mei / juni 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door krumfrum, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Mama sinds 12 juni! Docente
    Ella: ooh okee ik geloof dat ik me er wel wat vij kan voorstellen, klinkt sexy ;).
    Cocko: balen, loopoor. Heb er zelf veel last van gehad. Bij mij helpt een ui naast het bed echt goed tegen de oorpijn.
    Bandietje: volgens mij ist inderdaad best normaal als ie nu al indaalt. Grappig dat je dat zo goed voelde!
    Op dit moment ben ik precies 12kg aangekomen (32.1 weken) stuk meer dan ik had gehoopt maar niks aan te doen. Heb niks extra gegeten ofzo dus hopelijl ist na de bevalling snel weer weg :)

2. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen!

Cocko: hoe gaat het nu met je zoontje? Wat sneu zeg, zo'n oorpijn....
    Saar: ben benieuwd of jouw baby zich aan de afspraak houd! Zou een leuk moederdagkadootje zijn! Ik geloof ook dat jij degene bent die het verst zwanger is of niet?
    Ah nu kan ik niet verder meer terug lezen, want dan ben ik mijn tekst kwijt. Sorry als ik vergeten ben op mensen te reageren.
    Ik ben nu in totaal 8,5 kilo aangekomen. Hoor ook van iedereen dat ik zo'n klein buikje heb. Gelukkig was het kindje bij de 30 weken echo heel gemiddeld qua afmetingen en hoef ik me hier dus geen zorgen over te maken.
    Gister weer zwangerschaps gym gehad. Morgen avond bijeenkomst van de vk over bevallen. Wilde er eerst niet heen gaan omdat ik ook al de cursus doe, maar ik vind dat de cursus best heel laat in de zwangerschap is: de laatste les is 1,5 week voor mijn uitgerekende datum... Dus wil toch maar deze avond ook volgen. Heb ik de belangrijkste kennis in huis... (ws zal de praktijk toch anders zijn!) Ga nu maar weer even op zoek naar een leuke meisjesnaam!(als jullie nog tips hebben? we willen graag een hollandse naam, die niet te lang is) En dan vanmiddag nog werken. Fijne dag!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Goedemorgen allemaal,

Bandietje: groot gelijk dat je naar die bijeenkomst van de vk gaat hoor, straks ga je eerder bevallen en dan weet je niet eens hoe het gaat :) Maar goed, je wordt van zulke dingen nooit dommer he!

Lief dat je naar m'n zoontje vraagt. Het gaat nu weer iets beter, hij had gisteravond weer koorts en gigantisch huilen maar is wel lief gaan slapen en werd vanochtend half 9 pas wakker. En nu speelt hij wel lief, alleen heeft hij gigantisch dunne ontlasting, heb 'm al 2x aangekleed vandaag :p
    Gisteravond heerlijk veel commentaar op m'n buik gehad.. de meeste mensen zeiden: huh, nog 8 weken te gaan?? Welnee hooguit 4 weken, dan is t er.
    Gistermiddag naar de vk geweest trouwens, 0,5 kg aangekomen dus niet veel! Kind groeide wel goed gelukkig. Wij krijgen (als het zo doorgaat tenminste) ook wel een kindje rond de 6,5-7 pond. Wow.. dat is echt zo gigantisch groot voor ons gevoel.

Hebben jullie nog niet het gevoel van: het wordt ECHT tijd dat dat kind komt? Volgens mij vroeg ik dat pas ook al maar ik zit de tijd echt een beetje uit te zingen..:)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailey: Ach dat gewicht zien we na de bevalling wel weer toch. Ik heb ook niet super veel gesnoept ofzo. Wel eet ik anders omdat ik hollandse pot niet meer lust dus dat zal straks wel weer goed komen!

Bandietje: Netjes hoor die kilo's. Ik denk dat ik het verste ben ja, maar kan de laatste zijn die bevalt haha... you never know. Ik ben ook naar de voorlichting geweest. Wel even fijn om te horen hoe de vk er zel in staan. En mijn man kreeg een schema mee voor als de weeen beginnen haha.. Wat moet'ie doen... Nou ja en even in de koffer gekeken enzo.

Cocko: Heb gister helemaal over de oorpijn heengelezen:( Zit er dan geen ontsteking als de ontlasting ook zo dun is? Of griepje? Ben je druk mee dan! Hoe is het met je bekken? Heb je wel kunnen genieten van het feestje gister? Mooi met je gewicht en met je reusje! Zou mooi zijn toch 6-7 pond?7 pond is toch vrij gemiddeld! Maar ja je bent inimini gewend!

