Bailey en Ellaa: lief dat jullie zo reageren. Het komt de ene keer wat heftiger op me af dan de andere keer hoor. Ik ben gelukkig van nature positief ingesteld en dat scheelt enorm! Heb gelukkig hulp thuis dus dat scheelt wel in de huishouding. Gisteren en vandaag ging het redelijk goed met m'n bekken dus heb zelf weer wat dingetjes kunnen doen en dat is zo fijn! Vanmiddag zelfs een appeltaart voor m'n ouders gebakken, ben er wel veel langer mee bezig geweest dan anders maar goed, het ruikt weer heerlijk! Ellaa: had bij de 2e meer dan 2 liter bloed verloren, kwam doordat de placenta vast zat en ze die in ok hebben verwijderd. Hoefde gelukkig geen transfusie maar wel pillen. Fijn dat jij die ook niet nodig had! Zijn echt snert dingen vind ik haha. Had jij er helemaal geen last van dat je aardig wat had verloren dan?! Pff..knap! Saar: hoe is het met het kamertje? Heeft je man nog wat kunnen doen deze week? All: Hebben jullie al zoiets van: hmm van mij mag de baby komen of hebben jullie meer het gevoel van: laat dat kindje nog maar lekker zitten, ik geniet met volle teugen van de zwangerschap??
Cocko: He wat naar zeg! Ik kan het me niet voorstellen zoveel pijn en emoties. Ik hoop dat je het toch nog even volhoud! Goed dat je hulp hebt. dat is al een hele stap! Nog max. 10 weken ofzo? Fijn dat het gister iets beter ging met je bekken. Lekker appeltaart gebakken! Heerlijk. Dat bloedverlies klinkt niet erg prettig. Gelukkig geen transfusie, maar mocht je wel van bed dan? Ik hoop dat je nu in ieder geval een beetje een 'normale' bevalling krijgt op een 'normale' tijd! Had je vandaag een groeiecho? Ellaa: Klinkt wel heel heftig als je op het randje zit. Hopelijk gaat het dit keer beter.. Het kamertje is niet af, want mijn man had gister een tussengesprek voor een vacature. Nu wordt hij voorgesteld bij het bedrijf samen met 2 anderen. Dus het is een week uitgesteld, weer Nee hoor werk gaat voor! Hij moet nog wat dingen afschilderen en dan hopen we maandag alles op te gaan hangen. Aan de ene kant mag de kleine wel komen, maar merk ook wel dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben (kamertje is nog niet af). Nee laat die kleine maar zitten tot een week of 37/38, dan kan ik lekker thuis bevallen. Gisteren hadden wij de voorlichting. Ik heb echt weinig nieuws gehoord. Was wel fijn om te horen hoe de vk's erin staan. Altijd bellen als je twijfelt en doe het op je eigen manier. Ze knippen alleen in uiterste nood en poepen tijdens de bevalling vinden ze juist een goed teken Nou een heel verhaal... Cocko zet hem op!
ooh saar, ik bedoelde niet dat ik zelf op het randje zat, maar dat het een randgeval was, van wel of geen staalpillen en/of bloedtransfusie. Oeps, zal iets duidelijker zijn de volgende keer, hoop niet dat ik je heb laten schrikken... Fijn dat je man weer een gesprek had, maar wel verveledn al die onzekerheid de hele tijd. Wij hebben het kamertje ook nog niet af en als ik eerlijk ben geniet ik ook nog wel met volle teugen van de zwangerschap. Dus mijn meisje mag nog wel even veilig blijven zitten in mijn buik. Ik had gisteren wel ineens last van veel harde buiken, terwijl ik ze eigenlijk niet meer had de laatste tijd. toch maar weer iets rustiger aan doen. Maar dat vind ik zo moeilijk als voor mijn gevoel alles nog gewoon kan. cocko: ooh heerlijk, appeltaart... jammie. daar heb ik ook wel zin in. haha. kwam dat van die placenta doordat ze zo vroeg geboren was? en heb je dan een grotere kans dat dat dit keer weer gebeurd? Ik had wel een recept meegekregen voor staalpillen, maar ben zo eigenwijs geweest om ze niet op te halen. En ik voelde me goed, gelukkig bleek na een paar dagen dat mijn HB vanzelf weer aardig bij was getrokken, dus niet nodig gehad.
