mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Welkom hamstertje en fijn dat de 20-wekenecho goed is! Lekker gevoel! Wat heb je getrakteerd?

Cocko: drukdrukdruk. Hoe is het met je bekken/rug? Heb je die bekkenband al gekregen? Wat heb je uiteindelijk gekocht voor je zoontje?

Ego: Ja heerlijk uitgewaaid op de hei. Moet zeggen dat ik het nog niet zo heel emotioneel vond. Mijn oude leidinggevende begon alleen heel empatisch over dat ze het toch zo erg vond dat we allebei thuis kwamen te zitten en een collega schrok zich een hoedje en toen bam waren daar tranen. Had dat niet verwacht ik denk hallo ik neem afscheid hoor... Ben snel naar een collega gegaan van wie ik nog afscheid wilde nemen en heb daar even boos zitten doen. Begreep ze wel. Afscheid is me meegevallen. Maar 't zat nog wel landen over een weekje dat ik echt geen werk heb op dit moment.

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ja het moet wrs nog even landen dat je thuis zit nu.. komt vanzelf en gewoon over je heen laten komen. En als reactie ga je gewoon weer naar de hei :)
    Ow wel beetje raar dat een paar collega's/leidinggevende zo deden zeg.. Pff wat heb jij daar nou aan? Niks toch..

Ego: we hebben uiteindelijk een traktor met karretje erachter voor hem gekocht. Hij kan al wel bij de trappers maar komt nog niet vooruit (we hebben het daar even geprobeerd). maar goed, z'n zus is mega jaloers dus die zit morgen als eerste op die traktor moet je maar rekenen en dan gaat hij het vanzelf ook wel doen! En het wordt straks mooi weer, dus dan gaat het allemaal vanzelf. Hij krijgt ook een 'loopmotor' (soort loopfiets maar in vorm van keistoere motor). M'n man is helemaal jaloers hahaha.. die wil er zelf nog wel op!
    Manlief is morgen vrij, dus hoef niet zoveel te doen, heerlijk.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    en ego 2: bij fysio hoef ik pas over een maand terug, heb nu tape op m'n rug, en de bekkenband heb ik ontvangen inmiddels. Gaat redelijk goed gelukkig nu! Heb ook een buikband, want de bekkenband mag ik niet de hele dag dragen. Als ik rustig aan doe, voorzichtig ben, dan gaat het echt veel beter!

Hmm sorry dat ik zo ego ben :D

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Hamstertje welkom! Fijn dat 20 weken echo goed was, zooooo spannend vond ik dat! heb je blauwe of roze muisjes getrakteerd ;) Nee hoor hoef je natuurlijk niet te zeggen :)

Saar, relaxed van de bonnen! Dat is niet verkeerd natuurlijk :) Kan me voorstellen dat je vrij weinig kan met die reacties van je (voormalig) leidinggevende, beetje vreemd. Wel lekker dat je de hei zo dichtbij (hihi dat rijmt) hebt, prachtig wandel gebied

Cocko, nog gefeliciteerd met je zoontje! Hiep hiep hoeraaa!! ik ben ook wel een beetje jaloers op die traktor eigenlijk ;) Fijn dat het met je rug/bekken al wat beter gaat.

Ellaa, ik krijg er ook juist energie van! Bovendien wordt mijn omgeving een beetje gek van mij als ik lang stil heb moeten zitten. Mooi dat je al zo vroeg weer kon beginnen... zes weken is wel lang inderdaad voor een halve adhder als ik hihi
    Zo'n zweverige yoga is ook niks voor mij inderdaad, maar lekkere stretching is natuurlijk niet verkeerd. Ik ga eens even rondspeuren wat er in de buurt allemaal te doen is. Gister even een oude bikini gepast... het paste wel maar ik leek een beetje een gestrande walvis dus ik zal ook echt nieuw badspul moeten kopen als ik nu het water in wil...

Ego, verder gaat hier ook alles goed, begin wel behoorlijk last te krijgen van mn rug maar dat kan ook zijn omdat ik al een beginnende hernia had voor ik zwanger werd. Weet dus niet of het van de zwangerschap is of gewoon van dat. Als het nog erger wordt ga ik ook maar eens naar een fysio denk ik. (vooral die steken naar mn bil vind ik zo vervelend, dan ga je echt als een eendje lopen)

5. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    oow en ik moet vandaag nog precies 100 dagen wachten tot de uitreken datum!

