mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @alle nieuwe meiden; gefeliciteerd!

@SuzieQ; balen meid! Sterkte!

@Kaar1979; ik krijg maandag a.s een echo in het ziekenhuis omdat ik sinds maart daar onder "behandeling" was. Ik heb namelijk een te korte cyclus dus ik heb ondersteuning gekregen en die moet ik nog tot 12 weken gebruiken. Vandaar de vroege echo. Als het goed is hoor ik maandag ook of ik de volgende keer gewoon naar de VK mag.

Hier verder nog misselijk in de ochtend. De laatste dagen steeds een keer overgeven. Gedurende de ochtend trekt het wel weg en de rest van de dag gaat het best goed moet ik zeggen. Wel vermoeid nog!

2. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hoi, ik wil hier ook gezellig mee kletsen.
    Heb zaterdag en gister positief getest. Jeeeee. We zijn zwanger van ons 2e kindje. Zo bijzonder weer. Het is nog pril, pas 4 weken maar daar beginnen we allemaal hè.
    Ik heb al een zoontje van 16 maanden.

Alle zwangeren hier van harte en geniet ervan.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Hallo, ik geloof dat ik mij hier ook mag melden! :)

Ik heb gister positief getest, volgens de internetcalculator zou ik 16 juni uitgerekend zijn en nu dus ongeveer 5 weekjes zwanger zijn. Moet nog contact opnemen met de verloskundige, maar heb volgende week vakantie dus dan heb ik daar alle tijd voor.
    Heb regelmatig last van buikpijn (soms steekjes, soms m'n darmen) en pijnlijke borsten. Ben ook een soort van moe de hele dag, maar wel anders dan anders moe ;). Misselijk af en toe 'smorgens na het ontbijt en aan het einde van de middag tegen etenstijd.
    Hoop dat het allemaal goed gaat, heb in mei een hele vroege mk gehad, maar had toen vanaf het begin steeds bloedverlies dus gelijk al het idee dat het niet helemaal klopte. Nu "klopt' het voor m'n gevoel wel helemaal, dus ga maar van het goede uit!

4. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nog niet zolang geleden had ik hier gepost om gezellig mee te doen, maar onze ergste nachtmerrie is werkelijkheid geworden afgelopen maandag want er was geen hartactie te zien.... Ik was ruim 9 weken met de echo en het is waarschijnlijk gestopt met 8 1/2 week. Enorm vedrietig en teleurgesteld zeker omdat we vorig jaar de zwangerschap van onze zoon moesten afbreken ivm een ernstige chromosoomafwijking (trisomie 18). Er is nu bloed afgenomen voor chromosoomonderzoek en die uitslag krijgen we over 3 weken. Voor volgende week donderdag staat er een curretage gepland.
    Ik wens jullie een hele goede zwangerschap en hoop snel me weer in een andere maand aan te melden
    Liefs Marjolein

5. helma85

helma85 Niet meer actief

Wat erg Mamaleintje, krijg er tranen van in mn ogen.

IK weet ook niet precies wanneer ik uitgerekend ben, eind mei/begin juni ergens.
    Allemaal heel spannend, het is ons 1ste kindje.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Beetje laat weer een reactie van mij! Ik heb maandag mijn echo (inwendig) gehad en maar liefst 3 weken :$teruggezet. Ben 6,5 tot 7 weken zwanger. Nu uitgerekend op 28 mei! Schrok er wel van toen ze uitwendig niets konden zien, maar wel een hartje gezien super mooi! 1 november weer terugkomen. Nog steeds bruinverlies, maar nu is het misschien voor mij iets duidelijk want is 14 dagen na de bevruchting begonnen. Duurt alleen al wel lang. De verloskundige zag geen afwijkingen in de baarmoeder dus was niets ernstigs! Blijft toch wel een beetje spannend en vervelend. Maar ben heerlijk aan het nagenieten van een mooie echo!

