mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Gevaarlijk is het niet hoor, maar de moederkoek/placenta werkt bij mij niet zo goed in de laatste 10 weken en daardoor krijgen de kindjes bij ons groeiachterstand. Maar goed, nou vraag ik je: vinden jullie 5,5 pond echt zo superlicht? Wij vonden het reuze meevallen. Ons dochtertje was 1920 gram, dat was wel erg klein maar toen waren ze er ook erg laat bij. Maar die gyn had echt zoiets van: nou die spanning is toch niks, laat het lekker bij 3. Ik stond hem echt even aan te kijken zo van: ja en? valt toch reuze mee allemaal?? ;)

Ik weet dat er in 1 doos (ik weet helaas niet welke) echt leuke en bruikbare dingen in zitten! Kleine tubes van Zwitsal enzo. Ideaal. En ook zo'n lief knuffeltje. Maar welke doos?? Zou het niet weten!

Ow en Saar: dat is toch handig, als je man alles lust!! Wilde dat ik zo'n man had getrouwd :D die van mij lust echt bijna niks! Dus het is altijd wel beetje standaard hier.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

nou 5,5 pond is toch hartstikke mooi. Gemiddeld is het dan wel 7 pond, maar mijn nichtjes waren ook tussen de 5 en 6 pond dus erg gek is het niet en het schijnt toch ook nog af te hangen van jullie bouw?

Ja deze zwangerschap heb je wel iets extra's gehad, maar ik vermoed dat het in het niet valt bij een gezond kindje of niet?!

Ik geloof dat de doos van prenetal erg leuk is!

Ik kreeg bij de vk ook een hele bigshopper met een zwitsaltas erin met dingetjes en we mochten een spookje(knufje) uitzoeken. Allemaal bladen erin ook sokjes en handzeep desinfecterend... alsof het kind in een coconnetje moet leven.. Maar ook wel een hele leuke tas vol!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja die van de prenatal is erg leuk, weet alleen niet heel precies meer wat er in zit. Nou ja, op een keer weten we het. Blijft zo lekker spannend.

Van de vk hebben we idd een zwitsaltas gehad met van alles erin. Ook van die heerlijke tijdschriften om bij weg te dromen ;)

Ach ja we zijn allebei klein dus krijgen we ook kleine kindjes. Daarin zijn we erg nuchter en gaan ze in het z'huis nog wel eens dingen roepen waar wij om moeten lachen. Ik zeg maar: als t gezond is als t geboren is, is toch alles goed? Ze groeien vanzelf wel!

4. wonderland26

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik lees nog wel mee hoor en ik ga ook zeker weer meekletsen maar helaas door omstandigheden even totaal geen moed om iets op te schrijven. Het loopt even niet lekker hier, alles gaat goed met ons en de baby hoor maar er zijn nogal grote problemen op financieel gebied ineens.
    Advocaten en deurwaarders, daar wordt je niet vrolijk van. Maar goed, we overleven het wel!

Ik ben blij te lezen dat je bloedstolsel weg is Cocko, supergoed nieuws!

tot snel allemaal.

Voelen jullie de beeb eigenlijk al? Ik wel!:p Heel zachtjes maar toch..

5. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ik ben even niet zo actief, omdat ik weinig nieuws heb. Ik ben iedere dag misselijker en pas over 3 weken mag ik weer naar de vk en een echo.

Morgen nog even shoppen voor sinterklaas en zondag vieren we het. Ik heb voor mijn moeder een leuk boekje gekocht "mam, je wordt oma" en voor mijn zusje "het handboek voor coole tantes". Super leuk al die spulletjes.

Goed nieuws Cocko, ik hoop dat je er vanaf nu van kan gaan genieten!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wonderland26 Joh wat vervelend en naar zeg! Hoop dat alles snel op orde is! Kun je nog wel een beetje genieten van je zwangerschap? Ik denk dat ik mijn kindje nog niet voel, maar 't is de eerste en dan is bijna 15 weken nog wel vroeg geloof ik!

ab1984 Bah wat misselijk zeg! 't moet toch over een paar weken wel beter worden! Leuk die boekjes! Toch leuk sinterklaascadeautje.

