Wow cocko dat is best eng! Hopelijk weet de huisarts er iets op en voelt hij zich snel beter. Sterkte Saar, ja inderdaad het hoort er langzaamaan een beetje bij denk ik. Ik hoef alleen nog morgen en volgende week ma, do en vr ochtend te werken dus das gelukkig niet veel meer. We nemen de 4 wieler, leek me iets stabieler ook omdat we met de honden wel tegelijk willen kunnen lopen (ga wel vermijden twee honden en kinderwagen maar je weet natuurlijk nooit). Ellaa, mooi dat het bij jou ook meevalt (het dipje). Super leuke naam, nouk! Echt heel mooi. Ik denk dat ik dan Lot er het leukst bij vind, maar Caro past inderdaad ook wel. Wij weten ook al de naam wel, maar ik wil´m nog even bewaren. Het wordt alvast ook een korte naam, maar juist Engels ipv Hollands omdat het anders niet bij de achternaam past (mijn vriend is Canadees dus heeft Engelse achternaam).
Hmm ja bij Nouk kan allebei idd, vind persoonlijk Lot wel leuk, maar net wat Saar zegt vind ik Lotte ook erg leuk! Maar dat komt misschien ook omdat wij een meisjesnaam hebben met die naam er in Wij houden juist van wat langere namen, maar wel Hollandse. Dus ja, smaken verschillen he! Mensen, dat dipje gaat heus wel weer over hoor! Kijk maar naar mij, het gaat nu al weer stukken beter! Dus daar is hoop voor jullie! Zijn gewoon die hormonen die je de parten spelen...(denk ik) Haha we moeten elkaar maar door de laatste periode heen helpen. Trouwens, Saar, moederdag is natuurlijk geweldig om te bevallen, ben benieuwd of je kindje zich daar aan gaat houden! Ik zei van de week tegen de vk: begin aub met inleiden, dan is t er maar vast.. zij lachen, zegt ze: nou...32 weken is nog wel erg vroeg, maar 37 weken... Dus ik: oke, afgesproken. Dus wie weet! Zoontje heeft oorontsteking aan beide oren, hoofdje zit helemaal vol en vast, en heeft aardig rode keel. Dus heb antibiotica gehad voor een weekje. Maar zelfs met paracetamol gaat de koorts niet weg dus pff. Zal nog wel lekker nachtje tegemoet gaan. Heb vannacht een uurtje op de bank geslapen, verder niet.
ahhh super zielig voor je zoontje! (En voor jou ook natuurlijk). Ik heb vroeger zo veel oorontsteking gehad dat ik me kan indenken hoe het iedereen wakker houdt. Gelukkig gaat het altijd weer over Klopt dipje is even kwestie van uitzitten, maar ik ben het gewoon niet gewend om een beetje down te zijn dus schrok ervan. hahah nu inleiden is wel beetje voorbarig, maar wie weet met 37 weken Saar, helemaal overheen gelezen dat je kans maakt op moederdag te bevallen. Zou super leuk zijn! Of de dag ervoor, zodat moederdag helemaal jou dag is en de verjaardag helemaal de dag van je kindje. Misschien als je het elke avond tegn je babe zegt dat het helpt...onbewust ofzoiets haha
Cocko, wat zielig zeg! Mijn dochtertje heeft nog nooit oorontsteking oid gehad, dus heb geen idee hoe dat is, maar lijkt me geen pretje (voor hem niet, maar voor jou ook niet). beterschap! Zouden ze dat echt al doen? met 37 weken inleiden als er geen medische noodzaak is? ik moet er zelf eigenlijk niet aan denken hoor. heb die 3 weken echt nog wel erbij gepland, zou voor mij wel als een reuzeverrassing komen als ze zich eerder dan 40 weken meldt, haha. Maar ik kan me in jouw geval zeker voorstellen dat je het helemaal zat bent met al die kwaaltjes enzo. Hebben jullie dat ook, dat je chagrijnig wordt van dit weer? Ik ben er nu veel gevoeliger voor dan als ik niet zwanger ben, bah, van mij mag de zon wel weer gaan schijnen . (we hebben gisteren een nieuwe vouwwagen gekocht op een veiling, dus misschien komt mijn zin in zon ook daar wel vandaan . met hemelvaart gaan we nog lekker even naar de camping, dus dan ben ik blij dat ik niet meer op een luchtbedje hoef) Saar: op moederdag bevallen.... het lijkt me niks eigenlijk. Het zou nu natuurlijk een mooi cadeautje zijn, maar dan moet je andere jaren altijd de verjaardag op moederdag vieren.... lijkt me best gek.