Saar, ben benieuwd hoe je man's gesprek gegaan is! Ellaa, met mij gaat alles prima Nergens last van eigenlijk behalve misschien een soort overmoedigheid dat ik denk dat alles kan. Laatst weer op mn kop gekregen van de sportinstructrices dat ik echt minder moet gaan doen. Woopsie. Ben ook begonnen met zwangerschapszwemmen nu. best leuk, niet echt intensief ofzo maar wel lekker om zo in het water bezig te zijn. Cocko, ik vind het aan de ene kant wel gezellig met zo'n babytje in mn buik die lekker rond beweegt. Ik begin het ook makkelijker te vinden om te accepteren dat dikker worden erbij hoort, dus dat is positief! Zal ook na de zwangerschap misschien een positief effect hebben. Aan de andere kant kan ik bijna niet wachten om mn mannetje te zien en te knuffelen en liedjes voor hem te zingen en dansjes te doen en voor te lezen etc etc etc. hahah Bovendien ben ik blij als ik weer voluit kan sporten en mijn veters kan strikken zonder dat mn maag in mn keel schiet. (krijgen jullie ook zo'n maagzuur van voorover buigen?) Kortom, ik kan nog wel even wachten maar de kriebels zijn zeker al wel aanwezig!
Saar: spannend zeg, toch weer 'n gesprek! Misschien dat dit dan wat wordt! En dan kan idd het babykamertje even stop gezet worden voor zoiets belangrijks. Als het goed is, duurt het nog wel eventjes voordat je kleintje zich meldt! Ellaa: harde buiken --> idd een teken dat je toch weer iets teveel gedaan hebt.. Maar het is bijna weekend, misschien kan je dan wat rustiger aan doen? Of juist niet.. Ach, je voelt zelf natuurlijk goed aan als je teveel doet. En rond deze periode komen ze vanlieverlee toch wel. Hmm jij bent dus ook soms zo eigenwijs Bailey: oh ja, jij zou gaan zw.zwemmen! Maar tis dus niet superveel dat je doet? Beetje in het water hangen ofzo? haha grapje hoor.. maar doe je dan oefeningen ofzo? Weet echt totaal niet wat ik me daar bij voor moet stellen! Nee krijg geen maagzuur, nooit last van gehad. Heel af en toe als ik iets eet net voordat ik ga slapen, maar verders nooit.. Ja het zou wel weer handig zijn om gewoon te kunnen bukken he! Met zo'n buik lukt het allemaal zo soepeltjes niet meer. Ego: Saar: we hadden vandaag idd weer een groei echo. En...... het zat nog steeds op het gemiddelde. Wauw! Over 4 weken de volgende echo, de gyn had zoiets van: we wachten maar eens af hoe het over 4 wk is. Bij de andere twee zagen ze bij 34 ineens groei achterstand dus dan is het echt spannend. HB uitslag was 6.3 dus zal wrs wel iets voorgeschreven krijgen. Het ging allemaal langs elkaar heen dus weet niet of ik medicijnen krijg of niet. Hoor ik maandag dan wel weer neem ik aan.
