Ellaa: fijn dat het goed groeit! Moet je altijd weer afwachten he! Trouwens hier voelde ik vanmorgen ook leven in m'n buik, geweldig gewoon. Echt al schopjes, pff wist niet wat er gebeurde! Haha. Dus jij kan het dan ook echt wel voelen, schelen maar een paar daagjes!
cocko, wat leuk dat je de baby ook hebt gevoeld! zo bijzonder die eerste keer (alle andere keren trouwens ook ). ja ik weet het ook wel echt zeker nu. vandaag ook weer een keer tijdens het opzetten van de kerstboom, mijn vriend vind het maar niks dat alleen ik het kan voelen, hij is jaloers, haha. (hij moet nog even geduld hebben.)
Hey dames, alles goed met jullie? hoe gaat het met de misselijkheid? (en andere klachten?) Ik heb mijn 20 weken-echo ook gepland, we mogen 16 januari om 19.00 uur. heb er nu al zin in. nemen jullie alleen je partner mee? Ik overweeg om ook mijn moeder en tweelingzus mee te nemen (al mag je officieel maar 2 mensen meenemen). verder heb ik me ook ingeschreven voor zwangerschapsfitness, we beginnen 9 januari onder begeleiding van een fysiotherapeut. je kan dan tot 35 weken doorsporten, hopelijk hou ik het zo lang vol. heb er nu al zin in! gaan jullie ook nog één of andere cursus volgen?
Hoi Ellaa, Leukleuk, zo snel alweer de 20 weken echo. Spannend weer! Ik neem alleen m'n man mee, vind dat wel genoeg haha. Maar jij neemt er gewoon meer mee en je kijkt wie er mee naar binnen mogen? Zo dus cursus ook al geregeld. Ik ga niets doen, pfff. Heb wrs al genoeg aan m'n bekkenfysio straks met al die tape dus hou het maar rustig. Wat ik wel wil doen, is als de baby geboren is --> babymassage. Heb ik met onze tweede ook gedaan en dat is zo gaaf! Maar goed, dan ben je inmiddels al bevallen Ben totaal niet misselijk meer, heerlijk hoor. Buikje begint nu te groeien.. En ben jij nog misselijk??
Ha dames. Ik ben even een tijdje elders geweest. Ben verhuisd met het werk waardoor ik nu moet reizen en dat valt even tegen cocko: last van bekkeninstabiliteit? Nu al? Dat lijkt me zo vervelend! Haha lekker eigenwijs kind dus Fijn dat alles nu zo goed gaat. Pfff echt genieten nu! Die jeuk herken ik, had ik in het verleden elke herfst/winter, zeker na het douchen. Sinds ik babybodylotion gebruik gaat het beter en sanex douchegel 0% nog wat. En niet te vaak je benen scheren haha Ellaa: leuk die zwangerfitness. sporte je voor je zwangerschap al veel? Ik denk trouwens dat de kans klein is dat er wat kapot gaat met een val hoor, maar ja je weet het nooit. Ik vind het in ieder geval fijn om nu eens te weten wat mijn bloedgroep is. Ik denk dat ik gewoon naar de pufclub ga aangezien dit voor mij de eerste is. De basis is dan misschien wel handig. En ik wil gaan zwangerschapszwemmen aangezien me dat wel lekker lijkt. Ik moet alleen kijken of ik beetje goedkope badkleding kan krijgen omdat ik een grote cup heb. Anders laat ik het wel zitten. Ik neem mijn man mee naar de 20 weken echo, aangezien ik hem er gewoon bij wil hebben. Vind het nog wel spannend hoor zo'n 20 weken echo. Hier gaat het verder goed. De lage rugklachten die ik al had voor de zwangerschap komen nu wel extreem terug, dus ik mag in huis alleen stoffen en strijken. Maar verder gaat het eigenlijk heel goed. Merk alleen dat ik niet de energie heb die ik voor de zwangerschap had, maar ach er groeit heel wat! Mijn buikje begint ook echt te komen nu. Op naar de helft! En de baby begin ik steeds vaker te voelen. Alsof het alfred jodocus kwak is die uit zijn ei wil. Moet er nog wel echt gefocust op zijn en daardoor voel ik het ook niet elke dag.
