Ellaa: Wat leuk dat je voor Lot gekozen hebt! Mooie naam! Cocko: Dat met je mee slapen herken ik wel. Alleen als ik 's nachts naar de wc ben geweest leg ik meestal even mijn hand op mijn buik en krijg ik wel reactie en 's ochtends vroeg genieten mijn vriend en ik allebei van het bewegen van ons kleintje. Saar: Wat balen dat je zo'n last van je bekken hebt. Maar idd het is nog een paar weken! Voor jou nog 6 idd! Fijn dat je man dan lekker veel doet. Samba: leuk dat je er ook (weer) bent! En wat een mooie foto's! Hopelijk ben ik niemand vergeten!? Mijn griepje bleek een 1 dags virus gelukkig! Even een opschoning van mijn darmen! Het gaat nu weer prima! Mijn vk gaat zelf de echo maken dinsdag. Ik denk idd dat het met het indalen te maken heeft dat ze de groei niet goed kan meten. Toch maak ik me onbewust wel een beetje zorgen... Dromen jullie ook zo raar? Vannacht heb ik zo levensecht en naar gedroomd dat ik er nog een beetje van slag van ben. Ik was mijn vriend kwijt en de baby kwam al bijna. Ik bleef maar zoeken en was steeds meer in paniek en kon hem maar niet vinden terwijl andere mensen allemaal heel gemeen waren. Toen ik wakker werd ben ik de rest van de nacht heel dicht tegen mijn vriend aan gaan liggen en heb hem mij steeds laten bevestigen dat hij echt bij me blijft. Gek he! Hebben jullie een lekker weekend gehad? Hoe brengen jullie zo een vrije dag door? Hebben jullie ook zo'n moeite met het verdelen van je energie over de dingen die je wil doen? Ik merk echt dat ik klusjes meer moet gaan spreiden. Wil nog steeds alles doen achter elkaar wat ik eerder ook deed maar dat gaat niet meer! Maar nu ik meer rust houd is de kleine veel actiever! Oh ja nog een vraagje. Ik dacht steeds de hik te herkennen bij de kleine, maar als dit gebeurt zit het steeds op dezelfde plek, nl mijn linkerlies? Kan dit dan wel de hik zijn? Is wel vreemd dat het steeds op dezelfde plek zit? Fijne avond!
Wow wat heb ik a;l weer veel gemist in 3 dagen! Samba: welkom terug wat een mooie foto's van je baby en je buik! Super leuk he, zo'n 3d foto?! Ellaa: jeej fijn dat je nu de naam weet, ik vond het heel leuk om baby echt aan te kunnen gaan spreken met zn eigen naam. Saar: ja die aviezen van anderen altijd hahah word ik ook moe van! Pijnlijk van je bekken, heb het ook wel een beetje maar gelukkig nog niet zo erg. Cocko: hoe is het met je zoontje's oor? Bandietje: Gelukkig, 1 dagsvirus valt mee Ik heb ook echt super levendige dromen! Vaak vooral enge dromen, das wel minder haha Dat van de hik zou ik echt niet weten eigenlijk... Dit weekend mn baby shower gehad. Was echt super gezellig! Hoe ik mijn vrije dag doorbreng (bijv.zaterdag) half 8 op, dan naar hondentraining van half 10 tot half 11, dan boodschappen doen, dan naar de stad of naar vrienden of klusjes doen zoals ramen wassen of andere huishoudelijke dingen waar je door de weeks niet aan toekomt etc, dan flink wandelen met de honden, dan koken, eten, nog een keer wandelen met de honden, dan films kijken/naar vrienden en naar bed. Zondags is altijd rustiger, dan gaak sporten en wat huishoud dingen en voor de rest wandelen met de honden en films kijken. Wat ik in godsnaam moet doen vanaf volgende week wanneer mn verlof in gaat weet ik nog niet haha. Zal wel even saai zijn!