6. Hamstertje

Hamstertje Actief lid

8 okt 2009
    152
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    @Cocko, Saar en Bailey: ik heb getrakteerd op een lunch! Ach dat is ook best gezellig, dus ik vond het helemaal niet erg! Ik had echt zo sterk het gevoel van; dit wordt een jongen! Vraag me niet waarom?! Terwijl ik vaak om me heen hoor dat het gevoel van een moeder vaak wel klopt! Dat gaat dus niet altijd op! Ben hier ook dolgelukkig mee hoor! Als het maar gezond is! Lkkr cliché, maar zeker waar!
    @Ellaa: Dit is ons eerste kindje idd!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: Leuk feestje gehad? Was je zoon helemaal blij met de cadeaus? Of ging je dochter ermee vandoor?! Fijn dat het beter mag gaan met je rug. Houden zo de komende weken!

Bailey1987: Oeh ook rugklachten bah! Wat een krukken zijn we allemaal.. Hopelijk zet het niet door.. Kan ook nog te maken hebben met je bekken ik lees dat je dan vaak steken hebt in je billen, maar goed voor jou waarschijnlijk ook al herkenbare pijn! Haha gaat snel he?! Onder de 100 joepie! Ik zit nu in de laatste week van het 2e trimester. Lekker gevoel hoor 27 weken!

Hamstertje: Nou leuk lekker van genieten en gericht shoppen dan he?! Gaan jullie het verder ook al vertellen of houden jullie het voor je?!

Ego: Rug gaat redelijk. Helaas ligt mijn mannetje nu met buikgriep op bed. Hoop zo dat ik er niet achteraan ga pffff zo geen zin in! Kan hij me alleen niet meer masseren en dat helpt zo goed he wat een pech!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal :)

Goed weekend gehad??
    Saar: wat vervelend dat je man buikgriep heeft! Bleh, hopen dat jij het niet krijgt! Is niet echt grappig zoiets he! Beterschap voor je man!
    Lekker he, alweer 27 weken, gaat hard!! En ben je al een beetje bekomen van het feit dat je niet meer werkt?

Bailey: hou het maar in de gaten met je rug. Heb ook een hernia gehad, tijdens de bevalling van de 1e kwamen we daar achter :( Zou idd wel een fysio of chiropractor contacten, kijken wat ze evt. voor je kunnen doen.

Hamstertje: heerlijk hoor, een lunch! Is toch altijd genieten!

Ego: bedankt voor de felicitaties. Zoontje heeft veel gehad idd, hij was helemaal van slag door al die kado's. Dochterlief ging er idd mee aan de haal, maar goed, daardoor durfde hij wel al snel op z'n loopmotor en traktor!
    2: gisteravond vanaf 18.00 uur voorweeen gehad (haha weet t niet zeker maar mensenlief, om 23.00 uur was t wel heftig als ik eerlijk ben.) Lag te creperen in bed, duurde ongeveer 30-50 seconden. Uiteindelijk om 00.00 uur onder de douche gegaan en daarna zakte het wel iets af. Nu gaat het op het moment wel redelijk, maar pff m'n man maakte er eerst geintjes van maar om 23.00 uur was het lachen hem wel vergaan hoor!

Een fijne dag allemaal gewenst!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt niet goed cocko... Is de 2e keer al in een week.. Heb je al contact gehad met de verloskundige?

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: ja vanmorgen heb ik de vk gebeld, ze kwam direct naar me toe. Heb inwendig onderzoek gehad, gelukkig geen ontsluiting. Moet straks urine naar de huisarts brengen om evt. blaasontsteking uit te sluiten. Daar kun je ook weeen van krijgen blijkbaar. En als ik t weer heb, moet ik direct bellen. Met 26 weken is het absoluut uit den boze als je zulke pijnen hebt. Ja wist ik natuurlijk wel maar ik bel gewoon niet zo snel eerlijk gezegd...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee begrijp dat je liever niet zo snel belt, maar (zeker) met jou voorgeschiedenis wel belangrijk. Kleintje moet nog even blijven zitten voor het mooist! Maar goed je hebt nu een beetje op je kop gekregen van de vk dus dan zul je wel luisteren nu of niet;)

12. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oei! Dat is wel heel erg schrikken zeg! Voelde dat echt als extreme buikpijn zeg maar? Ik weet niet goed wat ik me erbij kan voorstellen... Wel goed nieuws dat je geen ontsluiting hebt, hopelijk gebeurt het ook niet nog een keer.