Cocko: ja klinkt logisch. Nou ja niks van aantrekken dan van die gyn. Ik heb me trouwens zitten verkneukelen bij sommige tijdschriften. Stonden ideeen van de mannen in haha over kletsnatte washandjes(niet uitgewrongen) en heeeeeeel veel dextro haha ik heb me slap gelachen!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wonderland: leuk dat je nog wel meeleest hoor! En leuk dat je nu even wat achterlaat, gezellig. Maar dat is niet zo leuk allemaal, dat het zo tegenzit financieel! Daar wordt je niet vrolijk van! Hoop voor jullie dat het toch weer opgelost wordt! En dat je weer kunt genieten van je zwangerschap.

Ab1984: niet leuk dat je nog steeds zo misselijk bent. En ja, 3 weekjes wachten duurt nog wel lang he!

Saar: ja dat tijdschrift heb ik ook gelezen. De mama's vertelden hun ergenissen van hun man/partner tijdens de bevalling. Er was er ook eentje die was nog ergens aan het eten ofzo toen z'n vrouw belde dat hij onmiddelijk moest komen. Zegtie vrolijk: ja maar kheb m'n eten nog niet op.. pffffffff.. grom zeg!

Net ff flinke stress gehad in de tent, moet t ff kwijt hoor. onze oudste was vreselijk koppig en brutaal :$ en sloeg ik zowat door.. maar tot overmaat van ramp viel de jongste van bovenaf de trap naar beneden, over de kop, roffelroffel. Heel z'n gezichtje bont en blauw en dik. Bleh!!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko wat sneu voor je jongste! Is'ie de nacht goed doorgekomen? Is toch altijd schrikken of niet?! Hopelijk gaat het snel wat beter! Ben je zelf ook weer een beetje bekomen van de schrik?

Die verhalen zijn hylarisch. Ik zei al tegen mijn man, die moet je toch even een keer lezen haha

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

En hoe is het met jullie?
    Leuke sinterklaas gehad???

ab1984: al minder misselijk?

10. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Helaas nog steeeds misselijk. De ene dag erger dan de andere hoor. Maar ik hoop wel dat het de komende weken minder gaat worden.

Ik heb ook mijn eerst zwangerschapkledingstuk in gebruik. Ik draag veel leggings en dan had ik er altijd een pantybroekje over, zoda hij niet af zakt. Die begon wel heel strak te zitten. Dus nu heb ik een heerlijk mamma onderbroek van de Hema die de boel op zn plaats houdt.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo!

Hoe is het met jullie?

Ab1984: hoop voor je dat de misselijkheid snel verdwijnt! Misschien als je de 12 weken bent gepasseerd, vaak verdwijnt het dan vanlieverlee wel.
    En ja, het gaat allemaal wat strakker zitten he! Vooral pantybroekjes en panty's/leggings, die randen zijn zo mega strak. Pff.. Gelukkig hebben ze veel voor zwangere dames!

Hier een beetje van slag, vannacht half 4 wakker en niet meer geslapen, onze jongste is sinds (bijna) een jaar aan het tobben 's nachts met slapen. Het ging pas zo goed en sinds hij twee weken terug ziek is geweest, is het weer een drama. Maar goed, met de zwangerschap gaat het wel goed volgens mij. Gisteren had ik totaal geen trek en vandaag juist weer wel. Wisselt best wel.
    Vanavond op kraamvisite en onze kindjes gaan bij opa en oma slapen. M'n oudste heeft nog nooit geslapen bij opa en oma, maar nu zegt ze dat ze het durft.. We zijn benieuwd!

12. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,
    wat een nieuws allemaal, en het meeste is niet al te best, vallen, slecht slapen, misselijkheid, financiele zorgen, pfff sterkte iedereen.