Samba: welkom terug! Mooie foto's hoor!! Saar: ja idd, die bewegingen worden wat minder lomp, precies zoals jij het zegt. Dat is wel wat fijner he! Af en toe zet het nog wel af tegen m'n buik, dan zie je echt een voetje. Heb jij / hebben jullie dat ook? Bandietje: ja die hik is herkenbaar, bij mij is het ook altijd links onder zeg maar. Dus kan best wel kloppen, dan heeft de beeb z'n houding al gevonden en blijft ie zo lekker liggen. Dus als het dan de hik heeft, voel je dat op dezelfde plek. Soms hebben ze een heel snelle hik, zo lachen! Gaat je buik heel de tijd op en neer. Fijn dat het 1dags griepje was! En die dromen, volgens mij horen die er bij. Ik heb pas in m'n droom een gedrocht gebaard .. Vreselijk gewoon!!! Was twee dagen van slag.. Dus kan me goed voorstellen dat jij als je zoiets droomt, wel even de bevestiging van je vriend moet hebben! Bailey: Leuk, de babyshower!! Heb je leuke dingen gehad (die krijg je dan toch...dacht ik..?) Tsja, over de dagindeling kan ik niet praten, heb m'n handen vol aan de twee kinderen. Dus dat is wel wat anders dan dat je nog geen kindjes hebt! Met de oren van m'n zoontje gaat het weer beter, heeft nog wel een weekje te gaan met de antibiotica maar hij slaapt weer heerlijk door! Dus dat is wel fijn. Hier is het weer helemaal balen.. ben afgelopen donderdag naar de bekkenfysio geweest, die nacht gigantisch goed geslapen! Maar zaterdagavond was het prut, 's nachts kon ik niet meer omdraaien van de pijn, was zowat de hele nacht wakker. En toen ik uit bed moest 's ochtends, oh wat een gehuil! M'n man heeft me uit bed moeten takelen (kindjes vonden het zo zielig dat ze me alsmaar kusjes wilden geven). En vannacht/vanmorgen was het dus weer zo. Heb de bekkenfysio gebeld maar zij begrijpt niet wat er aan de hand is. De tape zit goed, dus het kan niks meer zijn van m'n bekken Moest nu de verloskundige maar bellen.. Pff word er niet goed van! Dus ga zo maar eens bellen dan...
Nee met 2 kindjes is het natuurlijk een heel ander verhaal! Dan is er niet echt meer een 'vrije dag' kan ik me voorstellen.. Wat balen van de pijn! Hopelijk komt de verloskundige er snel achter wat het is...anders is het echt niet te doen. Wel super lief dat je zoveel kusjes krijgt Helpt paracetamol tegen de pijn? Of is het dat stadium allang gepasseerd?
Bandietje: Fijn dat je weer bent opgeknapt. Dat zorgen maken hoort er denk ik ook een beetje bij zeker als een vk dan een echo extra wil maken. Gelukkig is het morgen zover... Ik had dat ook toen de vk zei dat mijn baarmoeder voorloopt. Ook al zeggen ze maak je niet druk toch maak je je druk. Ik droom ook levensecht overigens. Af en toe wordt ik echt wakker met het idee is het echt zo of niet. Maar ik droom ook raar! Die hik herken ik geloof ik. Voelt als een regelmatige tik m.n. onderin mijn buik. Ik denk dat dat de hik is. Bailey: Ik denk alleen maar over mijn bekken gelukkig heb ik het nog lang niet zo erg als cocko, maar goed vervelend is het wel.. Wat doe jij nog gigantisch veel zeg pffffff.. Nou in je verlof kun je lekker de babykamer afmaken en alles uitwassen en leuke dingen doen toch? Op je kont zitten haha... Ik ben al gewend