Ja ik weet dat'ie nog 100 keer kan draaien, maar goed haha kan me er wel lekker druk om maken nu! Moet toch ergens druk over maken he?! Lastig met die kaartjes! Misschien dan nog even verder zoeken... Als je dan niets beters vind kun je altijd nog voor deze gaan! Leuk de namen klaar! Vind het zo leuk dat je nu af en toe de naam kan gebruiken als je tegen je kindje praat, maar ben wel steeds meer benieuwd wat het nou wordt zeker met de naam.. Ach verkouden.. t scheelt dat ik nu vrij rustig aan kan doen en niet hoef te werken. Slapen heb ik vannacht wel goed gedaan, maar heb het zoooooo warm in bed. Ik droom ook wel heel erg, dus het zal wel bij de zwangerschap horen. Lekker ui naast mijn bed en babyneusspray. Heerlijk! Je kunt trouwens naar beneden scrollen. Dat doe ik steeds, want de berichten staan er allemaal wel onder.
Ja dromen doe ik ook ja, hoort er idd bij. Gaat vanzelf weer over Handig, dat scrollen, nooit geweten! Bedankt! Jullie hadden toch ook al namen?
Erg leuk! Ik moet nog wel wennen aan de namen hoor. Zelfs bij onze tweede moesten we wennen aan z'n naam toen hij geboren was. M'n pa kon het zelfs lange tijd gewoon niet onthouden, die vroeg telkens: hoe heet ie nou? Haha raar want het is heel hollands maar ja..
Haha tsja soms moet je ergens aan wennen, ook als opa. Gelukkig hebben we nu nog wel een aantal weken voordat de kleine er is. Hoe is het met jou buik?
hahah geheugen als een zeef komt me bekend voor! Saar, balen van de verkoudheid! Maar wel heel leuk van shoppen. Wat staat er allemaal op het lijstje? Schattig kaboutertjes en knap dat jullie/je moeder die zelf maken. Geeft het toch weer iets extra specials dan alles kant en klaar. Cocko, ik leef met je mee en voel je pijn. We zijn dit weekend een beetje gaan snuffelen voor kaartjes en OMG, het is echt een jungle van lelijke/niet mijn smaak kaarten. Ik wil ook liever iets niet té standaards. Saar en Cocko, gaan jullie een foto van je kindje erbij doen op het kaartje of doen jullie een kaartje die al helemaal klaar is? Wij zijn er nog niet over uit namelijk. De babyshowe wordt inderdaad ook georganiseerd door een heel lief vriendinnetje uit... Virginia, USA . Vraagje voor mijn eigen nieuwschierigheid "Ik wil geen babyshower. Vind het persoonlijk heel Amerikaans" -> is het feit dat het Amerikaans is voor jullie meteen een afknapper? Want ik ben zelf helemaal niet pro-Amerika ofzo (ook absoluut niet antiAmerika) maar dingen als spijkerbroeken en MacDonalds kan ik wel waarderen. De reden waarom ik het vraag is omdat ik American Studies gestudeerd heb en dus heel geïnteresseerd ben in wat mensen aantrekt/afstoot aan het land/de cultuur. Doen jullie dan bijvoorbeeld ook niet aan kado's met kerst? Of aan valentijnsdag? (Doe ik zelf ook niet aan hoor). En waarom maakt het uberhaubt uit dat het Amerikaans is?