Hier hebben we een druk weekend gehad, sinterklaas gevierd aan de andere kant van het land, was erg gezellig! Probeer mijn dochtertje nu te leren dat sinterklaas weer weg is, want ik word zo ondertussen knettergek van die liedjes ;)

met de zwangerschap gaat het goed, moet binnenkort ook echt gaan shoppen, want loop nu met de knoop van mn broek open (niet echt charmant :p).

donderdag veel vk-bezoekjes! hopelijk gaat het bij iedereen goed!
    En nu weer lekker druk aan de studie.....

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: haha ja dat is heel charmant hoor, met je knoop open lopen! Dan moet je idd uit op positiekleding. Heb onlangs een gaaf jurkje bij de miss etam gekocht, cyclaam kleur. Zit fantastisch! Zit tenminste niet zo strak.

Gaat t goed met de studie? Krijg je het nog steeds goed gecombineerd? Hoeveel dagen gaat je dochtertje naar de psz?

Ben vandaag de speelgoedkast van de kids aan het opruimen, wat een zooi hebben die zeg! :$ Ze zijn sinds gisteravond bij opa en oma, dus heb heerlijk m'n handen vrij. Zulke klusjes moet je dan gelijk doen want als ze er bij zijn, is het niets anders dan brullen en jammeren.

Morgen weer naar de vk meiden, spannend! Jij al lekker vroeg he Saar! En jij Ellaa? Ik om half 7 's avonds..

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou net bij de vk geweest. Kind was al lekker eigenwijs aan het rondzwemmen dus duurde even voordat ze het hartje goed in beeld had. Klonk super. Baarmoeder ligt goed op groei.
    Mijn bloedgroep is alleen O negatief dus dat blijven ze in de gaten houden. In week 27 opnieuw bloedprikken en evt. in week 30 een injectie en na de bevalling omdat als het kind positief heeft(kans is 75%) dan gaat mijn lichaam antistoffen aanmaken als het bloed met elkaar in aanraking komt en dat kan dan helemaal verkeerd gaan! Verder 1,3 kilo aangekomen hahaha jippie!!!
    Ben gisteren de hele dag bij mijn zus geweest en haar 2 kids(1 en 2,5 jaar). Hartstikke gezellig!

Cocko: Heb je het fijn gehad zo met z'n tweetjes? En het zal best dat je een hoop speelgoed verzamelt. Ik denk dat je ook een hoop krijgt!

Ellaa: leuk dat je je broeken niet meer dicht krijgt. Ik had met 8 weken al dat ik de knoop niet meer dicht kreeg, puur darmen/hormonen. Nu krijg ik ook wel een zwanger buikje! Lekker shoppen dus;)

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: fijn dat het goed was op de echo. Ja ze kunnen lekker heen en weer zwemmen he, echt leuk. Krijg je ook die mails van "berichtje uit je buik"? Zo leuk om te zien!
    Oei dat is iets minder van je bloedgroep maar goed, ze houden het wel goed in de gaten natuurlijk.

Ja het was heerlijk om even met z'n tweeen te zijn, ze zijn nu weer thuis en slaan elkaar bijna direct de hersens in :$ Haha even afreageren denk ik.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

en hoe was het bij jullie allemaal bij de vk/gyn?????

Ik heb op 10 januari mijn 20 weken echo! Spannend.

Ja die bloedgroep is even extra oppassen, geen dansende kinderen op schoot en als ik val gelijk naar de vk voor een spuit, maar ach verder houden ze het inderdaad goed in de gaten. Mijn moeder was erg verbaast want o neg. komt niet voor in de familie haha maar ja +en+=- zeg ik maar zo!

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey dames,

bij mij was alles ook goed bij de vk! heel mooi hartje gehoord en als verrassing mag ik vandaag nog een keertje gluren voor een echo (onze verloskundige doet een opleiding echoscopie, en die had proefpersonen nodig, nou graag!)

Saar, ik heb ook O negatief bloedgroep, maar hoezo bij vallen enzo?? die info ken ik niet. (ben benieuwd)
    mijn dochtertje is idd O positief, dus heb toen 2x een spuit gehad.
    Ik heb me laten vertellen dat het bij de eerste nog niet zoveel uit maakt, maar als je antistoffen gaat aanmaken dat dat een volgende vrucht zou kunnen afstoten.

cocko: wat leuk dat je al zo lekker geshopt hebt! Ik heb er ook zin in! (maar niet zoveel tijd voor). De studie kan ik nog steeds goed combineren, gaat nu juist weer stuk beter nou ik mn energie weer terug heb, maar ik moet wel zeggen dat ik voor shoppen e.d. weinig tijd heb. zeker nu met sinterklaas en kerst ook nog tussendoor.

