mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja is ook niet iniminie ofzo, maar goed wel anders als 7 pond. Mijn man was 6 en ik 7 pond ze zeggen dat je dan ook niet een enorm groot kindje krijgt, maar ja ach... als het gezond is, ben ik allang blij!

Zit het kindje ook al zo laag dan? Hier ook elke dag een feestje. Heb echt het gevoel dat ik blauwe plekken heb van binnen! Kan me voorstellen dat de echo weer spannend is. Schiet al zo weer op nu!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee dan krijg je niet een enorm kindje.. is in ieder geval niet te hopen!! Vriendin van mij heeft twee kindjes, en allebei de kindjes waren ruim 10 pond..

Weet niet of het zo laag zit, heeft altijd wel laag gezeten maar uhm, hoe zeg ik dat nou.. En is een poosje rustig in m'n buik en dan ineens een heel gehobbel en gebobbel en gedraai.. en vervolgens is het weer rustig. Dus heb het idee dat het dan aan het draaien is.. Denk wel dat het vaak met het hoofdje naar beneden ligt. Heb jij ook zulke feestjes in je buik dan?Brr blauwe plekken, klinkt ook niet erg fijn!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

We zullen wel zien over max 12 weken is het er wel!

Zie je dan ook je hele buik op en neer gaan? Echt zo'n raar gezicht als je hele buik golft. Denk dan echt wat is die nou weer aan het doen.. af en toe wil je een luikje hebben haha. De baarmoeder zat al vroeg hoog en soms schuurt er gewoon iets langs mijn ribben en hij/zij schopt ook aardig hard..

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha ja inderdaad je hele buik gaat dan op en neer.. Jammer he, dat je niet af en toe een kijkje kunt nemen! :) Zou zo leuk zijn!
    Heeft je kindje ook al door dat het 's nachts rustig moet zijn? Is wel zo prettig!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja 's nachts is ons kindje best rustig. Ik moet wel elke nacht even een plasje doen en dan voel ik wel even wat bewegen, maar ze gaat dan net zoals ik volgens mij weer lekker slapen. Zou dat een goed teken zijn:( Bij jou dus net zo? Aan de andere kant krijg je deze tijd nooit meer terug van zwanger zijn niet met dit kindje in ieder geval dus ja lekker genieten van een stuiterballetje in mijn buik!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Snap wel wat je bedoelt, je moet er ook echt wel van genieten natuurlijk! Maar soms heb ik wel zoiets van: hmm van mij mag al dat getrappel in m'n zij etc. wel over zijn! Alles heeft z'n voors en tegens he!
    Lekker dat je kindje 's nachts rustig is! Slaapt wel zo fijn!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal hoor. Zeker als'ie me gewoon echt pijn doet!

8. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Saar & Cocko, bedankt! Ja groeit zeker goed hihi, als ik naar beneden kijk is het eerste wat ik zie pas mn knieën. Maar goed, het hoort erbij :)

Vervelend dat je zoveel last hebt Cocko! En dan is het natuurlijk helemaal vermoeiend als de kids ook nog eens vervelend doen. Heb je een beetje kunnen genieten en opladen van het zonnetje? Het wordt alleenmaar beter weer deze week dus dat is wel heel erg fijn natuurlijk.

Saar, ik zie ook mn buik soms helemaal bewegen! raar he?! alsof er een alien in je buik zit ;)
    Heb je veel last van vermoeidheid?

Ik heb geloof ik nogal geluk mn hele zwangerschap (afkloppen), heb nog nergens last van, als die buik er niet zat en ik af en toe een rotschop in mn maag en ribben kreeg had ik me niet anders dan anders gevoeld. Beetje pijn in mn rug, maar dat heb ik altijd wel. Hopen dat het zo blijft! En natuurlijk dat het bij julie weer wat beter wordt :)

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Hey dames,

Bailey, wat is je buik mooi gegroeid zeg! wow.
    Ik ga gelukkig ook nog vrij gemakkelijk door mn zwangerschap heen, alleen last van maagzuur, maar ach, daar hoor je mij niet over klagen. Ik loop zelfs nog steeds hard. Elke maandag een kwartiertje.

@ cocko en Saar: Ik heb ook zo'n stuiterbal! haha. mijn ribben voelen soms ook een beetje beurs. Die van mij heeft trouwens een beetje een omgekeerd slaapritme. Ze begint 's avonds altijd extra actief te worden en in bed gaat ze helemaal los. Hopelijk draait dat snel bij als ze geboren is, anders staat me nog wat te wachten.

Saar, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Ik mag donderdag weer, ben benieuwd hoeveel gewicht er dit keer bij is. Als het net zo weinig is als bij jou dan spring ik een gat in de lucht! (maar ik vrees het ergste, haha)

cocko: hè gatsie. wat jammer dat het voor jou geen pretje is om zwanger te zijn. Ik leef met je mee.

Ik zal morgen eens even een foto van mijn buik maken, ik kan natuurlijk niet achterblijven na die mooie ronde buikjes van jullie!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ellaa: Oh das vervelend. Gisternacht was het echt feest in mijn buik en dat is best vermoeiend haha.