ow en wat betreft namen, jongensnaam vonden wij ook veel moeilijker dan meisjesnaam. Gek he?! Wel leuk dat jullie er ook uit zijn, komt het nóg weer dichter bij voor mn gevoel
Ik denk dat ik anti-commercie ben en aangezien heeeeel veel dingen in Amerika ontstaan waar heeeeel veel geld in omgaat denk ik dan aan Amerika en voelt het amerikaans aan. Doe niet aan Valentijn, kerst, etc. Ben niet anti-amerikaans, al zitten wij dankzij de amerikaanse banken nog steeds in crisistijd... Vind MC heerlijk zeker nu ik zwanger ben Ik vier liever onze trouwdag en verkeringsdag haha. Ik zie een babyshower gewoon als iets wat voor vrienden weer geld kost en dat vind ik gewoon onzinnig.. eigenlijk net zoals een duur vrijgezellenfeestje, zo jammer van het geld... Amerika stoot mij af, omdat ik alles te overdreven vind, maar waarschijnlijk wonen er ook wel normale mensen Ik wilde absoluut geen kaartje met foto, maar dat komt omdat ik 1 geen gedoe wil na de bevalling met plakken enzo en 2 ik de kaartjes zsm weg wil hebben en je dan kans hebt op een verfrummeld kindje op de kaart die zo uit de buik komt haha. Leuk he dat je je kindje bij de naam kunt noemen, of bij beide namen...
Met m'n buik gaat het goed hoor, heb wel het idee dat het op het moment gewoon niet groeit. Hebben jullie dat ook of is dat nou alleen mijn idee? Het blijft nu een beetje hetzelfde nl. Nog wel last van harde buiken en mega last van m'n rug. Vanmorgen een en ander gedaan maar pff, zit nu uitgeteld en met zere rug op de stoel hoor. Maar ook dat gaat weer over. Vanmorgen gehoord over een meisje hier uit het dorp, 5 jaar, hersentumor. Niets meer aan te doen. Dan zijn mijn 'kwaaltjes' helemaal niets vergeleken bij zoiets!!! Bailey: nee niet perse een afknapper omdat het Amerikaans is hoor! Wij doen idd ook niet aan kado's met de kerst en valentijn doen we ook niet. Al kreeg ik dit jaar via de mail een kaartje van manlief. Nou dat was voor t eerst hoor! Maar kado's enzo doen we niet. Vind alles zo commercieel ingesteld, dat hoeft van mij niet. Een babyshower wordt toch vaak georganiseerd voordat de baby geboren is? Als ik het goed heb... En dat staat mij persoonlijk tegen aangezien de baby er nog niet is en je weet niet van tevoren of het goed gaat met je baby. Snap je? Maar dat is persoonlijk.
Cocko: Dus nog rustiger aan doen eigenlijk? Maar die erge krampen/weeën zijn er nu niet meer? Heftig met zo'n kleintje zeg! Dat hoop je toch echt niet te horen te krijgen over je kind. En hoe vertel je het aan zo'n klein meisje.... vre-se-lijk! Dat is ook nog een goede reden inderdaad. Ik vier mijn verjaardag ook nooit eerder... Lief van je man dat kaartje. Hij denkt maar mooi wel aan je toch?! Mijn man zegt: het is elke dag valentijn ach ja
Ja m'n moeder is er nu, heb bv wel de was in de wasmachine gedaan maar strijken en boven brengen en bed opmaken (heb ik gewassen want had voor de zoveelste keer een bloedneus vannacht) is al een drama. Direct harde buiken. Dus tsja.. idd rustiger aandoen! Ja is idd wel lief maar hij zegt ook altijd: zo'n onzin, het is elke dag valentijn. Net wat jouw man zegt.. en dat is ook zo hoor! Wij hebben ook geen kaartje met foto hoor!!
