mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha Saar.. mijn man is van '74.. Dus krijg af en toe wel opmerkingen hoor.. maar goed, zowel hij als ik konden toen de ware gewoon niet vinden. :)

Trouwens, balen dat je man nu vrijdag pas iets hoort van die sollicitatie. Leef je zo toe naar de maandag en dan ineens wordt het vrijdag voordat er weer wat vernomen wordt. Pff.
    Morgen heb je weer een leuke dag, alleen moet je vroeg op!

Ellaa, speelt jouw dochtertje ook met die hama kraaltjes?? Whaa wat een ramp zeg, heel het huis hangt vol met die kraaltjes! :D

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    En Saar, hoe was het?? Ben erg benieuwd! Hoop dat alles goed is met jou en je kindje!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou is nog niet super oud toch? Zit gewoon leeftijdsverschilletje in maar ja als dit de ware nou is dan had ik hem ook niet laten lopen;)

Alles was goed bij de vk. Ben nu in een maand tijd nog geen kilo aangekomen. Nu in totaal 6 kilo erbij. Aardig netjes vind ik zelf! Hartje was weer goed te horen en hij blijf eindelijk eens liggen waar'ie lag. Ze zijn tevreden.

Mijn man staat alweer op't ijs haha. Ik ben lekker warm binnen.

We hebben nu boeken voor geboortekaartjes liggen en hebben al een hele leuk gezien! Is mooi op tijd, maar we hebben er nu tijd voor! En de saus voor de babykamer is in huis! Heb er nu wel echt zin in!

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Fijn dat alles goed is!! Zo, dat is netjes zeg, 6kg in al die tijd. En lekker dat het kindje nou bleef liggen, is wel net zo handig he!

Oh gaaf he, geboortekaartje uitzoeken. Wij zijn nogal kieskeurig maar als ik dan bij de vk kijk wat er hangt, vind ik ze allemaal leuk..
    En weet je ook al welke kant van het kamertje je gaat sausen?

Brr je man alweer op het ijs, moet er niet aan denken! Vind het veel te koud! Jij dus ook..
    Ben een rimpeljurkje aan het maken voor m'n dochtertje, pff wat een klus. Maar dat is een heerlijke bezigheid als de kindjes lief aan het spelen zijn, man van huis is, en ik geen huish werk heb! Even niks bijzonders doen en je gedachten lekker laten gaan..

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja de wand van de commode. Ben heel benieuwd!

Hihi wij vinden heeeel veel kaartjes niet leuk. Maar deze op zich wel. Vind de drukkosten wel gigantisch, maar dat was met de trouwkaarten ook al zo (100 euro).

Wat leuk zelf kleren maken. Knap hoor! Ik kan niet zo goed met de naaimachine overweg enzo.

Moest jij nou morgen?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hebben wij ook hoor, met de kaartjes. Wij komen altijd op oud hollands of klassiek uit.. de rest vind ik voor onszelf te schreeuwerig zeg maar.. Terwijl ik ze wel leuk vind als ik ze zo zie hoor. Maar ja, kaartje is toch persoonlijk iets.

Oke leuk, die wand van de commode, heb je veel plezier van denk ik! Gaaf hoor, nou komt het steeds dichterbij!

Ja ik moet morgenavond half 7, duurt nog wel even dus.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja idd. Heel persoonlijk! Maar goed ik denk dat we er wel uitkomen!
    Dan nog een leuk gedichtje erop!

Ja als de saus gebeurt is krijgt de babykamer een beetje vorm! Wel leuk al kan ik me niet voorstellen dat er straks zo'n klein wurmpje in ligt... Heel bijzonder!

Dat is dan nog even wachten ja. Ben je benieuwd of je een beetje op schema ligt?

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ga je zelf een gedichtje verzinnen of kies je een bestaand gedichtje?
    Erg leuk allemaal!

Ben wel benieuwd hoeveel ik aangekomen ben in 4 weken ja, en verder wat ze van het kindje vinden.. maar ligt eraan welke vk ik heb hoor, de een heeft veel meer ervaring dan de ander.

9. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hey Ellaa, leuk nog meer jonge moeders :D mijn vriend is uit '81 dus ook iets ouder inderdaad. Maar ik wilde net als saar altijd al vroeg moeder worden dus dat komt goed uit :)

Cocko, leuk dat we zelfde datum zijn uitgerekend! Race wie er eerst is ? ;) haha

Bij de vk ben ik nog geen een keer gewogen... maar volgens mijn eigen weegschaal ben ik nu 5 kg aangekomen (23 weken)... is dat normaal of veel?
    heb wel tehoren gekregen dat ik hoogdraag, dus vandaar dat mn buik al zo goed te zien is :D

Super leuk om te lezen hoe jullie allemaal je voorbereiden, met babykamer/kaartjes etc. Over de kaartjes had ik nog helemaal niet nagedacht! Hebben jullie ook foto's van de babykamer? Vind ik zo leuk om te zien hoe anderen dat doen!

Saar, ik heb niet alles terug gelezen, maar begrijp ik het goed dat je man aan het solliciteren is? Spannend zeg!

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha Bailey, oke kijken wie er het eerst bevalt :p Nee hoor, wees maar blij als alles goed gaat en dat je op tijd bevalt en dat het kindje gezond en levend ter wereld komt! Toch?

Nog nooit gewogen bij de vk?? Huh? Waarom doen ze dat niet?
    Nou, volgens mijn eigen weegschaal ben ik nu bijna 7 kg aangekomen :p Dus 5 kg is netjes hoor!

Ik heb wel een foto van het kamertje, maar de lichtinval is niet juist.. als je daar door heen kunt kijken.. zie hieronder dan

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een lief kamertje cocko! Erg leuk! Hihi ik zou me niet wagen aan een wedstrijdje met cocko.. 't Is toch het mooiste als het even blijft zitten. Ik ga maar uit van de volle 42 weken kan het altijd meevallen.

Bailey: zowel mijn man als ik ben werkloos. Nu wil niemand mij hebben, maar mijn man is vol aan het solliciteren (en schaatsen haha).

Ik ben wel iets zelf aan het bedenken, maar vind het nogal lastig. We hebben nu de namen en die hebben beide een betekenis, dus misschien ga ik daar wat mee doen. Anders gewoon een mooi gedichtje van internet of een stukje uit een christelijk liedje!

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Super lief kamertje!! Daar zal babytje zich vast snel thuis en welkom voelen :)
    En je hebt gelijk hoor, ik wil alleen maar dat baby gezond en niet veel te vroeg ter wereld komt. Ik heb geen idee waarom ze niet wegen bij mijn VK, ik weet wel dat één van de VKs het niet belangrijk vindt hoeveel je aankomt. Ik vroeg namelijk er een keer na en toen zei ze dat ik me daar helemaal niet mee bezig moet houden en dat iedereen toch op een ander tempo/andere hoeveelheid aankomt... Maar ja ik ben soms toch wel benieuwd.

Saar, wanneer je met een ronde buik komt solliciteren zal inderdaad wat lastiger zijn hihi, maar dan kan je wel je volledig richten op je zwangerschap nu en das ook wel weer fijn toch?! Misschien kunnen we een nieuw TV programma lanceren: Solliciteren on Ice, dan wordt je man vast de winnaar!

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey cocko, leuk kamertje hoor. En wat gaaf dat je zelf kleertjes maakt! dat zou ik ook wel willen kunnen!

Ik kom net bij de verloskundige vandaan en alles was weer goed. Die van mij wilde uiteraard niet stilliggen haha, zag de voetjes gewoon uit de buik komen ;) zo grappig.
    Ik was tot nu toe nog niet zoveel aangekomen, maar in de laatste 4 weken dus ineens 4 kilo. zit nu in totaal op 5,5 kilo, dus erg netjes. (Bailey, 5 kilo is echt niet veel hoor!).

