Woooooow nu heb ik dat trillen ook! Bizar gevoel. Maar goed dat jij er al over begonnen was Saar, nu weet ik vast dat ik niet de enige ben met een trillende telefoon in mn buik
Hahaha, Bailey, bijzonder gevoel hè! wat gaaf dat je echt al zoveel detail kon zien op die 3d-echo! en wat gaaf dat hij papa's kinnetje heeft! Ik hoorde deze week bij de zwangerschapsfitness van iemand die ook een 3d-echo had laten maken en toen bleek het ineens een jongetje te zijn, terwijl ze bij de 20-weken echo 100% zeker wisten dat het een meisje werd.... ai, daar werd ik toch een beetje zenuwachtig van, haha. Bij de liggingsecho nog maar even vragen of ze nog een keer goed kunnen kijken. Cocko: heb je die kruidvattas al opgehaald? zit er echt alleen maar een pak luiers, een flesje en nog iets in?? of ook nog wel andere dingetjes? Ik heb trouwens nog niks gehoord van de kraamzorg... had eigenlijk ook al wel een telefoontje of een eknnismakingsgesprek verwacht. Ach ik wacht maar geduldig af, zal wel goed komen.
Ik ben ook wel benieuwd of het nog steeds een jongen is, maar dat zal heus wel. Ben nieuwsgierig naar het gezichtje. Die luchtballonnen zijn trouwens geschilderd. Bij mn vriendin kwam de kraamzorg pas lang toen ze met verlof was.
Cocko: Ja de map heb ik al wel met alle spullen. Lijkt me fantastisch om 's nachts in te vullen Bailey: haha leuk he dat getril.. Nou ja is een goed teken zullen we maar zeggen! Ellaa: Oef dat is schrikken. Nou er maar gewoon vanuit gaan dat ze het goed hebben. Dit zal wel meer uitzondering dan regel zijn. In de tas van kruidvat zit een pak met 18 newbornluiers, zinkzalf en een flesje en dan de tas. That's it op dit moment. ab1984: Wat knap zeg, zo strak ook! Leuk! Even een rare vraag misschien. Ik had wat ondergoed gehaald voor de eerste tijd na de bevalling ivm die enorme kraamverbanden. Heb geen maat groter gehaald ofzo, maar vraag me nu toch af of het gaat passen.... Heb ze van de hema 3 voor 3 euro iemand een idee/ervaring?
Ik heb na de bevalling alleen maar van die gaasdingen uit het kraampakket aangehad, maar als je toch gewone onderbroeken aan wil dan zou ik toch zeker één maat groter nemen. die verbanden nemen echt veel ruimte in en je hebt ze echt nodig de eerste tijd. (wil je niet laten schrikken hoor)
Oh zal eens kijken of die er bij mij ook in zitten. Schrik niet hoor van die enorme lappen. 't Klinkt aardig logisch en normaal dat je behoorlijk bloed na een bevalling! Anders de boxertshorts van mijn man maar aan dat zou ook nog kunnen!
Saar: ik had m'n eigen onderbroeken aan, en dat ging prima al zijn het dan mega lappen Tis maar net wat je zelf handiger/fijner vind denk ik.
Poeh daar had ik niet eens aan gedacht. Ik heb alleen maar strings, maar daar ga ik het niet mee redden straks. In m'n verlof maar eens uit op boxers ofzo.
Haha nee ab1984, dat is niet zo handig idd! Moet je toch maar even gaan shoppen Zo zie je maar weer waar zp al niet goed voor is!
Haha dat lijkt me lastig worden idd. Had er even één uit de verpakking gehaald, hihi leuk vooruitzicht, maar goed fijn dat die dingen er zijn! Ego: van mijn schoonouders hebben we al geld gekregen voor de baby en gisteren alvast een draagzak besteld, de beco butterfly. Vandaag al binnen. Had verwacht dat het wel 2 weken duurde Nou ja hij is in ieder geval super mooi!
Saar, oo leuk joh zo'n draagzak! Die willen wij ook gaan besellen Heb jij het kraampakket al binnen dan? Das ook snel.. ik ging er van uit dat we die rond de 36 weken kunnen halen. Goed om te weten van die verbanden, had ik ook niet over nagedacht! Ellaa, ons was wel van te voren vertelt dat wanneer ze denken dat het een meisje is het nooit 100% zeker is (er kan immers iets over het hoofd gezien worden als het kindje weg draait of beentje ervoor heeft of zo its) Wanneeer je een jongetje verwacht kunnen ze wel zeker zijn, want dan zien ze gewoon zn piemeltje/balzakje. Maar voor dat meisje van je zwangerschapsgym zal het wel even wennen zijn geweest haha. Moet je ineens weer wennen aan het idee van een jongetje. Wat zijn die gaasdingen waar je het over hebt? Uit het kraampakket...
