mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

en cocko? Hoe was het bij de vk? En hoe is het met je buik?

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Wow mooie buiken zeg!! Als ik dat zo zie den ik wow die zijn veel groter, maar als ik naar beneden kijk besef ik pfoei zoveel verschilt het juist helemaal niet hahah. Toch anders om het bij een ander te zien. ik maak binnenkort ook even foto en dan zet ik m er op :)

Cocko, wat balen dat je zo'n pijn hebt! Wat zei de vk? Hoe weet je dat jouw kindje niet blijft zitten? Of bedoel je bij vorige zwangerschap?

Saar, goed nieuws van tweede gesprek joh! Jij doet de babykamer dus groen? mooi! Hebben wij ook nog even over gedacht want is zo'n lekker frisse kleur. Maar we gaan uiteindelijk toch voor beige wit en grijs.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goedemorgen allemaal,

Met het kindje is alles goed, was lekker druk bezig. Moet alleen rustig aan gaan doen, zal dus hulp moeten inschakelen. En ze wil dat ik naar de fysio ga maar daar ga ik nog even over denken.

Bailey: onze andere 2 kindjes waren klein bij de geboorte en ben daarom eerder ingeleid. Heb dus nooit 40 weken een kindje bij me gedragen maar goed, misschien bij deze wel want tot op heden is het een groter kind dan gemiddelde.

Fijne dag!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn dat alles goed was. Vervelend dat rustig aan doen, maar wel belangrijk voor jou en je kindje! Heb je mensen in je omgeving die je kunnen en willen helpen? Of je man? En fysio heb je er sowieso iets op tegen of ... Hopen dat je in ieder geval door wat rust te nemen minder last krijgt!

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Bah rustig aan doen is saai! Maar als het beter is voor je en kindje dan zit er niks anders op helaas.. Nou hopen dan dat deze de volle 40 weken lekker kan blijven zitten.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: heb niks tegen fysio hoor maar bij m'n 2e zwangerschap ben ik ook bij de fysio geweest en hebben ze met tape gewerkt ter verlichting van m'n banden/bekken. Dat hielp wel iets maar niet veel. Maar er gaan zoveel sessies aan vooraf voordat ze zoiets doen, en daar houd ik niet zo van. Al die cententrekkerij... Snap je? Heb wel besloten om haar te bellen en te zeggen dat ik hetzelfde heb als bij de vorige zwangerschap en of ze die tape op wil plakken en uitleggen hoe het moet. Dan kunnen we dat zelf thuis doen. Maar oefeningen enzo, die doe ik thuis ook en houd overal rekening mee met bewegingen dus ze hebben niets meer toe te voegen.

Maar goed, ik ben soms ook iets te eigenwijs (sssssst niet verder vertellen hoor haha).

Is je man zich al aan het voorbereiden op het sollicitatiegesprek? Spannend hoor! En jij gaat gewoon mails sturen met sollicitaties? Dat had ik toch ergens gelezen dacht ik..? Je bent idd wel verplicht tot solliciteren maar ja, met een dikke buik kom je nergens aan de bak.. Als je maar bewijs hebt dat je wel gesolliciteerd hebt, daar gaat het toch om?

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh is dat het enige wat de fysio doet? En bekkentherapie dan ik zag dat ze bij ons bij de fysio speciaal hebben voor zwangere vrouwen maar wat dat is.... Snap wel als dat het enige is wat ze doen dat het jammer is van het geld!

Ik ben ook wel een beetje eigenwijs. Iemand anders moet tegen me zeggen dat ik rustiger aan moet doen haha. Maar ik doe het nu ook wel en merk echt een groot verschil in mijn rug.!

Nou 't is maandag pas en hij ging zich maandag voorbereiden. Ik moet gewoon voldoen aan de sollicitatieplicht... Ik ga gewoon via de computer solliciteren inderdaad!

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Is dat tapen hetzelfde wat ze weleens doen als je een sportblessure hebt? Dat lijkt me ook wel wat, want de fysio zie ik net als jij ook niet zo zitten omdat ik de meeste oefeningen al thuis en tijdens sporten doe en er verder niet veel "nieuws" gebeurt... sterkte alvast!