aan het op mijn kont zitten want dat doe ik de hele zwangerschap al veel Cocko: ja een voetje haha zo grappig (en pijnlijk als'ie te ver doorduwt). Zeg weleens tegen mijn man dat'ie er aan de verkeerde kant uit wil! Wat vervelend van je bekken zeg. Net wat ik zeg zo erg heb ik het nog niet (gelukkig). Had jij het bij je eerste ook al, want ze zeggen dat het elke zwangerschap erger wordt? Ik val goed in slaap op een paracetemol. Heb wel iets raars wordt elke morgen om half 5 wakker en val dan niet meer echt lekker in slaap allemaal hazenslaapjes heel vreemd... Vrije dag: Nou ik heb elke dag een vrije dag Vermaak me prima met uitzendinggemist en boeken. Qua huishouden doe ik niet super veel alleen lichte klussen. Verder om de dag boodschapjes doen,zodat het niet te veel is. Ik lees veel over de bevalling (ter voorbereiding) en nu ben ik begonnen aan een boek over borstvoeding. Trouwens een leuk boek: duik in je weeën! Update werk: Mijn man heeft in principe sowieso een baan. Een werkgever wil wel een 2e gesprek met hem hebben, maar meer een formaliteit. Maar ja hij heeft dat assessment nog lopen voor donderdag. Die baan is in onze woonplaats en de baan die hij nu in feite heeft is 2 uur reizen op een dag. Dus hij heeft gebelt met beide selectiebureaus en van het bedrijf met assessment krijgt hij vrijdag of maandag de uitslag. De baan die hij nu heeft daar gaan ze proberen voor vrijdag een 2e gesprek te plannen zodat hij daar nog wat uitloop heeft. Feestje durven we nog niet goed te vieren. Hier zit je dan 4 maanden op te wachten en dan heb je wat en dan kun je nog niet echt blij zijn. Maar goed 1 mei zal hij ergens gaan beginnen! Alleen of hij dat op 10 minuten fietsen doet of 1 uur rijden enkele reis is nog niet duidelijk. Nou ja ik ben voorzichtig blij zeg maar, maar ik zie er ook wel weer tegenop. Ben ik weer alleen thuis en sta ik er alleen voor zeg maar. Laat die kleine dan volgende week maar komen, want dan heeft het nieuwe werk van mijn man er ook geen last van Sorry voor het hele verhaal..
Saar: geen sorry zeggen voor het verhaal, wij kunnen er allemaal wat van hoor! Dus doe gerust je verhaal! Oke, het is nog wachten dus waar je man precies komt te werken..? Of 1 uur reizen of 10 minuutjes. Maar hij is wel verzekerd van een baan? En wat houdt die assessment in dan? Als ze nu al gezegd hebben dat ze hem willen hebben? Snap dat je voorzichtig blij bent, maar je mag best blij zijn denk ik! Het is heerlijk als hij straks aan het werk is. Voor jou zal dat wennen zijn, en misschien ook wel zwaar maar echt, dat komt wel goed. Laat die kleine nou maar zitten hoor! De werkgever heeft daar echt wel begrip voor hoor! Maar ik snap best hoe je je voelt. Wanneer moeten jullie weer naar de verloskundige voor controle? En iemand had er dinsdag een groei echo, was dat Bandietje? Sorry ben een beetje (erg) vergeetachtig. Paracetamol helpt idd niets bij mij, heb er voor het slapen gaan 2 in genomen, 500 p.s. Maar dat helpt echt niets. Helaas. Die kusjes van de kindjes helpen wel hoor, haha. Dat moeten we ze maar wijs maken he! De vk was bezig met bevalling dus moet nu tijdens spreekuur maar proberen.
