mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Hoe was het gisteren?

2. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ellaa, ik heb veel aan jou en je familie gedacht gisteren, ik hoop dat het een beetje met je gaat.

Saar, wat een rare situatie met dat bedrijf van je man! Dat klinkt niet ect professioneel van hun kant.

Cocko, jammer dat je de band met inleveren! Wel goed om te horen dat het wel wat werkt, hopelijk vind je er snel één via mp.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: hoe is het gegaan zaterdag? Erg verdrietig en moeilijk zeker!

Bailey: hoe gaat t met de keelontsteking?

Saar: je man gaat nu weer gewoon verder solliciteren??
    En nog maar een paar daagjes werken! Dan heerlijk verlof!

Ego: band moet ik donderdag terug brengen, dan heb ik die fysio weer. Heb inmiddels een band via mp gevonden alleen kreeg ik nu bericht dat het geld er nog niet op stond terwijl dat allang overgemaakt is ;) Heb ik weer hoor...

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Oh wat vervelend dat soort dingen. Heeft soms te maken met verschillende banken dat het soms wel 3 werkdagen kan duren. Waarom dat nou weer nodig is snap ik ook niet. Hopelijk is'ie er voor donderdag!

Ego: Ja hij gaat maar weer verder. Zijn weinig concrete vacatures bouwbedrijven laten het echt via de detacheringsbureaus lopen. Dus met name contacten warm houden. Hier van de spanning en stress en slechte houding last van mijn rug. Met name hoog. Eigen schuld dikke bult zou ik zo zeggen, maar vervelend is het wel.. Nog 3 dagen werken inderdaad. Kijk uit naar woensdagmiddag!

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat vervelend zeg, dat je zo'n last van je rug hebt! En als je onder een heerlijke warme douche gaat, met heerlijke ontspannende douche olie en daarna je man jou even masseert? (whaha wat klinkt dat zeg..)
    Ken het probleem wel hoor, tis echt niet handig als je zo'n pijn in je rug hebt. Kun je wel goed slapen??

Ego: gisteravond lag ik in bed en kreeg toch mega rugpijn, beetje bij m'n zij richting rug. Leken wel weeen! Schrok me wezenloos, heeft uurtje geduurd en toen zakte het weer af. Brr, had de schrik goed te pakken.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou dat zal zeker schrikken zijn geweest zeg! Misschien nog groeipijn??? Kindje moet voor het mooie toch nog minimaal 5 weken blijven zitten denk ik zo... Met jou bekken/rug kan ik me voorstellen dat 10-12 weken prima is maar het dan ook wel mag komen;)

Ik slaap best redelijk op mijn zij met een kussen tussen mijn benen en een kussen waar ik tegenaan leun. Elke nacht een nachtelijke wandeling naar de wc. Warme douche+massage helpen wel even, maar ik zal het gewoon even moeten uitzitten. Lekker in beweging blijven dat helpt natuurlijk ook en goed op mijn houding letten. Hoop dat het met een paar dagen wat afzakt. Slik trouwens 3 keer daags 1 paracetemol om me wat te ontspannen. Merk dat dat ook al verschil maakt. Ik hoop dat ik me vanaf donderdag wat meer kan ontspannen.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Pff nou vind het best heftig klinken hoor! Hoop wel dat je dan inderdaad vanaf een donderdag kunt ontspannen! Maar het werk valt in ieder geval wel van je af.. Nu nog je man een baan, en dan weer een zorg minder. Zo zie je wat stress/spanning met een lichaam kan doen he! Sta ik soms versteld van.

Ja weet niet wat het was, maar had het idee dat ik lag te bevallen destijds van m'n eerste haha. Ach maakt niet uit, nu gaat het wel weer. Ik hoop inderdaad wel dat het kindje nog even blijft zitten! Heb zaterdag wel alle babykleertjes gewassen, de kast opgeruimd en schoongemaakt (het was een soort opslagkast geworden nl omdat we de spullen niet kwijt konden en dan is zo'n babykast wel erg handig :p). Maar als je dan al die kleine kleertjes ziet, maatje 44/50, dan denk je wel: zou het weer zo'n kleine uk worden??? Je kunt het amper opvouwen, zo klein zijn die shirtjes/broekjes!