Wij hebben het kamertje nog niet af, maar zodra het klaar is zal ik er een fotootje opzetten! Oh en Bailey, ik draag ook heel hoog, wel fijn met hoeveelheid toiletbezoekjes hè :p. Heb je een fotootje van je buik? (een stukje terug staan onze buikfoto's, weet niet of je die al had gezien?)

Saar, wel fijn dat je nu wat tijd hebt om wat dingen uit te zoeken. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te verven, kaartjes uit te zoeken, babyspulletjes te wassen etc... kan je hier ook niet even komen helpen? :p

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn dat alles goed was bij de vk. Ach 5,5 kilo ik win het van je, maar je bent nog geen 24-5 weken he?!

Haha ja hoor geef je adres maar. Vanaf 27 weken ben ik helemaal thuis kan wel wat afleiding gebruiken;)

De saus zit er voor de eerste keer op. Wel fel, maar goed nog een keer en dan de meubeltjes erin! Ben wel benieuwd!

Ik ben net naar een informatiebijeenkomst geweest van het UWV (verplicht) en die zeiden ook we kunnen je niet vrijstellen van de soll. plicht, maar goed ga maar lekker genieten en doe je sollicitaties gewoon via de mail. Met andere woorden niet te moeilijk doen.

Heb er nog 2 foto's bijgedaan van mijn buik met 24 weken + 1 dag! Altijd leuk haha. 't Gaat hard nu!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even off topic. Mijn man heeft maandag tweede gesprek. Hij zou pas morgen wat horen en ze belden net. Spannend!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa; fijn dat alles goed was bij de vk! Toch weer een geruststelling he! Maar ja, je voelt gelukkig goed het getrappel dus dat scheelt al heel veel!
    Dus nu lag je kindje ook lekker te buitelen, haha die zal denken: blijf van m'n moeders buik af zeg..

Saar: wat is jouw buik gegroeid zeg! Wouw! Erg leuk om te zien.
    Wat spannend dat je man op 2e gesprek mag! Hopen dat het wat wordt! Fijn dat ze vandaag al belden, is toch positief!!
    Vind je de kleur wel mooi dan op het muurtje of moet je erg aan wennen? Tis natuurlijk wel iets totaal anders. Maar denk dat het erg leuk is!

Bailey: nou hopen maar dat het lekker blijft zitten. En met mij moet je geen wedstrijdje doen want dan win ik hoogstwaarschijnlijk wel hoor :p (als het gaat om wie het eerst bevalt dan) Mijn kindjes blijven niet tot de 40 weken zitten nl..

Ego: Heb vandaag mega pijn in m'n buik, kan niet eens rechtop lopen. Vanmorgen de bijkeuken helemaal gedaan en denk dat dat teveel is geweest :( Kan niet lopen, niet tillen, noppes. Bleh zeg. Gelukkig vanavond naar de vk, maar even aankaarten dan. M'n pa is nu boodschappen voor me aan het doen, dat is wel handig!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja vond ik ook die buik! Mooi rond is'ie ook geworden! Ik vind de kleur wel leuk hoor maar van wit naar groen is toch wel even dat je denkt....

Wat vervelend die pijn. Even onder de warme douche misschien? Hopen dat de vk het weet vanavond.. ennuh lekker met de beentjes omhoog!

18. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Saar: mooi hoor die buik, is idd weer flink gegroeid! En ook fijn zeg dat je man voor een 2e gesprek mag komen! weet je of er meer mensen zijn uitgenodigd voor dat 2e gesprek? of is hij de enige?.
    die 6 kilo ga ik wel inhalen denk ik met 24-5 weken. zit nu precies op 23. haha

Ik ben benieuwd naar je kamertje! De kleur valt altijd mee als er straks meubeltjes instaan hoor. dan komt het niet meer zo op je af.

cocko, wat vervelend zeg da je daar zo'n last van hebt! moet je toch maar proberen meer rust te nemen (ja ik weet het, dat is moeilijk).

hier mijn buik nu:

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw jij bent ook alweer behoorlijk gegroeid! Mooi hoor zo recht naar voren.
    Ik denk inderdaad dat de kleur mee gaat vallen haha!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Mooie buik Ellaa!! :)

Deel Deze Pagina