Uhm bij het assessment zijn ze nog met z'n tweeën in de race en dat is die 10 minuten fietsen. Bij de baan op een uur afstand is hij in principe zeker van de baan! Dus ik zeg net tegen mijn man dat hij moet trakteren We gaan het maar voorzichtig vieren zeg maar haha alleen welke baan we vieren houden we nog even in het midden! Voelt gewoon raar na zo'n lange tijd (vanaf eind december). Pffff 2 paracetemol helpt niet.... Kan me best voorstellen dat je het dan met 37 weken poepzat bent. Dan ben je de eerste die je kleintje in je armen kunt houden als ze echt gaan inleiden dan! Die werkgever moet inderdaad maar begrip hebben, maar goed... Ik moet volgende week donderdag de 26e naar de vk! Ga ik het geboorteplan bespreken.. Ze hebben nl. een stagiaire. Wanneer moet jij voor de groeiecho cocko? En wat moet de vk zeggen over de bekkenpijn dan?! Kan het iets anders zijn....?
Oke, nu is het me volledig duidelijk over de baan En ja, dan kan hij best al wel wat trakteren!! Ben benieuwd of hij dat doet haha! Zou leuk wezen toch!! Nou het is een raar verhaal hoor. Heb vanmorgen de fysio gebeld maar die zei: de tape zit op je benen en op je rug dus het kan niet van je bekken zijn. Maar omdat ik het kindje dus 's nachts niet voel, ook niet na een half uur, en omdat ik zo'n pijn rechts onderin heb dacht ze dat het misschien iets te maken had met de bm of de beeb.. Dus dat moet ik straks aan de vk vragen.. Maar wrs krijg ik te horen: tsja meid, het is niet anders, nog ff volhouden.. Nou als ik dan zo 7 weken door moet, weet ik wel dat ik niet kan bevallen.
Bailey: wat leuk een baby shower! Ben je goed verwend? Wat ben jij nog aktief zeg! Jeetje! Wat voor cursus volg je met je honden? Welke honden heb je? Zij zorgen natuurlijk ook wel dat je in beweging blijft! Cocko: Kan me voorstellen dat je met al 2 kindjes erg druk bent! Hoe oud zijn ze? Wat lief dat ze je steeds kusjes geven! Maar wel erg balen van je bekken! Wat houd die tape in? Hopelijk kunnen ze toch wat voor je doen want zo gaat het toch ook niet? En als het je bekken niet is wat zou het danmoeten zijn? Dan moeten ze toch verder gaan kijken? Saar: Wat fijn voor je man! Kan me wel voorstellen dat het nu een beetje dubbel voelt. Deze tijd samen doormaken is ook speciaal! Maar werk hebben is natuurlijk ook erg fijn! Nu duimen dat hij op 10 min. afstand aangenomen word! Is hij lekker snel weer bij jou! Welk boek over borstvoeding lees je? Die andere zal ik ook eens halen! Leuk! Ik lees ook graag! Cocko: ik heb morgen een groeiecho. ben beniewd.
Bandietje: spannend zeg! hoe laat moet je morgen? is het bij je eigen vk? Net even de vk aan de tel gehad, nou die zegt gewoon: jij als verpakking hebt pijn, je kindje past zich daaraan aan 's nachts dus houdt zich rustig. En dat ik niet overeind kan komen 's ochtends en niet kan draaien: en door m'n bekken en doordat het kindje wrs al diep ingedaald is en op een bepaalde manier met het hoofdje ligt wat mij problemen geeft bij opstaan. Pff nou lekker is dat!!
Cocko: Wat een apart verhaal zeg... Ik moet zeggen dat die kleine bij mij met z'n koppie zit te draaien als een schroef die in een gat moet ofzo... Naar gevoel... Maar niet echt heeeeeel erg pijnlijk zoals jij beschrijft. maar goed dat komt dan zeker door de combi van je bekken en de kleine?! Hij heeft getrakteerd op luxe broodjes heerlijk Bailey: Ik jheb helemaal over je babyshower heengelezen Leuk gehad? Bandietje: Het is het boek borstvoeding van stefan kleintjes en Mary Broekhuijsen. Aangezien ik geen enkele cursus doe maar lezen om informatie te verzamelen. Goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze Nou hij zit nu bijna 3 maand thuis dus het wordt ook wel tijd voor hem dat'ie weer eens zijn hersenen laat werken. Alle klusjes in/om huis zijn klaar!
