Nou klagen mag en een baaldag ook! Ik moet zeggen dat ik met de ene vk ook wel meer heb als de andere hoor. Tijdens de controles zijn ze ook best verschillend, maar tijdens de bevalling denk ik niet dat het me uitmaakt. Als het kind er maar uit komt. Ik lees wel meer over groeiecho's dat die steeds meer standaard worden, maar goed ik vind alles prima! Kind doet het goed en ik ook dus ik ben meer dan tevreden!
Cocko: wat raar idd zeg. Mijn vk zei juist dat ze liever een keer teveel kijken als dat ze te laat zijn... Ik ben al 2 keer voor extra controle geweest tijdens de zwangerschap omdat ik ergens onzeker over was. Doen ze totaal niet moeilijk over... Zo hoort het toch ook. Het gaat om je kindje! Goed dat je het er niet bij laat zitten. Saar: Ik heb idd ook die zwangerschaps bijbel. Erg leuk om steeds te lezen wat er ontwikkelt per week. Bailey: jij ook al een groei echo. Is dat bij jou standaard of omdat ze ook over de groei twijfelen? Saar: idd als je geen groei echo krijgt is dat alleen maar een goed teken!
Cocko: Is helemaal niet zeuren hoor! Gewoon heel vervelend. En wat betreft de groeiecho, bij ons is het standaard. Iedereen krijgt rond de 30 weken de 30 weken echo/ groei echo. Ik ben allleen wat laat omdat ze mij vergeten waren haha. En ik wist niet van het bestaan af dus had er ook niet om gevraagd. Maar goed, heeft bij ons dus niks met twijfel te maken gelukkig.
Ja de andere vk's zeggen meestal ook direct van: nou kom anders even langs, dan kijken we even.. Maar deze is wel erg van t gemak, vonden we de eerste keer al. Jammer is dat. Maar goed, ik ga zeker nog wel bellen als het zo blijft. Fysio heeft geadviseerd om de bekkenband de hele nacht te dragen, kijken of dat misschien helpt. Dus dat ga ik vannacht maar eens doen. Bailey: fijn dat het niks te maken heeft met twijfel, die echo's! Misschien was dat alleen in het verleden zo idd, en is het nu standaard. Is wel fijn! Dan weet je wel waar je aan toe bent.
Goeiemorgen allemaal! En Cocko: hoe ging je nacht met de band om? Wat apart dat het nog zo verschillend is met de groei echo's. De ene doet het standaard en de ander alleen bij twijfel. Mijn groeiecho was gelukkig goed! Kindje is prima gegroeid. Het zal geen super groot kindje worden maar dat had ik ook niet verwacht.(ze had het over een 6 pond..) De twijfel was gekomen doordat mijn navel erg hoog in mijn buik ligt en ze meten vanaf de navel. Dus daar heeft ze nu een aantekening van gemaakt. gelukkig maar! En nu krijg ik de kriebels over de naam!!! Hebben nu al zoveel namen "gekozen", maar dan was er weer wat mee. Zal ons lijstje toch eens hierneer zetten misschien kunnen jullie dan mee denken als jullie willen? Emma (maar is erg populair) Saar (maar vrienden hebben een Sara..) Noa (hond van nicht heet zo..) Jara (lijkt dan weer erg op Sara) Lotte(nicht van vriend heeft een Lot, alleen zien we ze bijna nooit, maar kan je dat maken?) Sorry Ellaa! Zo kan ik nog even door gaan... Als jullie nog tips hebben... graag!!
Bailey: Fijn dat het niet met twijfel te maken heeft. Kun je even genieten van je kindje Cocko: Wel heel raar hoor dat ze allemaal zo verschillend reageren. Hier zeggen ze we komen liever een keer te veel langs dan te weinig... Hoe is het vannacht gegaan? Bandietje: Nou 6 pond is toch mooi...?! Wat apart van die navel.. Ooit al opgemerkt door jezelf? Wat betreft de namen, tsja ik zou eerlijk gezegt niet overal rekening moet houden. Als je een naam mooi vind dan tsja.... Misschien zou ik Saar niet doen dan maar de rest vind ik allemaal kunnen hoor. Hangt er ook vanaf of ik die vrienden veel zou zien... Wij hebben namen uitgezocht die WIJ mooi vinden. En de meisjesnaam heeft uiteindelijk dezelfde klank als die van mijn nichtje, heeft beide 2 lettergrepen en eindigen beiden op na(h). Ik ga me er niets van aantrekken in ieder geval. Houden jullie trouwens ook zoveel vocht vast?? Mijn voeten/benen worden echt steeds dikker en handen ook trouwens... Kom ook behoorlijk aan nu, maar goed dat zal wel vocht zijn...