Oh en bailey, Ik ken dat eigenlijk ook niet echt van mezelf, zo'n dipje. Dus ik snap precies wat je bedoelt! ben je trouwens nog steeds zo fanatiek aan het sporten? Bij mij helpt dat wel een beetje om me weer iets fitter te voelen. maar doe het niet meer heel fanatiek hoor. nog 1x per week.
Ellaa: ja van die regen en dat trieste weer word ik ook best chagrijnig hoor! Maar ja, wat doen we er aan?! Zorgen dat je zelf het zonnetje in huis bent zegt mijn man dan Haha.. Oh een vouwwagen, geweldig! Hebben jullie een vaste standplaats op een camping? Heerlijk he, als je gewoon weg kunt wanneer je wilt. Al is het maar voor een weekendje! Soms is dat zo nodig. Ik hoop van harte dat je dochtertje nooit oorontsteking krijgt. Het is zo'n drama.. Nu heeft hij antibiotica en paracetamol en nu gaat het redelijk. Maar het is wel zielig. Ze zijn nog zo klein he. En Bailey: heb je nu nog veel last van oorontsteking of ben je daar uiteindelijk overheen gegroeid? Ellaa: over dat 37 weken en inleiden.. ik weet niet of ze het zomaar doen, dat denk ik ook niet. Maar ze zien wel hoe ik ben en hoe ik me voel en denk dat dat wel een reden kan zijn om iets eerder te beginnen met een bevalling. Bij m'n zoontje was ik het aan het einde ook zo zat en was ontzettend moe dat ze ook zoiets hadden van: oke, dit gaat zo niet, we starten. maar ik was toen wel 39 weken hoor. Nou ja, we zien wel joh! Die drie weekjes erbij moeten ook wel lukken als het moet toch!
Wow cocko, met 37 weken zou al over 4 weken zijn poehpoeh. 39 weken klinkt trouwens wel lekker haha. Gaat het al wat beter met je zoontje? En heb je zelf een beetje kunnen slapen? Dat dipje gaat inderdaad wel over, maar merk wel dat ik steeds prikkelbaarder wordt(komt denk ik door de nachten die steeds beroerder worden). Ellaa: ik hou de namen liever nog even voor mezelf. Wat lekker nog met de vouwwagen op vakantie met hemelvaart. Waar ga je heen? Pfff zie dat echt niet meer zitten. Zie zelfs een hotel niet zitten hahaha, moet ik mijn tas inpakken en een ander bed lijkt me nu niet prettig. Hopen op mooi weer! Gister was het hier trouwens nog zulk mooi weer dat ik buiten heb gezeten! Maar het weer helpt niet mee aan de stemming! Moederdag valt trouwens niet elk jaar op 13 mei. Altijd de 2e zondag van mei dus is maar af en toe dat de verjaardag op moederdag valt. 't kan haast nog vaderdag worden haha. Bailey: wat heerlijk nog een weekje. Is goed te overzien dus! Kun je je lekker gaan richten op die kleine! Handig ja de vierwieler met honden naast je. Op smeken van moeders is de kleine ook gedraaid met z'n hoofd naar beneden (denk het niet maar ik hou het erop). Hij/zij moet maar gewoon luisteren. Zaterdags mag overigens ook wel haha. Het kan ook nog wel 10 juni worden houdt ik mezelf maar voor!
