Oh wat gaat het hard, echt aftellen. Het wordt toch spannend van lieverlee he! Leuk dat je man goed kan klussen, is zo fijn en handig! OKe, nou houd hem aan z'n woord dat ie volg wk de babykamer doet M'n man is op dit moment ook lekker buiten bezig, kids buiten.. Heerlijk. Hij wilde dat m'n schoonouders kwamen maar dat is voor mij nooit een pretje dus heb maar niet te veel gereageerd Niet erg netjes van mij maar soms heb ik echt zoiets van: please..moet dat nou?! Zonneallergie? Wat houdt dat in? Sorry, ik weet daar niet zo veel van.. wat krijg je dan? Wel lastig dan neem ik aan? Nou, jullie ook een goed weekend allemaal en geniet van het zonnetje zolang die er staat!
Ze zijn nu zeker lekker moe 's avonds van de buitenlucht! Schoonouders.... dat ken ik... Hier komen ze eigenlijk nooit, omdat ze het niet zelf voorstellen. Alleen eventueel met een verjaardag of als wij ze uitnodigen. Helaas kun je schoonouders niet uitzoeken. Zijn ze uiteindelijk niet geweest? En ben je al bij je vriendin en de kleine geweest? Zonneallergie ik krijg jeukende, rode blaasjes m.n. op mijn armen. En de pilletjes die ik heb ervoor durf ik niet te slikken. Dus factor 50 erop en toch in de zon opbouwen. Toen ik bij mijn ouders woonde ging ik onder de zonnebank en dan ging het zomers beter maar goed. Als ik eenmaal een beetje getint ben gaat het best redelijk. In ieder geval niet om 12 uur in de zon, maar dat is sowieso niet goed he?! Ja het gaat zo hard. Vinden jullie ook niet? Bepaalde dingen beginnen wel te kriebelen. Ik zei tegen mijn man ik zal deze week eens een lijstje maken met wat ik nog moet halen en dat eens halen. Dan hebben we het maar in huis. Als het zo mooi blijft ga ik de kinderwagen verder schoonmaken enzo. Ik heb alles al lekker uitgewassen wat kon, maar goed. Hebben jullie ook al een beetje koopdrang of alles al voor mekaar?
Heerlijk, lekker zorgen dat alles van lieverlee klaar is. Geeft je toch een goed gevoel! Is je moeheid al wat minder of dat nog niet? Oei wat lastig is dat zeg, die allergie! Van jeuk wordt je echt niet goed! Maar ik had een poos terug zo'n last van jeukende benen, en toen heb ik zalf gekocht die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Is dat dan niets voor je? Iets met menthol erin?? Of helpt dat toch niet omdat het van een allergie afkomstig is? Nee m'n schoonouders zijn niet geweest. M'n schoonpa is een beste man hoor, maar sinds ons dochtertje op de wereld is, telt voor m'n schoonma maar 1 ding.. En m'n zoontje ziet ze amper staan. Dus dat levert erg veel frustratie op natuurlijk. Ook nu ik weer zwanger ben, vraagt ze niet hoe het gaat enzo. Zo irritant. Maar goed, ik merk wel dat als ik me makkelijk opstel als ze er zijn, het wel iets beter gaat. Als je je eenmaal ergert, is alles een ergenis.. toch???