Cocko: wat een vreemd verhaal idd. Kun je je in de uitleg van de vk vinden? Ik heb de echo bij mijn eigen vk om half 10. Saar: Ik doe wel een cursus maar lees gewoon graag, dus ga zeker dat boek eens zoeken! Wil graag borstvoeding geven. Ga ook naar de borstvoedingsavond hier in het ziekenhuis, alleen is die 14 mei, dus hopelijk red ik dat nog! (ws wel) Ik kon ook via mijn vk een heel borstvoedingspakket nemen, met info avonden, 1 keer thuis hulp bij bv en een kolf info bijeenkomst voor 100 euro maar vond dat een beetje te veel van het goede worden. Dan lees ik idd liever wat extra en de kraamhulp helpt ook toch?
Saar: Heerlijk, luxe broodjes! Mmmm genieten! Je hebt best een lieve man als ik dat allemaal zo lees! Bandietje: ja hoor, de kraamzorg helpt je ook bij de BV. Als je gewoon wat boekjes leest of op internet even snuffelt, kom je ook al ver. En het is toch even 'leren' hoe je moet aanleggen enzo. Maar als het eenmaal lukt, is t zo gepiept En 100 euro, das best veel zeg! Zou ik ook niet zomaar doen! Nou eerlijk gezegd vind ik het een rare uitleg. Sprak net een vriendin via de telefoon en die zei ook: nou sorry daar geloof ik niet in hoor! Dus ik word rond half 4 teruggebeld door m'n fysio; even kijken wat zij daarvan zegt. Maar m'n vriendin zei ook: wat raar dat ze niet even voorstelt dat je langskomt om te kijken hoe het kindje ligt en OF het idd is ingedaald.. Ja heeft ze wel gelijk in vind ik...
Bandietje: Nou ja lezen is inderdaad altijd goed Ik heb de zwangerschapsbijbel ook in huis en elke week op de hele weken van de zwangerschap staat er een verhaaltje in ook zo leuk! Poeh 100 euro is wel heel veel. Bij mij heeft de vk het nergens over gehad. Maar als het niet lukt kun je altijd nog een deskundige inschakelen toch... Kraamzorg helpt ook wel met aanleggen denk ik... Cocko: ik heb een heeeeeeeeeeele lieve man! Ben heel blij met hem(gelukkig maar)! Hmmm heel vreemd verhaal inderdaad! Maar ja inmiddels ben je straks weer een hele dag verder met pijn. Kan het ook niet goed ingetaped zijn ofzo? Ik wil graag wat extra pampers inslaan. Heb alle gratis nu in de kast liggen, maar wil niet dat mijn man straks heel rap pampers moet halen en ze zijn in de aanbieding bij ah. Maar welke maten zal ik kopen. Ze schatten het kin 3,5-4 kilo dus misschien 1 pak 1 en de rest 2?
Saar: ja zou idd dan maat 2 kopen, en 1 pak maat 1. Het rekt nog wel mee hoor, dus het kindje kan ze heus wel allemaal gebruiken. Die billetjes zijn over het algemeen niet zo groot Ja de fysio vroeg of de tape misschien los was of dat we het zelf hadden gedaan maar het zit goed en we zijn er nog niet aan geweest verder.. Zijn zelf niet bezig geweest met eigen tape dus dat kan het ook niet zijn. Helaas werkt ze alleen op maandag en donderdag en op maandag heb ik geen auto dus het wordt zowiezo wachten tot donderdag.
Dankje cocko. Maar wat een gedoe zeg... Je moet dus echt nog afzien.... Bah! Kun je nu wel je kids een beetje vermaken als je zo veel pijn hebt enzo? Je zieke zoontje?