Cocko: Wat fijn van je groeiecho. Top! Nu zit de kleine in ieder geval tot 30 weken gemiddeld! elke week is er weer 1! En dan met 34 weken maar weer zien toch? Is wel even een opsteker of niet? Oh hb nog niet erg hoog nee. Nou afwachten maar even wat je krijgt! Ellaa: oh gelukkig! Ik ben niet te erg geschrokken hoor, laat me niet gek maken. Harde buiken das even vervelend, idd beetje rustiger aan doen idd. Bailey: Zwangerschapszwemmen heerlijk in het water! Maar doen jullie ook van die oefeningen met van die lange dingen (kom niet op het woord soort voedingskussen in het water)?? Wat fijn dat je het iets minder erg vind om aan te komen. Gelukkig is dit voor een goed doel! Gisteravond hebben wij na de voorlichting nog patat en frikadel special gehaald ook zo lekker goed
Cocko goed nieuws zeg! Wel minder van je HB, maar natuurlijk super fijn dat je kindje in ieder geval nu nog op het gemiddelde zit en hopelijk over vier weekjes nog steeds! Het zwangerschapszwemmen begon met tien minutjes 'inzwemmen' wat eigenlijk op rustig tempo baantjes trekken was (en dan niet over de lengte maar over de breedte dus niet zo ver). Daarna deden we zo'n 30 minuten met flesjes oefeningen, gewoon plastic halve literflesjes die je dan vult met water. Dus ongeveer halve kilo elke kant hahah. En joggen door het water, dat soort dingen. En dan de laatste 10 minuten was "ontspannen" en dan ging je in paartjes elkaar door het water trekken. 1 lag dan te rusten op van die voedingsdingen die jij bedoelt Saar (ik heb ook echt geeeeen idee hoe die heten) en de ander sleurt je dan aan je voeten door het water. Ik vond het niet echt ontspannend om door een wild vreemde door het water getrokken te worden maar ach. haha. Saar: jij vond niet veel aan de voorlichting toch? Ach ja je hebt er tenminste een frietje aan over gehouden
haha, nou dat klinkt allemaal als goede berichten! friet, zwemmen, groeischema...... mooi zo! maagzuur heb ik ook zonder bukken veel last van, Rennie verdient flink geld aan mij, haha. (maar ik hoef dan weer nooit naar de wc....) cocko: super dat het kindje nog steeds gemiddeld is! je weet niet wat je mee gaat maken straks (big baby). Bailey: Ik kan me voorstellen dat je het een beetje ongemakkelijk vond met een wildvreemde. Maar het klinkt eigenlijk best relaxed. maar als ik je een beetje goed begrijp dan moet jij de volgende keer maar gewoon van die 2 literflessen meenemen,
Hey allemaal, goed weekend gehad? mijn vriend was zaterdag jarig, dus was gezellig druk! gisteren nog even het ledikantje een verflaag gegeven, ik zal er nog 1x overheen moeten, maar dan is ie mooi wit . Ik heb trouwens vrijdagnacht echt ontzettende kramp in mijn kuit gehad. Heb er nu nog steeds last van (dat is niet normaal toch?).
Ellaa, haha nou nou vond het stiekem wel relaxed met die kleine flesjes Gefeliciteerd nog met je vriend! En nee, het klinkt mij niet normaal als je al sinds vrijdag kramp in je kuit hebt! Maar wat je eraan kan doen... behalve je tenen naar je neus trekken en je kuit losmasseren zou ik het niet weten! Sterkte
Ellaa: nog gefeliciteerd met je vriend!! Kuitkrampen kunnen voorkomen hoor! Heb ik ook mega last van nl. Als je nu nog echte kramp hebt, al vanaf vrijdagnacht..dan duurt dat wel lang. Maar je houdt er wel een soort spierpijn van over als je echt fikse kramp hebt gehad. Is mijn ervaring althans
Ellaa: Nog gefeliciteerd! Altijd leuk een feestje! Kuitkramp brrr ik wordt er ook weleens mee wakker, maar als ik dan zoals bailey zegt tenen naar je neus dan trekt het wel weg. Vervelend! En dan ook nog maagzuur, wat fijn dat er rennies zijn Heb nog niet heel veel last van. Alleen als de kleine druif zijn kont heel hoog stopt! Leuk dat je ledikantje bijna klaar is. Bailey: Klinkt leuk, door het water te worden getrokken door een wildvreemde Maar ja je leert elkaar vanzelf kennen toch? Of is het een komen en gaan? Nee voorlichting niet heel veel nieuws, maar ben wel blij dat ik even ben gegaan. Geeft wat extra zekerheid. Ik heb echt een emo-weekend gehad; lees: last van de hormonen. Ik kwam er achter dat ik striae op mijn buik heb en wat heb ik gejankt. Ik denk dat alles me even teveel werd. Kan d'r toch niets meer aan doen. Vandaag maken we de babykamer af, LEUK!!! Vrijdag kwam ik beneden en toen stond de box ineens in de kamer. Ik zei tegen mijn man waarom staat'ie er nu al Nou ja vond'ie leuk dus we laten hem maar staan. Hoe gaat het bij jullie met de kamertjes?