hahaha, oeps.. zie je, ik kan ook niet meer helder nadenken. Dat ik dat van moederdag zelf niet doorhad zeg..... hihi, lig helemaal dubbel van het lachen om mn eigen domheid . En Saar heb je gisteren echt nog buiten kunnen zitten??? wat heerlijk! hier was het echt verschrikkelijk, heeft zelfs nog een paar keer ge-onweert. En cocko: dat is inderdaad een goed motto van je man, die ga ik ook maar eens proberen toe te passen . Hopelijk voelt je zoontje zich snel beter met de antibiotica. We hebben geen vaste plaats op een camping. we hebben bewust een vouwwagen gekozen die heel snel op te zetten is. We gaan eigenlijk elke zomer ergens anders naartoe. Alleen met hemelvaart is het traditie om met mijn hele familie naar dezelfde camping te gaan. echt supergezellig altijd. zijn dan meestal wel met een man of 50. Van alle leeftijden, van 0 tot 70, zou dat niet willen missen dit jaar.
Ellaa, klinkt echt heel gezellig! Nou hopen op mooi weer! Wij hadden vandaag en gister wel gewoon zonnetje, dus wie weet heeft het rest van het land binnenkort ook geluk En sporten...tjah nog maar 2.5 uur dus niet heel veel. maar ook steeds minder intens. Buikspieren doe ik nou ook niet meer elke dag maar alleen tijdens de andere lessen. Het helpt wel voor je humeur inderdaad! Cocko, ik ben nog steeds wel redelijk gevoelig ervoor. Als ik op vakantie veel zwem heb ik het bijvoorbeeld snel. Maar ik heb nadat mijn neusamandelen geknipt zijn (rond mijn 6e) wel echt veeel minder last ervan gehad. Het was dat of buisjes in mijn oren. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan (en geeft dat geen exra klachten als diaree enzo). Koude drankjes drinken/ijsjes eten helpt ook en is als kind natuurlijk ook niet verkeerd Saar, heel goed zo'n kind die al in de baarmoeder luistert! Als moedes zegt draaien dan is het ook draaien hahah. Ja ik denk ook steeds, het kan ook og later worden. Maar hoop toch wel een beetje op 40 weken en niet langer.
De echo is vandaag gelukt hoor! Zie hier het resultaat. Hij lag wel met z'n arm voor z'n gezicht te slapen. Bekijk bijlage 237742 Hier nog een buikfoto van vandaag: Bekijk bijlage 237741
Ab1984: oh wat een poepie!!!! Geweldig!! En wat een mooi buikje zeg! Beschaafd netjes! All: goed weekend allemaal!
och wat schattig zo'n 3d-echo! en wat superleuk dat het dit keer gelukt is! Hij ligt er echt heerlijk tevreden bij (zo lijkt het). En idd, wat een beschaafd buikje zeg.... die van mij lijkt wel dubbel zo groot, haha. Als er maar geen reuzekind uitkomt.
Ab: Wat een mooie foto van je babytje!! Wow! En wat een mooi buikje! Saar: Wat goed van je man! Nu word het wel heel spannend! Ik duim mee voor je! Ellaa: wat een gave naam Nouk! Ik vind persoonlijk Lot er leuker bij staan maar vind Caro ook zeker mooi! Wij zijn er ook nog steeds niet uit! Cocko: wat ontzettend sneu voor je zoontje zeg. Oorontsteking schijnt zo'n pijn te doen... Hopelijk knapt hij nu snel op. Ik ben gister voor controle geweest bij de vk. Kindje ligt idd al helemaal ingedaald en vast. Alleen kon ze de groei niet zo goed meten en twijfelde ze of het kindje wel genoeg gegroeid was. Nu moet ik dinsdag terug voor een groeiecho. Best spannend. Kreeg ik vannacht ook nog buikgriep... blehhhh Dus vandaag even een baaldag. Heb de hele dag in bed of op de bank gelegen.(beebje vond het heerlijk, is mega actief vandaag!) Kon niet eens werken en afscheid nemen van mijn vrijdag kindjes op het werk. Nu alleen dinsdag middag en woensdag middag nog en dan verlof! Onvoorstelbaar he dat we met 7 weken misschien ons beebje al in de armen hebben!! De avond over de bevalling was trouwens erg informatief. Kan er zeker wat mee. Ook fijn dat mijn vriend erbij was, zo weet hij ook wat meer hoe of wat. Hij vroeg net al heel lief of ik nog geen krampen om de zoveel tijd heb! Hihi, maar dit is echt darmkramp! Ik vind het zo lief hoe zorgzaam hij is en hoe gek hij nu al is op ons kindje. Zijn jullie ook zo trots op jullie man! Zo, alweer een heel verhaal. Een fijn weekend allemaal!