Saar, naar van de buikgriep. Hier op mijn werk liepen er ook al twee mensen mee. Hopelijk krijg jij het niet!

Ik ben gisteren naar de 9maandenbeurs geweest. Was best leuk! Alleen wel vermoeiend zo de hele dag lopen. Voor mn rug bel ik misschien wel weer een keer de chiropractor die mij eerst behandelde op. Maar ik hou er niet zo van dat mensen zo aan je zitten.

Zijn jullie ook naar de 9maandenbeurs geweest?

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben niet naar de 9 maandenbeurs geweest. Ben ik nu te moe van een hele dag sjouwen.. Was het leuk?

Ja mijn zus had de buikgriep vanaf vrijdagnacht en haar man was zaterdag op de verjaardag van mijn vader met de 2 kids. Nu ligt mijn andere zus ook en mijn broertje en mijn man... Zeer besmettelijk. Maar hoop dat de voorzorgsmaatregelen wat helpen, mijn man heeft een eigen toillet haha.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: haha nou ik bel de volgende keer gelijk hoor, was best wel geschrokken nl..
    Hihi een eigen toilet, wel handig!!! Daar moet jij dus gewoon niet komen he! En heel veel handen wassen, hygiëne is nu belangrijk.

Bailey: uhm, nou je voelt echt op een gegeven moment dat je buik samentrekt, begint met een zwak samentrekkend gevoel wat steeds sterker wordt en steeds meer pijn doet totdat je buik helemaal bol/strak staat. Dat houdt dan aan en dan vanlieverlee zakt de pijn en de harde bal verdwijnt weer.

Nee ga niet naar de 9 maandenbeurs, moet er niet aan denken! :p Hele dag sjouwen. Pff. Net een klein stukje gelopen en dan loop ik al op m'n endje.. Maar vond je het wel leuk?! Heb je nog iets gekocht?

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    hahah een eigen wc! Misschien moeten wij dat hier ook gaan afspreken, scheelt weer wcbril omhoog/laag discussies :D Maar hopen dat het helpt!
    Wanneer ben je precies in je derde termijn? Ik ben nu 26 weken en een dag, dat is nog gewoon tweede termijn toch? Ik vind het zo verwarrend met weken/maanden/trimesters/termijnen etc haha.

Oow dat klinkt ook echt wel heel naar. Waneer krijg je de resultaten van blaasontsteking? En als het dat is, kan je dan wel gwoon medicijnen ertegen?

Ik heb een klein schilderijtje gekocht voor de babykamer maar dat was het eigenlijk. Ik vond dat er heel veel grote spullen verkocht werden (kinderwagens, bedjes etc) en veel kleding en daarvoor was ik niet naar de beurs. Er stonden minder kleine kraampjes helaas, maar het was wel leuk rondneuzen! We zijn daarna ook nog even naar de huishoudbeurs geweest, daar heb ik nog een sjaaltje gekocht haha.

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm wij hebben afgesproken om de wcklep altijd dicht te doen :D heb je die discussie in ieder geval nooit.. haha.

Heb geen blaasontsteking, wel glucose en proteine, maar de vk vond het niet heel bijzonder. Volgende week di.dag prikken ze glucosegehalte bij de vk.

Nou dan heb je idd niet veel bijzonders gekocht! Staan daar echt veel van die grote dingen? Ook onnozel..dacht juist dat ze daar ook kleinere spulletjes zouden hebben!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man gaat gewoon zitten, dus verder geen gedoe met bril omhoog en omlaag en mijn gasten moeten ook gewoon zitten.
    'kben nog steeds niet ziek...

Bailey: het 3e trimester begint met 28 weken. Ik weet het omdat ik de zwangerschapsbijbel lees en hierin is het per trimester onderverdeelt. Leuk een schilderijtje, die moet ik ook nog voor op de babykamer. Zou denken dat je toch niet in de trein met een kinderwagen gaat lopen sjouwen... Was zeker druk op de huishoudbeurs?!

