Nee dat kan ik me goed voorstellen, zou ook absoluut geen katten bij m'n kindje willen! Vind het al eng als ik bij m'n schoonouders ben, die hebben er twee en toen ze nog in de cosi lagen kwamen ze wel eens even kijken (die katten..) Brr ik vertrouwde het niets hoor! Maar nu snap ik dat effect van de ballonnen..
Nog een vraagje aan jullie.. Hebben ze bij jullie een schatting van het gewicht van de baby gegeven rond de 30 weken zwangerschap?? Was ik even benieuwd naar.
Bandietje: Kan me voorstellen dat dat pittig is. Lekker of niet nog 2,5 week. Mijn WAZO gaat 29 april in hoef ik niet meer te solliciteren, ik kijk er al naar uit! Ik had dat inderdaad al wel eens gelezen van balonnen tot aluminiumfolie erin. Er schijnen ook speciale hoezen voor over de box te zijn. Cocko: Nee ze hebben geen schatting gegeven de laatste keer. Er staat alleen op mijn kaart 31-32 weken ipv 30. Ze heeft niets gezegd over gewicht alleen dat alles goed is. Nu ga ik over die weken sowieso wel praten volgende week maar goed. Jij weet het waarschijnlijk wel na de echo of niet?
Echo heb ik vrijdag al gehad, maar vroeg me af of het nou normaal was, zo'n gewicht bij 30 weken.. gemiddeld is ook verschillend, lees ik op internet dus kan er niet echt wijs uit. Gyn was wel tevreden, daar niet van! Ja idd, jij liep 1-2 weekjes voor toen he! Zou het ook zeker even aankaarten daar. Wanneer heb je weer controle?
Hey hey Bandietje welkom! Lastig zeg, die namen! Ik denk ook dt ik dan zelf liever niet de naam zou doen, al moet je natuurlijk je eigenlijk niks van een ander aantrekken. Saar, jeeej babykmer af! Leuk zeg! Die van ons is ook af, op een paar klein dingetes na. balen van de striae, ik heb zelf sinds mn 13e het al op de binnenkant van mn bovenbenen en een klein beetje op mn billen/heupen van heel snel veel afvallen en later weer aankomen dus ik snap hoe je ervan kan balen. Maar nu is het bij mij parelmoer/wit ipv het blauwige wat het eerst is en valt het niet meer zo op. Het hoeft dus helemaal niet zo lelijk te zijn hoor! Smeren helpt inderdaad minimaal, als je er aanleg voor hebt kan je daar niet tegenop smeren. Cocko, bah nog steeds dip? Hoop dat die hormonenstorm nog even gaat liggen binnenkort! Over de schatting, ik ben vier weken geleden het laatst bij de VK geweest dus ik weet nog niks. Woensdag ga ik weer, wie weet geven ze dan wel een schatting, ik ben benieuwd! Ik zit op dit moment Editie NL te kijken over ouders die hun baby een helmpje opzetten. Niet om medische redenen maar zodat ze een mooi rond hoofd krijgen. Absolute verbazing hier! hebben jullie dat al eerder gezien?
Bailey: nee nog niet eerder gezien. Dacht dat ze dat alleen maar deden als het medisch noodzakelijk was Niet dus... Pfjoe, tis toch ook zielig voor zo'n kleintje zou je zeggen!! Idd, die striae ziet er bij mij ook wat parelmoer uit, valt bijna niet op! Dus misschien valt het straks bij jou, Saar, ook nog mee! I hope so! Kheb van de vk een aantal dingetjes voorgeschreven gekregen waardoor ik me weer beter moet gaan voelen. M'n hb was ook op t randje dus nu moet ik van alles nemen waardoor m'n hb omhoog gaat maar ook dat het weer wat rustiger in mij wordt en het weer wat positiever ga zien. En nee, het zijn geen medicijnen, gewoon roosvicee en dat soort dingen.