Bandietje: fijn dat de echo goed was! En 6 pond is netjes hoor! Geniet er maar lekker van! En die namen, poe lastig he! Je moet idd doen wat jullie zelf mooi vinden, en niet naar een ander kijken. Vind Emma supermooi, hadden wij in eerste instantie ook maar omdat het zo'n populaire naam is hebben we toch voor een ander gekozen. En daar zit Lotte in.. haha dan weet je al de naam he! Succes met kiezen!! Saar: nee ik houd geen vocht vast maar je hoort het van veel vrouwen die dat op het einde van de zwangerschap hebben. Heb daar bij de andere twee ook nooit last van gehad. Hoop voor je dat het niet al te erg wordt!! Kun je je schoenen/laarzen nog wel aan? En je ring was al af toch? Ego: nee met de bekkenband slapen ging absoluut niet, die lag met 3 minuten op de grond. Dus het ligt niet aan m'n bekken, de pijn zit ook echt in m'n buik. Het lijkt op gigantische spierpijn (daar vergelijk ik het maar even mee). Heb m'n bed versteld in halve zit/ligstand en op m'n rug gelegen. Zo kan ik niet slapen, maar als ik dan echt supermoe was dat ik wilde slapen, ging ik plat en op m'n zij. Werd ik dan weer wakker, ging ik weer in die halve stand.. Heel gedoe maar kon vanmorgen wel iets beter m'n bed uit. Kindje was vanmorgen erg onrustig, alsmaar bewegen, en dat doet toch zo zeer. Al die steken onderin Nu is ons dochtertje bij m'n ouders, m'n ma hoorde het van m'n zus dus belde ze op en zei: we halen de oudste op, die is zo druk en maakt continu ruzie. Dan heb jij rust en hier is ze alleen dus dat gaat prima. Ze blijft daar ook slapen, dus dat scheelt wel hoor! Ons zoontje is een rustig manneke en vraagt niet superveel aandacht, dus wel even van genieten.
Oh joh dus 't is toch echt iets anders... Nou vk bellen dan toch. Zulke pijn van je bm kan haast niet... Moeten ze toch gewoon naar kijken als je er niet van kunt slapen. Wel fijn dat je alleen je zoontje hebt nu, dat scheelt dan overdag wel wat. Heb je je kleine al vermanend toegesproken dat'ie je geen pijn moet doen? Mijn ribben moesten het vanmorgen ook ontgelden, heel fijn... Ego: Ja ring was al af en laarzen passen nog wel, maar zitten erg strak. Nou ja het wordt weer beter weer dus dan kan ik mijn slippers weer aan.
Idd wordt het weer mooier weer, eind van de week wordt het al warmer he! Dus dan kun je de laarzen weg zetten. Ik pas ze ook niet meer hoor, maar niet van t vocht. Loop nu gewoon op instappers, ideaal. Als ze dan even knellen kun je ze even snel uit doen. Zag er gewoon tegenop om naar bed te gaan. Maar goed, ik kijk het vannacht nog aan en anders bel ik morgen gewoon weer naar de vk. Snap niet zo goed wat dat nou kan zijn. Heb de kleine al zeker vermanend toegesproken, het luistert alleen niet Het hoort zeker teveel zijn/haar zusje en broertje..
Kunnen we weer lekker buiten genieten! Ik blijf het een vreemd verhaal vinden hoor, maar goed even afwachten tot morgen dan maar... Helpt een warme douche trouwens?
Bandite: Mooi dat echo goed was! En dan weet je dat ook weer.. dat je een hoge navel hebt. Nooit opgelet of mijne hoog/laag/normaal is maar ja wanneer let je daar ook op behalve nu? haha Pfoei moeilijk die namen! Ik zou kindje niet hetzelfde noemen als het kind van iemand die heel dicht bij staat, maar als het een nicht is die je eigenlijk nooit ziet maakt het vind ik niet veel uit. En als het gelijk is aan de naam van iemand's hond maakt me ook niet uit. Maar ik houd dan ook wel heel veel van honden + ik vind de naam Noa super mooi! Over Jara: ook al scheelt het maar 1 letter, ik vind het niet super lijken op Sara. Maar dat is puur gevoelsmatig haha Cocko: Fijn dat oma even oppast! Kan je misschien ng wat rust krijgen ondanks je helse nacht. Ik had vannacht een beetje een voorproefje van jou pijn geloof ik, alleen dan niet in mijn buik maar in mn heupen. Ht deed zo'n pijn dat ik als een idioot om 3 uur snachts rondjes ben gaan lopen van mn bed naar de badkamer en weer terug. He denk ik uiteindelijk een uur of 4 geslapen, maar ook niet aan één stuk. Nou na 1 nacht breekt me dat al op, laat staan hoe jij je moet voelen! Hoop dat het vanavond wat beter gaat met je!
ooow we typten tegelijk! Wordt het weer mooi weer?? Ooeehh kan niet wachten weer lekker in slippers rond te lopen
Saar: het is zeker een raar verhaal.. maar ik vind het verhaal van de vk nog vager.. Bailey: o o heb jij last van je bekken? Sorry dat ik dat niet meer weet hoor! Maar houd het wel in de gaten, je kunt er beter te vroeg bij zijn dan te laat.. Ja het breekt je op he, halve nachten. Gebruik je een kussen tussen je benen bij het slapen? Dat scheelt wel namelijk.