Oh wat sneu! Je zoontje heeft die dat door? Mijn schoonouders vragen wel, maar betrekken het dan op zichzelf of halen er verhalen van anderen bij! Ik weet nu al dat ons kindje niet zo belangrijk is als de andere 2 kleinkindjes, maar goed voor ons is ons kindje het belangrijkste. Merk ook inderdaad dat als je je er zelf niet te veel aan ergert dat het wel rustiger wordt, maar af en toe..... Hebben jij en de kids een goede band met je eigen ouders? Koelen helpt wel even, maar het beste is dan gewoon uit de zon. Dan wordt mijn huid vanzelf wel rustig. Ach ja.. Moeheid is er nog steeds, zal wel niet over gaan. Ben echt benieuwd hoe dat na de bevalling is, zal ik me dan echt zoveel beter voelen
Vervelend van die moeheid zeg, had gehoopt voor je dat het wel wat minder zou worden als je thuis zat.. Misschien na de bevalling maar ja, dat is ook wel een pittige periode. Deze week gaat je man het babykamertje afmaken toch? Leuk! Ja wij en de kids hebben wel goede band met mijn ouders maar het is wel jammer dat m'n schoonma zo is. Schoonpa is een stille man, en die houdt al z'n kleinkinderen wel gelijk. Ach nou, ze zijn niet geweest dus dat scheelde weer. Maar ja, nu weet ik wel dat ze as zaterdag bellen of ze dan kunnen komen dus zit ik al een hele week op hete kolen Of dat wat is.. Maar goed, tis maar een daggie he! Haha gewoon optimistisch blijven! Heb je geen flauwte meer gehad trouwens? Had je vorige week zondag toch last van? Vervelend is zoiets he.
Lekker nog steeds zonnetje en ik ben nu ook een keer op maandag vrij Genieten! Zonneallergie is vervelend joh! Maar we moeten nu sowieso niet veel in de zon, voor je het weet krijg je zo'n zwangerschapsmasker. Dan maar even bedekt van het weer genieten Geboorteplan begon mijn vk ook over, maar meer dat het een optie is als je dat wat geruster maakt. Ik ben meer het 'we zien wel hoe het gaat' type, laat het een beetje over me heenkomen. weet wel dat ik liever naar het ziekenhuis ga dan thuis. vervelend van je schoonmoeder! Das echt niet leuk Wel fijn dat de band met jou ouders wel goed is.
hey dames, wat een heerlijk weer zeg. Ik ben lekker een weekendje naar het strand geweest met vriendinnen, echt genoten! lijkt me erg lastig als je niet met je schoonouders overweg kunt. Ik heb gelukkig geweldige schoonouders en heb ze graag over de vloer. (niet elke dag natuurlijk, haha.) meestal zien we ze eens in de 2 weken. Met mijn eigen moeder heb ik ook een goede band, dus qua familie hebben we niks te klagen hier. Ik moet ook alles nog goed doornemen wat ik nog nodig heb. Moet de spullen nog van zolder halen enzo. Misschien idd wel een goed idee om daar eens mee te beginnen. geboorteplan heb ik niet gemaakt. Mijn vriend weet precies wat ik wil, dus dat komt allemaal goed. Mijn verloskundige weet ook dat ik graag naar het ziekenhuis wil, en verder heb ik niet zoveel eisen. Ik ben dan echt nergens anders meer mee bezig als met bevallen op dat moment.
Cocko: 't Is inderdaad een dagje, maar wel lastig als je er de hele week tegenaan hikt. Fijn dat je wel een goede band hebt met je eigen ouders en dat schoonpa het anders ziet. Bailey: Heerlijk he?! het zonnetje. Heb je er last van zwangerschapsmasker? Ik heb er nu nog steeds geen last van, dus dan zal h et wel niet meer komen... en anders..... Ellaa: Oh nog beginnen dus? Krijg je het nog niet te pakken? Ik heb ook niet veel eisen, maar goed de vk legde er wel nadruk op. Misschien omdat ik thuis wil bevallen???? Fijn dat je zelf alles duidelijk heb. Ja vervelend die moeheid, maar ach verder gaat het super goed toch? Klaag niet. Gisteren bij mijn zus in rotjeknor geweest. Ben super moe van geworden, maar 't was in ieder geval gezellig! Jammer dat het nu later warm wordt. Hebben jullie last van de verzette tijd?