Ik heb de baby trouwens al een paar keer voelen bewegen! Ik dacht eigenlijk dat dat nog helemaal niet kon met 14 weken, maar heb het gisteren eens aan de vk gevraagd. En ja het kon, vooral tijdens het eten, omdat dan je darmen gaan werken en dat vaak een aanleiding is voor de baby om ook te gaan bewegen. En laat dat nou ook net de momenten zijn dat ik iets voel.... zo leuk! (het is echt nog meer een kriebeltje hoor).

20 weken echo ga ik binnenkort plannen, dus weet nog niet wanneer die is. maar heb er nu al zin in! ze kunnen dan zoveel zien!

Alvast een fijn weekend dames!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Fijn dat het hartje goed klopte! En leuk nog een extra echo! Toch leuk van die lerende vk's:) Soms denk ik nu ook dat ik het voel, maar met 15/16 weken lijkt het nog wel erg vroeg. Ik voel na een drukke dag plopjes en veegjes. Tzal dat vanzelf duidelijker worden toch? De verloskundige zei dat bij een val of harde trap in je buik er een extra controle moet zijn. Er kan dan door een beschadiging in de baarmoeder bloeduitwisseling plaats vinden tussen moeder en kind en dan heeft ook een eerste kindje last van verschillen in pos/neg. 't klopt wel dat het voor een 2e gevaarlijker is. Maar 'k ga er niet te moeilijk over doen hoor, alleen mijn nichtje wil nog weleens lomp zijn haha.

Cocko: Was bij jou ook alles goed?

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo dames!

Ik dacht: moet nodig eens even op zp kijken :)

Saar: idd even oppassen met vallen maar goed van je dat je er niet al te druk om maakt! Dat is wel knap van je hoor. Je kunt de baby misschien al wel voelen hoor, ik had bij de eerste zoiets van: hee, een kriebeltje onderin m'n buik.. Zo schattig!

Ellaa: leuk, zomaar een echo erbij! Vooral als alles goed is, dan is het helemaal genieten!! Fijn dat de studie weer goed gaat, scheelt toch wel he, al die energie! Heerlijk hoor.

Bij ons was ook alles goed met t kindje, twas een eigenwijsje want de vk wilde eerst met zo'n apparaatje even luisteren maar ze kon het niet vinden. Dus toen met de echo en wat denk je: zat t kindje rechtop! Dat is bij ons nog nooit gebeurd, het was zo'n apart gezicht! Echt alsof het eens even goed ging zitten voor de foto :D Wordt vast een meisje!
    Kheb alleen zo'n mega jeuk, pffff.. Dat is dan weer niet grappig hoor. Krab m'n benen soms helemaal open.
    Wij hebben 20 januari de 20-weken echo. wel spannend weer hoor..

Nou genoeg ego gedaan, ik wens jullie een fijn weekend en tot sprekens!

Groetjes!

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    saar: oow, dat heb ik echt nooit geweten, fijn dat je het even verteld, ga het er eens even met mijn vk over hebben. (niet dat ik me nu meteen zorgen maak, maar toch fijn om te weten aangezien mijn dochter ook nog wel eens wild kan doen, maar volgens mij kan dat ook niet zoveel kwaad hoor). Wat leuk dat je de baby (waarschijnlijk) ook al voelt bewegen, grappig hè!

cocko: wat ontzettend grappig zeg, dat moet wel een fotomodelletje worden! Fijn dat alles goed gaat ook!

Onze echo was ook leuk, alweer zo'n verschil met de 11-weken echo. we konden zelfs de kamertjes van het hartje al onderscheiden. Alles was goed, en hij/zij lag precies op schema!

Deel Deze Pagina