mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou zit natuurlijk elk mens anders in elkaar (gelukkig maar). Maar als het kindje bij jullie op natuurlijke wijze geboren wordt, wellicht thuis of anders in het ziekenhuis maar je mag de volgende dag al naar huis, dan is het wrs wel anders. Ik kreeg in 't z'huis alleen maar te horen dat ik er moest zijn voor de moederband etc terwijl ik ontzettend zwak was. En als ik dan 2x per dag kwam zeiden ze: je bent niet wijs, om 2x te komen. Dus dat is natuurlijk niet bevorderlijk. Achteraf denk ik: ik had m'n mond open moeten trekken. Ik durfde m'n eigen dochter daar nog niet uit bedje te halen!

Ik hoop van ganser harte dat jullie zoiets niet hoeven mee te maken en dat het allemaal gewoon super gaat!! Dan is het echt genieten hoor!

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

pfff wat heftig cocko. Gelukkig is dit meer uitzondering dan regel denk ik... Nu nog maar even genieten van zwanger zijn das ook belangrijk!

3. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en je hebt gelijk hoor, mij lijkt het ook heel fijn om als je thuis komt iemand aanwezig te hebben die je kan helpen met alle vragen en onzekerheden. Het is ook niet dat me vriend niet wilt dat ze komt of zo iets, het is meer dat hij er erg tegenop kijkt en dat ik graag wil dat we allebei zo ontspannen mogelijk (zo ver dat kan) die periode in gaan.
    Dat ze voor de visite zorgen is ook een leuke bijkomstigheid :) Kan mn vriend lekker bij mij en baby blijven zitten.

4. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    bah trouwens wat naar hoe ze bij de eerste tegen je hebben gedaan in het ziekenhuis! Zo word je wel onzeker gemaakt!

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Snap het helemaal Bailey! Maar als je gewoon jezelf bent, passen zij zich wel aan :) Wij hebben bij onze tweede iemand gehad, haha, die is werkelijk waar 1 halve dag geweest en we hebben direct gebeld dat we haar niet meer wilden! Dus de volgende dag stond er een ander op de stoep. Je voelt heel snel of je een 'klik' met iemand hebt hoor.
    Succes in ieder geval alvast :)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Verstandig cocko! Ik heb kraamzorg geregeld bij een klein bureau met zzp-ers. Zijn 4 kraamverzorgenden en allemaal leuke dames! Dus ik denk dat het wel goed komt en anders ook gewoon aangeven denk ik maar!

Ik word soms een beetje uitgelachen om mijn hoeveelheid kleertjes. Heb nu 2 complete pakjes maat 50 en 2 complete pakjes maat 56. Wil gewoon kleertjes hebben als kraamcadeau, dus vind het nu jammer om heel veel te kopen. Aangezien we ook niet weten wat het wordt. Klinkt dit nou echt zo raar:(

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ja we zullen het dan ook wel vanzelf zien, waarschijnlijk hebben we dan sowieso hele andere dingen aan ons hoofd :D

Saar, nee hoor! Zo veel kleertjes kopen wij ook nog niet. Wel alvast ook wat gekocht in nog een maatje groter. Hoor van veel mensen dat pakje maat 50 voor sommige baby's al meteen te klein is dus daarin hebben we maar 1 broekje en een rompertje. Verder hebben we een broekje en rompertjes in maat 52. En een vestje en truitje in 62. Hoe meer je nu koopt hoe meer je kan miskopen haha

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja dacht ik ook. Sommige mensen kopen zooooo ontzettend veel kleertjes, maar aangezien we het geslacht niet weten is het zoooo jammer. Mijn zussen gaan wel shoppen voor de kleine haha en anders stuur ik moeders of mijn lieve man. Kleren zijn zo geshopt. Allemaal beige is ook niet leuk toch?

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou als het geboren is, krijg je mega veel kleertjes hoor! Vooral bij een eerste! En dan kunnen mensen ook gericht kopen. Als je nu zelf al van alles gaat kopen, is het vaak wit/beige. Dus ik zou niet al te veel kopen al zou ik wel een paar rompertjes aanschaffen trouwens. Elke dag doe je een schone aan bij je baby en die krijg je niet zo veel. Kleur wit is altijd goed, tip: rompertjes van de Hema zijn heerlijk in het gebruik en zitten goed.

10. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hey dames,

Even over de kraamhulp. Ik vond het echt geweldig dat ze er was. ze was echt heel zelfstandig, regelde alles in het huishouden zodat we zelf nergens omkijken naar hadden. Bovendien leerde ze ons ook veel over het omgaan met ons dochtertje, maar liet ze ons wel echt alles zelf doen.
    want geloof me, ook je man krijgt het die eerste week zwaar met alle gebroken nachten, ik denk dat hij dan maar al te blij is als er iemand is die werk uit handen kan nemen. (maar ieder mens is anders idd).
    Ik wil dit keer ook echt weer gewoon kraamhulp hoor, vond het heel fijn, dus van mijn kant alleen maar positieve ervaringen.

qua kleertjes heb ik natuurlijk nog veel van mijn 1e dochtertje, en aangezien we nu weer een dochtertje krijgen koop ik echt bijna niks. (heb één heel schattig pakje gekocht wat ik echt niet kon laten liggen, haha).

maar je krijgt die 1e weken idd superveel kleren.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goedemorgen allemaal,

Goed weekend gehad? Het was gisteren schitterend weer he! En tot nu toe ziet het er buiten nog steeds mooi uit.. Hoop dat het zo blijft maar heb eerlijk gezegd het nieuws nog niet gezien/gehoord.

Groeten en een fijne dag allemaal!

12. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik heb een heerlijk weekend gehad. Gisteren inderdaad fantastisch weer. Ik heb me laten verleiden om lekker in de tuin te wroeten, helaas was ik daar vanochtend iets minder blij mee (auw, spierpijn in mn rug... :p).
    Hier is het nu ook nog lekker weer, heb al lekker buiten gespeeld! (nou ja, een beetje zitten kijken hoe mijn dochtertje zandkasteeltjes aan het bouwen was in onze zandbak, haha)

jullie ook allemaal goed weekend gehad?

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Leuk joh! Lekker bij de zandbak zitten en je tuin lente klaar maken. Alleen jammer van de spierpijn haha

Wij hebben ook een heerlijk weekend gehad! We hadden de 3D echo, wauw! Lekkere bolle wangen en we konden zelfs al zien dat ie de kin van zn vader heeft (met zo'n klein deukje erin). Ik ben helemaal in de wolken! En gisteren inderdaad heerlijk weer. Vandaag jammer genoeg hier net (super mistig en grijs) Maar ik hoorde dat het donderdag zonnig en 16 graden wordt dus ik ben blij!

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: lekker in de tuin gewerkt! Heb jij dat nou ook? Om te beginnen is nooit leuk maar als je eenmaal bezig bent, is het toch ook wel weer heerlijk hoor! En je ziet de tuin weer opknappen. Alleen die spierpijn is wat minder natuurlijk! Staat jullie zandbak alweer buiten? of nog steeds.. wij hebben hem van de winter binnen gezet en die staat nu nog steeds binnen. Hebben in de schuur ook een hoop zand liggen dus daar spelen ze al vaak mee. Wel de schommels en de glijbaan zaterdag weer tevoorschijn gehaald. Ze doen nu niks liever dan de hele dag schommelen en glijden. ;) maar dan moet mama wel mee natuurlijk!

Bailey: gaaf joh, 3d echo! Het was me even ontschoten :) maar fijn dat je het hier nog even meldt! Leuk dat je zo goed het kinnetje al kon zien, wauw! Daar wordt je weer helemaal blij van he!

Dit weekend heb ik niet zoveel gedaan, had continu harde buiken en had pijn in m'n onderrug. Kon niet normaal lopen/zitten. Nu gaat het weer wat beter maar voel me gewoon niet happy. Soort dipje maar dat gaat vanzelf weer over hopen we!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: wat leuk dat je het zo goed kon zien op de 3d echo!

Kleertjes: Helemaal duidelijk. Ga ik me niet meer druk over maken!

Ellaa: Wat heerlijk he?! Ik heb gewoon buiten in de zon gezeten gisteren. Echt lekker. Ik krijg er gelijk energie van. Laat de zomer maar komen! Leuk zo in de zandbak! Altijd goed!

Cocko: Oeh wat vervelend weer. Gaat van het één in het ander lijkt het wel! Rustig aan dan maar weer voor zover dat lukt! Leuk glijbaan en schommel! Grote tuin?

Ego: zaterdag weer verder gegaan met de gordijnen. Zijn bijna af. Volgende week hangen ze. Mijn man had vandaag een gesprek bij een bedrijf in Apeldoorn. Hoort hij donderdag meer van, dus wel weer spannend! Hopen dat hij weer van de vloer is! Wij wonen nu net een jaar in ons huis en de achtertuin gaan we langzaamaan aanpakken. Wil ook graag een vaste zandbak in de tuin. Dus zijn al wel bezig met ideeen ervoor, zodat mijn man dat volgend voorjaar kan doen. Dan wordt de kleine als alles goed gaat 1 jaar dan wordt dat denk ik ook wel leuk!

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat leuk van de gordijnen Saar! Is zeker erg lief geworden!
    Spannend dat je man donderdag meer hoort. Zou fijn zijn als hij aangenomen wordt! Als het tenminste niet zo gaat als bij het vorige bedrijf..
    Vaste zandbak is superhandig idd. Wij hebben zelf een losse en die hebben we dus deze winter binnen gezet. We hebben overigens niet een supergrote tuin hoor maar wel plaats genoeg inderdaad. Eerst een terras, dan een vijver die best groot is vind ik, en dan gras met de glijbaan en schommels.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja gordijnen worden erg leuk. Als de kamer af is maak ik wel foto's.
    Het is een bedrijf waar 400 man werkt dus dat scheelt wel alles is gewoon goed geregeld zeg maar. Nu gewoon afwachten!

Nou klinkt als genoeg ruimte, met schommelS;)

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou ben erg benieuwd naar het kamertje hoor! Zo ga je er wel steeds maar uitzien he, naar de komst van je kleine!

Ja op zich ruimte genoeg, niet te klagen in ieder geval :p

Is jullie baby ook zo mega druk in jullie buik?!

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Druk ja gigantisch. Hij/zij schopt/draait me smorgens wakker om 7 uur. Af en toe golft mijn hele buik!

Mijn zus had zaterdag het wiegje bij zich. Helemaal leuk opgemaakt. Kleine kan in principe komen, maar liever nog even niet!

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat voor soort wiegje hebben jullie? Met wat voor stof? Vind dat zo schattig! Zo'n klein mensje in zo'n klein bedje. Geweldig!

Oh bij jou dus ook! Mijn andere twee waren niet zo mega druk hoor. (of ik moet dat vergeten zijn..). Maar deze...pff! Als ik op m'n linkerzij ga liggen dan is het aan alle kanten schoppen etc. Het lijkt alsof hij/zij dat niet fijn vindt maar ook overdag voel ik echt fikse schoppen soms! :)

Deel Deze Pagina