Gister bij mijn zus geweest die heeft 2 kleintjes. Ze begon over een borstvoedingscursus. Hebben jullie dat gedaan of gaan jullie dat nog doen?

11. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Ellaa: bedankt! Ja maagzuur heb ik ook een beetje af en toe, maar net wat je zegt daar moeten we ni over klagen :) Fijn dat je nog kan hardlopen, ik ga ook nog steeds gewoon sporten, wel maar 2.5 uur per week maar goed alle beetjes helpen :) En vanaf volgende week ga ik ook zwangerschpszwemmen, ben benieuwd hoe dat is!

Saar, ja ik ga naar een voorlichtingsavond erover. Mijn VK begon er steeds over en ik denk baat het niet dan schaat het niet haha.

Donderdag ga ik naar voorlichtingsavond over de bevalling. Ik ben benieuwd!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: nee heb geen borstvoedingscursus gedaan. Dat doe ik gewoon even, dacht ik. En het ging direct goed, het is even aftasten hoe je het kindje moet aanleggen maar verder.. ik had geen enkel probleem. Dus vind het niet nodig om nu een cursus te volgen.

Bailey: nog 2,5 uur sporten! Wow.. misschien voor jou minimaal maar ik vind het nog veel hoor! Ben idd ook benieuwd hoe jou dat bevalt, dat zwangerschapszwemmen! Heb het zelf nooit gedaan maar hoor er wel grappige verhalen over.

Ellaa: jij morgen naar de vk, spannend weer. En ook weer leuk, dan hoor je het hartje weer even kloppen. Vind ik persoonlijk altijd weer bijzonder, ondanks dat je je kindje dagelijks voelt.

Ego: vriendin van me moet vandaag naar t ziekenhuis om te kijken of ze d'r vliezen kunnen doorprikken, anders morgen met gel ingeleid. Spannend! Gaat hier nu ook kriebelen, net als bij jou Ellaa!

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik heb er bij de 1e niet eens over nagedacht dat het ook weleens niet zou kunnen lukken, die borstvoeding. En bij mij ging het ook meteen goed. maar in mijn omgeving zie ik nu veel vaker dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is. een vriendin van mij is wel naar zo'n bijeenkomst geweest en zij heeft er wel echt iets aan gehad.

Ik gebruik trouwens wel pampers. vind dat echt de beste luiers. kruidvat ook nog wel oke, maar die van de etos waren echt een ramp. de poep droop erlangs (sorry, wist niet zo goed hoe ik het netter kon vertellen :p). Als je borstvoeding geeft is de ontlasting nogal dun, en mijn ervaring is dat die van pampers het beste aansluiten.

dan hier mijn buikfoto.
    bailey: toen jij zei dat je pas je knieën weer kon zien, dacht ik: hey, laat ik dat ook eens proberen. dus ik naar beneden kijken..... .... aargh, ik zie gewoon niks meer, niet eens het puntje van mn tenen. (ik schrok toch wel een beetje)

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: mooie buik zeg!! Wow! Je bent idd wel weer stukje gegroeid hoor! Mooi om te zien! En ach, straks kun je je knieën weer zien hoor! :p

Ja als je bv geeft, is de ontlasting erg dun maar goed, vond die pampers bij ons erg lekken! Ook als ze zo klein zijn! Als de luier vol zat, dan zat het rompertje er ook aan alle kanten onder.. Al die vieze spuitluiers, brr... Weet nog bij ons zoontje: die moest ik keertje temperaturen omdat hij zichzelf niet helemaal goed warm hield toen en ik die temp er in, en even later zat de muur, m'n man en ikzelf er helemaal onder! ;) Uhm, nou smakelijk eten hoor!

15. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    hahaha, herkenbaar! de eerste keer dat ik een luier ging verschonen (en dus ook weer voor het eerst uit bed was en dus ook weer voor het eerst "gewone" kleren aanhad) heeft ze me ook helemaal ondergepoept. de verloskundige zei nog: "pas op hoor, het komt er soms met een vaart uit, maar toen was het al te laat. haha

16. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    misschien ligt het trouwens maar net aan het postuur van je kindje welke luiers het beste aansluiten. gewoon zelf uitproberen wat het beste bevalt.

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou idd ook nog kunnen ja, wij hebben onwijs smalle kindjes dus of er uberhaupt echt goede luiers zijn voor zulke kleine billetjes is maar de vraag...:D

18. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    hahaha gadeverdamme! Poep die langs luiers druipt en op je kleren en muren spuit... is dat dan mijn toekomst? ;)

Mooi buikje hoor! Kan je er al een glas drinken opzetten? haha Ziet er wel heel erg mooi uit moet ik zeggen, mooie strakke vorm.

19. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko, al iets van je vriendin gehoord?

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bailey: Ja dat is jouw toekomst de eerste maandjes :p Dan weet je het alvast! Haha..

Nee ze moest half 4 in t ziekenhuis zijn, dan proberen ze de vliezen te prikken. Anders morgen met gel, dus ze houdt het spannend! Ben erg benieuwd maar ga geen sms sturen uit mezelf.. haha die heeft het nu veel te druk met zichzelf :)

Deel Deze Pagina