mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik heb toevallig vandaag 2 shirts bij de prenatal gekocht. lekker met korte mouw, kan ik nog lang aan! (kan gelukkig ook nog steeds in een s. Al in mijn buik intussen echt HUGE!)
    Saar: een zwart jurkje is idd altijd goed! leuk hoor, ben benieuwd!
    Bailey: pff, dat je nog in je eigen kleren past, wat fijn zeg! dat hoef ik echt niet meer te proberen.
    Cocko: ze is nog niet ongeduldig, ze geeft wel heel veel kusjes en knuffels aan "zusje". (want zo gaat ze heten volgens mijn dochtertje, haha) wat ze wel vaak zegt: "Als de baby eruit gefloept is, dan ben ik grote zus". Ik vind het zo'n geweldige uitspraak dat ik den dat we dat op ons geboortekaartje gaan schrijven in plaats van een gedichtje, want die vind ik meestal veel te standaard. (alhoewel we er bij de 1e wel eentje hadden hoor).

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja shirtjes met korte mouwen heb ik ook al ingeslagen. Ik heb sowieso al geen makkelijke maat i.v.m. mijn borsten. Kan veel blousjes niet aan, omdat ik knopen niet dicht krijg. En veel shirtjes zijn ook lastig. Zit meestal op L en soms M als ik mazzel heb. Ik zit er al niet meer mee, soms zelfs XL ach als't maar past;)
    Kan me wel voorstellen als je altijd S hebt en nu L dat je denkt :(

Haha wat leuk Ellaa. Lief. Leuke uitspraak van je dochtertje.

Heb nog even een fotootje toegevoegd van het jurkje. Is echt heel simpel, maar ik denk ik hoop ooit weer eens zwanger te worden en dan kan ik het ook aan. En mijn zus heeft dezelfde maat dus nou ja is'ie het geld wel waard...

3. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ziet er mooi uit Saar!
    Lastig zeg als je grote borsten hebt.
    Ik heb normaal gesproken juist het tegenovergestelde, na de borstvoeding hield ik echt niks meer over (een klein cupje a), maar dat is ook niet handig met shirtjes. Maar goed, dat lossen we dan maar op met een hoop vulling, haha.
    nu tijdens mijn zwangerschap ben ik al gegroeid van een kleine 75a, naar een 80c, dus daarover hoor je me nu niet klagen.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Leuk jurkje Saar!! En als je misschien weer zwanger wordt, kan je hem idd weer aan. Het is een basic jurkje dus makkelijk om te dragen!

Toevallig zei ik vanmorgen tegen m'n man: hmm m'n bh's krijg ik niet normaal meer dicht! Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Bij de andere twee had ik dat niet echt, bij de tweede gaf ik bv en dan groei je wel paar cups. Maar tijdens de zw.schap niet gehad. Ik voel overigens telkens een soort toeschietreflex in m'n borsten. Ellaa: heb jij toevallig bij je dochtertje bv gegeven?? Herken jij dat gevoel dan misschien ook? Mensenlief, af en toe denk ik: als ik een willekeurige baby aan zou leggen, zou het gelijk kunnen drinken. :D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: lijkt me apart. Ik hoor ook wel om me heen dat borsten lekker, maar heb er geen last van.

Mijn borsten zijn nu denk ik een halve cup gegroeid, maar het hoeft van mij ook niet met 75H had ik al wel genoeg dacht ik zo. Ik wacht zolang mogelijk met een voedingsbh kopen. Hoop dat ik dan ook niet giga groei, want 't is zo vervelend en zwaar voor mijn arme rug:cool:

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nou idd te hopen voor jou dat ze niet al te veel meer groeien, dat is idd niet lekker voor je rug.

Dat is dus het gekke: ze lekken niet maar dan is het net alsof het tijd is om te gaan voeden zeg maar, dat gevoel herken ik van destijds voeden bij m'n zoontje. En dan tintelt het helemaal en doet het beetje zeer en daarna is het weer over. Ik was al helemaal bang dat het kind nou binnen zeer korte tijd komt ;) Maar hoop dat t nog maar even blijft zitten.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik zou het niet herkennen nee. Nou die kleine moet nog even blijven zitten. Gelukkig wordt het elke week wel steeds beter/minder erg, maar 't is toch fijner als je 34-37 weken bent ofzo.. Wanneer moet je weer voor een groeiecho?

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm volgens mij heb ik wat gemist, zie nu dit bericht staan :) Hoezo zwanger :p
    Ellaa: Maar idd, met korte mouwen kun je nog lekker lang aan, ideaal. Heb je echt al zo'n mega buik?! Krijg je dan ook van die fijne opmerkingen of je soms al moet bevallen??
    Ah wat lief, zo'n opmerking. Idd leuk om op het kaartje te zetten. Ze groeien er toch wel naar toe hè, hoe dikker je buik, hoe meer ze het gaan beseffen.
    En bailey: kan jij echt je eigen kleding nog aan?! Wow.. dat is wel fijn!

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Moet de 30e maart voor een groei echo. Dus nog even wachten. Maar m'n buik groeit nu ook niet zo hard meer, eigenlijk is het al paar weekjes hetzelfde nu. Maar of dat iets zegt...dat weet ik niet.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hmm ik zou het niet weten. Nou ja afwachten maar. Als ik zeg dat ik 29 weken ben, zegt iedereen oh wat heb je een bescheiden buik, terwijl ik denk woooow wat een buik;)

Bailey: pas jij je eigen broeken ook nog???

11. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    haha, Cocko, geeft niks, ik heb ook vaak last van zwangerschapsdementie e.d.
    Ik krijg idd al wel eens de vraag wanneer het zover is, en als ik dan zeg dat het nog 3 maanden duurt, pfff... ik ben zelf ook benieuwd waar het eindigd. zal binnenkort wel weer even een fotootje maken.

Ik heb inderdaad ook borstvoeding gegeven en dat van die borsten heb ik precies hetzelfde. Ze lekken ook nog niet, maar heb af en toe ook zo'n toeschietreflex gevoel. Ik hoop dan altijd maar dat ze niet ineens spontaan gaan lekken als ik ergens ben. lijkt me behoorlijk genant, twee van die natte vlekken in je shirt ;)

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow dan ligt het gelukkig niet aan mij. Maar het is zo'n irritant gevoel! Helemaal als je ergens op de koffie ofzo bent, pff je hebt echt de neiging om er naar te grijpen dan zodat dat gevoel weggaat :D

Nou ben benieuwd naar je buik hoor!! Ik vond je pas al een mega buik hebben.. niet lullig bedoeld hoor!!

13. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Leuk jurkje saar! En lijkt me inderdaad lastig als je grote borsten hebt, zwaar ook voor je rug!
    Mijn borsten zijn voor mijn doen nu ook enorm, had altijd 70 D, en nu zit ik zeker een cupmaat groter. En dan zitten ze ook zo tegen elkaar geperst dat ik het gevoel heb dt ze richting mn kin gaan hahah. Mn vriend vindt het natuurlijk niet erg haha

Lijkt me raar gevoel, dat aanschiet reflex. Voelt dat echt alsof je elk moment melk kan gaan geven? Het hele idee ervan is nog zo bizar voor me.

Cocko, ja kan het mereldeel nog wel aan. Vooral veel shirtjes want die rekken toch vaak redelijk mee, maar dan moeten ze wel een beetje lang zijn anders wordt het langzaamerhand te kort. En rokjes en jurkjes enzo ook, maar goed dan heb je een legging aan en die rekken ook wel redelijk bij je buik. Van mn broeken kan ik er een aantal wel aan (die een lage waste hebben) en een aantal alleen als ik ht knoopje los doe hihi.

Ellaa, binnenkort weer een buikfoto ronde vind ik een goed idee! Mijne is nu ook weer een stuk groter. Lijkt wel elke week te verdubbelen haha. Ben benieuwd naar die van jullie!

Saar, heeft je man al iets gehoord van de baan?

Cocko en Ellaa, zijn de kindjes al weer wat beter?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoe is het bij jullie? Al aan het genieten van het mooie weer. Hier hangt de was buiten, heerlijk! Ik word al helemaal gek:D

Nog niets gehoord van het werk helaas.

Bailey: wat handig dat je je eigen broeken nog past, maar zit het nog wel lekker? Met 10 weken wilde ik ze al heeeeeel rap uittrekken.

Ellaa/cocko: Niet druk maken toch om dat lekken. Als het gebeurt, dan gebeurt het kun je ook niets aan doen. en anders toch even van die dingen:( kopen. Kom niet op het woord, voor de zekerheid toch?

Ik zal zaterdag eens een nieuwe foto maken. Heb met 28 weken nog een foto gemaakt, maar niet gepost. Ik ga lekker buiten zitten zo hopelijk! Geniet er allemaal van!

15. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Oohh saar, ik ben jaloers!!!!! Net in mn pauze wel even buiten op het stoepje gezeten, maar nu weer binnen op kantoor. Wel heerlijk hé dit weer. Word er meteen helemaal vrolijk van :)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Da's dan ook het enige voordeel aan werkloos zijn;) Heb heerlijk genoten en ben zelfs al tikje verkleurd..

17. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    haha, wat goed zeg Saar. dan krijg je ook wel snel een kleurtje! (jaloers :p)
    Ik ben vandaag lekker met mijn dochtertje naar de speeltuin geweest. Ik heb heerlijk in het zonnetje gezeten terwijl zij lekker aan het spelen was. Het was DRUK! (wat ik ook had kunnen verwachten uiteraard).
    Ook nog even lekker wezen shoppen, kraamcadeautje voor een vriendin van mij, wekker voor mijn dochtertje, sokken voor mezelf etc.... ook heerlijk met dit weer (vind het zowiezo niet erg om te shoppen, haha)

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: het was heerlijk he, om buiten te zitten! Ook goed voor je geest :) En wat lekker dat je al wat verkleurd bent, dat gaat hard bij jou!

Bailey: ach ach.. moest jij met dit lekkere weer op kantoor zitten? Pff.. dan pak je ook elke minuut die je kunt krijgen natuurlijk om even naar buiten te gaan!

Ellaa: lekker geshopt, met je dochter in de speeltuin.. heerlijk zo'n dagje! Echt zo'n: 'ik moet niks' dagje (zo noemen wij dat altijd.)

Wij zijn vandaag met de buurvrouw en zoontje naar de kinderboerderij geweest. Daar is ook een speeltuin bij dus dat was genieten hoor. Je loopt wel de hele tijd te sjouwen maar goed, de kids hebben genoten. Net lekker in bad geweest en echte 'pioenroosjes wangen' hadden ze er van over gehouden!

19. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dat is toevallig. Bij "onze" speeltuin zit ook een kinderboerderij. heel toevallig ook in Eindhoven?

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee Culemborg, dus dat is toch wel een stukje bij je vandaan :)

Deel Deze Pagina