Cocko en bandietje en saar jaa dank jullie wel, het was echt heel erg gezellig. Onder andere een spelletje gedaan dat mensen moesten raden hoe mijn omvang is (ze knipte dan een lintje op maat zeg maar) de gene die het dichst bij zat won een chocoladereep. 1 iemand had het lint zo geknipt dat het net zo lang was als ik (alsof ik dus even breed als lang was) lullig hoor! Maar wel lachen. Ook veel leuke kadotjes gekregen dus het was een top avond! Cocko, ik vind het ook een raar verhaal. "jij bent de verpakking"?! euhm.. als de verpakking stuk is moet het gemaakt worden, of in ieder geval gekeken worden wat er aan de hand is. Ik snap dat pijntjes er nu bij horen, dat heeft iedereen, maar echte pijn zo erg dat je niet kan slapen hoort daar niet bij denk ik. Saar: Gefeliciteerd van je man! Ook al is het nog niet duidelijk welke van de twee, het is wel super fijn! En hij kn altijd nog vakantiedagen opnemen als de baby er is toch? Dat snappen ze bij zijn nieuwe werk (waar dat ook is) ook wel Bandietje, morgen groei echo ik ben benieuwd! Wij hebben m woensdag.
Bailey: heb jij ook een groei echo?? Heb ik dan overheen gelezen zeker.. sorry hoor! maar wel spannend dan ook! Haha wat lullig zeg, een lintje net zo lang knippen als jij bent.. Alsof je vierkant bent Gelukkig kan je er om lachen! Klinkt wel erg leuk allemaal! Tsja ik weet het ook niet hoor, kan ook niet zo goed met deze vk overweg. Heb het idee dat ze altijd maar half naar je luistert enzo. Dus ben benieuwd als de fysio zo belt, wat zij er van zegt.. En als het blijft, bel ik woensdag toch echt weer de vk. Want dit trek ik zo echt niet superlang. (wil echt niet zielig doen maar dit is zo slopend.) En Saar, net wat jij vraagt ivm de kindjes. Ze merken het goed, en maken daar misbruik van. Hele dag uitdagen, ruzie maken etc. Dat is wel balen, want heb echt nog wel paar weken te gaan..
Bailey: hahaha ik weet niet hoe lang je bent, maar haha wat flauw zeg. En ze deed het echt niet expres? Cocko: nou ik denk, nee ik weet wel zeker dat je niet zeurt. Hallo he als je al last hebt van je bekken ben je echt wel wat gewend, maar dit is toch wel iets extremer... Vervelend ook dat je niet echt overweg kunt met de vk... Met dit soort dingen extra vervelend. Maar zo kun je ook niet verder zeker niet met het idee dat je nog 7 weken zou moeten ook en zeker niet omdat je 2 kids hebt rondlopen... Alsof je zomaar zeurt.. Pfff kan daar echt pissig over worden, sorry hoor. 't is niet alsof je expres en elke keer om niks belt... Wat spannend al die groeiecho's zeg. Hier doen ze er geloof ik niet aan...
Saar: het is een vk praktijk met meerdere vk's en met 1 van hen gaat het gewoonweg niet zo. Zij denkt al te weten wat je wil zeggen als je 2 woorden hebt gezegd.. Dat soort dingen. Dat praat dus heel moeilijk. Ik bel gewoon woensdag nog een keer, als het zo blijft. Want dit zijn geen geintjes meer.. Haha nou wat een gewee-klaag allemaal! Ik zal er nu mee stoppen hoor! Heb vandaag ook gewoon een baaldag ervan dus dan ga je al meer zeuren he!! Nou ik denk dat als jij een klein kindje zou krijgen, ze ook wel groei echo's doen hoor! Ik had voor onze eerste er ook nog nooit van gehoord. Je mag blij wezen als je ze niet krijgt, teken dat het goed gaat! Al wil het niks zeggen als je er wel eentje krijgt natuurlijk! Ze willen soms alleen het zekere voor het onzekere nemen. Succes meiden, met alle groei echo's!