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja stress doet echt heel veel. Normaal kom ik er ook altijd van aan;). Maar 't zal wel loslopen met mijn rug en anders ga ik gewoon even naar mensendieck of fysio.

Je bent er mooi op tijd bij met je kleertjes wassen, maar goed als je naar je vorige zwangerschappen kijkt mag het nu ook wel. Schattig he die kleine kleertjes. Ik heb pas de kleertjes voor de fun in de kast gehangen. Heel schattig die maatje 50 kleertjes.
    Een klein vestje enzo. Maatje 44 is nog mini-er. Is niet voor te stellen dat er straks zo'n klein mensje uit onze buiken komen.

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Hier gaat het weer iets beter. Heb het een plekje kunnen geven, ook al blijft het natuurlijk moeilijk. De begrafenis was heel verdrietig, maar ook heel mooi. Mijn dochtertje is ook mee geweest, dat wilde ze zelf heel graag. Ze was voor ons, maar ook voor mijn zwager en schoonzus echt een troost. Ik ben heel trots op haar!

Nou, bij jullie gaat het ook allemaal niet soepeltjes lees ik. Wat vervelend al die kwaaltjes.
    Cocko: zal zeker schrikken zijn geweest zeg. Wat zei de vk ervan?
    Saar: Ook vervelend van je rug zeg. Hopelijk gaat het snel weer iets beter.

ego: Met mij gaat het lichamelijk nog steeds supergoed. gisteren weer een kwartier hardgelopen. Ben er toch wel trots op dat ik dat nog steeds kan zonder pijntjes enzo. Krijg wel steeds meer last van maagzuur, dat is wel vervelend. Maar rennies werken gelukkig goed bij mij, dus die heb ik altijd bij me.
    We zijn gisteren druk aan het schilderen geweest in de babykamer. één wand is nu grijs en de rest wit. Nu moet ik er nog een mooie schildering op maken en het ledikantje gaan we nog wit schilderen.
    Kleertjes ben ik nog niet zo mee bezig geweest, die liggen nog steeds ergens op zolder, haha. Ik heb natuurlijk wel al wat nieuws in de winkel gekocht. Ik kan die schattige mini kleertjes echt niet laten liggen :p.

10. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat ze zo'n troost kon zijn en je het al een beetje een plekje hebt kunnen geven.
    Ook fijn dat je nog kan hartlopen, kan je even je hoofd leegrennen.

Cocko weet je al wat het was? ik zo me echt kapot geschrokken zijn!

Saar, nog 1 dagje :D daarna beetje ontspannen hoor!

Ego, hier gaat alles prima. Mijn keelontsteking zit er bijna op. Ben ook al weer wezen werken en sporten.
    Hoeveel sporten jullie eigenlijk nog? Ik begin wel te merken dat alles iets pittiger wordt maar red nog wel 3,5 uur per week. Na de zwagerschap de draad maar weer echt oppakken hihi

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Inderdaad fijn dat je dochtertje zo tot steun is geweest en hopelijk ook mag blijven voor hen en jou! Mag je inderdaad heel trots op zijn. Voor een kind is het misschien haast nog simpeler soms, konden wij soms maar denken als een kind! Fijn dat hardlopen goed gaat! lekker hoor en knap dat je dat volhoud met je buik! Gelukkig helpen de rennies wat voor de maagzuur. Bah zeg das ook vervelend.
    Heerlijk dat het kamertje zo lekker opschiet! Lekker genieten van de voorbereidingen!

Bailey: Fijn dat het beter gaat met je keelonsteking. Werd tijd zeg!

Ik sporte helemaal niet, alleen elke week 1 a 2 keer wandelen in het bos/heide. Was van plan nu ik bijna vrij ben wekelijks te gaan zwemmen, maar pas niet meer in mijn bikini's. Ik maar volhouden dat mijn borsten niet groter zijn geworden:cool: Dus we houden het voorlopig maar op wandelen. Vind een badpak aanschaffen een beetje jammer van het geld aangezien ik een grote cup heb. Dus denk ik niet dat het er ook leuk uitziet. Vanmiddag heb ik een afscheidsborrel in mijn team en morgenochtend nog wat rommelen en dan mijn spullen inleveren op de hoofdlocatie en dan is't klaar! Ben er echt aan toe!

12. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Bedankt allemaal voor julie medeleven. Erg fijn als je je verhaal ergens kwijt kan.

Bailey: pff die keelontsteking heeft lang geduurd zeg! Hopelijk heb je het nu echt gehad. en wat goed dat je nog zoveel tijd aan sport besteed! Wat doe je precies? Ik ga 1x in de week naar zwangerschapsfitness (cardio en spieren) en af en toe loop ik nog een rondje hard in de buurt. wel fiets iki ook altijd, maar 2,5 uur per week dat haal ik niet hoor.

Saar: fijn dat het er op zit met werken. hopelijk kan je nu je rust pakken die je volgens mij hard nodig hebt! En tja, dat zwemmen, kan me voorstellen dat je geen nieuw badpak gaat kopen.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: wat knap zeg! Kan me voorstellen dat je trots op haar bent! Bewonderenswaardig gewoon. Fijn dat je door zo'n klein mensje steun kunt krijgen he, vind dat altijd zo wonderlijk. Ook goed dat je het een plekje hebt kunnen geven al zullen je gedachten heus wel terug gaan naar deze tijd als jouw tijd voor bevallen is gekomen. (en eerder en later natuurlijk ook maar toch, rond de bevalling zal het best even op je af komen!)

Bailey: fijn dat de keelontsteking bijna over is. Heeft idd wel erg lang geduurd hoor!

Saar: heerlijk joh, morgen nog een rommeldagje en dan is t voorbij. Dan gaan genieten! Was het afscheidsfeestje/borrel leuk? Heb je nog iets meegekregen als kado/aandenken? Tis toch altijd wel even apart gevoel als je je werk gaat verlaten toch?

Ego: m'n zoontje krijst alweer twee avonden achter elkaar de tent bij elkaar. Vannacht ook weer alsmaar wakker dus heb niet echt lekker kunnen slapen. Gelukkig geen last meer van m'n rug gehad, was idd wel even schrikken!

Fijne avond allemaal nog!

14. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar hoe was je laatste dag? Werd er nog wat extra aandacht aan besteed door je collega's/baas of was dat al genoeg gedaan bij de borrel?

Cocko, balen dat je zo slecht geslapen hebt! Hopelijk krijg je vnavond wat meer rust.

Ellaa, ik doe nu bodypump (barbell les), balance (mix tussen yoga, thai chi en pilates) en attack (high impact) en dan af en toe een les als ShBam (dansen). Verder loop ik lekker veel met mn honden, wat ook lekker ontspannend is natuurlijk :D Hoop tot het einde door te kunnen gaan met mn lessen -ik maak natuurlijk wel noodzakelijke aanpassingen zoals niet meer rechte buikspieren trainen etc- Ben van plan binnenkort ook iets speciaal voor de zwangerschap te gaan doen, miss zoiets als zwemmen maar ik heb hetzelfde pobleem als Saar.... Geen passend badpak! En ik vind het inderdaad ook een beetje zonde om daar nu veel geld aan uit te geven. Na de zwangerschap ga ik weer lekker spinnen en ik wil volgend jaar een aantal wedstrijden lopen (Marieke Loop bijv van 10 km) dus daar zal ik dan ook flink voor moeten gaan trainen denk ik hihi.

weten jullie een beetje wat nog meer leuke zwangerschapslessen zijn? er is zo veel keus!

15. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Cocko: Het zal rond de bevalling inderdaad even moeilijk worden denk ik. Het zal nu, naast een hele blijde, ook een verdrietige bijsmaak hebben. Misschien dat we een nagedachtenis op het geboortekaartje gaan zetten, maar dat weet ik nog niet.