Hey dames, sorry voor mijn tijdje afwezigheid. Wij zijn overgestapt naar een andere internetprovider en zaten daardoor een paar daagjes zonder internet. ooh wat fijn dat jullie al namen hebben en ook al met de kaartjes bezig zijn. Ik heb daar echt nog geen tijd voor gehad en namen blijkt toch best lastig, haha, terwijl we al weten dat het een meisje wordt. Hier is het gelukt om een vak te laten vallen, dus mijn stressniveau is al iets gezakt @ bailey: ik studeer landschapsarchitectuur. Ik heb hiervoor bouwkunde gestudeerd, maar toen werd ik zwanger van de 1e, en een voltijd universitaire studie is echt niet te doen naast de opvoeding van een kind, dus nu studeer ik in deeltijd. Veel beter te doen, maar alsnog vraagt het best veel. @ cocko: fijn dat de heftige krampen iig niet meer zijn geweest zeg. Wel vervelend van je rug. Ik heb ook nog steeds af en toe harde buiken, vooral als ik in de auto zit. (zal wel door de trillingen komen). @ Saar: nog steeds een dwarsligger? Ik kan me heel goed in je gevoel inleven, die van mij bleek afgelopen donderdag bij de vk nog lekker in een stuit te liggen. We konden het hoofdje zo "vastpakken" vlak onder mijn ribben. echt een heel bijzonder gevoel. Maar ik heb wel het idee dat ze ondertussen alweer 10x gedraaid is, dus zal wel goedkomen. (mijn 1e dochtertje heeft altijd met het hoofdje naar beneden gelegen, dus ik maak me wel een klein beetje druk nu). @ bailey: Ik wil ook geen babyshower, voor mij heeft het niks te maken met het feit dat het uit amerika afkomstig is, maar meer met het idee dat je mensen op kosten jaagt en je al feest viert voordat de baby er is. Zeker nu het babytje van mijn schoonzus dood geboren is wil ik het al helemaal niet meer. Ik heb de schildering op de babykamer afgemaakt, dus zal snel een fotootje hierop zetten, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Saar, bedankt voor je uitvoerige uitleg Vind ik altijd leuk om te weten en je hebt zeker punten waar ik het mee eens ben hoor! En het punt van Cocko is inderdaad ook waar, beetje eng om het van te voren te geven is het wel. En Ellaa, in jouw geval snap ik al helemaal dat je er niet op zit te wachten, zou voor mij ook ongepast voelen. Saar, ja dat probleem dacht ik ook met foto erbij. Je moet dan na de bevalling nog aan die dingen denken terwijl ik eigenlijk denk dat ik daar dan niet op zit te wachten. Hmm, nog maar even goed zoeken naar leuke kaartjes. Hebben jullie niet toevallig een goed adres/tips voor waar ik kan kijken? (door alle websites zie ik door de bomen het bos niet meer hihi). Ellaa, klinkt als een hele leuke studie! In september begin in aan mn tweede master, maar dan ook deeltijd om voor baby te kunnen zorgen. Kan me voorstellen dat dat erg pittig gaat worden, maar wel fijn om te horen dat jij het ook doet en het dus wel (ondanks dat het zwaar is) kan. Goeie motivatie voor mij! Cocko, wat een naar verhaal van dat meisje! Gelukkig hoor je dit soort gruwelijke dingen niet heel vaak. Maar elke keer is een keer te veel. Blijft wel vervelend dat je zoveel harde buiken hebt. Maar ik heb pecies het tegenovergestelde wat betreft de grote, ik heb het idee dat ik twee weken verdubbeld ben ik grote. Misschien (en hopelijk) heb ik even een tijdelijke spurt want als dit doorzet moeten ze me over een paar weken naar mn werk rollen hahah.
bailey, wat goed dat je een 2e master gaat doen zeg, wat ga je precies doen? Mijn buik groeit ook met vlagen, soms ook het idee dat het stilstaat, maar een week later lijkt ie dan ineens dubbel zo groot. Zal er wel bijhoren. Ik was dit keer ook maar 0,5 kilo aangekomen in 3 weken tijd, terwijl dat de vorige keer 4 kilo was. en ik heb mijn eetpatroon echt niet aangepast, haha. Wij hebben de vorige keer het kaartje bij een drukker uitgezocht, je krijgt dan van die boeken mee, waar alle kaartjes inzitten. Ik vond dit echt superfijn, omdat je op internet toch niet altijd precies goed ziet hoe het er in het echt uit komt te zien. dit gaan we nu dus ook weer doen. Ons kaartje was van het merk "buromac". Ik wil wel een fotootje plaatsen van toen?