Ik kan niet zo goed onthouden (ligt aan de zwangerschap haha) maar allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Een mooie en vermoeiende tijd.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@ Mamaleintje
    Wat naar zeg! Heel veel sterkte

8. helma85

helma85 Niet meer actief

wow, 3 weken terug gezet, dat is behoorlijk veel!
    Maar het belangrijkste is dat het goed gaat met het kindje en jou.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@ Helma85
    Ik heb blijkbaar een hele rare cyclus gehad. Mijn laatste menstruatie was op 26 juli en mijn ei dus blijkbaar op 5 september... wel vreemd. Maar goed zwanger is zwanger!

10. helma85

helma85 Niet meer actief

haha, ja, zwanger is zwanger.
    En hartje is hartje!!!
    Ik moet volgende week dinsdag ochtend.
    Ik denk zelf dat ik rond de 6 weken zwanger ben, maar mijn man en beste vriendin denken dat ik 9 weken zwanger ben! Best groot verschil.

11. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook maar aanmelden want wij dachten eind mei een kindje te krijgen maar vanavond echo gehad en ben twee weken terug gezet. Dus van 7 weken naar 5 weken. Pff heb wel het idee dat ik weer van voor af aan begin :p Maar goed, hartje klopte al was het nog een trage hartactie maar het klopte..
    10 november weer een echo en dan zullen we kijken hoe ver ik nou echt ben want ik vind het wel een beetje raar aangezien ik een regelmatige cyclus had...

12. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    @Mamaleintje: Wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte meid.

En wat lees ik nu allemaal over 'weken terugzetten' ?
    Dat lijkt me inderdaad heel raar! Voor je gevoel idd weer terug in de tijd! Maak je de afgelopen weken 'weer mee'
    Maar zoals Saar al zei: Zwanger is zwanger haha

Ik maak me een klein beetje zorgen over wat er gaat komen binnenkort, want begin me al misselijker te voelen iedere ochtend. Ik geef bijna nooit over gelukkig (laatste keer was zo uit m'n hoofd twee jaar geleden). Maar volgens mij gaat het binnenkort wel gebeuren. Het voelt alsof m'n maag het eten ook niet goed verteerd ofzo.
    Ben er best een beetje bang voor, mijn zusje heeft twee verschrikkelijke zw gehad. Alleen maar overgeven, paar keer in ziekenhuis gelegen, zwangerschapsvergiftiging noem alles maar op.
    Nou ja, het komt als het komt en anders niet.
    Hoe is het verder met iedereen hier? Met de klachtjes? Verder nog echo's gehad?
    Ik heb 31-10 de intake en 7-11 echo. Nog zo ver weg!
    Na berichtje van Mamaleintje zou ik graag willen weten of alle nog goed zit!
    Iedereen een hele fijne dag vandaag!
    xxx

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@helma85. Ook nog spannend dus! Ik schrok best in eerste instantie toen ze op de uitwendige niets zagen. Rekende er niet op. Spannend hoe ver je dan echt bent! Misschien al wel 9 weken haha;)

@ Cocko. Ook al 2 weken teruggezet. Dan toch een laat ei (net als ik). Vreemd he?! Maar wel gewoon van genieten! Je hebt een hartje gezien. Moest bij mij ook wel even landen, maar nu geniet ik juist des te meer. Ik dacht namelijk dat ik 3-4 weken gemist had en dat is nu dus niet zo. Kan gewoon 8 maanden genieten van zwanger zijn.

@ Moielle. Probeer toch lekker te genieten. Ik heb al sinds de eerste week dat ik zwanger ben (week 4) bruinverlies en af en toe rood. Maar verloskundige zei tegen mij zolang je geen krampen hebt of bloedverlies minimaal zoveel als je menstruatie dan zit het er nog gewoon. Maar ik zou ook het liefste elke dag even een kijkje nemen in mijn buik! Gelukkig ben ik goed moe, wat misselijk aan het worden en groeien mijn borsten (nog groter) dus voel me ook wel echt zwanger!

14. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hier voel ik me gelukkig ook echt zwanger!
    Inderdaad, m'n borsten veranderen. Zijn wat voller (heb al 'e'). En nog gevoelig. En ben zoooo moe! Poeh he.
    En tegen de misselijkheid zit ik steeds aan te hikken zeg maar.
    Maar wat helpt bij mij zijn pepermuntjes. Die van Wilhelmina. Dan lijkt het wel weer wat weg te zakken.
    Maar ach, ik heb echt niets te klagen hoor!
    Ik schrijf het hier wel op, maar dat is ook alleen maar omdat ik het niet vertel aan mensen! Die willen eigenlijk toch alleen maar horen dat alles goed gaat. En degenen die zwanger zijn geweest, die weten hoe het voelt.
    Verder heb ik al een broekmaat groter gekocht. En kan die eigenlijk alleen nog maar aan. Hihi toch maar minstens een broek erbij kopen. Heb al van een collega haar zwangerschapsbroeken gekregen zo lief!!! Maar ze heeft maatje 36, ik 42 haha. Dus pas niet alles. Maar bewaar ze toch even, zitten best ruim, wie weet!
    Ik was ook een beetje nieuwsgierig naar de voedingssuplementen die jullie nemen tijdens de zw?
    Ik neem van Kruidvat de Zwanger Plus. Zit in een doosje en je neemt een tablet én een capsule per dag in. Tablet met vitamines en mineralen (en natuurlijk afgepaste hoeveelheid foliumzuur) en omega vetzuren.
    Wat nemen jullie?
    Iedereen een hele fijne dag vandaag!
    Het is weer schitterend weer igg!
    xxx

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@Moielle: Ik heb al een H-cup dus hoop dat mijn borsten niet super erg gaan groeien.. Voor de misselijkheid misschien ook die pepermuntjes maar proberen, ze zijn nog lekker ook haha.

Ik slik puur mama van VSM. Net even boodschappen gedaan en helemaal kapot. Moet echt oppassen dat ik niet teveel doe! Maar goed ik heb het er wel voor over:) Ik kan mijn broeken nog wel aan, maar merk dat ik aan het einde van de dag het liefst een knoop open doe..

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Ik ben nu 5 weken en behalve afgelopen weekend wat dan misschien tot een griepje is geweest, ben ik helemaal niet misselijk... op zich lekker natuurlijk maar het geeft me niet echt het gevoel zwanger te zijn.. Heb wel last van m'n borsten en af en toe buikpijn. Zou de misselijkheid nog komen misschien?

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ikkie97: maak je geen zorgen, ik deed dat ook hoor, en ben nu iets van 6 weken ofzo (niemand die het precies weet :D) en ik ben nog niet echt kotsmisselijk maar wel zo'n raar vreemd gevoel in m'n maag en keel. En daar begint het bij mij mee.. Dus wrs komt het nog wel hoor..

Ja nou, ik baal er wel van hoor, 2 weken terug gezet. En ze weten niet eens precies hoe ver ik nou ben dus moet wachten tot 10 november en dan kunnen ze zien hoe ver ik ben.
    Heb nu last van ernstige verkoudheid, pff heerst het ofzo? Kindjes zijn hier ook al erg aan het hoesten en snotneusjes. Bahbah.

Fijne avond nog allemaal.

18. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Goedemorgen meiden,

Ik wil me graag ook aanmelden bij jullie club;) Afgelopen zaterdag heb ik een positieve test in handen gehad. De streep was alleen wel wat licht. Nu vanmorgen weer een test gedaan. Ik denk dat we er toch aan moeten gaan geloven dat we zwanger zijn. Wat is dit onwerkelijk haha. Mijn lijf heeft weinig last van dingen alleen dat ik nog steeds hyper ben haha. Gister lag ik om 6uur wakker. Vandaag om 4uur. Ik hoop dat het morgen een wat betere tijd gaat worden. Mijn energie moet toch ooit op raken?;)

Donderdag willen we nog 1x een test doen van cb en daarna de vk bellen. Ik ben dus heel benieuwd.
    Zie test van vandaag:

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Gefeliciteerd, iedereen die ook zwanger is!

Ik mag 9 november komen voor de echo, echt spannend!

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gefeliciteerd lentekind! Spannende tijd!!!

ikkie97 Nog 3 weken wachten. De tijd vliegt voorbij hoor. Ik heb 1 november 2e echo, maar er is alweer een week voorbij sinds de vorige. Gaat lekker snel dus!

Deel Deze Pagina