Woooow wat een mooie buik ellaa. Ze zeggen tegen mij dat ik een dikke buik heb, maar..... Heel mooi zo naar voren! Ik had helemaal over je maagzuur heen gelezen Erg jammer weer. Heb ik gelukkig nog niet echt last van fieuw! Bailey: 2,5 uur sporten manman... Wat lekker. Ik was sowieso niet zo'n sporter, maar na een uur wandelen ben ik wel gesloopt haha. Die voorlichtingsavond over de bevalling hebben wij volgende week donderdag. Ben benieuwd of ik nog wat nieuws hoor.. Die werd wel erg aangeraden. De vk begon pas de laatste keer over de borstvoedingscursus. Nooit van gehoord ik dacht ook van ach dat doe ik even en anders helpt de kraamzorg wel... Naief? Cocko/Ellaa: Wat een leuk vooruitzicht die poep op onze mooie groene muur... Ik denk dat ik hem nog bruingroen schilder..... haha we zullen het wel overleven! Cocko: spannend hoor. Maar jij nog even wachten. Lekker je kindje laten groeien!
hahaha, sorry dat we het zo beeldend hebben verteld van die poep. Maar je moet er de humor maar van inzien. Mijn vriend kan er nu nog steeds lol om hebben (hoe vies ik was). thnx allemaal voor de complimentjes. ben zelf ook wel blij met mn buik. al begint het wel echt in de weg te zitten met sokken aandoen enzo. Saar: Ik was dus ook zo naief over de borstvoeding, gelukkig heeft het bij mij goed uitgepakt. Je hebt na de bevalling altijd ook nog een lactatiekundige die je zou kunnen helpen als het niet lukt. (dus maak je niet te druk daarover van te voren). Bailey: 2,5 uur sporten zeg, pff, goed hoor! Ik zit nu nog op de 1,5 uur. Ik hoop het ook nog wel even vol te houden, kan ik lekker mn energie in kwijt. Ik ga zometeen naar de vk. ben benieuwd of ik ook zo'n lekkere spuit nodig heb (vanwege de bloedgroep).
Ellaa: Spannend hoor! Die spuit viel mij alles mee gelukkig. En die spuitluiers ach het hoort erbij, net zoals 's nachts wakker worden Mijn zus heeft altijd van die goede grote zussen adviezen. Probeer mijn eigen weg wel te gaan, maar dat is soms wel eens lastig. Ik ga er ook gewoon maar voor dat het goed gaat! En lees me verder wel in over dingen! Kan me voorstellen dat die buik wat in de weg begint te zitten ja. Als ik nu kijk naar mijn eigen buik(je) dan merk ik toch ook al wel dat ik bijvoorbeeld mijn bergschoenen niet zo makkelijk zelf dicht krijg. Cocko: Is er al wat geboren inmiddels?
Ellaa: hoe was het bij de vk? En heb je nog zo'n lekkere spuit gehad?? Jij toch ook nog anderhalf uur sporten, vind het echt knap hoor! Saar: je moet echt wel even leren je eigen weg te vinden met een kindje hoor, maar dat komt echt goed! Je moet je kindje ook echt leren kennen (vind ik zelf), weet niet hoe jij dat hebt ervaren Ellaa? Maar toen mijn oudste werd geboren had ik zoiets van: och poppie..en eigenlijk ken ik je niet. Haha was zo raar! Nee nog steeds niets gehoord van m'n vriendin. Dus ze zullen wel met gel aan de gang zijn gegaan. Spannend hoor!