Saar: nee van zwangerschapsmasker heb ik glukig nog geen last, maar goed dat moet zich opbouwen toch? dus komt pas als je wat pigment opbouwt in de zon. Achjah insmeren is altijd goed Vervelend dat je van alles zo moe wordt, lijkt me echt super irritant. Ik heb pfeifer gehad en vanaf toen me voorgenomen me nooit meer moe te voelen hahah (mooi he zo'n voornemen waar je zelf geen invloed op hebt ) ellaa, Ik moet ook nog steeds kijken wat ik allemaal nodig heb/al heb... tijd zat wanneer zwangerschapsverlof aanbreekt toch?! Lekker naar het strand!! Jaloers!! Lekker een uitwaaien in het zonnetje is toch wel een van de beste dingen die er zijn.
Ellaa: wat heerlijk, naar het strand! Het was prachtig weer natuurlijk!! Lekker genoten! Saar: heb jij wel last van de verzette tijd dan? Ik persoonlijk totaal geen last, maar doe ook net alsof er niets gebeurd is Bailey: oei dan weet jij heel goed wat moeheid is! Haha heerlijk zo'n voornemen om nooit meer moe te zijn! Geweldig.. hopen dat het ook lukt! Hier nog een buikfoto van mij, fototoestel was leeg en moest 'm eerst opladen. Vanavond naar de vk, maar ben volgens mij niets aangekomen.. En naar mijn idee is m'n buik ook niet echt gegroeid maar het kan ook zijn dat ik gewoon gewend ben aan m'n buik En ja, kind schopt naar hartelust dus dan ist mij wel prima!
Ik merk dat ik niet goed lees/onthoud.... Lekker ellaa strand! Ik heb er ook nog aan gedacht, maar goed 't is 5 kwartier rijden Bailey: Ik heb ook pfeiffer gehad 6 jaar geleden en sindsdien is vermoeidheid toch een zwak punt gebleven dus dat zal ook wel niet helpen. Ach ja je doet er niets aan. Oh dus ik kan alsnog een zwangerschapsmasker krijgen oh oh.... Cocko: Mooie buik! Prachtig! Hoe was het bij de vk? Moet je nu vrijdag voor een echo of ??? Lekker he een bewegelijk kindje. Merk wel dat de bewegingen anders worden. Er wordt minder gedraaikont in mijn buik. Ik heb altijd last van de verzette tijd, mijn biologische klok zit te goed in elkaar. Wordt ook uit mezelf wakker en zver een week is het over gelukkig!
Oh wat lastig Saar, gelukkig dat het over een week over is, want dat is niet handig zeg.. die gekke klok ook Ik vind het overigens wel heerlijk dat het 's avonds weer wat langer licht is!! Dank je, HB was aan de lage kant, morgenvroeg nog een keer prikken voor glucose en HB. Maar we moeten nu natuurlijk wel zorgen dat HB goed is, anders is het bij de bevalling een drama. Dus misschien aan de staaltabletten, brr.. En ik moet zeer rustig aan doen omdat ik nog een poosje te gaan heb natuurlijk maar wel aan m'n top zit qua emoties enzo. Gisteravond nog even naar m'n vriendin geweest, wat een poppie is dat meisje zeg! Zo superklein! Ellaa: het gevoel wat jij had toen je de baby van je vriendin zag heb ik nu ook wel.. kriebels kriebels Hoe gaat het overigens met je schoonzus? Krabbelt ze al weer wat op? En nu jouw buik dikker wordt, gaat ze daar goed mee om? Moeilijk allemaal nog he!