Ik wil graag een eerstegraads bevoegdheid halen om Engelse les te geven op de middelbareschool. Ik geef nu al wel een cursus op een middelbare school en heb ook eerder al Engels gegeven, maar zonder papiertje is het toch moeilijk om echt er vast werk in te vinden. Graag! Ben heel benieuwd om het kaartje te zien, een beetje inspiratie op doen. Goed idee van naar de drukker gaan. Ik vind het op internet ook niet zo goed te zien inderdaad.
Ellaa: Altijd lastig met overstappen, terwijl het één knopje is.. Snap niet wat ze daar de hele dag doen. Dus jij hebt dat ook een beetje. Nou heb gisteren even met mijn kont op 2 kussens gelegen en nu issie vannacht wel gedraaid. Kont of hoofd boven.. ik weet het niet haha. Maar nu blijft'ie draaien dus er zit weer beweging in. Blijft toch spannend, zeker als je gewoon natuurlijk en thuis wilt bevallen, zit niet te wachten op het ziekenhuis. Ben heeeeeel benieuwd naar je schildering. Bij ons komt er steeds meer schot in de kamer... En dat lange bericht... ach ik kan er ook wat van Knap van je halve kilo trouwens! Lekker. Bailey1987: In de boeken bij de drukker staan ook heel veel kaartjes waar je een fotootje in kunt stoppen. Daar zou je ook kunnen kijken. Ego: Wij hebben heeeeerlijk geshopt. 2 pakjes (mt 50 en 56) en waskussen+hoezen etc. alle basis in huis. Baby kan komen. En heb 3 shirtjes met korte mouwen en 1 met lange mouwen gekocht dus de zomer mag ook komen Kan ik al aan met een vestje ofzo. Ga nu nog op zoek naar een mooi jurkje! Trouwens bij de babydump het pakket opgehaald. Ik vind het wel de moeite waard als je er toch bent, maar wat viel die winkel me tegen stond met 40 minuten weer buiten
Bailey: Ik dacht dat ze een lererentekort hadden in het voortgezet onderwijs?? Maar goed zeg dat je ondanks je zwangerschap daar straks toch aan wilt beginnen! @ Saar: haha, lekker geshopt, wat kan je daar happy van worden hè! Ik moet ook nog wel even een paar nieuwe dingetjes hebben voor als mijn buik echt uit de kluiten gaat groeien Ik vind de babydump ook geen prettige winkel om rond te snuffelen ofzo. Hij is wel vaak goedkoper dan de prenatal, dus ach, soms moet het dan maar. Hier een fotootje van de schildering die ik gemaakt heb:
Wat super leuk ellaa! Erg knap! Klopt wel wat je zegt over de babydump en prenatal. Had nu 2 badcapes voor 9 euro dus dat is echt een koopje(vind ik). Ego: vandaag wel helemaal af. Lekker in bed.
Ellaa: mooie muurschildering! Erg leuk geworden! Mag je met recht trots op zijn. Saar: gisteren leuke dag gehad, maar nu dus onwijs moe. Lekker uitrusten dus! Je hebt de tijd, dat scheelt! Ego: gisteren vk geweest, had echt het idee dat ik voor noppes ben geweest. Vrijdag natuurlijk groei echo gehad maar dan krijg je ook direct de controle dus gisteren was dubbel. Over 3 weken weer, op dinsdag, en dan de vrijdag daarna (dus 3 dgn later) weer groei echo. Ga het nu wel overbodig vinden om naar zowel vk als z'huis te gaan maar ja, ik wil ook wel de band met de vk behouden. Haha wat een zeurpietje ben ik he.. De vk zei nog ivm harde buiken dat ik m'n urine op kweek moest laten zetten. Vanmiddag maar even regelen dus.