mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha ja die onzekerheid had ik bij m'n eerste ook hoor! Maar die schopjes en plopjes worden schoppen enzo en dan weet je echt wel zeker dat het je darmen niet zijn :D

Nee ze zijn morgen niet extra vervelend ofzo, hooguit iets eerder moe maar goed, dan liggen ze er morgenavond lekker vroeg in.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Eet je dan pasta en dat soort dingen? Lijkt me wel lastig hoor, haha ik houd juist van hollandse pot. Maar goed, als je voldoende groente en vitamientjes binnen krijgt is het prima natuurlijk!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou iets eerder moe is goed toch? Lekker op tijd naar bed hebben jullie samen een lange avond:D

Ik eet pasta, wraps en ik vind stampotten ook wel lekker. Maar erg geurende groente zoals broccoli en bloemkool vind ik niet lekker.

4. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey dames,

daar ben ik ook weer... pff wat een drukte zo vlak voor kerst. (toetsweken studie komen er weer aan, allerlei kerst-etentjes, etc.)
    Cocko: vervelend zeg dat er problemen in je familie zijn. dat is nooit prettig. Gelukkig zijn je kinderen weer iets rustiger.
    Saar: Die etensgeurtjes daar had ik bij de eerste zwangerschap ook veel last van, ben toen zelfs een keer boven een bord eten in huilen uitgebarsten omdat het zo stonk, haha. Dit keer heb ik er helemaal geen last van en kan ik gelukkig alles eten. Alleen de geur van koffie vind ik echt verschrikkelijk, terwijl ik normaal echt een koffieleut ben.

Ook ik voel de baby steeds meer bewegen, zo leuk! Het word ook steeds duidelijker, echt van die trapjes nu!
    Ik heb ondertussen ook mijn eesrte zwangerschapkleding gekocht! Ben er zo blij mee, voel me nu nog zwangerder (gek hè).

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Koffie lust ik gelukkig nog steeds. Wel lekker dat je het verder nu niet hebt. Gelukkig gaat het over een maand of 5 over.

Lekker he zo'n bewegend kindje in je buik! Ik vind dat een heel fijn gevoel. Dus je hebt lekker geshopt? Betekend in ieder geval dat je goed begint te groeien, leuk!

6. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ik ben vandaag naar de vk geweest en heb een kloppend hartje gehoord! Op naar de echo morgen!

En hopen dat we binnenkort weten of het een jongen of een meisje is.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat fijn dat het allemaal goed gaat met de beeb!
    Dus jij wil het geslacht ook graag weten?
    Ik ergens ook wel maar we hebben samen besloten het niet te doen.
    Maar op de een of andere manier vind ik het heel irritant dat ik nu niet weet of er een jongen of meisje in mijn buik zit, ik weet niet waarom, misschien omdat ik het bij mijn dochter wel wist.
    Nou ja, nog even geduld zullen we maar zeggen.

Hoe gaat het verder met jullie?
    Zo te lezen voelt iedereen de beeb nu he?
    Nog niemand weet het geslacht toch? Wachten jullie tot de 20 weken echo?
    Kan niet wachten tot de 20 weken echo, even weer gluren hoor, is dan alweer 10 weken geleden dat we de kleine hebben gezien. Maar de beweging geeft wel een heel fijn gevoel hoor, toch dat je weet dat de beeb er nog is!

Hier verder alles weer wat rustiger gelukkig.
    Het zal vast allemaal wel goedkomen denk ik, we wachten het af en doen ons best om rond te komen met wat minder.
    De baby voel ik nu echt wel elke dag, het wordt ook steeds duidelijker het gevoel, het is geen gekriebel meer. Het mooiste gevoel wat er bestaat he dit, zo fijn!
    Verder heb ik onwijze zin in Filet american, rosbief en een borrel met kerst is altijd gezellig maar ja, dat slaan we dit jaar maar over, volgend jaar beter.
    Zijn jullie al een beetje eens over de namen? Wij zo'n beetje wel geloof ik, tijd zat nog natuuurlijk.
    Nou ga nog ff tv kijken en dan maar weer slapen!

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb ik ook hoor met die positiekleding, vanmiddag even wat gekocht in prenatal, moest er nu echt wel aan geloven, voelde me heerlijk tussen al die broeken met banden en voedingsbh's ;):D

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

ab1984 super dat het zo goed was. Spannend weer een echo!

Fijn gevoel he Samba de beeb voelen!

Hier gaat het met de baby allemaal goed. Maar woensdag heeft mijn man te horen gekregen dat zijn contract om bedrijfsec. redenen wordt ontbonden. Even heel heftig, maar we pakken het weer op en gaan op zoek naar een nieuwe baan voor hem! 't Komt wel weer goed alleen zo net voor kerst/vakantie voelt het wel een beetje rottig. Maar we gaan er toch wel van genieten!

