mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    wat fijn ab1984 dat de cho goed was! SUPER! nu kan je inderdaad gaan genieten.

@ cocko: fijn dat jullie allemaal weer iets opknappen, hopelijk volgende week donderdag met de echo ook weer goed nieuws!

Hier gaat het goed, misselijkheid is weer weg, denk toch dat ik tegen een griepje aan heb gezeten.
    mijn buik begint al enorme proporties aan te nemen (vind ik zelf :p) iedereen denkt ook al dat ik veel verder ben dan 12 weken. bij de eerste had ik met 20 weken nog niet eens zo'n buik. vind het wel leuk hoor, kan ik er al mooi mee pronken, hihi. (maar hoop dat het niet in dit tempo doorgroeit tot het einde...)

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: haha dat meen je toch niet! Als jij zo doorgroeit als ik het goed lees, ben je straks heel dik. Maar misschien valt het uiteindelijk wel mee! Tis wel leuk idd dat je nu al een buikje hebt, bij mij moet je het echt weten wil je iets zien ;) Maar ik ben erg tenger en heb ook bij de andere twee heel kleine buikjes gehad, mijn buik zat altijd helemaal vol met alleen maar baby.. Zo gek! Je zou denken dat je dan dus mega dik moet zijn maar hier niet dus..

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Leuk hoor Ellaa. Ik kwam vanmorgen op mijn werk en iedereen zei jij bent ook echt gegroeid haha. Fijn dat de misselijkheid weer weg is. Hier blijft avondeten problematisch.

Cocko: Maar weer afwachten dan met je buik, maar een klein buikje staat vaak ook heel mooi. Tenminste mijn zus had ook nooit zo'n grote buik, maar droeg het wel heel mooi naar voren. Jij moet deze week weer voor een echo? Ben je ook weer een beetje opgeknapt met z'n allen?

Iedereen verder een fijn weekend gehad?

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: balen dat het avondeten nog niet zo lukt! Hopelijk komt dat snel weer! Zou wel fijn zijn in ieder geval toch.

Hier gaat t wel goed, misselijkheid is stuk over gelukkig! Wel blijven eten maar hoef niet meer over te geven. Heerlijk. Ben alleen onwijs moe. Gistermiddag weer aardig wat bloed verloren dus hopelijk is dat stolsel nog kleiner :) Donderdag zullen we het weten. Spannend!

5. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar: vervelend zeg dat dat avondeten nog steeds lastig blijft. Hopelijk blijft het niet je hele zwangerschap zo. Leuk dat je buik ook al zo gegroeid is!

Cocko: oh misschien is het idd goed nieuws dat je weer wat bloed verloren hebt, laten we het hopen!! (klinkt ook gek om dat zo te zeggen). Ik ben ook zo benieuwd naar jouw echo donderdag! spannend hoor!

hier gaat alles nog steeds z'n gangetje, heb weer een stuk meer energie, heel fijn! aankomend weekend lekker sinterklaas vieren, heb er zo'n zin in. mijn dochtertje begrijpt het dit jaar ook helemaal, zooo leuk!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko ik dacht precies hetzelfde als Ellaa. Ik hoop voor je dat het er gewoon 'uitbloed'. Gelukkig is het al zo weer donderdag! En fijn dat je minder misselijk bent.

Ellaa heerlijk he die energie. Ik merk ook echt dat ik meer energie heb. Echt het idee dat ik alles weer aan kan;)

Is leuk sinterklaas als de kids het snappen. Wij vieren het bij de schoonfamilie met wat hapjes, geen cadeautjes. Veel te veel gedoe;)
    Met mijn familie gaan we in maart een keer uit eten dus dat is ook leuk!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: fijn dat je zoveel energie hebt! Heerlijk is dat. Hoe is het nu met je dochtertje en d'r buisjes? geen last meer gehad?

Saar: ook voor jou fijn dat je weer meer energie krijgt. Nou nog je avondeten...