Cocko, fijn dat ze wat heeft kunnen voorschrijven. Ook al zijn het alleen maar Roosvicee achtige dingen, hopelijk werkt het snel!
hey dames, poehee, klets er even 2 pagina's bij in 1 dag Welkom Bandietje! Ik snap je namendilemma... lastig hoor. Ik zou ook niet zo goed weten wat ik zou doen. sorry. Wat leuk dat jullie de kamertjes al (bijna) af hebben! ben benieuwd naar de foto's. Denk dat het bij ons nog wel 2 weekjes duurt voordat we zover zijn. cocko: vervelend zeg dat je nog steeds in zo'n dip zit. hopelijk helpen de huis tuin en keukenmiddeltjes. Van een laag HB kan je je ook moe voelen toch? Met mijn kuit gaat het wel weer wat beter. had idd geen kramp meer hoor, maar spierpijn. Ik dacht dat dat na een dag toch ook wel weg hoorde te zijn, maar ach, het is gelukkig niet meer terug gekomen. onrustige benen heb ik tot nu toe nog maar één keer gehad terwijl ik er bij mijn 1e zwangerschap echt heel veel last van had. Is zo'n naar gevoel. Maar cocko, jij hebt daar dus wel veel last van? Bailey: Ik dacht dat ze helmpjes alleen maar deden als het kindje echt een plat achterhoofd dreigt te krijgen?? maar puur om plastische redenen, belachelijk zeg.... je moet je kindje gewoon goed in bed leggen dan is er meestal niks aan de hand. (om en om, links-rechts....) Saar: Hè bah, striae.... dat is ook mijn grote angst. Ik heb nu een paar hele kleine streepjes bij mijn navel... ik hoop echt dat het daarbij blijft. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er op mijn buik geen last van gehad, maar mijn borsten zaten helemaal onder, vond het ook echt verschrikkelijk! nu zijn ze mooi blank bijgekleurd en vallen ze gelukkig niet meer zo op. Ik begin nu wel te merken dat alles wat opgepropter wordt vanbinnen. moet echt goed rechtop zitten de hele dag, anders word ik ook wat kortademig en ik kan niet meer zoveel tegelijk eten. (ik heb maar een klein rompje vergeleken met de rest van mijn lichaam). Ik heb gisteren nog wel hardgelopen bij de fitness, maar ben bang dat het einde (van het hardlopen) nabij is... (hoe dramatisch klinkt dat.... )
Cocko: Dinsdag mag ik weer. Zijn nu alweer 2 weken om, gaat hard! Fijn dat je wat hebt voor je HB en hopen dat je wat opknapt ervan! Wanneer moet je dat gaan merken, is dat snel? Bailey: Ik zag het op Editie NL. Je ziet ook wel kinderen die een afgeplat hoofdje hebben aan de zijkant en dan is het toch wel een raar gezicht als het heel erg is. Zie het als een beugel, puur cosmetisch. Nja je kunt er wat tegen doen en dat is je kind overdag als je er meer bij bent op de buik en zij leggen. Of ik het zou doen? Ik heb geen idee. Lekker dat je voor het grootste gedeelte klaar bent! Ellaa: Ik merk het ook hoor. Zit aardig vol, zeker als de kleine met z'n kont heel hoog zit. Bij het eten ook rechtop zitten om maar te kunnen eten. Nog even aan het kamertje werken, leuk! Knap dat je uberhaupt nog hard loopt. Zie het mezelf niet doen haha! Ik had vannacht zoiets raars. Mijn hele buik trilde of het kind in ieder geval. Alsof ik een telefoon met trilfunctie had ingeslikt... En cocko jij vroeg er pas naar of we al 'klaar' waren met de zwangerschap nou ik ben er klaar mee ineens! Ik slaap slecht en de vermoeidheid slaat daardoor extra toe. Maar het mag de pret niet drukken. Nog 7,5 week!