Bailey: WOW zeg, dat je dat allemaal nog doet, pfff.. waar haal je alleen de tijd al vandaan, haha. knap hoor! Het ligt heel erg aan je bevalling en herstel wanneer je daarna weer kan gaan sporten. ze zeggen altijd 6 weken minimaal, maar ik stond na 4,5 week alweer op het sportveld. Met al die dingen die je nu doet moet die hardloopwedstrijd ook wel gaan lukken hoor!
    Er is inderdaad veel keus in lessen. Ik ben zelf niet zo van het zweverige gebeuren, ik heb daar gewoon niet zoveel mee. Bij de vorige zwangerschap heb ik zo'n reguliere cursus gedaan vanuit de zuidzorg (dat is hier in eindhoven). Die werd ook volledig vergoed door de verzekering. Ik vond het wel altijd een beetje een klaaguurtje, maar heb er wel wat leuke contacten aan over gehouden.
    Nu doe ik dus zwangerschapfitness en dat bevalt me supergoed! allemaal leuke vlotte meiden en veel minder "gezeur". Bovendien krijg je een persoonlijk programma, dus echt aangepast aan je eigen conditie. ideaal.
    Met yoga o.i.d. heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet bij helpen. succes met kiezen!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat zijn jullie sportief zeg! En waren halen jullie die energie vandaan!! :$ Mega, ik ben helemaal afgedraaid 's avonds en dat voor een gewoon huismoedertje.. Ik doe zeker iets fout dan ofzo als ik zo jullie allemaal lees..
    Maar voor jullie wel super fijn en goed dat jullie het kunnen en zo graag doen!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw wat knap inderdaad dat sporten! Heerlijk die energie. Geen flauw idee wanneer je hersteld bent, want ben nog nooit bevallen:D

Ellaa: Je hebt nog even tijd om daarover na te denken, misschien ook in overleg met schoonzus en zwager? Lijkt me wel moeilijk als je de 39 weken en bevallingsdatum nadert.

Ego: afscheidsborrel was heel gezellig. We zouden borrelen, maar hebben met z'n allen een kindermenu gegeten patat met een kroket en in doodnormaal restaurant! haha.. past wel bij me ben dol op patatjes! Ben flink verwend, mooie slap voor mezelf met een briljante tekst erop(even kwijt wat). Mooie knuffel voor de baby van happy horse en verder een bon van de hema, een bon van de etos, een horloge met het logo van het bedrijf en een bos bloemen met kaartjes erin van mijn collega's! Dus dat is hartstikke leuk! Vandaag mijn spullen ingeleverd en nog van wat mensen afscheid genomen. Daarna even frustratie eruit gelopen op de hei.. Nou ja zal nog wel even wat tijd nodig hebben denk ik.

18. Hamstertje

Hamstertje Actief lid

8 okt 2009
    152
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hallo,

Graag wil ik me ook melden in dit groepje! Ik kletste eerder op het eind juni topic, maar was al een poosje niet meer op zp geweest! Tot mijn verbazing zag ik zojuist dat dat topic gesloten was! Dus vandaar!
    Ik ben nu 23 weken zwanger, en heb 2 weken geleden m'n 20 weken echo gehad! Alles zag er goed uit! Moest allen wel trakteren, want mijn vriend had gelijk w.b het geslacht! Hihi!

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Welkom Hamstertje! Fijn dat alles goed was op de 20 weken echo! En gelijk trakteren..wat heb je getrakteerd? :)

Saar: wat ben jij verwend, erg leuk hoor! Met die bonnen kun je veel leuke dingen kopen, ideaal toch! Nou lekker genieten van je rust, lekker bijkomen van alles en genieten van de baby! Heb je nog lekker gewandeld op de hei? Heerlijk lijkt me dat, zomaar even naar de heide.

Ego: lekker druk dagje vandaag, taarten bakken, slingers ophangen, kado's inpakken, en ondertussen wil ik het huis ook nog netjes hebben.. (zoontje wordt morgen 2 jaar) Strakjes fysio en nog een afspraak daarvoor dus sjezen maar! Haha maar wel lekker, dan vliegt de dag tenminste voorbij.

Fijne dag allemaal!

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    welkom hamstertje, fijn dat alles goed gaat! Is het jullie eerste kindje?

Cocko: Wat leuk, morgen verjaardag! Heb je nog een leuk cadeau kunnen vinden? lekker van genieten morgen (en niet teveel doen hè, mensen kunnen ook zelf drankjes halen :p)
    van sporten krijg ik trouwens energie, na de tijd voel ik me altijd weer helemaal fit!

Saar: fijn dat het afscheid op je werk zo fijn is gegaan. patatjes, hmmm daar zeg ik ook geen nee tegen ;). Hoe is het nu? Toch moeilijk om je werk achter je te moeten laten.

ego: niet zoveel te melden, haha

Deel Deze Pagina