verzetten van de klok heb ik gelukkig ook helemaal geen last van. van de ene kant wel handig zo'n ingebouwde klok, maar met dit soort dingen ook wel lastig Saar. Cocko: wow, mooie buik hoor! hoe laag was je HB? die van mij was ook aan de lage kant, maar voor een zwangere vrouw viel het nog wel binnen de marges. (schijnt lager te mogen zijn). schattig he als je weer zo'n klein babytje vast kan houden. Vandaag weer even bij mijn vriendin geweest, had het gevoel dat mijn borsten ook meteen reageerden, had jij dat ook?? Met mijn schoonzus gaat het langzaam wel iets beter. zaterdag is mijn vriend jarig en dan komt ze ook wel langs, dus dat is een goed teken (is namelijk 2,5 uur rijden). Met mijn buik gaat ze heel goed om, ze wil ook graag voelen als ze schopt, dus dat gaat heel goed. Ben wel benieuwd hoe het straks zal gaan als ons meisje er is. Dat zal wel weer even heel moeilijk worden. Saar: heb je echt zo'n last van vermoeidheid? lastig hoor. Ik voel me nog steeds superfit, alsof ik nog steeds de hele wereld aan kan (is natuurlijk niet zo met zo'n dikke buik, haha). Bailey: ja idd nog tijd genoeg als je straks verlof hebt, maar begin er ook niet te laat aan, voor je het weet is de baby er hoor. Ik schrok er laatst ineens van hoe snel het gaat. nog maar 10 weken te gaan voor mij....
Ellaa: fijn dat het met je schoonzus langzaamaan beter gaat. het is ook een hele klap die ze gehad hebben natuurlijk. Knap dat ze naar de verjaardag van je vriend komt! Wil toch wel weer wat zeggen! En wat ik ook knap vind, is dat ze jouw meisje wil voelen in je buik.. Daar heb ik echt bewondering voor hoor. M'n HB was 6.5, morgenvroeg weer bloedprikken bij huisarts. Duurt dan alleen 2 dagen voordat je iets hoort Maar de ha zei ook al gelijk: hmm ja hmm.. Dat is te laag om zo een bevalling in te gaan dus even kijken waar het aan ligt als het te laag is. Ach, misschien valt het allemaal wel mee hoor! Nee ik had gister bij dat babytje geen gevoel in m'n borsten (gelukkig!). Voelde me ook niet echt op m'n gemak, scheelt ook natuurlijk.
waarom voelde je je niet op je gemak dan? was er nog meer visite? Mijn HB was 6,9, maar verloskundige zei dat het voor een zwangere vrouw vanaf de 6,5 al goed is. vreemd zeg dat er zulke verschillende dingen worden gezegd.
Cocko: Ik weet niet meer of ik al gereageerd had maar moooie buik joh! Wij zijn precies even lang zwanger en volgens mij schelen onze buiken ook niet veel (al vind ik het moeilijk om goed te beoordelen) dus dat is fijn om te zien! Ellaa, fijn dat het langzaam maar zeker toch wat beter met haar gaat. En klopt, ik bedacht me zondag ook ineens: oi nog maar 10 weken! Ik zal dit weekend misschien toch maar vast gaan kijken dan 6.9 HB is ook niet zo slecht toch? Toen ik nog bloeddoneerde moest het volgens mij 7 zijn. Ik zat ook in het begin op de 6.9 en dat was goed genoeg. Door eht bloed geven is het wel gestegen dus dat is wel een fijne bijkomstigheid Saar, ik weet het niet zeker hoor of het zwangerschapsmasker nog kan komen, maar dat dacht ik gehoord te hebben. Nou ja niet te druk om maken en lekker van het zonnetje genieten zolang je allergie het toelaat!
Cocko: Fijn dat alles met de beeb goed is. Vervelend met je HB. Afwachten dus nog even. Kon ze ook wat zinnigs zeggen over groei of doet de vk daar geen uitspraken over??? Dus toch nog rustiger aan doen. Valt niet mee met de kids over de vloer. Heb je veel last van wisselende emoties of is het meer de combi van alle lichamelijke klachten etc.? Ik merk nu toch ook wel dat als ik een baby zie het begint te kriebelen. Maar goed het maximale aantal weken is ook al bijna op 2 handen te tellen Ellaa: Wat knap van je schoonzus. Hopelijk blijft ze zo betrokken, hoewel het natuurlijk na de bevalling van jou best moeilijk voor haar zou zijn. Wat de vermoeidheid betreft, ik heb me er maar bij neergelegd dat het zo is. Ik heb weinig last van mijn rug op het moment dus daar ben ik ook wel heel blij om!