Cocko: zeker spannend!!! Ik had dat eigenlijk helemaal niet zo, had meteen het gevoel dat ze "mijn" kindje was, ging heel natuurlijk allemaal. Maar dat van jou hoor ik ook heel vaak hoor van anderen. En Saar, teveel goeie adviezen kan ook op je zenuwen werken, haha. probeer idd je eigen weg erin te vinden. niet iedereen doet het hetzelfde en dat is maar goed ook. Als iets voor jou goed voelt, dan moet je het vooral op die manier doen. (en nooit iets doen omdat anderen dat zo fijn vinden). Bij de vk was alles goed, ze was flink gegroeid en lag dit keer netjes met het hoofdje naar onderen! (YES). En ze is ook resus negatief, dus hoefde geen spuit! dus dat was ook weer fijn (alhoewel ik bij mijn 1e dochtertje die spuit ook niet zo erg vond als ze hadden verteld van tevoren).
Ellaa: Fijn dat alles goed was. Nu zo blijven liggen kleintje! Fijn dat je geen spuit hoefde. Maar die horrorverhalen daarover waren niet nodig geweest, want die spuit viel zo ongelooflijk mee! Vielen de kilootjes ook een beetje mee? Cocko: Spannend van je vriendin hoor. Soms kun je dingen haast beter niet weten of wel?! Nee ik ga het maar gewoon doen zoals ik het wil. Mijn zus legt al mijn adviezen ook naast zich neer dus ach... Heb gisteren geld van oma gehad voor en box en heb die nu besteld bij babydump. Ze rekenen tot 1 april geen verzendkosten dus dat scheelt weer mooi! Nu mooi in het zonnetje
Ellaa, mooi dat je geen spuit hoefde en je meisje er goed bij ligt! En die poepverhalen vind ik wel heel komisch hoor! Bovendien ben ik met onze twee honden qua viezigheid heel wat gewend hihi.
in 3 weken tijd 1,5 kilo aangekomen... maar ons meisje was ook flink gegroeid sinds de vorige keer (groeispurt), dus wat dat betreft viel het nog mee. wat staat er nu bij jullie in de papieren qua hoogte baarmoeder? bij mij is het nu 1/2 NX. (is dat niet een beetje groot? of weten jullie daar ook niks van?)
Ellaa: fijn dat het goed was bij de VK en knap dat je meisje al goed ligt! Houden zo! En heerlijk dat je geen spuit hoefde, scheelt toch weer een prik. Pff heb echt geen idee wat al die gekke gegevens inhouden, zal eens in m'n papieren kijken wat er staat! Moet as dinsdag weer, ben ook benieuwd. Ben nu niks aangekomen op m'n eigen weegschaal.. Bailey: ow nou er staat je wat te wachten hoor want als ze iets groter zijn gaan ze weer heel makkelijk in bad poepen, hebben wij hier nog steeds wel eens met de jongste. En dan is m'n dochter helemaal in paniek en staat te gillen als een mager speenvarken!
NX is afstand tussen navel en borstbeen, twee weken terug stond er bij mij 1/4. 28 weken zwanger: 1/4 N-X 32 weken zwanger: 1/2 N-X Dus of het nou echt heel veel is bij jou weet ik niet, het zal bij de een iets eerder zo zijn dan bij een ander denk ik.
cocko: wat leuk zeg!! een meisje! fijn dat alles goed gaat!. Bij mij heeft ze trouwens nooit in bad gepoept. ook het zindelijk worden ging hier eigenlijk vanzelf. denk dat ze in totaal 5x in de broek heeft geplast en zelfs nog nooit in haar bed geplast. (maar ik realiseer me wel dat ik daar ontzettend geluk mee heb gehad).
leeeuuuukkkk! Eeen meisje! Ellaa: Dat klinkt goed! Ik was volgens de verhalen van mn moeder alleen wel een echte badpoeper dus hopelijk is dat niet erfelijk Voor de goede orde... nu ben ik dat niet meer hoor Gisteravond naar voorlichtingsavond over de bevalling geweest. Als je al kindje hebt gehad is het natuurlijk anders, maar het heeft mij echt gerustgesteld! Zo veel info die ik nog niet zo wist, of dacht dat het anders zat. Echt fijn om nu een beetje het gevoel te hebben een soort van grip erop te hebben, of in ieder geval een beetje te weten wat je kan verwachten (al kan het natuurlijk altijd anders lopen) Saar jij hebt dit volgende week toch? Ben benieuwd wat jij ervan vindt!