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja ze tapen blauwe tape op bepaalde plaatsen van je benen/billen/rug, waar spieren lopen die dan verlicht worden door die tape. Daardoor ga je andere spieren meer gebruiken en komt alles beter tot z'n recht. In het begin hielp het wel hoor, maar later wordt dat effect toch minder. Dat doet de bekkenfysio hier dus daarom zie ik zowiezo het nut van gewone fysio niet in zeg maar.

Oke, nou afwachten tot maandag dan maar! Spannend, hoop dat het goed gaat.

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier een foto van mijn buik, hmm lang niet zo dik volgens mij dan de andere buikjes (of komt dat omdat het van jezelf is en je er dus aan gewend bent??)

Ik was van de week met de oudste foto's aan het kijken van haar geboorte; ze kon niet geloven dat ze zoooo klein was! Grappig he.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou vind het een prachtige buik! Echt een mooi rond bolletje. En volgens mij ligt het er ook maar net aan welke kleren je aan hebt en vanuit welke hoek je de foto maakt. En met jou rug is een iets kleiner formaat toch ook niet erg...;)

Wat schattig. Wel leuk dat ze nu het opgroeien van een broertje of zusje kan zien!

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    mooooi!! leuke outfit ook, maar dat terzijde :)

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt hoor.. :)
    Bijgaand een fotootje die ik echt prachtig vind, die is van ons meisje toen ze net geboren was. Kun je zien hoe klein ze was in vergelijking met de hand. (haha is niet helemaal op de juiste plaats hier maar misschien vinden jullie het leuk..)

Ellaa: heb jij ook een foto van je dochtertje net na de geboorte die je echt mooi/uniek/leuk vindt?

In ieder geval allemaal een goed weekend toegewenst!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ziet er heel klein uit. En een mooi kindje! Mag je met recht trots op zijn!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    OMG! Misschien zijn het de hormonen maar ik word er helemaal weekjes van, wat een prachtig schatje! Klein maar fijn is hier wel op zn plaats

16. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oke bij dezen :) Morgen 24 weken

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mooi buikje hoor Bailey!

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Mooi buikje Bailey!! Heerlijk!

Hoe was jullie weekend? Nog iets leuks gedaan of lekker rustig aan gedaan?

En hebben jullie trouwens nog de muur nog een keertje gedaan Saar, of moet dat nog gebeuren?

Vanmiddag ga ik naar de fysio, pijn is niet te harden. Dus afwachten maar.
    Kreeg gisteren te horen dat ik net een eend was, ;)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb met name rustig aan gedaan en vroeg naar bed. Na vandaag nog 6 dagen werken en ben echt helemaal af/moe! Echt de laatste loodjes zeg maar.

De muur is af en de meubeltjes in mekaar! Heeeeeel leuk. Was een verrassing vrijdag voor me!

Wat vervelend die pijn zeg! Wordt je zeker ook wel giga moe van. Hopen dat ze het wat kan verlichten... En als je pijn hebt ga je ook lopen waggelen...

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Ik ben even een paar daagjes weggeweest en jullie hebben weer lekker bijgekletst, haha.
    Cocko; wat vervelend van die pijn zeg, bah. hopelijk kan de fysio toch nog iets voor je betekenen.
    Saar: wat leuk dat het kamertje nu bijna af is! Ik kan eigenlijk ook niet wachten met schilderen enzo, maar heb helaas nog geen tijd voor.

Bailey en cocko, mooie buiken hoor! Ik heb wel het idee dat ik veels te dik ben, als ik jullie zo zie. straks komt er bij mij echt een dikzak uit. moet er niet aan denken... (de bevalling dan hè).

En cocko, wat een klein scheetje was jouw meisje! prachtig! die van ons is echt nooit zo klein geweest. zal binnenkort wel even een fotootje erop zetten. Echt leuk om jouw meisje ook te zien!

Hier gaat alles nog steeds goed. krijg wel steeds meer last van maagzuur, maar ach, als dat het enige is.
    mijn schoonzus is over een paar daagjes uitgerekend, dus dat is nu wel spannend. (en leuk!) ben zo benieuwd.

Deel Deze Pagina