Bij mij mag het kind wel komen. Begin het zat te worden. Slaap steeds slechter en kan steeds minder ivm vermoeidheid. Dus cocko we staan er een beetje hetzelfde in. Maar ja ben me er wel erg van bewust dat het ook juni kan worden helaas:(

Ik zit nu te wachten op mijn man. Heeft zijn 3e gesprek voor een vacature.. Ze zijn nog met z'n 3en. Spannend!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

't Viel me nu ineens op op mijn kaart dat mijn baarmoeder in 3 weken tijd van 1/3 nx naar 2/3 nx is gegroeid....

6. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Cocko: aan de ene kant kan ik bijna niet meer wachten, maar aan de andere kant kan ik me zo moeilijk voorstellen dat het bijna zo ver is!
    Saar: ik snap helemaal niks van die kaart. Laatst ook eens zitten bekijken maar word er niet wijzer van. Wat is 1/3 nx, of 2/3 nx?

Ego, Ik begin nou wel een beetje last te krijgen van een dip, maar dat kan ook door de kilo's komen naturlijk. Hopelijk vanmiddag weer wat vrolijker, dan hebben we namelijk de kinderwagen gehaald :D

7. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Oeh en Saar, wel laten weten hoe het gegaan is met je man he?!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: weet je al iets van je man?! Spannend hoor!!

Ik weet niet of er een ontsteking zit, hij is nog gigantisch verkouden en is nog niet lekker zo te zien. Dacht vanmorgen dat het wel ging, maar nu is t weer allemaal huilen enzo. Nou ja, de dokter zit vlakbij dus...:)

Bailey: Dat nx - gedoe heeft te maken met de afstand tussen je borstbeen en je navel. Op die manier geven ze aan waar je baarmoeder zit.

Die dip..volgens mij hoort ie erbij.. hebben we allemaal wel eens last van. Al die kilo's die er aan vliegen..is niet goed voor ons vrouw-zijn he! Maar misschien hebben we straks nergens meer last van als het kindje er is.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man heeft een pittig, maar goed gesprek gehad. Hij hoort deze week of hij door mag naar de assessmentronde.

Bailey: Die dip hoort er denk ik gewoon bij. lekker aan toegeven en even lekker 'zeuren' hier als je wilt;) Wat voor kinderwagen krijg je?!

Cocko: hmmm ja je weet het ook niet, waar je goed aan doet. Zolang hij zelf maar een klein beetje opknapt das wel zo prettig voor jezelf!

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Saar: o spannend hoor. Een echt assessmentronde ook nog, pittig! Maar het zou wel leuk zijn als ie weer een baan kreeg he!

Bailey: Ja precies wat Saar zegt: hier mag je zeuren. Haha doen we allemaal op z'n tijd toch wel eens?! Geeft niks hoor!

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

VOLGENDE WEEK ASSESSMENT!!! Ben helemaal trots op hem! Zijn ze nog met z'n 2en. We shall see!

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wat leuk en spannend!!! Duimen draaien met z'n allen!!

13. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    WOW saar, gaaf nieuws!! en terecht dat je trots bent, ik ben nog bijna trots :p.

Cocko: fijn dat het weer iets beter gaat met je zoontje, hopelijk is het allemaal snel weer over.

Ik zit toevallig ook net in een dipje. Kan me niet meer zo goed concenteren op mn studie, begin last te krijgen van onrustige benen in bed en had vandaag ook nog eens last van mn rug. (ben ik niet gewend van mezelf).

Wat een goede berichten trouwens over de baby's! ze lijken allemaal mooi te groeien! eens kijken wat ze volgende week tegen mij zeggen.

Bandietje (ik geloof dat jij het was over die meisjesnaam). Wij komen er ook nog niet uit. We hebben nu 2 leuke meidennamen (ook kort en hollands). alleen gaat mijn voorkeur uit naar de 1 en die van mijn vriend naar de ander. pffff, hopelijk word het geen kwestie van wie geeft er toe.... maar ben er wel een beetje bang voor. Het gaat bij ons tussen Lot of Caro, wat vinden jullie??

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ellaa: hoe heet je dochtertje? Wij hebben een beetje gekeken of het 'paste' in het rijtje namelijk.. Nou ben benieuwd wie het gaat 'winnen' bij jullie! :D

15. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Even een ego van mij: We zijn vanavond voor een 3d echo geweest. Alles was goed, maar hij lag helemaal verkeerd voor mooie foto's. Lag lekker te slapen met z'n gezicht naar m'n rug. Dus ik moet eind van de week even terug voor mooie foto's/video.

Ze heeft hem wel gemeten en hij is nu ongeveer 1400 gram, das best groot voor 28 weken. Ik ben nog maar 4 kilo aangekomen, dus daar ben ik wel blij mee. Ik kan het hebben ;)

16. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ab1984: jammer dat hij van je af lag voor de foto! Wel fijn dat je nog een keertje mag! Maar dan moet je hem wel even toespreken hoor, dat hij netjes gaat liggen! :D
    Mooi gewicht hoor van de kleine!
    Enne..ben jij totaal nog maar 4 kg aangekomen?! Wow.. heerlijk!