Saar: strijken als je lage rugpijn hebt?? Hoe doe jij dat? Pff vind het een drama om te strijken als je rugpijn hebt! Ja 20 weken echo is zeker wel spannend, is zo bijzonder om je kindje zo hard te zien groeien. En het geeft wat extra spanning omdat je misschien te horen krijgt dat er iets is. Moet je nu ver reizen dan voor je werk? Zat je eerst dichtbij? Dat zal wel even wennen zijn dan ja! Ben benieuwd wat je van de pufclub vindt Heb het zelf nooit gedaan en het lachwekkende was dat ik totaal niet wist hoe ik de weeen op moest vangen. Ik trek in mezelf terug als ik pijn heb, dus dat vonden ze verkeerd maar ja, ik kon gewoon niet anders. Bij de tweede op een andere manier gedaan en dat ging iets beter maar dan nog.. met heftige pijn ben ik gewoon mezelf niet haha logisch he. Ieder op hare wijze! Met de 2e mega bi gehad, en nu voel ik het alweer opkomen. Dus houd er al wel rekening mee met bewegen en zitten e.d. Maar heb sommige dagen ook bandenpijn en dan waggel ik echt als een eend Dus je voelt de baby al goed bewegen! Leuk he, als je ineens zo'n beweging voelt. Geniet er maar van! Straks gaat het hard schoppen, in je ribben ofzo..
cocko, wat vervelend dat je er nu alweer last van krijgt. Ik heb er gelukkig nooit last van gehad bij de eerste. Ik ben altijd heel sportief geweest, fanatieke korfbalster bij de vorige zwangerschap heb ik tot 22 weken gewoon meegetraind. Nu ben ik al gestopt omdat ik gewoon al veel te dik word en het te gevaarlijk word met vallen, botsen en ballen in je buik. Ik hoop dat deze zwangerschap net zo verloopt als de vorige, toen stond ik een dag voor de bevalling nog te voetballen in de tuin. maar ja, je weet het nooit hè, het kan zomaar heel anders lopen Saar, ook vervelend als je last van je rug hebt. Je moet proberen je onderste buikspier aan te spannen, daardoor krijg je ook stabiliteit in je rug. Het is wel even oefenen voor het lukt hoor. Ik heb het van de Fysio geleerd. Zwemmen is idd ook wel een goed idee, Leuk! hopelijk kan je goede badkleding vinden! misselijk ben ik ook niet meer, heb er zowiezo maar een paar dagen last van gehad, dus denk eigenlijk dat dat niks met de zwangerschap te maken had, maar gewoon een klein griepje was.
Hey meiden, Omdat iedereen het nu inmiddels wel mag weten ( ivm meelezers) ben ik weer terug met mijn oude account, ik was Wonderland26. Was al bijna vergeten dat ik nog een origineel account had. Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het gelukkig weer wat beter, de problemen zijn gelukkig op gelost, ook al zullen we er maandelijks financieel de komende 3 jaar wel op achteruit gaan. Maar we redden het wel met zijn 4tjes! De zwangerschap gaat er goed moet ik zeggen, nergens meer last van gelukkig, de vermoeidheid is gelukkig over en ik voel me gewoon top! Vertel hoe gaat het met jullie? wanneer hebben jullie de 20w echo? Ik de 10e januari! Joehoe gaat al opschieten! Liefs Samba, ( wonderland)
Cocko: Nou strijken heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoop dat ik dat wel kan. Baal als een stekker dat ik weinig kan aangezien ik vanaf 27 weken al thuis zit(contract niet verlengd door ec. redenen). Op zoek naar een leuke hobby dan maar! Ik denk dat ik mijn man ga uitschelden dat'ie van me af moet blijven haha (zo'n voorgevoel dat hij heel lief gaat doen). Balen van de BI. Ga je ervoor naar de fysio o.i.d.? Beweging in je buik is super bijzonder! Ellaa: fijn dat je je misselijkheid kwijt bent. Haha als je zo fanatiek volleybalde snap ik dat je nu ook graag door wilt sporten. Ik heb een erge hekel aan sporten, behalve zwemmen Samba25: Welkom terug als je echte ik Fijn dat de dingen wat meer opgelost zijn. Het doen met iets minder is niet erg, zolang je de belangrijke dingen in het leven maar hebt! Vanaf september as. hebben wij ook maar 1 inkomen en sparen nu heel hard. Ik heb ook 10 januari de 20-weken echo om half 3 's middags! Leuk en spannend1
Samba25: welkom terug met je eigen ik! Fijn dat het de problemen grotendeels opgelost zijn, en ja, het zal gevolgen hebben natuurlijk maar hoop toch dat jullie zo rond kunnen komen! Geeft je toch een iets beter gevoel he! Fijn dat t goed gaat met de zwangerschap! Heerlijk hoor! Saar: haha jaja als je zwanger bent zeggen dat je man van je af moet blijven.. altijd makkelijk he! Grapje hoor. Maar vanaf 27 weken al thuis zitten, weet je dat nu al dan? Heftig! Dan moet je wel iets te doen hebben inderdaad! Wat zit er toch in de lucht?! Mijn kids zijn de hele week al ruzie aan het maken, gigantisch gewoon. Brr, niet echt gezellig bij tijd en wijle hier En helaas kunnen we ook niet naar buiten met die stortbuien.