Goeiemorgen! Zo, loop al weer even achter zie ik.... Ik zag mooie kamertjes voorbij komen! Leuk! Lopen jullie er ook steeds even naar binnen? Het blijft nog zo'n bijzonder idee dat met een aantal weken onze kindjes daar liggen?! Ik snapte al niet waar die net-dingen voor waren! Haha nu snap ik het! Wat leuk, zo'n draagzak Saar! Wij willen niet weten wat ons kindje voor geslacht heeft, maar kan me wel voorstellen dat je na de 20 weken echo er toch vanuit kan gaan dat ze het goed hebben... Oei dan is het wel even omschakelen als ze het toch fout hadden! Haha! Vanaf deze week werk ik halve dagen. Had toch overleg gehad met de vk en zovaak harde buiken was niet goed. Het is toch een teken dat je te druk bent. Dus nu nog 5 halve dagen werken en dan verlof! Heerlijk! Volgende week woensdag is dan al mijn laatste werkdag! Gister al begonnen met wat extra schoon te maken in de keuken. Wil toch dat dat netjes is als er straks een vreemde in onze keuken staat. Dan nog wat spulletjes aanschaffen voor de thuisbevalling en dan zijn we er klaar voor. Ik had trouwens vannacht het gevoel dat het kindje is ingedaald. Kan dat al? Ik voelde echt het hoofdje indraaien. En voel nu een zwaar gevoel in mijn liezen. Kan mijn benen nu echt niet meer bij elkaar houden... heel vrouwelijk!! Hoe gaat het verder met jullie? Tellen jullie ook af naar jullie verlof? Fijne dag allemaal!
Bailey: Ik kreeg het kraampakket van Menzis met 27 weken ofzo. Alles staat netjes onderin de kast... Maar als je het niet van je verzekering krijgt kun je idd een pakket halen. Zou het ook niet direct zo vroeg kopen denk ik... Bandietje: Ik ga elke avond voor het slapen gaan even om het hoekje kijken en speel dan gelijk het muziekdoosje voor de kleine. Schijnt'ie dan straks te herkennen... Nou ja baat het niet dan schaadt het niet. Wat goed dat je minder bent gaan werken en fijn dat het ook goed voelt. Nog even werken dus heerlijk! Ja voor mij ligt dat toch al anders. Keuken is hier ook schoongemaakt voor het grootste gedeelte haha rariteiten.. Je hebt straks nog lekker de tijd om alles klaar te maken! Indalen tsja.. ik weet het niet. Zal best kunnen dat'ie lager is gaan liggen. Heb het zelf nog niet zo. Ego: Ik ben vanmorgen bij de vk geweest. Alles goed. De kleine wordt zo'n 7-8 pond geschat. Baarmoeder zit op 35 weken, maar zat geen absurt groot kind in zei ze. Wel 4 kilo aangekomen, maar begin steeds meer vocht vast te houden. Dus advies: trouwring af Nou ja wat moet dat moet. Nu over 2,5 week weer. Begin klaar te raken met mijn buik (nu al). Heb afgesproken met de kleine dat'ie 13 mei komt haha eens kijken of'ie goed luistert
Goedemorgen! Bailey: ja dat indalen kun je wel voelen hoor, haha vooral dat gevoel van je benen bij elkaar willen houden (en wat vervolgens niet lukt) kan daar een teken van zijn. Wat je ook kan krijgen, is felle steken onderin. Dat komt dan vaak dat het kindje met het hoofdje iets draait en dat kan behoorlijk pijnlijke steken opleveren. Haha het is maar dat je het weet! De 1e keer schrok ik me namelijk wezenloos! Lekker, nog 5 halve dagen en dan verlof! Goed dat je die halve dagen nog geregeld hebt! Het wordt echt aftellen he! Zo leuk! Hier gaat t nog z'n gangetje, vanmiddag naar de vk. M'n schoonouders komen straks, want m'n man moest vandaag buitenshuis werken dus heb geen auto. En vanavond moeten we weg, m'n opa en oma zijn 65 jaar getrouwd dus feestje. Verder: zoontje is nogal beroerd, gisteren lag hij te rollen van de pijn. Vanmorgen uiteindelijk duidelijk wat het was, loopoor had hij nl. Hij is al meer dan anderhalve week verkouden en hij zat al een paar dagen aan z'n oor maar ja, zegt men dan, dat doen ze toch wel Nu zat dus heel z'n zijkant van het gezichtje eronder en mag er absoluut niet aan komen.