Nou Saar, je bent niet de enige die een emo weekend had hoor. Heb dan geen last van striae maar goed, die hormonen komen me de keel uit onderhand. :x Ben er gewoon aan toe dat ik ga bevallen volgens mij. Alles is teveel en kan niks hebben, bahbah. Voel me gewoon in een mega dip zitten maar goed, nog maar een paar weekjes! Gaaf dat de box al staat! Haha hadden wij bij de eerste ook hoor! Vonden we helemaal super. Nu staat de kamer redelijk vol dus wachten we zo lang mogelijk. Wat voor box hebben jullie? Rond, vierkant, kleur? En dan de babykamer af maken, het gaat opschieten! Leuk hoor. Ellaa: wat ik nog zit te denken.. heb jij geen last van onrustige benen dan als je naar bed gaat? Want dat heb ik dus ook en dan kan ik er voor 100% van uit gaan dat ik ook kuitkrampen krijg 's nachts..
Hallo allemaal, Ik lees al een poosje mee maar kan niet altijd alles volgen dus vandaar dat ik eigenlijk nooit post. Maar bij deze dan toch maar eens! Ik ben Bandietje, 30 jaar en 31 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik ben 1 juni uitgerekend en vind mezelf dus ook wel een mei/juni mama! Leuk om alle herkenbare kwaaltjes, hormonen enz. te lezen. Zelf heb ik tot nu toe een vrij kwaaltjesvrije zwangerschap gehad. Ik werk al wel wat minder omdat ik dat erg zwaar vond worden. Dit weekend had ineens de kriebels en heb ik alles gewassen! Alle kleertjes, speelgoed, boxkleden, en het huis, alles moest schoon! Zouden ze dit dan met de nesteldrang bedoelen? Vandaag de geboortekaartjes besteld! Leuk!! We weten nog niet of we een meisje of jongetje krijgen. Nu zijn we al wel een hele poos uit de jongens naam, maar de meisjes naam is zoooo moeilijk!!! Ik werk op een kinderdagverblijf en ken dus mega veel namen. Ook zijn er in onze vriendenkring veel kleintjes en het word steeds moeilijker en we hebben nog maar 9 weken ongeveer!! Nu hebben we wel 2 namen die we allebei erg leuk vinden. 1 naam, maar die heb ik moeite mee omdat mijn vroegere buurmeisje zo heet. Haar ouders wonen nog naast mijn ouders en ze hebben niet zo heel leuk contact met elkaar. Buurvrouw zei ook als eerste toen ze hoorde dat ik zwanger was: goh wat dacht je , mijn broer heeft er 1, nu wil ik er ook 1??!! Tja.... Dus ik gun haar eigenlijk niet het plezier om haar dochters naam te gebruiken, maar aan de andere kant... Wat hebben we met haar te maken verder.... De 2e naam vinden we ook allebei super, maar in onze vriendengroep is een kindje met de zelfde letters in de naam maar dan in andere volgorde. Het lijkt dus wel erg op elkaar. We zien deze vrienden niet zo heel vaak, maar ja doe je zoiets bij vrienden?? Moeilijk!!!! Jeetje het is wel een heel verhaal geworden... Sorry!!! Ik zal proberen een beetje mee te blijven lezen en posten want het lijkt me wel erg gezellig hier! Groetjes, Bandietje
Ik denk dat het bij mij gewoon af en toe te veel is en dan zie je je buik en denk je ja ook dat nog. Heel flauw. Ik smeren-smeren-smeren en niet teveel aankomen en toch nog... Was even de weg kwijt. Na vandaag mag de baby komen alles hangt vanmiddag dus beebje is welkom! Vervelend die hormonen bah! Echt naar als je je steeds zo voelt. Idd. van de positieve kant bekijken: een paar weekjes. En dan nog 9 maanden ontzwangeren of bekijk ik het nou te negatief Nou ik vind het nu al een onding haha, maar ja mijn man gaat hem echt niet meer uit elkaar halen voor die 4-6 weken. Hij is vierkant met lade en teak-kleur dus donker. We hebben ook donkere tafels, dus dan valt dat ding niet zo op. Met een mooi rood boxkleed erin. Als ik foto's ga maken van de babykamer zal ik ook daar wel even foto's van maken!
Bandietje: Welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Ik was zelf net aan het tikken toen jij ook aan het tikken was. Fijn dat het tot nu toe goed gaat. Lastig met de namen. Ik denk toch gevoel volgen. Onze meisjesnaam lijkt een klein beetje op die van mijn nichtje en we gaan er toch gewoon voor. Haha dat schoonmaken zal vast iets met nesteldrang te maken hebben! Heb je zwaar werk?
Bandietje: welkom!! Gezellig dat je gepost hebt! Altijd leuk om mensen te verwelkomen! Haha ja het zal wel nesteldrang wezen wat jij hebt! Herken dat giantisch goed! Krijg je ineens zo'n bui van: en nu ga ik alles wassen, schoonmaken etc. Nou, het kan maar weer klaar zijn toch?! Oei namen.. ook een lastig klusje he! Om het te verzinnen dan.. Idd niet teveel aan trekken van andere mensen, het is jullie kindje en als jullie het een mooie naam vinden.. prima toch! Saar: ja ken jouw gevoel wel. Je groeit, wordt dik, je probeert juist striae te voorkomen door alsmaar te smeren en dan toch nog....... Grom! Ik zou het ook hebben hoor!! Heb het een heel klein beetje op m'n heupen, maar dat is echt minimaal en dat vind ik al erg. Dus begrijp wel jouw gevoel daarbij. En ach, je mag je hormonen ook wel eens even op de loop laten toch... Beter dan alles oprkroppen. Ow haha nou dan zou ik de box maar laten staan! Moet zeggen dat ik een box zowiezo een onding vind, want let op als ze straks lange vingers of liga gaan eten in de box Alles er onder, spijltje voor spijltje en jij maar poetsen!
Dankjulliewel voor jullie snelle welkom! @Saar Ik werk in de kinderopvang op een verticale groep. Dus veel bukken, tillen enz. Ik moet nog 2,5 week tot aan mijn verlof. En werk nu nog 2,5 dag in de week. @Cocko Je hebt helemaal gelijk wbd namen. Maar ik ben zo bang iemand voor het hoofd te stoten... Lastig... Wij moeten ook nog discussieren over de box. Waar we hem naar gaan zetten. Hij is idd zo groot en lomp... Ik wil hem gaan neerzetten als ik verlof heb. En dan met balonnen erin voor de katten. Hopelijk helpt het!
Wij willen onze katten liever niet in de box hebben als ons kleintje er straks in ligt. Als je dan de box vast eerder klaar zet met balonnen er in schijnt dat de katten af te schrikken. Ik wil het zeker proberen. Vind het geen fijn idee dat de katten bij ons kindje gaan liggen...