Cocko: Ik bedoelde eigenlijk tijdens de bevalling. Nu vind ik het wel schattig, dan voelt hij aan mijn buik haha helemaal op de verkeerde plek Ik wist het toen ik 6 weken zwanger was, maar toen had ik echt de energie niet om te solliciteren en met iets nieuws te beginnen en eigenlijk heb ik er nog steeds niet die energie voor. En daarbij voordat ik dan zou beginnen ben ik 20/24 weken zwanger... In deze tijd zijn er zo'n 200 reacties per vacature en als je het eerlijk wilt doen hebben ze wel betere kandidaten. Ze zijn bezig met een grootschalige reorganisatie helaas... Ik ga wel op zoek naar een leuke hobby. Het is wel herfstachtig en bijna kerst. Net sinterklaas gehad. Ik hoor het om me heen wel meer...
Oh wat herkenbaar, die van mij is ook niet te genieten!! en tot overmaat van ramp is ze gisteren ook nog op de rand van haar bed gevallen. ontzettend veel bloed en 2 hechtingen in haar lip later was ze toch wel weer een stoere meid. gelukkig heeft ze goed geslapen en is ze vandaag weer gewoon naar de kinderopvang. (de schade lijkt mee te vallen). Samba25: Welkom terug! fijn hè dat iedereen het nu weet, hoef je nergens meer geheimzinnig over te doen. (alhoewel dat bij mij ook niet meer zou gaan met deze buikomvang, haha). En ook super dat de problemen nu wat meer opgelost zijn, financiele zorgen kan je er niet echt bij gebruiken in deze tijd. Wij hebben 16 januari de 20-weken echo, heb er zoveel zin in! (om één of andere reden maak ik me helemaal geen zorgen of het allemaal wel goed is... gek hè, dat had ik bij de 1e wel). Saar: mijn vriend mag ook echt niet aan mij komen tijdens de bevalling, ik weet nog dat hij bij de 1e even lekker mijn rug wilde gaan masseren, nou dank je de koekkoek, ik heb m toen echt even weggeduwd, haha (moet ie maar gewoon luisteren)
Oh Ellaa, dan schrik je toch wel eventjes he! Je kunt nooit direct zien wat de schade precies is als het zo hard bloedt.. Pff. Gelukkig dat ze er niet teveel onder geleden heeft, heerlijk als ze jong zijn he. Hard verdriet en even later weer vergeten. Saar: verkeerd begrepen dus.. m'n man mag best aan me komen bij de bevalling hoor, maar ik heb er amper erg in dat hij er is ben dan zo in mezelf gekeerd dat hij zich gewoon hulpeloos moet voelen volgens mij.
Hallo dames, allemaal een goed weekend gehad? Ik kwam erachter dat ik absoluut niet op kan blijven nu haha. Donderdag etentje en waren half 12 thuis en heb daar tot gisteren knallende hoofdpijn aan over gehouden haha. Nog even een vraagje. Heb sinds dit weekend best veel last van mijn onderbuik. Beetje zeurende/trekkende pijn en dan met name na diep ademhalen, niezen en plassen(niet tijdens). Is dat bandenpijn of kan ik maar beter urine inleveren...
Saar: heb je het ook als je gewoon loopt bv? Of met het gaan staan vanuit je stoel/bank? Dan zou ik zeggen dat het bandenpijn is, heb het zelf ook mega nl. Als je het niet hebt, zou ik even de vk/huisarts bellen want anders is het misschien blaasontsteking ofzo. En dan hoef je niet perse pijn te hebben met plassen dus kan je het beter laten testen.. Sterkte! Hier alles goed hoor, ben wel onwijs moe, net wat jij ook hebt Saar. Heb ook erg veel hoofdpijn, denk dat het van de moeheid komt. Maar we hebben het een en ander te verwerken dat best heftig is en lig daar lange tijd wakker van 's nachts. Maar met de beeb gaat t wel goed geloof ik, die voelde ik vanmorgen ineens zo spartelen.