Ik heb ook pas deze nacht voor het eerst echt last gehad, zou heel telepatisch van je zijn geweest als je dat al wist Oow met kussen kan ik wel proberen, waar leg je die dan tussen je benen? Bij je knieen of hoger/lager?
Cocko: Nou dat vind ik ook het rare dat de vk zo raar redeneert... Bailey: Ik gebruik al een tijd mijn voedingskussen. Die leg ik dan tussen mijn benen en daar hang ik zeg maar tegenaan met mijn bovenste arm en dan mijn onderste arm onder mijn hoofdkussen zeg maar. Het gaat erom dat je benen uit elkaar liggen en meer op 1 lijn met je bekken.
ooo op die fiets! Oké voedingskussen heb ik niet, maar zal het in eerste instantie eens uitproberen met gewoon kussen. Thanks voor de tip en uitleg dames!
Saar: ja ik baal er ook best van dat de vk zo deed, zij is erg gemakkelijk volgens ons. De andere vk's in die praktijk zijn wel meer van: als jij het niet vertrouwt, dan kom je gewoon even langs.. Maar ja, deze vk die ik nu aan de tel had zei: je voelt het kindje overdag goed, dus er is niks met t kindje aan de hand. Bailey: oke, ,ik dacht al: heb ik weer eens wat over het hoofd gezien.. Gelukkig niet. Maar wel balen hoor dat je last hebt. Je kunt net als Saar idd een voedingskussen gebruiken maar zelf gebruik ik een gewoon kussentje dat ik tussen m'n knieen leg, maar dan wel een gedeelte ook tussen m'n bovenbenen. Deze nacht heb ik twee kussens gebruikt, een tussen m'n benen en een half onder m'n buik. Dan trekken je banden niet zo naar beneden.
Cocko: Hoe is het vandaag? Heb je een beetje een goede nacht gehad? Bailey: Is het gelukt met een kussen? En hoe was je echo? Of heb je die pas vanmiddag... Ego: Hier is de laatste was gedaan. Nu alles nog strijken en de kasten schoonmaken enzo. In zeer veel etappes dan wel. Pak ik gelijk mijn vluchttas in. Doe alles gewoon in plastictasjes in mijn luiertas. Lekker idee nu ik al bijna 35 weken zwanger ben
Saar: alweer bijna 35 weken?! Wow, wat gaat dat hard! Duurt niet lang meer in ieder geval. Lekker he, als je straks gewoon echt alles af en klaar hebt. Geniet er nog maar even van! Ja Bailey: ben ook zeer benieuwd hoe de echo was! Laat je het ons weten? En hoe is het gegaan met je bekken vannacht? Hopelijk was het eenmalig natuurlijk! Thnx voor je medeleven Saar. Heb erg veel op m'n rug gelegen maar het houdt niet over. Eerlijk gezegd raak ik wel in een mega dip zo. Met opstaan en lopen is het net of er rechts onderin een heel geval hangt ofzo, zwaar en doet pijn. Nou ja, ik zal eens denken of ik die vk moet bellen vanmiddag.. Ze hebben bij ons nl. verschillende dagen achter elkaar dienst en als ik weer dezelfde aan de tel krijg, bereik ik er toch niks mee. En misschien toch wel niet..
Zo, wat een boel gemist alweer! Cocko: wat vervelend dat het nog niet beter gaat zeg. Als het idd je bekken niet is zou ik toch weer aan de bel trekken hoor! Kun je er niet achter komen wanneer de betreffende vk dienst heeft? Dan kun je bellen als er een ander is? Of er gewoon heen gaan en zeggen dat je graag even wilt praten en dat je je niet serieus genomen voelt? (is wel een moeilijke stap maar als zij ook je bevalling zou moeten doen is dat ook niet prettig, toch?) Het gaat wel om je kindje! Bailey: wat balen dat je nu ook bekkenklachten hebt. Ik slaap ook met een voedingskussen en dat helpt mij super goed. Ook heb ik op de cursus een omdraai techniek geleerd voor als je je in bed omdraait en dat helpt ook echt. (schuine buikspieren aanspannen, leunen op je arm en je dan op die arm afzetten en benen als blok mee draaien, oei lastig uitleggen zo) Ben ook benieuwd naar je echo! Saar: wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoud. Idd hopen dat het snel slipper weer word! Ik had het van de week ook voor het eerst. Mijn ring zat strakker, en heb afdrukken op mijn benen van legging/broek en sokken. Mijn kleren zitten niet lekker meer, dus als ik tuis ben loop ik lekker in een jogging broek. Toen ik gister op mijn werk kwam hadden ze de groep versierd met blauwe en roze ballonnen en hadden de kindjes beschuit met muisjes geplakt. Echt super leuk! Vandaag dan mijn laatste middag!