Haha Saar, heb jij dat afgesproken met je kleine?! Wow.. ik hoop voor jou dat hij/zij luistert Wij hebben nl ook zoiets afgesproken met onze kleine! Spannend! Ow, je loopt dan toch wel een beetje voor, als ze je bm op 35 weken zet?? En 7-8 pond, ik vind t best flink hoor! Maar goed, als alles goed is en gezond, dan ben je superblij en dankbaar! Enne..je blijft toch wel getrouwd hoor, ook zonder trouwring
Cocko: baarmoeder groeit gewoon heel hoog. En 7 pond vind de vk toch wel gemiddeld dus ja... Ik had al niet bedacht dat ik een 5 ponder zou krijgen en tsja 7 pond hoeft er ook niet gigantisch uit te zien denk ik zo.. Mja als je 5 ponders gewend bent kan ik me voorstellen dat je denkt zoooooooo 7-8 pond is wel giga een reusje Ja haha maar 't is al 4 jaar zo'n standaard ding om je vinger dus vind het raar
Hey dames, Saar: Als het uiteindelijke gewicht 7-8 pond is, dan is dat heel netjes! mijn meisje was een kleine 7 pond toen ze werd geboren en dat is echt best klein hoor (vond ik, haha). Maar die van mij mag nog wel eventjes blijven zitten hoor. Ik vind die buik nog wel prima. (maar goed, ik kan dan ook echt nog alles. Ik word vaak vreemd aangekeken als ik huppelend met mijn dochtertje door het winkelcentrum ga ). Bailey: die gaasdingen zijn gewoon een soort onderbroekjes van gaas waar heeeeel veel rek inzit. Het ziet er niet uit, maar ik vond ze ideaal. Ik ga er maar gewoon vanuit dat we een meisje krijgen. bij de 20-weken echo lag ze heel goed om het te kunnen zien en wij hebben zelf ook heel duidelijk 2 streepjes gezien van de onderkant (dat schijnen de schaamlipjes te zijn). Maar toch maken dat soort verhalen me een beetje onzeker. Bandietje: fijn dat je nu iets minder kan gaan werken, hopelijk geeft het wat meer rust. Het kindje kan inderdaad al wel indalen hoor. zeker bij een 1e kindje kan dat vrij vroeg al gebeuren, zegt niks over wanneer de bevalling begint. Mijn 1e is nooit ingedaald, dus heb geen idee hoe het voelt, maar zoals cocko het beschrijft klinkt het aannemelijk dat dat nij jou ook het geval is. Cocko: vervelend dat je zoontje zo'n loopoor heeft, daar kan hij idd behoorlijk last van hebben, arm ding.... En gefeliciteerd met je opa en oma. pff 65 jaar getrouwd..... wat een mijlpaal!! Hier gaat alles goed, lekker bij familie pasen gevierd. Ik ben volgende week weer aan de beurt om naar de vk te gaan, ben benieuwd. Hoeveel zijn jullie nu in totaal aangekomen? ik denk dat ik toch al wel op de 12 kilo zit... (weet het niet precies).
ellaa: Nee ik ga me er niet druk om maken om het gewicht. Ze zei het wordt in ieder geval geen 6 pond eerder richting 7 en misschien 8, maar dat hangt van de groei af die die nu nog gaat doen! Herlijk toch nog huppelend door het winkelcentrum, lekker van genieten! Fijn dat mensen dit nog kunnen. Geeft mij moed voor een volgende Cocko: Jij hebt wat later ingezet als de vorige keren of??? 13 mei is het moederdag, vind het zo sneu voor mezelf dat ik daar dan een jaar op moet wachten Ik zit nu trouwens met 33,5 week op 12,5 kilo. Nog niet eens zo heel slecht vind ik zelf. Had gehoopt dat het minder zou zijn maar goed... Ik zie het na de bevalling wel weer.