Cocko: Gefeliciteerd wat leuk zeg! Fijn dat alles goed is! Lekker as. dinsdag. Als je thuis niets bent aangekomen zul je dat bij de vk ook niet echt zijn denk ik.. Ellaa: Netjes hoor 1,5 kilo. Gaat ook niet hard bij jou! 1/2 NX ik weet het niet. Het is natuurlijk ook niet je eerste. Ik had 1/3 geloof ik met 30 weken dat vond de vk wat groot voor mij maar goed... Bailey: Mooi dat je er wat aan hebt gehad. Ik mag donderdag ja ben benieuwd of ik nog wat nieuws hoor, lees nogal veel namelijk. Vraagt jullie vk trouwens ook naar een geboorteplan? Heb net de tekst voor het geboortekaartje aangeleverd en de enveloppen meegenomen. Heb ik ook nog weer wat te doen(in de zon)!
Ellaa: heerlijk zeg, zo'n dochtertje dat niet poept. Nou moet ik zeggen: ons dochtertje doet het ook niet hoor. Wel in d'r onderbroekje plassen maar alleen als ze aandacht te kort krijgt (denkt ze dan.........) Bailey: fijn dat je geen badpoeper meer bent Hele opluchting! Haha grapje hoor. Ja joh, altijd handig om te weten wat je kunt verwachten van een bevalling maar ook wat je zegt: het kan toch anders lopen dan je denkt. M'n eerste bevalling was totaal anders dan de tweede, dus wat dat toch is.. Ben erg benieuwd wat me nu te wachten staat! Saar: vk vraagt bij ons niet naar een geboorteplan. Tenminste, nooit gehoord. Bij ons is alles duidelijk: z'huis bevallen, alleen man aanwezig etc., spuit en infuus, alles is geregeld haha. Maar heb jij er wel eentje dan? Op zich wel handig hoor! Eerlijk gezegd zou ik niet eens heel precies wat er in moet staan.
Oeh ja ik geniet er teveel van Ik zit in een luie stoel naar mijn man te kijken die de buitenboel schildert Heerlijk. En het blijft nog even mooi! Cocko/Ellaa: Die fase mogen wij nog leren! Ik geloof dat we er vanzelf wel in groeien.. En ik geloof inderdaad dat geen bevalling hetzelfde is. Mijn zus had bij de eerste zo'n 24 uur geloof ik (sterrekijkertje) en veel bloedverlies en bij de 2e binnen 4 uurtjes. Nou ja we zullen wel zien! Geboorteplan stelt niet giga veel voor. Ik ben er wel mee bezig geweest. Wil thuisbevallen en zoveel mogelijk rust om me heen. Als het kan ook samen genieten van de eerste momenten met de kleine! En goede hulp bij borstvoeding en dat we daar ook zsm de tijd voor krijgen. En mijn man wil de navelstreng doorknippen... Dat is het wel zo ongeveer wat ik had bedacht.
Wow Saar, goed bezig met je bevallingsplan! Komt helemaal goed met je (hopen we natuurlijk toch wel!!!) Het wordt aftellen he! Heerlijk toch. En, kan je man netjes schilderen? En jij een lekker kleurtje gekregen ondertussen?
Nou dacht ik he?! Mijn man kan goed klussen, ideaal! Volgende week is de hele buitenboel af. Lekker idee, dat hoeft niet meer als de baby er is. En hij heeft belooft dat hij volgende week de babykamer af maakt Ben lekker verkleurt, maar mijn zonneallergie begint nu op te spelen, dus moet even wat oppassen! Jij/jullie ook? Lekker zo met de kinderen buiten denk ik of niet? Alweer 31 weken vandaag! 't gaat zooooo hard nu! Allemaal een goed weekend!