Jullie ook allemaal fijne feestdagen!

10. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Dit is de echo van vanmorgen. Alles was goed, maar het was lastig op de foto te krijgen, net als de vorige echo's. Ze vond wel dat het weinig vruchtwater heeft, maar geen zorgen, want de orgaantjes werkte goed en het heeft voldoende bewegingsruimte. Ik mag over 2 weken terug komen, om te kijken of het vruchtwaterpijl is gestegen ;)

Fijne kerst allemaal!

11. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey Ab1984, fijn dat je het hartje hebt gehoord en dat de cho goed was, wel fijn dat ze het vruchtwater even in de gaten gaan houden.

Samba, leuk he dat gespartel! mijn vriend heeft het gisteren ook voor het eerst aan de buitenkant kunnen voelen, hij was zoo blij ;)Wij hebben uiteindelijk ook besloten dat we wel willen weten wat het word. ik ben gewoon te nieuwsgierig! we wachten wel gewoon tot de 20 weken echo hoor, die hebben we 16 januari, dus dat valt nog wel mee hoe lang we moeten wachten.
    namen zijn we echt nog niet helemaal uit. Meisjesnaam hebben we wel een hele leuke, maar een jongensnaam, pffff zoo moeilijk. Maar goed, we hebben nog even en misschien blijkt straks wel dat het een meisje is, dan hoeven we ons helemaal geen zorgen meer te maken. (over de naam dan)

Saar: he bah, net voor kerst zo'n bericht krijgen, dat is balen zeg! Heeft hij nog een beetje uitzicht op een nieuwe baan in zijn werkgebied?

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden

Hoe gaat het hier?
    Lekker rustig zeg hahahaha.
    Hoe waren jullie kerstdagen?
    Hier erg gezellig geweest, 1e kerstdag familiie te eten gehad en 2e kerstdag naar mijn schoonouders en savonds had ik avonddienst.
    Was erg leuk, op naar volgend jaar!
    Heb een afspraak gemaakt voor een 3d echo, met 26 weken, heb ik bij mijn dochter ook gedaan, super supermooi en ik vind het wel zo leuk om het bij allebei te hebben. Ik krijg het cadeau van mijn pa, lief toch? Het is toch best duur! Doen jullie dit ook?
    Verder heb ik me opgegeven voor een borstvoedingsbijeenkomst, leek me ook wel handig om alvast wat info te hebben van te voren.
    Vandaag even lekker naar het bos en misschien even naar ikea.
    Een fijne dag allemaal!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben ondanks alles best fijne feestdagen gehad! Maar niet echt een kerstgevoel maar ach. Mijn man werkt in de bouw op kantoor maar is jong en heeft relatief veel ervaring. We hebben nu 3 sollicitaties de deur uit geloof ik terwijl het bouwvak is. We zijn best positief over dat het wel goed gaat komen. Het is alleen zo onzeker. Inkopen doen voor de baby hebben we even op een heel laag pitje gezet! Maar zodra mijn man weer werk heeft kunnen we los:cool:

Ab1984: spannend of het vruchtwater inderdaad meer wordt, maar ik vraag me toch af hoe ze dat nou weer kunnen zien:(

Ellaa: moeilijk die namen ja, maar wij hebben voor beide een naam(willen het geslacht ook niet weten). Kan nog wel wat veranderen in de naam, maar deze 2 vinden we allebei heel mooi. Willen jullie vernoemen of niet?

Samba25: Inderdaad rustig, maar iedereen zal wel druk bezig zijn vakantie te vieren! Zo'n borstvoedingsbijeenkomst is ook wel fijn denk ik ja! Ik weet nog helemaal niet wat ik ga doen (ook financieel even kijken).

Fijne vakantie allemaal!

14. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    @Saar, ik hoop dat je man weer snel aan het werk kan. Want die onzekerheid kun je nu niet gebruiken.

Je zag bij mij op de echo niet veel zwart om het kindje heen in eerste instantie, maar toen ze vanaf een andere kant keek, was het wel voldoende. Ik denk zelf dat het ook gewoon te maken heeft, met het feit dat het kindje er verborgen zit. Dat is bij mij al de hele tijd. En op het moment van de echo waren de maag en de blaas helemaal vol. Zodra het dat weer uitplast, schijnt het vruchtwater weer meer te zijn. Ik heb niet te veel op internet gezocht, maar dat heb ik wel gelezen. En ondanks dat het weggestopt zit en ik niet veel vruchtwater heb, heb ik al een flinke buik voor 13 weken. Dus ik probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal,

Tsjonge Ab1984: is best wel spannend dan hoe het met het vruchtwater gaat. Wel wijs van je dat je niet al te veel kijkt op internet, je wordt er soms plat mee gegooid aan info! Afwachten is toch het enige wat je kunt doen.