Ik moet zeggen: 's ochtends gaat het nog wel maar 's middags ben ik echt afgedraaid hoor.
    En haha ik was ook blij toen ik zag dat het oud bloed was. Eerst schrok ik wel maar toen het alleen oud was dacht ik: yes, weer een beetje minder daar van binnen :D

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey Cocko, wat lief dat je nog aan de buisjes denkt! Ze had alleen geen last van de oortjes, maar haar uitspraak bleef achter doordat er vocht achterzat. Het is moeilijk te zeggen of haar spraak al vooruitgaat, heb wel het idee dat ze het sneller oppikt als we er echt even voor gaan zitten. Dus denk dat het wel helpt.

Saar: fijn dat je ook weer wat meer energie hebt! En het is idd wel een gedoe hoor met al die cadeautjes. we hebben dit jaar ook afgesproken dat we bij de schoonfamilie sinterklaas doen en bij mijn familie kerst. dus niet alles dubbelop, dat wordt zoveel.

En jullie cocko? gaan jullie nog sinterklaas vieren?

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: oke, heb idd ook weleens gehoord dat ze door de spraak buisjes krijgen. Hopelijk helpt het wel dan! Het kost wel weer even tijd natuurlijk, maar oefenen baart kunst toch! Heeft ze ook logopedie dan?

Nou onze familie woont een uur van ons vandaan en dit jaar hadden we er niet zo'n zin in. Ze maken er ook geen heisa van hoor, meer alleen van: kadootje geven en klaar. En daar had ik dus geen twee uur rijden voor over. Dus geven wij gewoon een kadootje en klaar. Ons meisje is vreselijk bang voor zwarte piet, ze gilt het uit. Dus houden we het nu nog maar rustig :D en surprises heeft nog geen zin hier.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko zwarte pieten zijn vaak ook wel heeeeel erg zwart en dan die witte ogen hoe ze naar je kijken. Ik vind ze ook niet leuk dus ik kan me voorstellen dat een klein meisje het al helemaal niet leuk vind;)
    Vandaag weeer een echo?! Spannend hoor! Ben heel benieuwd. Ik mag volgende week donderdag weer naar de vk. Dan horen we voor het eerst het hartje ook wel weer spannend!

Ellaa: fijn dat het goed gaat met de buisjes! Hopelijk verbeterd haar spraak langzaamaan. Die oplossing is ook wel slim inderdaad ene familie sinterklaas andere kerst!

Ik vraag me trouwens af waar de rest allemaal is gebleven......:(

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    De rest kletst ergens anders denk ik...:(

Saar: hoe gaat t nu met je avondeten? Nog steeds hetzelfde?? Spannend, volgende week weer t hartje horen. Blijft toch altijd weer afwachten he! Maar als je het dan hoort, voel je weer een grote opluchting.

Vanmorgen naar z'huis geweest idd. Bloedstolsel is verdwenen! En met t kindje was het goed. Dus op naar volgende week bij de vk.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw wat een goed nieuws cocko. Is het er blijkbaar toch uitgebloed! Echt super. Weer lekker genieten nu! Wel mooi om het kindje weer te zien of niet?

Ik denk ook dat de rest ergens anders kletst... Nou ja zo hou ik het in ieder geval wel bij;)
    Avondeten gaat nog steeds niet heel fijn, maar gisteren ging prompt de boerenkool er goed in dus ik hoop dat het langzamerhand beter wordt! En anders lossen we het gewoon op met andere groente en veel fruit. Als dit alles is hahaha! Vermoeidheid ben ik voor het grootste gedeelte kwijt. Dus heb weer energie heerlijk!
    Gisteren bij de etos de felicitas zwangerbox opgehaald. Die stelt niet zo ontzettend veel voor. 2 pampers, knuffeltje van nestle, difrax speen en lotion tegen striae. Verder kortingsbonnen en andere reclame. Maar ach alles is gratis:cool:

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oh dus de boerenkool ging goed! Fijn! Maar dat is natuurlijk ook wel erg lekker!! Misschien komt het uiteindelijk wel goed. Niet gelijk heel veel eten, scheelt ook. Vanavond gewoon iets lekker maken, dat heb je er zowiezo meer zin in.