Ellaa: haar familie is niet zo hartelijk en die was dus aanwezig.. had van te voren al wel gezegd dat ik zou komen maar ja, haar familie kan je niet weg wensen natuurlijk.. Dus voelde me nogal opgelaten helaas. Ben ook maar een half uurtje geweest, toen moest ik van mezelf gewoon vertrekken. 6.5 is op het randje, als het nl verder zakt en je gaat bevallen dan zit je snel al onder de lijn dan. Dus vandaar dat ze het even goed willen nakijken. Voor de bevalling van onze tweede had ik 7.9, na de bevalling 5.0. Dus wrs dat ze daarom ook wat actie ondernemen. Saar: fijn dat je weinig last hebt van je rug! Dat scheelt weer wat he?! Maar die vermoeidheid is niet echt handig natuurlijk.. want wat zegt je vk daarvan? En zie je het dan bv wel zitten om via natuurlijke weg te bevallen of is het een ander soort moeheid? Wat betreft emoties: opeenstapeling van allerlei dingen; lichamelijke klachten die niet mis zijn, het niks meer mogen/kunnen doen thuis (dus frustratie..), de kids die je gigantisch uitdagen maar ook dingen van je verwachten die je nu niet kunt doen, en dan nog op de achtergrond de problemen van m'n broer. Daarnaast zie ik best tegen de bevalling en kraamtijd op, maar wrs komt dat dus door de emoties. Ik probeer de moed er in te houden maar gisteravond bij de vk heb ik wel aangegeven dat het soms erg moeilijk is om te zien dat dit alles voor het kindje is. Dan is het net of je in een soort put valt zeg maar, zo vervelend! Maar probeer ondanks dit alles wel beetje positief te blijven hoor. (sorry lange verhalen van mijn kant.....)
Cocko, wat naar! Zo te horen ben je echt even flink down. Dat lijkt me super vervelend en al helemaal in deze periode waarin je toch al prikkelbaarder en moeer bent dan normaal. Moeilijk om positief te blijven als je eigenlijk je ellendig voelt. Wel knap dat je het probeert! Het niks meer kunnen/mogen doen lijkt me ook vreselijk frustrerend. Is er iets wat jij of iemand anders zou kunnen doen zodat je weer je wat beter gaat voelen? En aha, nu snap ik het HB verhaal. weer wat geleerd
cocko: pff, je hebt het niet gemakkelijk meid. Ik leef met je mee. Inderdaad frustrerend als je niet meer kan wat je wel wil (en dan ook nog 2 kinderen erbij). Gelukkig komt het einde in zicht en kun ja daarna lekker genieten van de kleine baby. Krijg je wel steun van je man? Wat irritant dat haar familie er ook was. Weet je vriendin dat je dat vervelend vind? Binnenkort gewoon nog een keertje langs gaan en dan wel heerlijk genieten van dat kleine meisje. Was je trouwens bij de 2e zoveel bloed verloren dat je HB-waarde zo gezakt was? Ik was bijna 2 liter bloed verloren, maar heb nooit staalpillen nodig gehad. (ik zat wel op het randje, ze hebben zelfs nog even getwijfeld over een bloedtransfusie, maar dat was gelukkig niet nodig, omdat ik me zo goed voelde). Saar: fijn zeg dat je rug nu beter gaat. Dan is die rust toch ergens goed voor!! Hopelijk heb je na de bevalling minder last van de vermoeidheid, nu nog eventjes doorbijten, zo lang duurt het niet meer (joepie!). Bailey: met jou gaat ook nog steeds alles goed??