Ellaa: wij kunnen goed kletsen... toch?! Oke die spierpijn hoort er wel een beetje bij hoor, maar tis wel een vervelend gevoel!! Gelukkig heb je geen onrustige benen, daar word je echt dol van gewoon! Klinkt idd wel dramatisch ja, het einde van hardlopen is nabij.. Maar na een paar weekjes na de bevalling ga je zeker direct weer aan het hardlopen? Of doe je het dan rustig aan? Saar: oh dat getril ken ik ja. Je hele buik schudt en beeft dan.. Toch? Of is het bij jou dan toch anders? Ik krijg er altijd vreselijke lachbuien van die ineens overgaan in huilbuien. Haha. Hmm jij gaat dus ook al slecht slapen..Slaap zelf al sinds vorige week woensdag heel erg slecht, maar dat komt ook omdat ik niet kan draaien/liggen in bed dus dat houdt je wel wakker. Komt het bij jou door de baby of kun je gewoonweg niet slapen? Bekend probleem hoor, maar voor jou is het minder leuk omdat je dan extra moe bent. Balen!! Idd nog maar een paar weekjes, maar ja, je zou wel goed uitgerust moeten zijn voor de bevalling en de kraamtijd. Nou misschien als het zonnetje straks weer wat warmer wordt, dat het weer iets beter gaat. Heb Floradix, Roosvicee Ferro, 2 stuks fruit op een dag en geen melkproducten bij het eten voorgeschreven gekregen. Die hele erge moeheid is al wel weg, ben er vrijdag direct mee begonnen nl. M'n hb duurt nog wel even voordat dat weer op peil is, maar goed, alle beetjes helpen.
Ja wanneer het kindje echt een plat hoofdje krijgt snap ik het inderdaad wel, maar deze ouders deden het uit voorzorg. Dat vind ik wel heel raar, ik neem ook niet uit voorzorg een beugel. Saar, wat doet je buik? wauw ik heb nu echt een heel apart beeld voor me, dat lijkt me raar joh! Ellaa, super herkenbaar. kan me de laatste keer dat ik deze weken mn bord kon leegeten niet herinneren en heb bijna constant maagzuur. Bleugh. Baby ligt ook steeds heel erg tegen mn ribben/maag, waardoor ik steeds eigenlijk daar een soort pijn heb. (naja echt pijn kan je het niet noemen hoor, maar comfortabel is anders). Ook slapen begint steeds moeilijker te worden. En dramatisch inderdaad! hahah het einde is nabij... naja stoppen zodra het niet goed meer voelt zou ik denken. Ik denk dat ik binnenkort ook geen schuinebuikspieroefeningen meer doe, want word er nu toch wel heel misselijk van. Achjah we kunnen er 6 weken na de bevalling weer lekker tegen aan! Cocko, fijn dat het nu al een beetje helpt. Hopelijk werkt het steeds beter!
Bailey: brr maagzuur! Dat is zo mega vervelend he! Heb er zelf gelukkig geen last van hoor, maar hoor daar niet zulke leuke verhalen over.. En Ellaa, slik jij daarvoor toch Rennies? Lang leve de Rennies.. m'n schoonmoeder slikt ze al jaren.. en die is niet zwanger overigens Idd raar om van te voren al een helm op te doen.. als je kindje niets mankeert, hoeft dat toch niet? Als een kindje het nl wel moet om medische redenen, vinden de ouders dat echt vreselijk over het algemeen.. Dus vind zoiets wel apart als je het gewoon 'voor de lol' doet zeg maar. Vanmiddag even lekker op t strandje hier geweest, zijn meer schelpen en vieze dingen dan zand maar goed, de kids vonden het prachtig, zo dicht langs het water bij de schepen te kijken! Alleen m'n dochtertje lijkt nu ziek te worden, dat is weer wat minder. Kga vanavond proberen om gevulde letters te maken, wil een namenslinger voor t raam als t kindje er is. Maar weet absoluut niet hoe moeilijk/lastig dat is, dus ga dat eens uitproberen. Vind t nl wel erg leuk.
Haha Saar; dat herken ik, dat gebibber! ik heb alleen nog nooit aan een trillende telefoon gedacht... maar ik weet zeker dat ik er nu elke keer aan moet denken als het gebeurd. Ik heb ook echt geen idee wat het kindje dan doet, heel gek. Cocko, dat floradix heb ik ook na de bevalling van mijn 1e gehad, werkte bij mij supergoed! hopelijk bij jou ook! (misschien wel slim om nu al te beginnen ja, daar ga ik ook eens over nadenken). slapen... tja, dat wordt idd wel iets lastiger. Ik ben een echte buikslaper, maar dat kan natuurlijk allang niet meer. Ik slaap nu op mn zij met een voedingskussen tussen mn benen. Zo lukt het nog wel redelijk. Moeten jullie er trouwens 's nachts al uit om te plassen? ik heb daar nog weinig last van. Bailey: hoe train je je schuine buikspieren? Bij de fitness staat ook zo'n apparaat, maar durf er niet eens in te gaan zitten. ziet eruit als één of ander martelwerktuig... . Ik denk inderdaad dat ik na 6 weken wel weer zal gaan beginnen met hardlopen ja, haha. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de bevalling en het herstel gaan.
Ellaa: we waren tegelijk aan het typen Ja vind het vies spul, dat floradix maar goed, het helpt wel! Kan nooit kwaad he, om daarmee te beginnen! Nee ik hoef er niet echt heel vaak uit om te plassen, maar wel als ik al een hele poos wakker ben. Dan voel ik ineens dat ik wel even moet, maar bibbers.. het is dan zooo koud! Dus ben vaak ook eigenwijs en blijf dan liggen Whaha nou als ik het zo lees over het trainen van schuine buikspieren (overigens nooit van gehoord ), dan wil ik er niet eens aan denken.. martelwerktuigen enzo.. ik ga naar fitness en wat hebben ze daar: nou... martelwerktuigen.. Nee dank u, ik blijf wel thuis
haha, cocko, wat klink je lekker opgewekt fijn dat je schoonmoeder niet zwanger is trouwens... wat bedoel je precies met gevulde letters? Wel goed dat je het zegt.... ik moet ook nog even bekijken wat we straks voor het raam of in de tuin willen....
Ellaa: het zijn gewoon letters van stof maar dan gevuld met bv fiberfill of watten. Aan de bovenkant van die letters zitten twee lusjes waardoor heen je een koordje moet doen en dan kun je het ophangen voor 't raam. Heb een vb foto voor je Is niet mijn creatie overigens hoor! Gewoon van internet geplukt ps. voel me ook langzaam aan echt weer wat beter gelukkig. Vorige week had ik gewoon een mega dip. Nu krabbelt het weer wat op (en hopen dat het zo blijft!!)
Superfijn Cocko dat je je weer wat beter voelt! mag ook wel een keertje! hopelijk kan je van de laatste weekjes nog even genieten. Die letters zien er echt leuk uit!! Wat een goed idee! Succes!
Goeiemorgen! Zo, loop alweer een eindje achter zie ik! Cocko: Wat leuk die opgevulde letters! Saar: ik heb op een andere plek in het forum gelezen dat dat getril kan zijn van een (slag) ader en dat dat trillen inhoud dat het goed doorbloed is. Ik herken dat getril ook. Bij mij is het meestal in mijn liezen. Diegene die daar postte had het nagevraagd aan de vk. Wat goed dat sommigen van jullie nog sporten! Ik zwem met een vriendin elke week en ben gister met zwangerschaps gym begonnen. Doen jullie dat ook? Zowel theorie als lekker bewegen. Voel het echt in mijn spieren nu! Ook leuk om andere zwangeren te spreken die ongeveer net zover zijn! (net als hier dus!) Ellaa: ik merk ook idd wel dat mijn buik voller is. Mijn collega moest gister erg lachen want het kindje lag heel duidelijk aan 1 kant waardoor mijn buik helemaal scheef was! Ook met bukken, schoenen aan trekken enz. merk ik dat het vol is van binnen! Als ik dat teveel doe merk ik dat mijn buik hard word. Weten jullie wat nu een harde buik precies inhoud? Ik heb wel af en toe nu een letterlijk harde buik die echt in de weg zit en soms ook wat pijnlijk is. Maar deze trekt niet meteen weg na even zitten. Heb er vrijdag en zaterdag eigenlijk hele dag last van gehad, maar nu is het weer helemaal ontspannen. Was vrijdag wel erg druk geweest... Nog 2 weekjes werken.... dan kan ik lekker rust pakken. Saar: voor jou ook lekker dat je dan niet meer hoeft te solliciteren?! Wat voor werk zou je graag doen? Zo, even eten en vanmiddag een paar uurtjes werken. Fijne dag allemaal!
Cocko: Die roosvicee klinkt nog wel lekker... Leuk die letters lekker creabea bezig zijn. Ik heb gewoon slingers bij de action gehaald voor beide geslachen. Ben een beetje lui Het is echt een getril, maar vind het wel grappig ja. Heerlijk even zo buiten bezig zijn! Je klinkt inderdaad wel beter ja. Het zullen de hormonen wel zijn ook! Het slapen komt doordat ik moet plassen, dan even wakker lig en honger heb en dus wat ga eten en vervolgens krijg ik last van mijn heupen. Nou ja allemaal heel normaal denk ik zo! Ellaa en Bailey: Harde sporters hoor! Knap van jullie. Mijn sport blijft bij op de fiets boodschappen doen en wandelen in het bos/heide. Bandietje: Ik merk dat een harde buik voelt alsof er een voetbal in mijn buik zit. Hij wordt gewoon keihard! Als ik dan even rust dan trekt het weg. Geloof niet dat het pijn moet doen hoor. Ik vind het met name een raar gevoel! Ik doe geen zwangerschapsgym, vind het te duur. Lekker zwemmen! Ik lees veel. Heb boeken in huis: duik in je weeën en 1 over borstvoeding. Vind ik prettiger. Dat trillen klinkt dus goed haha. Ik was arbeidsconsulent bij de sociale werkvoorziening. Heb de studie personeel en arbeid afgerond dus kan veel kanten op. Hebben jullie soms ook zo'n last van moodswings? Gister uit frustratie te hard op mijn toetsenbord geramd, gevolg die deed het niet meer. Ik heel hard lachen en daarna heb ik wel een half uur onder het bureau zitten janken. Zo raar.... Nu weer een nieuw toetsenbord bij de action voor 3,80 euro haha. Nou ja. Ik heb de babykamer gefotografeerd zal vanmiddag wel wat foto's posten en van mijn dikke buik... Ik snap nu waar die striae vandaan komt haha ben hard gegroeid. 't Is een beetje lang geworden..
Cocko: Jeeej dat je weer wat beter voelt! Houden zo En super leuk die letters! wij gaan zo'n ooievaar door het raam plakken haha Ellaa: ik doe buikspieren met name door grondoefeningen. Na 12 weken zangerschap mag je tuurlijk geen rechte meer doen, dus doe ik vooral leg drops en bekkenlifts om de dieperliggende mee te pakken. Voor schuine doe ik allerlei dingen, onder andere schuine crunches. Maar ik vind die apparaten vaak echt ondingen, bovendien zou ik niet weten hoeveel gewicht ik daar nu nog aan mag hangen. Lekker op de grond dus Slapen, tjah ik moet zo vaak plassen dat het van slapen niet echt komt haha. Spijtig! Maar goed, nog maar paar weekjes Ego, ben bij de VK geweest vandaag en alles was weer goed gelukkig Dit keer heeft ze mijn buik gemeten met meetlint en het was precies goed zei ze dus ik ben blij Over 2 weken krijg ik groeiecho, leuk leuk. Resus was ook goed, kindje is net als ik negatief. Bandietje, wanneer ben jij ook al weer uitgerekend?