Ellaa: Haha geeft niets, je bent zeker zwanger Ik heb donderdag echt buiten gezeten bij mijn moeder tijdens de lunch. Rond 2 uur begon het hier te regenen... Wat leuk zo'n weekend met hemelvaart. Hopen dat je je nog kiplekker voelt en lekker kunt genieten. Je hebt nu in ieder geval iets om lekker naar uit te kijken. Bailey: Hoop ook plusminus 40 weken haha, maar nu je een beetje naar het einde toe gaat krijg je allemaal van die goedbedoelde verhalen over inleiden etcetc te horen. Heel fijn mensen... Ab1984: Wat een schattige foto. Ben heeeeel benieuwd naar de vergelijkingsfoto na de bevalling!!! En wat een mooi buikje zeg! Prachtig rond en zit mooi laag! Bandietje: Fijn dat de kleine is ingedaald. jij had pas toch zo''n pijn downunder of niet Spannend van de groei even afwachten dus. Maar ja de kleine kan ook net voor een groeispurt zitten... Vervelend zo'n griepje. Jammer van't afscheid nemen, maar je komt weer terug als alles goed gaat toch dat scheelt weer wat? Gek idee he wat zijn 7 weken nou (in mijn geval al 6 weken). Ego: Ik pieker me suf... werd vanmorgen om 5 uur wakker en sliep niet meer. Ik weet niet wat ik heb bah! Er is iets wat ik niet van me af kan zetten, maar wat.... Ben trouwens begonnen met uitwassen van de babyspullen althans mijn man ik geef instructie Fijn idee dat straks alles schoon in de kast ligt! Krijg nu trouwens wel echt meer pijn in mijn bekken. Kan niet lang stil staan en lang lopen gaat ook niet meer makkelijk. Maar goed 6 weken 't is te overzien!
bandietje: thnx! Ik denk dat we uit de naam zijn, ik heb mijn vriend namelijk horen zeggen dat hij Lot toch ook wel erg leuk vind, haha (dat was dus ook mijn favoriet ). Wat fijn dat je kindje al helemaal is ingedaald zeg! zou ik ook wel willen, maar ben bang dat die van mij helemaal niet gaat dalen. was bij de 1e ook zo. Maar we zullen zien, dinsdag moet ik weer naar de vk. Vervelend dat je nu een buikgriepje hebt zeg, kan me heel goed voorstellen hoe je man zich voelt. mijn vriend maakte zich bij de 1e ook bij elk buikpijntje zorgen of het al zover was. Merk wel dat dat nu bij een 2e minder is, omdat je weet wat er gaat komen. dat trots zijn op je man dat herken ik zeker. Dat wordt alleen maar erger als de kleine er is. Mijn vriend wilde alles doen, ik werd regelmatig weggeduwd achter de kinderwagen, haha. Vond het altijd zo ontroerend om ze samen te zien, lekker knuffelen en samen onder de douche.... zo'n klein hummeltje met een grote sterke man..... och, te schattig! Saar: ik heb dat ook!! dan word ik wakker en kan ik met geen mogelijkheid meer slapen, en heb ook geen idee waar het door komt.... ook alsof er iets door mijn hoofd spookt ofzo! vervelend zeg van je bekken. Lekker rustig aan doen en je man flink aansturen! die laatste paar weekjes mag jij best als een koningin op de bank bevelen uitdelen, haha!