Nee dan is het vast bandenpijn. Bijvoorbeeld ook met traplopen. Ik krijg ook hoofdpijn van vermoeidheid, gisteren zelfs overgegeven van de pijn (migraine-achtig). Maar met een goede nachtrust gaat het nu weer beter! Maar wat naar zeg! Dat is niet de bedoeling nachten wakker liggen. Hopelijk kunnen jullie het allemaal rustig verwerken en het een plekje geven wat het dan ook is!... Heel veel sterkte in ieder geval. Wel fijn dat je de baby dan voelt, dat is toch weer een geruststelling. Wat kan het toch raar verkeren in het leven ene moment zijn er een hoop zorgen en het andere moment voel je nieuw leven! Hier wordt'ie ook steeds drukker. Erg leuk om te voelen.
Weet je wat bij mij wel goed werkt als ik voel dat m'n banden gaan opspelen? Poosje op de stoel/bank gaan zitten met de benen omhoog! Scheelt echt! Je zou het eens kunnen proberen. En je buikspieren aanspannen, dat wil ook nog wel eens helpen. Niet handig he, als je zoiets hebt! Je voelt je soms echt zo waggelen dan.. Haha leuk dat je het al zo goed voelt zeg!! Best vroeg hoor, bij mijn eerste voelde ik het met 18 weken en dan alleen als ik heel stil op bed lag Maar het voelt geweldig he! Tsja, het leven is niet altijd gelijk in leuke dingen en minder leuke dingen. Dit is al maanden aan de gang helaas en het zal nog lange tijd duren voordat het beter gaat (als het uberhaupt beter wordt). Is gelukkig niet in ons gezin maar bij mijn broer. Het is allemaal erg heftig en we kunnen het gewoonweg niet begrijpen/plaatsje geven. Nou ja, klinkt allemaal erg vaag natuurlijk maar goed, we proberen toch ons leven te leven en op afstand mee te leven.
Zal het vanavond thuis eens proberen, maar 'tzakt ook af naarmate ik me een beetje rustig hou. Op mijn werk met de benen omhoog kan natuurlijk niet Voelt gewoon een beetje als iets wat er niet hoort, maar toch wel! Ja voelde het achteraf al sinds week 15/16, maar 't wordt nu steeds duidelijker. De ene dag nog steeds meer als de andere dag. Echte plopjes worden het nu. Inderdaad heel vroeg, maar dat zit misschien wel in de familie. 't Is altijd vervelend als er in de familie iets speelt. Begrijpelijk dat je er dan bij tijd en wijle van wakker ligt. Je geeft toch om ze en zeker als je het niet begrijpt is dat des te moeilijker. Ik hoop dat er een oplossing komt. Zijn de kids allemaal alweer wat rustiger?
Haha nee idd, op je werk kun je moeilijk met je benen omhoog gaan zitten. Gaat net wat te ver he!? Erg leuk dat je het voelt, want ik voel het wel telkens weer als een bevestiging. Ik bedoel: om de 4 weken controle, dat wil nog wel eens lang duren. Als je dan toch beweging voelt, weet je dat het nog wel goed zit. Gaat het met het eten alweer goed bij jou? "s avonds had je toch last met eten? Jaja m'n kinders zijn weer wat rustiger.. Vanmorgen wel buitenboeltje gedaan dus hebben ze heerlijk buiten gespeeld en dan raken ze wel aardig wat energie kwijt hoor! Vanmiddag hebben ze allebei twee uur geslapen, vanavond een verjaardag en dan mogen ze mee. Dus dat is wel lekker, even rust 's middags
Eten gaat nog niet erg goed, maar eet genoeg groente. Gewoon andere dingen en geen hollandse pot. Ja het voelen is een bevestiging, maar ben dan toch bang dat ik er achter kom dat het toch mijn darmen zijn haha. Ach wat maakt het uit. Das lekker om even buiten te zijn en 't is er redelijk weer voor ook. Als ze vanavond mee mogen zullen ze morgen ook wel lekker moe zijn of worden ze daar juist vervelend van?