Saar: pff valt niet mee allemaal hoor, ineens ontslag! Goed dat jullie zo positief zijn, dan is de wereld niet gelijk zo zwart om je heen!
    Hopelijk vindt hij snel een andere baan! Zou wel fijn zijn he!

Samba25: nee wij doen geen 3d echo, maar kan me voorstellen dat het wel heel erg leuk is! en helemaal als het betaald wordt voor je :D

Ellaa: namen, hou alsjeblieft op! wij weten het gewoon niet! als je nog tips hebt, haha.. we willen ook niet weten of het een jongen/meisje wordt dus moeten we ook nog 2 namen verzinnen. Maar goed, bij onze eerste deden we er ook 8 maanden over voordat we haar naam wisten. Dus het zal vast wel goed komen!

Hier niets bijzonders gebeurd gelukkig, leuke kerst gehad en nu heeft manlief nog vakantie dus zijn lekker bezig o.a. de zolder opruimen ;)

Fijne vakantie nog en tot sprekens weer!

16. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey allemaal,

Hier ook een goede kerst gehad, lekker veel gegeten (je ziet het nu toch niet :p). en gezellig gehad met beide families.

Wij gaan denk ik ook geen 3d echo doen, vind het toch een klein beetje zonde van mn geld (maar als ik het kado zou krijgen dan zou ik het ook wel weten, haha).

en tja, namen blijft nog steeds lastig, vind ik een naam leuk, dan vind hij er niks aan, en andersom, bah.... gelukkig hebben we idd nog eventjes, bij de eerste wisten we het ook een paar weekjes van tevoren pas zeker.

Iedereen een goede en fijne jaarwisseling!!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Allemaal de beste wensen voor 2012. Hopelijk met allemaal gezonde babietjes!

Hier is de rust weer redelijk terug, nu weer fijn aan het werk:(
    Merk dat ik in mijn lichaam wel even een optater heb gehad maar dat trekt wel weer langzaam bij! We hebben fijne vakantiedagen gehad en hard gesolliciteerd!
    Volgende week naar de verloskundige en de 20 weken echo! Heb ik echt zin in!
    Vinden jullie ook dat het hard gaat nu? De weken vliegen.

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ook jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Helaas hebben wij geen leuk oud&nieuw gehad, en de zorgen stapelen zich alleen maar op. Mijn broer heeft van iedereen en alles afscheid genomen en we kunnen het niet begrijpen en geloven. Het is zo moeilijk, net alsof hij niet meer leeft. Dit is niet de plaats om er over te praten maar het is fijn om tegen mensen te zeggen die je niet kent (klinkt raar maar iedereen is zo nieuwsgierig in de omgeving dat je niet het juiste medeleven krijgt). Dus zijn jullie nu eventjes de dupe ...

Saar: jaja bijna de 20 weken echo, zo spannend!! Echt heel leuk en net wat je zegt, het gaat ontzettend hard! Maar dat is alleen maar fijn toch!

Heb je al reacties gekregen op de sollicitaties? Of dat nog niet ivm kerst en oud&nieuw?

Hopelijk komt het snel allemaal weer goed bij jullie!

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ah joh cocko. Wat een nare situatie! Begrijpelijk dat het soms prettiger is om hier van je af te schrijven dan het tegen bekenden te zeggen. Heel veel sterkte! Kun je het lichamelijk een beetje aan?

Het is deze week nog bouwvak, maar hopen toch de eerste reacties aan het einde van deze week/begin volgende week te krijgen(ook veel soll. bij detacheringsbureaus). We houden de moed erin, 't is niet het ergste wat je kan overkomen!

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Nog de beste wensen!

Jeetje Cocko, wat een vervelende situatie zeg. En heel begrijpelijk hoor dat je het even van je af wil schrijven. Sterkte!

En Saar, hopelijk vinden jullie snel iets nieuws. Succes

Hier was oud en nieuw leuk, gezellig feest gevierd.
    Helaas gisteren wel een heel vervelende brief gekregen van mijn vader waar ik nooit contact mee heb gehad, zo oneerlijk. Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.

qua zwangerschap gaat het heel goed, er zit echt een hele enthousiasteling in mijn buik, haha. Heb de laatste paar dagen wel wat last van mijn rug, maar volgende week begin ik met zwangerschapsfitness obv een fysiotherapeut. dus hopelijk heeft die wat tips waarmee het wat beter gaat. Merk dat mijn houding echt aan het veranderen is door die dikke buik.

Nog heel eventjes wachten idd en dan de 20 weken echo. Zo leuk om weer even te mogen kijken!

Deel Deze Pagina