Cocko: glucose klinkt toch niet goed of ben ik nou gek. Vervelend dat je nu nog niet weet hoe of wat. Hopelijk blijft het weg. Las in zwangerschap dat je gister toch weer beetje last kreeg? Je maar rustig houden.

Ik mag vanmiddag weer voor controle naar de verloskundige! Ben benieuwd. Ik denk dat de kilo's er zijn aangevlogen namelijk. Begin ook wat vocht vast te houden(nog wel verwaarloosbaar), maar goed we zien het wel. Volgens mij ligt de kleine nu ook overdwars haha...

18. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey dames,
    wat een narigheden weer allemaal. Jullie hebben het niet gemakkelijk zeg. Wel uitkijken met al die pijntjes hoor!

Cocko: dat zal idd wel weer schrikken zijn geweest. De baby moet toch nog echt wel even blijven zitten. pff, ik zou helemaal in paniek raken, hier thuis is er nog niks klaar voor de komst van een baby, haha.

Saar: nog steeds niet ziek hoop ik?
    Bailey: Leuk hoor de 9maandenbeurs, lijkt me best leuk om naartoe te gaan. Maar we hebben eigenlijk alle spulletjes nog van de 1e, dus ik zie het nut er niet zo van in voor mezelf.

Hier gaat het allemaal nog steeds goed, wel bijna dagelijks harde buiken, dus moet misschien toch ook iets rustiger aan gaan doen. Dat zit helaas niet echt in me, dus dat wordt een hele opgave. Gelukkig heb ik er met sporten nog geen last van, dus dat blijven we gewoon nog lekker doen. Ik heb dat echt altijd even nodig om mijn energie kwijt te kunnen.
    Ik ben nu ook bezig met een schildering op het babykamertje te maken. vind ik echt zo leuk om te doen. Als het af is zal ik wel een fotootje maken.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: hoe was het bij de vk? Was je veel aangekomen? Hebben ze nog iets gezegd over dat je vocht vast houdt of maakt dat nu nog niet zoveel uit? Hoop dat alles goed was!
    Nog steeds niet ziek? Hopen dat het wegblijft ook, kun je nu niet gebruiken eigenlijk..

Ellaa: oei ook harde buiken, teken dat je teveel doet dus! Toch wat meer rust inplannen in je drukke leven :) Snap wel dat je sport hoor, is ook natuurlijk wel goed en fijn. Maar denk ook om je baby.
    Ben heel benieuwd naar de schildering! Zo gaaf!

Heb nog wel harde buiken maar niet zo heftig meer gelukkig. Doe erg rustig aan, en alleen wat lukt doe ik. Anders stop ik er gewoon mee. Gisteravond is m'n strijk gedaan door een tante van me, ideaal. Maar gistermorgen heb ik nog tegen m'n vk gezegd dat ik deze hele zwangerschap al het gevoel heb dat dit kind de 40 weken niet haalt. Raar eigenlijk, want zoiets weet je helemaal niet. We zijn dan ook erg benieuwd wat er vrijdag bij de groei echo weer bij komt kijken..
    Saar: als de glucose idd een hoge waarde heeft, is dat niet goed en moet je op dieet. Het kind krijgt dan ook veel te veel binnen en heb je kans op een grote baby en wordt het kind ook eerder geboren. Maar ik geloof nou niet dat ik zo'n hoog gehalte heb hoor. Heb de symptomen eens bekeken op internet en ik denk niet dat ik daaraan voldoe (gelukkig..)

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Pfff 3 kilo erbij:eek: Nu in totaal zo'n 8 kilo. Verder alles goed met de kleine behalve dat'ie erg krom ligt, de baarmoeder erg hoog zit en hij ongeveer een week voorligt op dit moment. Maar goed dat zegt allemaal niets geloof ik... Begin nu wel misselijker te worden dus hoop echt dat het met een beetje rust goed blijft gaan. Vocht maakte niet zoveel uit, zolang mijn onderdruk maar beneden de 85 blijft.

Cocko: spannend voor vrijdag of niet? De glucose was dus nog niet extreem verhoogt dus blijkbaar. Nou afwachten nog maar even. Hopen dat de weeen wegblijven!

Ellaa: Harde buiken --> rustiger aan doen haha maar goed dat weet je zelf ook wel denk ik:D;) Gewoon even niet stofzuigen en de badkamer schrobben enzo en de leuke dingen wel doen???

Deel Deze Pagina