. Neem nu liever geen risico's.

Wij willen niet weten wat het word. Heeft voor mij geen toegevoegde waarde en vind het wel spannend om het tot eind mei/begin juni af te wachten!

13. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Hoi meiden ik doe mee 16 juni uitgerekend van de tweede!

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Doron: welkom en gefeliciteerd!

Saar: wat knap van je dat je zo rustig blijft. Petje af hoor! Maar goed inderdaad even afwachten tot maandag. Ben benieuwd, hoop voor je dat het snel stopt!

Vanmiddag naar vk, ik heb nl wel lichte buikpijn en steken. Dus hoop wel dat alles goed is met t kindje. Je zou er de zenuwen van krijgen!

15. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    oeioei Cocko, wat vervelend alweer. het houdt ook niet op bij jou hè. hopelijk is er niks met het vruchtje aan de hand. Ik duim voor je dat alles goed is.

en Saar, inderdaad knap dat je zo rustig blijft, geloof dat ik toch wel een beetje in paniek zou raken als ik dat zou hebben. Hopelijk is bij jou ook alees goed en is het idd een gevoelige baarmoederhals.

Welkom Doron! voor mij is het ook de 2e. vanmiddag na de echo weet ik ook precies onze uitgerekende datum. ik gok dat het rond 3 juni zal liggen.

met mijn verkoudheid gaat het wat beter, alleen nog flink aan het hoesten. Heb helaas mijn dochtertje wel aangestoken, ze is nu ook behoorlijk aan het hoesten. Gisteren had ze ook ineens 2x een "ongelukje", terwijl ze dat echt al heel lang niet meer heeft gehad, dus hoop niet dat er ook nog een blaasontsteking achter zit.... Ach, het houdt me in ieder geval weer bezig ;)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Welkom doron gefeliciteerd. Heb je al een echo gehad?

Ellaa heb je vanmiddag de echo?

Cocko spannend voor vanmiddag!

Voor mezelf scheelt het dat ik geen echte buikpijn heb. En na 4 weken constant bloedverlies schrik je niet zo snel meer. Daarbij was het alleen bij het plassen werd het snel roze en daarna bruin, het was alleen iets meer als anders. Maar ik kan niet wachten tot 8 december hoor;) Wil heel graag het hartje horen:D

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ja heb vanmiddag een echo, om half 6. Ik neem mijn dochtertje mee. ben benieuwd wat zij ervan vind. ze geeft mijn buik al regelmatig kusjes enzo, heel schattig!

pff saar, 8 december, dat duurt nog best lang. Knap hoor dat je zo rustig blijft. Maar je kent je eigen lichaam uiteraard het beste! en inderdaad een goed teken dat je geen pijn hebt!

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: ook zo aan het hoesten? Pff, daar wordt je zo 'lekker' moe van he!

Heb echo gehad, heel uitgebreide zelfs. Met het kindje is niets aan de hand, het was aan het fietsen en boksen, geweldig gewoon. Maar onder dit vruchtzakje zit een bloedstolsel dat nu 4 cm is. En die kan groeien maar kan ook verdwijnen. Daar valt niks zinnigs over te zeggen. Als dit stolsel de baarmoeder overprikkelt, hebben we grote kans op een miskraam. Dus heb nu het idee dat ik met een soort tijdbom in m'n buik loop. :( Kan echt niet blij meer zijn, ben zo bang dat het verkeerd gaat.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Och cocko. Ik hoop zo voor je dat het langzaamaan verdwijnt... Wanneer hoor je meer? Moet je nu rust nemen of is er niets aan te doen? Sterkte!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    De vk zei dat je er niets aan kunt doen maar ik heb even zitten googlen en daar lees ik toch veel dat je erg rustig aan moet doen. Het voordeel is, zo lees ik, dat het onder het vruchtzakje zit en dat je dan wel minder kans hebt dat het bloedstolsel je kindje evt mee naar buiten trekt als t verkeerd gaat. Maar ik weet t gewoon niet meer. De vk kon er niks zinnigs over zeggen alsof ze er eigenlijk niet goed raad mee wist. Volgende week woensdagavond weer echo en die week daarop in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina