OOooh wat is de babykamer leuk!!!!!!!!!!!! Wij hebben ook met jungledieren gedaan Kamer is ook echt voor jonge en meisje leuk, knap hoor dat leek me wel moeilijk namelijk. Wow je buik is inderdaad flink gegroeid, maar ziet er nog steeds mooi uit hoor Zetten jullie allemaal het badje in de babykamer? Ik had daar nog niet zo overnagedacht eigenlijk maar nu ik het bij Saar zie..
geen idee waarom sommige woorden in mijn vorige post hyperlinkjes zijn geworden... is alvast niet expres
Bailey: Fijn dat alles goed was bij de vk! Heerlijk he! Hyperlinkjes? ik zie niks hoor..... Ja bij ons staat het badje ook op de babykamer, omdat de commode ook daar staat. Dan heeft de baby niet veel tijd om af te koelen als je het uit badje haalt en je gaat het aankleden.. Saar: Wow!!!!!! Wat gaaf!!! En wat een lieve gordijntjes zeg! Echt superleuk bij elkaar zo! En dan je buik, die is idd hard gegroeid zeg! Maar.. je ziet er prachtig uit. Echt super! Bandietje: harde buiken voelen aan alsof je een bal in je buik hebt, je voelt dat je baarmoeder echt samentrekt, dat houdt heel eventjes aan en zakt weer af. Ze zijn niet pijnlijk ofzo, al voel je echt wel dat het hard is. Idd kan het komen als je teveel gedaan hebt, is een teken dat je rust nodig hebt. Zit het zorgplan in te vullen voor de kraamzorg. Heb maandagavond intake gehad, pff wat een gedoe telkens weer zeg. En maar weer afwachten wat voor mens er in je huis komt................
Nog even een vraagje. Kreeg vandaag een mail van de kruidvat dat er zo'n tas gehaald kon worden omdat je 7 mnd zwanger bent. Maar.. heb je daar niets voor nodig, een bon of bewijs ofzo?? Ik begrijp het niet helemaal goed nl. Heeft 1 van jullie een idee hoe dat werkt?
Saar: WOW mooie kamer en WOW mooie buik!! je bent inderdaad hard gegroeid zeg, maar heel mooi hoor! en ik krijg nu spontaan de kriebels om ook weer aan de slag te gaan met het kamertje. Wij zetten het badje ook daarneer, om precies dezelfde reden als cocko. Cocko: volgens mij heb je dat aangevraagd met je kruidvatpas, klopt dat? Ik denk dat dat dan ook het enige is wat je nodig hebt. Bailey: fijn dat alles weer goed was bij de vk. Een meetlint??? wat doen ze daar dan mee? dan heb ik nog nooit meegemaakt. Bandietje: het is niet normaal volgens mij als je constant een harde buik hebt, meestal moet dit binnen een paar minuten toch wel wegtrekken. Ben je ook zo'n bezig bijtje dat denkt alles nog te kunnen doen? haha, ik ook, maar ik krijg ook soms harde buiken, vind het ook zo lastig om rustig aan te doen.
Nou zeg! Nu zijn die linkjes weer weg! Ik snap er niks van haha Oké dan denk ik dat wij dat ook gaan doen, het badje in de babykamer. Cocko, ik heb 'm ook met de kruidvatpas aangevraagd en volgens mij hoef je alleen die mee te nemen. Volgende week heb ik het kraamintake gesprek, ben benieuwd! Wat is dat zorgplan dan precies? Ellaa, Ja ik was ook verrast door het meetlint. De afstand vanaf net iets onder mn ribben tot ongeveer mn schaambeen werd gemeten. Dus niet rondom mn buik maar de lengte. Misschien was deze vrouw wat meer van de oude garde. Ik heb elke keer een andere VK zodat je alle mensen van de praktijk een keer gezien hebt wanneer je gaat bevallen. Ik denk dat de één dan toch net anders werkt dan de ander.
Oké nu word ik een beetje zenuwachtig. Ik krijg over 2 weken een groeiecho bij de VK. Ik ging ervan uit dat het standaard was, maar nu lees ik ergens anders op het forum dat het alleen wordt gedaan (http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/153777-wanneer-krijg-groeiecho.html) als je iets raars hebt of te dik bent. De VK heeft verder niks gezegd over een reden. Hebben jullie ook een groeiecho gehad?
Hoi Hoi, Ik ben weer even terug van weggeweest! Ik heb af en toe wel meegelezen hoor maar weinig te melden gehad. Inmiddels alweer een aantalen keren zwangerschapsyoga gehad en vanavond weer. Het kost wat, maar ik heb het idee dat ik er ook echt wel wat aan ga hebben straks. Je leert er echt veel om jezelf rustig te houden als de bevalling komt. En ik kijk er daardoor niet meer tegenop. De babykamer is bij ons ook bijna klaar. Bekijk bijlage 235705 Bekijk bijlage 235706 En dit is een buikfoto van 24 weken. Ik moet nog even een nieuwe maken. Verder met m'n ego: Ik slaap niet echt best, moet er soms wel 5 keer pe r nacht uit en ik slaap allang met een voedingskussen. Dat scheelt wel. Ik heb ook veel last van m'n maag en obstipatie, maar ik heb mijn hele eet en drinkschema erop aangepast, waardoor het nu wel te doen is. Als je tips wilt? Ik hoor het wel!
Bailey: met dat meetlint meten hebben ze bij mijn tweede ook gedaan, dat deed de gyn in het ziekenhuis. Dat was (volgens mijn man, want heb het even gevraagd aan hem) om te kijken hoe groot het kindje/baarmoeder is. Als je dan verder geen bijzonderheden hoort, is het prima. Bij mij was het toen aan de krappe kant, dus werd toen al snel ingeleid omdat hij niet meer groeide. Maar ik begrijp het goed als ik zeg dat jouw vk niets heeft gezegd nadat ze heeft gemeten?? Niets positiefs of negatiefs? En groei echo.. die kun je krijgen als ze bv denken dat je of juist een groot kindje krijgt, of juist een klein kindje. Maar dan nog vind ik het wel raar dat ze dat niet even gezegd hebben. Bij ons dochtertje weet ik nl nog dat ik een nieuwe vk had (nieuw in de praktijk) en ik was toen 28 weken, dat ze direct zei: oei, nou.. ik vind het aan de kleine kant hoor. We gaan voor de zekerheid een groei echo maken. Dus dan weet je WAAROM er een groei echo gemaakt wordt. Als ik jou was, zou ik gewoon je vk even bellen en vragen naar het hoe en waarom. Daar zijn ze toch voor! Ben erg benieuwd of je actie gaat ondernemen.. Ab1984: welkom terug Klein buikje hoor, voor de 24 weken! Inmiddels zeker wel wat dikker? Erg leuk! Voel je je verder wel goed? Ondanks de ongemakken dan waardoor je je eetschema enzo hebt aangepast?
Hey Saar: weet je zeker dat het een groeiecho is? en geen liggingsecho? want die doen ze bij ons ook standaard tussen de 33-36 weken. Ik krijg die ook nog. Als je je echt zorgen maakt dan zou ik inderdaad gewoon even bellen hoor, is helemaal geen rare vraag en jij bent uit de onzekerheid. welkom back Ab1984! bescheiden buikje lijkt het. maar die van mij heeft na de 24 weken ook ineens een groeispurt gemaakt, dus ik ben beneieuwd naar je nieuwe foto. En WOW, nog zo'n mooi kamertje! ziet er errug leuk uit. En die 2 pakjes die je hebt hangen, superschattig!!!!
Ja het rare was dat ze met meten zei dat het precies goed was. Maar ze had het wel over groeiecho, maar misschien bedoelde ze dan wel lig echo? Mooi kamerje hoor!
Ik ben inmiddels inderdaad een stuk dikker ja. Dat voel ik ook wel aan m'n lijf. Verder gaat alles goed, ik ben maandag nog op controle bij de vk geweest. @Ellaa die pakjes zijn nog van mijn man geweest vroeger en dat badje ook. Super leuk om zo op te hangen vond ik. Dat bracht me op het idee om die kleuren te gebruiken. We hebben ook het wiegje van hem staan: Bekijk bijlage 235743 Over die groeiecho, ik heb pas ook gehoord dat sommige die krijgen, zonder duidelijke reden. De vk en de echopraktijk zouden hem eigenlijk standaard willen maken voor iedereen, maar de zorgverzekeraars zijn nog niet overstag of zoiets. Ik heb er ook geen meer, maar ik heb een 3d echo gepland voor volgende week en dan neem ik de moeders mee.
Wauw wat gaat het hard hier... Kan het niet bijhouden. Bedankt voor de complimentjes! Bailey: Leek me wel makkelijk het badje op de babykamer idd ivm snel aankleden. ik zou ook gewoon even bellen hoe of wat. Dan heb je nu in ieder geval duidelijkheid! Cocko: Ik heb de spullen van de week opgehaald. Je moet even activeren op de website van kruidvat en dan staan de aanbiedingen op je voordeelpas! Heb jij al een intake kraamzorg.. Ik kreeg een brief rond de 30 weken met wie mijn kraamverzorgster is en die komt in week 36 kennismaken.. Zijn ZZP-ers en die doen gewoon niet zoveel bevallingen denk ik.. Wat houdt zo'n zorgplan in? Ab1984: Wat een mooi kamertje. Leuke kleurtjes ook! Zijn die luchtballonnen zelf geschilderd of zijn het stickers? vervelend met slapen. Ik begin ook meer last te krijgen, maar een voedingskussen geeft toch wel wat uitkomst! Kun je verder alles wel goed volhouden? Was alles goed bij de vk? Wat leuk een 3d echo! Je kunt dan toch echt wel een beetje zien hoe je kindje eruit ziet hoor ik iedereen zeggen. Wat een lief wiegje/kamertje. Heel leuk!
Saar: goed bezig, het is me eindelijk gelukt met dat activeren. Ik kreeg idd wel een mailtje van Kruidvat en daar stond een link in om te activeren maar vervolgens ging het over een fotoboek Nu even opgezocht en ja, eindelijk gevonden! Bedankt! Ja heb telefonische intake gehad. Ze werken daar gewoon op oproepbasis volgens mij dus als ik hulp nodig heb, kijken ze wie er dan beschikbaar is en die sturen ze. Zorgplan is een map, waar in alle regeltjes en taken staan, maar er is ook een formulier die per dag ingevuld wordt als je bevallen bent hoe je je voelt, gegevens van de baby en van jou enzo. En dat moet je 's nachts zelfs ook met dikke ogen bijhouden als je je kindje tempt, voedt en verschoont.. haha erg leuk, want zoiets vergeet je snel! Ab1984: leuk, een 3d echo! Zo gaaf!! Heerlijk om een beetje te gaan verzinnen hoe hij er nu in het écht uit ziet want dat is toch weer anders!
Leuk joh 3D echo! Ik vond echt dat je onwijs veel detail kon zien. Ons mannetje heeft duidelijk de kin van zijn vader bijvoorbeeld haha (met zo'n kuiltje erin dus was meteen herkenbaar) erg leuk om te zien! Ik lees net ook dat ze de groeiecho voor iedereen doen, sinds driekwart jaar. Dus dan zal het dat wel zijn Scheelt me weer een telefoontje, voel me zo'n zeur als ik over zo iets bel haha. (ook al vind ik het als iemand anders daarover zou bellen helemaal geen gezeur) Aha dus dat is een groeiplan! Bij ons komt er volgende week wel iemand langs voor de intake dus waarschijnlijk zal die daar ook over beginnen denk ik. Ik weet eigenlijk niet of dit de vrouw is dit ook echt de kraamverzorgster wordt of dat het rouleert zoals bij jullie. Babybadje wordt in zn kamertje geinstalleerd