17. Bailey1987

Bailey1987 Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.488
    0
    0
    Saar gefeliciteerd! Wat goed!! Dat moeten jullie flink gevierd hebben :)
    En we krijgen een maxi cosi Mura. Was gisteren uitzoeken en als het goed is kunnen we 'm over 3-4 weken ophalen. Leuk leuk :)

Ellaa, Lot of Caro. Lastig! Ik vind Lot echt heel erg leuk, maar een goede vriendin heet Carolien dus Caro krijg ik ook meteen positieve associaties bij. lastig!
    Stom he, nu ineens zo'n dip?! Ik ben dat ook helemaal niet gewend. Ben meestal degene die bijna overenthousiast en positief is. Achjah, hopelijk snel weer over

Cocko, hoe is het met je zoontje? Fijn dat ik even mag klagen hier :) Mn vriend houdt er niet zo van dus die wordt dan saggerijnig, waar ik weer boos om word en zo slaat de sfeer snel om haha.

Ab, jammer van de foto's maar dan mag je de baby gewoon nog een keer zien, wat eigenlijk natuurlijk ook wel weer heel leuk is!

Vandaag voel ik me wel iets beter, ik heb ook even kunnen slapen vanacht (afgelopen nachten was het een uurtje of 2, 3 wat ik aan slaap had). Begin nou wel uit te kijken naar mn verlof. Even niet meer om 6.30 de wekker. Maar ja, aan de andere kant zie ik er wel tegenop om de hele dag thuis te zitten. Denk dat de honden zich kunnen verheugen op hele lange wandelingen!

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Even snel.. Bailey: lief dat je het vraagt. Moet over kwartiertje met m'n zoontje naar de huisarts, heeft tegen de 40 graden koorts sinds gistermiddag en het gaat niet weg met paracetamol. Hij rolt weer door het bed, kreunt, grijpt naar z'n hoofd, en hoest verschrikkelijk. Dus even naar de huisarts, kijken of ze iets kunnen vinden.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Cocko: He bah zeg. Naar lijkt me. Zo'n kleintje kan ook niet exact vertellen waar hij nou last van heeft lijkt me... Hopelijk weet de huisarts er wat op...

Bailey: Leuk hoor is dat een 4-wieler of 3 wieler? Nog even geduld voordat je hem in huis hebt;) Fijn dat je iets beter hebt geslapen. Hier is het ook heel wisselend, maar merk dat ik met een paracetemolletje beter slaap maar ja die wil ik ook niet steeds slikken... Hoeveel weken moet je nog werken?

Ab: Wat leuk dat je de kleine weer hebt gezien. Aan de ene kant jammer van de foto's maar ja je mag weer terugkomen en dan kun je nog een keer genieten toch? 2 voor de prijs van 1. 4 kilo nog maar :$ ik ben jaloers hahaha.

Ellaa: Volgens mij horen die dipjes er echt bij! Wel vervelend dat je je minder kunt concentreren. Die onrustige benen herken ik wel in bed. Echt irritant. Bij mij helpt het soms om nog even rond te lopen en daarna benen omhoog! 't Mag ondertussen ook wel iets pittiger worden toch (eigenlijk niet natuurlijk maar ja). 't Is niet gek in ieder geval. Namen... tsja zou ook kijken wat het leukst bij de andere namen past. Ik vind persoonlijk Caro leuker, maar vind Lot gewoon een beetje kort denk ik. Lotte vind ik wel leuk haha!

20. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    He gatsie cocko... 40 graden koorts klinkt niet goed! laat je even weten wat de huisarts zei?

Bailey: fijn dat je je weer iets beter voelt, pff je krijgt ook veel te weinig slaap. geen wonder dat je wat minder in je vel zit. Hier gaat het ook weer iets beter, dipje lijkt mee te vallen gelukkig.

Ab: een klein dikkerdje dus, haha. Nou lekker gezond toch! wel jammer dat je het gezichtje niet zo goed kon zien. hopelijk ligt de kleine er de volgende keer beter bij. En nog maar 4 kilo... WOW, ik ben jaloers hoor.

Mijn dochtertje heet Nouk, we houden juist wel van lekker kort. Ik vind beide namen wel bij Nouk passen, dus dat lost niet zoveel op, haha. We hebben ook een lange achternaam, dus dan vind ik een kortere voornaam lekkerder klinken. Ach we hebben nog eventjes. Als we eruit zijn zal ik het laten weten.

Wat zijn jullie namen? of willen jullie dat liever nog eventjes voor je houden?

Deel Deze Pagina