Wat lees ik allemaal herkenbare dingen ineens! Over onrustige benen, over het niet kunnen slapen alsof er iets in je hoofd rondspookt etc.. Vervelend is dat he! Vannacht had ik ook weer zo'n nacht, pff dan duurt het lang hoor, voordat het ochtend is. Bandietje: wat balen van je buikgriep, brr als je maar goed het verschil weet tussen buikgriep en weeen haha! Hopelijk ben je snel weer beter! Maar wat fijn dat het kindje al is ingedaald, heerlijk. Dan ligt het maar vast goed en hoef je je daar niet druk over te maken. Doet jouw eigen vk een groei echo? Of moet je daarvoor naar het ziekenhuis? Het was wrs ivm het hoofdje dat ze niet goed kon meten?? Ellaa: Dus het wordt Lot! Leuk hoor!! Klinkt ook erg lief! Saar: heerlijk, geef je man maar goed de instructies hoor! Hij kan dat natuurlijk best! En mmm, die fris ruikende kleertjes in de kast, geweldig. Dan begint alles te kriebelen.. Ego: hebben jullie 's nachts ook het gevoel dat je kindje met je mee slaapt?? Dan ben ik zelf alweer een poos wakker 's nachts (waarvan weet ik niet) en dan denk ik: heee, kleintje.. waar ben je? En dat is echt de hele nacht zo! Wel lekker natuurlijk maar ik las pas ergens dat een kindje nog helemaal geen dag/nacht ritme heeft dus rara hoe kan dat!
Na heeeel lang meelezen heb ik toch zin om weer eens met jullie mee te kletsen hoor!!! Ik heb jullie wel op de voet gevolgd dus ben goed op de hoogte hahaha. Hier gaat alles goed, al ben ik het wel zat aan het worden, de bekende klachten, slecht slapen, moe, zwaar etc. Verder schiet het gelukkig al lekker op, bijna 34 weken alweer, heerlijk hoor. Kan echt niet wachten om de kleine te zien, zijn bij jullie de beebs al ingedaald? Bij mij nog niet hoorde ik afgelopen controle, baby lag nog erg hoog, hoop dat het wel een keer gaat gebeuren, dan kan ik ook weer wat beter bukken enzo. Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht? Ik heb ze deze week bij kaartje2go gevonden, niet zo duur gelukkig. Bij mijn dochter vorige keer 170 euro voor 50 kaartjes, vind ik best veel geld maar toen kon het nog, nu in deze fase kunnen we dat gewoon niet betalen, Maar we hebben wat leuks gevonden! Zal gelijk nog even mijn buikfoto spammen van afgelopen dinsdag en mijn 3d echo heb ik volgens mij ook niet meer laten zien. Ben blij om weer terug te zijn!
Wauw Samba, echt mooi die foto van de voorkant! Mooie buik hoor! Ik heb zelf steeds het gevoel dat ik wakker wordt 's nachts van de kleine die ligt te schoppen. En dan lig ik daar soms een uur wakker van. Vannacht ging het goed, maar ik heb het gisteren heel druk gehad, dus ik had het echt nodig. Ik droom wel weer steeds meer en heftiger. Over de naam zijn we er eindelijk uit, ik heb m'n zin gekregen Het kaartje is een ander verhaal. Mijn man kan hele mooie dingen ontwerpen. Hij heeft al verschillende trouwkaarten en geboortekaartjes gemaakt, maar nu zitten we niet zo op een lijn en hij stelt het steeds uit.
Ellaa: wat leuk Lot! Nou heerlijk hoef je daar niet meer over na te denken! Cocko: Ja als ik snachts wakker ligt 'slaapt'die kleine ook! Ik word er bijna blij van Word snachts in ieder geval niet wakker van gedraai enzo van de kleine. Samba: Wat een mooie buik!!! En schattige fotootjes van de kleine. Ben je al met verlof of moet je nog even doorwerken? Bij mij ligt de kleine ook nog wel heel erg hoog met z'n kontje af en toe goed benauwd! Kaartjes hebben wij sinds afgelopen week helemaal in orde. Wij hebben ze bij de drukker vandaan --> nadeel 100 euro aan drukkosten maar goed. Ab1984: Fijn ook de naam in orde! Dat lijkt me vervelend,wakker geschopt worden... Lastig met het geboortekaartje. Nou je hebt als het goed is nog even de tijd.. Ik merk dat de bewegingen van de kleine minder 'lomp' en hard worden. Het is meer duwen nu en langsschuren ofzo. Kontje gaat omhoog en af en toe een voetje die je dan heen en weer voelt gaan. Minder pijnlijk, heel fijn!