Oke ja ik heb gisteren de mail ontvangen dat ik de box kan ophalen bij de etos. Daar zit zowiezo niet zoveel bijzonders in vind ik hoor, die van de prenatal is nog wel leuk. We hebben bij onze 1e ook een box gehaald bij de babydump, maar dat vonden we ook al niks bijzonders. Haha wij verwachten gewoon teveel voor niks :D Ach ja, alles wat je krijgt is mooi meegenomen. We kregen wel piepkleine sokjes over de post van de dump. Dat is dan wel weer erg leuk.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja die sokjes van babydump heb ik ook gehad. Ondertussen al 5 paar sokken:D Ik heb alle dozen maar aangevraagd. Bij de kruidvat kun je ook een tas met spullen krijgen. En na de geboorte bij de Plus en C1000 ook een pakket voor moeder en kind. Haha ik ben een echte hollander!

Ik maak vanavond lekker wraps met veel groente heerlijk!

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bij de kruidvat ook?? Wist ik helemaal niet. moet je dat ook aanvragen met iets ofzo?? Ga ik ook doen, ook een echte hollander dus ;) Is toch alleen maar leuk zoiets! Ze hebben het niet voor niks hoor.

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow en wraps eten wij nooit, want dus lust hier helemaal niemand! M'n man en dochter zijn zowiezo al van die zeurpietjes met eten ;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bij kruidvat krijg je een tas met newborn luiers en nog wat andere dingen. Je moet wel zo'n voordeelpas halen en die activeren. Dan kun je ook aangeven dat je zwanger bent. Ik geloof dat je die ook in je 7e maand mag ophalen. Ik vind het ook wel spannend wat er dan inzit haha. Ik ben ook zo gek op kerstpakketten al gebruik ik vaak de helft niet!

Ik vind wraps echt heerlijk. Wij lusten vrijwel alles, maar hebben dan ook nog geen kids die lastig zijn haha En mijn man eet met de pot mee, ik kook namelijk. Maar die vind het eigenlijk altijd wel lekker! Dus hele makkelijke eters verder!

18. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey, goed dat jullie over die dozen beginnen, ik heb er echt totaal nog niet aan gedacht dit keer. ga ze ook eens even aanvragen!

Cocko, wat een supergoed nieuws dat het stolsel helemaal weg is! zal wel een opluchting geweest zijn?!

en Saar22, fijn hé die energie! en hopelijk blijft het avondeten ook goed gaan.

Ik mag ook volgende week donderdag weer naar de vk, hopelijk kunnen we dan ook het hartje horen, heb er zo'n zin in.
    nu druk met sinterklaas bezig, pff wat een werk heb ik me met mijn surprise op de hals gehaald :p
    mijn dochtertje is trouwens helemaal niet bang voor zwarte piet, die vind ze geweldig... sinterklaas vind ze daarentegen maar een griezel, haha ;) grappig hè hoe kindjes dat zo anders kunnen beleven.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: haha nou zelfs als m'n dochtertje op papier een zwarte piet ziet, begint ze al te vragen van: hij is toch niet echt hier he... Maar ja, surprises maken is altijd een klus, pfff. Maar ook wel weer erg leuk!

Dus volgende week do.dag gaan we allemaal naar de vk. Hoe laat moeten jullie ;) Ik 's avonds pas dus moet nog wel een hele dag wachten dan.

Ja was zeker een opluchting maar khad ook een gyn die erg makkelijk was. Die maakte zich meer druk over de tijd tussen 30-40 weken zwangerschap. En hij zei: nou dat zal toch echt wel jullie laatste zijn toch? Whaha nou zeg, zoiets zeg je toch niet als gyn.

Oke dus moet ff zo'n pas bij de kruidvat aanschaffen. Is altijd leuk, al die gratis dingetjes.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Huh wat een rare opmerking van de gyn... Of het moet erg gevaarlijk voor jou worden een volgende zwangerschap?.... in de 30-40 weken komen de voor jou bekende problemen om de hoek?

Ik moet donderdag 10 voor 9 mooi op tijd dus!

Haha gelukkig doen wij geen cadeaus en dus ook geen suprises. Moet alleen nog een hapje bedenken maar dat komt wel!

Ja Ellaa het is uiteindelijk denk ik wel de moeite waard die dozen. AL zie ik het nu nog niet, maar er komen nog wel leuke dingen aan!

Deel Deze Pagina